Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 69  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 nov 2010 16:30 

Artiest

Skedoedelefloeps schreef:
Zirkumflex schreef:
Ik zoek al een tijdje naar handige kick tutorials, maar ben de laatste tijd nog niet veel wijzer geworden. Leads maken is nu geen probleem meer maar blijf hangen bij het maken van kicks. Iemand een idee?

veel tweaken en oefenen is de tip die ik je mee geef.
Gewoon kijken wat doet deze knop met mijn sound? En vind ik het mooi wat die doet? En als ik die draai wat gebeurt er dan als ik die weer draai? Etc. etc.
En gewoon je sounds opslaan als preset (die je goed vind) zodat je er altijd op verder kunt bouwen.

- Hydra
- Junglist
- Microtonic

zijn toch wel de 3 meest aan te raden voor het beginner werk qua kicks, om het zo maar te stellen.

Allereest bedankt voor deze tips, ik probeer het voornamelijk met Hydra, maar in de kick in zijn totaliteit pakt niet goed uit. Denk dat dit door de Bass en Subbass komt.. Dit zijn vooral de dingen die niet echt willen lukken.
Bericht Geplaatst op 18 nov 2010 21:55 

verdomme, hoe krijg ik die k** vocals erin.... eigen nog wel.
Bericht Geplaatst op 18 nov 2010 22:01 

Artiest

biscuit schreef:
verdomme, hoe krijg ik die k** vocals erin.... eigen nog wel.

slepen...
Bericht Geplaatst op 20 nov 2010 18:47 

Hardtraxxer

Wat kan ik doen met het programma 'hardcore' dat erbij zit ? want dit programma opent appart...
Bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:13 

Hardtraxxer

Zirkumflex schreef:
Ik zoek al een tijdje naar handige kick tutorials, maar ben de laatste tijd nog niet veel wijzer geworden. Leads maken is nu geen probleem meer maar blijf hangen bij het maken van kicks. Iemand een idee?

Youtube: Yhimself ;)
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 21:31 

Hardtraxx Addict

Groot probleem!

Na meer dan een jaar normaal functioneren op dezelfde Windows install doet ineens m'n V-Station het niet meer.

Elke keer als ik een project met V-Station open, of V-Station wil gebruiken in een nieuwe channel, blijft of FL hangen voordat hij uberhaubt iets opent, of V-Station vraagt opnieuw om de activatie, en als je die invoert crashed de hele boel ook.

Zonder V-Station kan ik m'n projectje niet afmaken aangezien de hele intro gebaseerd is op een sound die ik alleen in v-station kan maken.
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 22:57 

Hardtraxx Addict

Thund3R schreef:
Groot probleem!

Na meer dan een jaar normaal functioneren op dezelfde Windows install doet ineens m'n V-Station het niet meer.

Elke keer als ik een project met V-Station open, of V-Station wil gebruiken in een nieuwe channel, blijft of FL hangen voordat hij uberhaubt iets opent, of V-Station vraagt opnieuw om de activatie, en als je die invoert crashed de hele boel ook.

Zonder V-Station kan ik m'n projectje niet afmaken aangezien de hele intro gebaseerd is op een sound die ik alleen in v-station kan maken.

Mssn ff een updatetje zoeken? Evt voor zowel Fl als Vstation
Bericht Geplaatst op 04 dec 2010 01:39 

Hardtraxx Addict

Zirkumflex schreef:

Zie Fusionlabs Episode 2 :D
Bericht Geplaatst op 06 dec 2010 23:55 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een vraagje met betrekking tot Fruity Loops.

Hoe voeg ik een soortgelijke distortion toe aan mn kick als in dit filmpje, vanaf 2:58 :

Zany gebruikt daar Logic Pro, maar mijn vraag is dus of er een soortgelijk effect in FL Studio zit, of of er een VST is waarmee dit effect bereikt kan worden.
Bericht Geplaatst op 06 dec 2010 23:59 

Artiest

distortion kan je met verschillende programma´s, camelphat of ohmicide bv. Standaard heeft FL volges mij fast dist, maar echt super is dat allemaal niet.
Bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:00 

Hardtraxx Veteran

Ik zal Camelphat eens proberen :) Ohmnicide verneukte het de kick een beetje.
Bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:05 

Artiest

Josh-T schreef:

persoonlijk ben ik meer een fan van Ohmicide, puur omdat je er gewoon lekker veel mee kan, maar kijk idd maar eens ff of camelphat wat is :thumbup:
Bericht Geplaatst op 07 dec 2010 00:27 

Hardtraxx Elite

Probeer gewoon is wat verschillende distortions. De clip distortion in Logic is idd al behoorlijk goed, maar als je goed aan de gang gaat met Camelphat/Ohmicide kan je hetzelfde effect krijgen ;) Overigens heb ik die tut gevolgd hier in Logic, en daarna zelf nog zitten layeren en zowel camelphat als Ohmocide eroverheen gezet.. Zal van de week het resultaat hier wel is posten ;)
Bericht Geplaatst op 08 dec 2010 16:33 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:

ohmicide en camelphat verschillen wel iets, maar ohmicide verneukt je kick echt niet hoor :P
Bericht Geplaatst op 08 dec 2010 17:33 

Artiest

hangt ervan af wat je doet, als je alles op +20 db zet verneukt t wel je kick ja :lol:
maar is kwestie van goed luisteren en afstemmen van de dingen die je met ohmicide doet.
Bericht Geplaatst op 08 dec 2010 19:28 

Hardtraxx Newbie

The-Znayzer schreef:
ja dit is een heel goed idee.
bestaat er ook zoiets als een handleiding voor dit programma?
maar dan ook nog eens in het NL :)
ik snap er namelijk nog steed geen ene re*t van.
vooral toen ik het voor de eerste keer opende :/

Search for : Fruity Club
That is a big forum that is based on Fruity loops ! :yay:
Greetings DJ Darkmission.
Bericht Geplaatst op 08 dec 2010 19:32 

Artiest

je hebt de zogenaamde FL Bible...
een boek over FL
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 14:02 

Hardtraxx Addict

Als ik de kick perfect heb en de melo krijg ik ze nooit goed op elkaar -.-
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 14:48 

Hardtraxx Elite

Camelphat is een imo het beste ;)
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 16:06 

Hardtraxx Addict

Yoeloe schreef:

Sommige geluiden passen gewoon niet goed bij elkaar.

[quote]Search for : Fruity Club
That is a big forum that is based on Fruity loops !
Greetings DJ Darkmission. [\quote]

Alsjeblieft gast, praat gewoon Nederlands.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 22:12 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:

Ohmnicide verneukt je kick heus niet dat doe je dan toch echt zelf ;) Het is niet voor niks een van de meest gebruikte dists. Je moet er alleen ff mee om leren gaan.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 22:45 

Hardtraxx Newbie

marsiascout schreef:
Yoeloe schreef:

Citaat:

Gewoon goed afmeten op elkaar , je moet goed maken dat je het balkje waar bv ; pattern 13 en staat vlak tegen het balkje bv ; pattern 14. Net over elkaar , niet nog met een spatie tussen gewoon VLAK tegen elkaar.

En verder je kicks gewoon aanpassen in de sep sequencer tot ze een mooi geheel zijn :) .

(off topic , ik ben nieuw hier en ik ben aan een track bezig en ik zoek een topic waar het kan plaatsen en laten horen aan jullie voor wat feedback enzo ? )
Bericht Geplaatst op 10 jan 2011 08:13 

Hardtraxx Addict

Belekz schreef:
marsiascout schreef:
Yoeloe schreef:

Citaat:

Gewoon goed afmeten op elkaar , je moet goed maken dat je het balkje waar bv ; pattern 13 en staat vlak tegen het balkje bv ; pattern 14. Net over elkaar , niet nog met een spatie tussen gewoon VLAK tegen elkaar.

En verder je kicks gewoon aanpassen in de sep sequencer tot ze een mooi geheel zijn :) .

(off topic , ik ben nieuw hier en ik ben aan een track bezig en ik zoek een topic waar het kan plaatsen en laten horen aan jullie voor wat feedback enzo ? )

Thanx, Hier kun je je pruducties showen :P
EDIT : http://www.hardtraxx.nl/forum/djs-corner/eigen-producties-t1433.html
Bericht Geplaatst op 10 jan 2011 08:58 

Hardtraxx Elite

SoundTunerZ schreef:
Josh-T schreef:

Ohmnicide verneukt je kick heus niet dat doe je dan toch echt zelf ;) Het is niet voor niks een van de meest gebruikte dists. Je moet er alleen ff mee om leren gaan.

Precies.. Ohmicide is uitgebreider dan Camelphat, t is een multiband dist dus je moet er echt mee om leren gaan.. Wat ik vaak doe is met Camelphat heel dik distorten, en dan Ohmicide eroverheen om de verschillende bands af te stellen
Bericht Geplaatst op 10 jan 2011 10:52 

Hardtraxx Veteran

Het lukt me nu al een stuk beter met Ohmnicide :)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner