niet, gewoon in je piano roll bouwenW0uT3R wrote:Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
Zover ik weet kun je alleen Automation clips maken in de playlist...W0uT3R wrote:Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?
Patterns plaats je vervolgens ook in de playlist.
Het effect van de Automation clip hoor je ook alleen als je boven Song geselecteerd hebt en in feite je playlist afspeelt.
San Miquel wrote:Zover ik weet kun je alleen Automation clips maken in de playlist...W0uT3R wrote:Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?
Patterns plaats je vervolgens ook in de playlist.
Het effect van de Automation clip hoor je ook alleen als je boven Song geselecteerd hebt en in feite je playlist afspeelt.
Oke, thnx! ik dacht dat t wel kon namelijk (leek me vrij logisch)Overload wrote:niet, gewoon in je piano roll bouwenW0uT3R wrote:Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?je kan als je shift ingedrukt houd wel je noten iets versnellen of vertragen zegmaar... succes
Heb namelijk als ik een normale clip maak in m'n playlist dat t dan vrij moeilijk afstellen is met m'n muis,,,maar ik ga t wel ff in m'n pianoroll proberen dan!
En andere manier is om bijvoorbeeld de snares van nexus te gebruiken, en hier een arpeggiator aan te hangen. Van de snelheid van deze arpeggiator maak je een automationW0uT3R wrote:Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?
kan je ook je FL programma op 2 beeldschermen zetten?
ik kan hem wel zegmaar in 2 schermen slepen.. maar dan kloppen de afmetingen niet en zie ik bij het ene schermen maar de helft
ik kan hem wel zegmaar in 2 schermen slepen.. maar dan kloppen de afmetingen niet en zie ik bij het ene schermen maar de helft
Ik werk zelf ook met twee schermen, bij mij pakt ie t automatisch, maakt niet uit welk programma ik opstart. Wat is de resolutie van je schermen, zal daar wel aan liggen denk ikParaphaze wrote:kan je ook je FL programma op 2 beeldschermen zetten?
-
VHardtraxxer
- 250 posts member since 2009
- last seen Apr 2017
linksbovenin je playlist, klik op het pijltje, onderaan staat detached, klik daarop, sleep hem naar je 2e scherm, maximaliseer hem en doneSoundTunerZ wrote:Ik werk zelf ook met twee schermen, bij mij pakt ie t automatisch, maakt niet uit welk programma ik opstart. Wat is de resolutie van je schermen, zal daar wel aan liggen denk ikParaphaze wrote:kan je ook je FL programma op 2 beeldschermen zetten?
tevens ook te doen met piano roll, ligt er maar aan wat je fijner vindt
edit: zal er dan zo uitzien

Twee schermen is ontiegelijk relax.
Wie kan mij trouwens helpen met het probleem wat betreft het instellen van de velocity van een hele groep noten. Ik kan namelijk in eens niet meer de velocity van een bepaalde groep noten aanpassen terwijl dat eerst wel ging toen ik een bepaalde groep selecteerde en bij één noot de velocity veranderde.
Wie o wie?
Wie kan mij trouwens helpen met het probleem wat betreft het instellen van de velocity van een hele groep noten. Ik kan namelijk in eens niet meer de velocity van een bepaalde groep noten aanpassen terwijl dat eerst wel ging toen ik een bepaalde groep selecteerde en bij één noot de velocity veranderde.
Wie o wie?
Heb het al gevonden! Blijkbaar is het 0 punt van de potmeter de hoogte waarop de velocity op dat moment op ingesteld staat. Wil je hem harder zette moet je hem dus in de + (na rechts draaien).
Ik snap er geen reet van,,
ik heb zelf een kick gemaakt en gesampled, als ik die in een ander project erin wilt zetten, dan hoor ik die kick alsnog lopen terwijl de patern al afgelopen is... + de kick gaat steeds harder...
hoe fix je dat?
edit: al gefixed
had loop aanstaan in de sampler haha
ik heb zelf een kick gemaakt en gesampled, als ik die in een ander project erin wilt zetten, dan hoor ik die kick alsnog lopen terwijl de patern al afgelopen is... + de kick gaat steeds harder...
hoe fix je dat?
edit: al gefixed
http://i43.tinypic.com/mafr4o.jpg
Mn piano roll ziet er nu zo uit, hoe krijg ik hem weer normaal.
(zodat zeg maar op 1 noot 4 streepjes zit, of hoe leg ik dit uit :s)
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
Je hebt wel een klein scherm he preciesD-Ruz wrote:http://i43.tinypic.com/mafr4o.jpg
Haha dat was het al, heb ik perongeluk uitgeschakeld.
bedankt!
bedankt!
Hoe krijg ik 't voor elkaar als ik m'n toetsenbord als keyboard wil gebruiken dat in de piano roll hij de noten 'opslaat' als t ware. als ik nu ergens op druk dan slaat ie de noten niet op
-
VHardtraxxer
- last seen Apr 2017
naast de play en stopknop staat een rondje, klik daarop en dan everything, als je nu op play drukt en je toetsenbord als keyboard gebruikt, en op een gegeven moment weer stopt, dan zie je de noten die je hebt gebruikt in de piano rollW0uT3R wrote:Hoe krijg ik 't voor elkaar als ik m'n toetsenbord als keyboard wil gebruiken dat in de piano roll hij de noten 'opslaat' als t ware. als ik nu ergens op druk dan slaat ie de noten niet op
Met andere woorden, recorden dus
Dat is iets wat je altijd zal moeten doen wanneer je MIDI info op wil slaan. Je kan zo ook automations maken bijvoorbeeld. Als je een rotary o.i.d. aan een bepaalde functie van een synth gekoppeld hebt, kan je via record een automation opslaan als je aan die knop draait.
Hoe kan ik ook alweer mijn playlist op een 2e scherm krijgen?
Ik weet niet of het hier al ergens staat maja :')
Mijn vraag is, waar kan je ergens (gratis) het volledige programma downloaden?
Ik had er namelijk eentje van piratebay, maar blijkt dat dit een demo is. Ik kan geen eerder opgeslagen dingen openen..
Mijn vraag is, waar kan je ergens (gratis) het volledige programma downloaden?
Ik had er namelijk eentje van piratebay, maar blijkt dat dit een demo is. Ik kan geen eerder opgeslagen dingen openen..
Het volledige programma zul je moet kopen, legaal kun je alleen de demo van Fruity Loops aankomen.Nixxus wrote:Ik weet niet of het hier al ergens staat maja :')
Mijn vraag is, waar kan je ergens (gratis) het volledige programma downloaden?![]()
-
VHardtraxxer
- last seen Apr 2017
vorige paginaTeknizion wrote:Hoe kan ik ook alweer mijn playlist op een 2e scherm krijgen?
Klik voor een vergrotingZie ik daar Crimson geïnstalleerd staan?Vert0z wrote:vorige paginaTeknizion wrote:Hoe kan ik ook alweer mijn playlist op een 2e scherm krijgen?
Klik voor een vergroting
-
VHardtraxxer
- last seen Apr 2017
haha ja kloptSan Miquel wrote:Zie ik daar Crimson geïnstalleerd staan?Vert0z wrote:vorige paginaTeknizion wrote:Hoe kan ik ook alweer mijn playlist op een 2e scherm krijgen?
Klik voor een vergroting