Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:41 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?

niet, gewoon in je piano roll bouwen ;) je kan als je shift ingedrukt houd wel je noten iets versnellen of vertragen zegmaar... succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:42 

Donateur

W0uT3R schreef:
Hoe kan ik een tempo automation clip maken voor maar één pattern, dus niet een overall automation clip van 't tempo, maar echt puur van een gedeelte van m'n snares?

Zover ik weet kun je alleen Automation clips maken in de playlist...
Patterns plaats je vervolgens ook in de playlist.
Het effect van de Automation clip hoor je ook alleen als je boven Song geselecteerd hebt en in feite je playlist afspeelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:46 

Hardtraxx Addict

San Miquel schreef:
W0uT3R schreef:

Zover ik weet kun je alleen Automation clips maken in de playlist...
Patterns plaats je vervolgens ook in de playlist.
Het effect van de Automation clip hoor je ook alleen als je boven Song geselecteerd hebt en in feite je playlist afspeelt.
Overload schreef:
W0uT3R schreef:

niet, gewoon in je piano roll bouwen ;) je kan als je shift ingedrukt houd wel je noten iets versnellen of vertragen zegmaar... succes

Oke, thnx! ik dacht dat t wel kon namelijk (leek me vrij logisch)
Heb namelijk als ik een normale clip maak in m'n playlist dat t dan vrij moeilijk afstellen is met m'n muis,,,maar ik ga t wel ff in m'n pianoroll proberen dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 17:18 

Hardtraxx Elite

W0uT3R schreef:

En andere manier is om bijvoorbeeld de snares van nexus te gebruiken, en hier een arpeggiator aan te hangen. Van de snelheid van deze arpeggiator maak je een automation ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 19:47 

Hardtraxxer

kan je ook je FL programma op 2 beeldschermen zetten?
ik kan hem wel zegmaar in 2 schermen slepen.. maar dan kloppen de afmetingen niet en zie ik bij het ene schermen maar de helft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 20:02 

Hardtraxx Addict

Paraphaze schreef:
ik kan hem wel zegmaar in 2 schermen slepen.. maar dan kloppen de afmetingen niet en zie ik bij het ene schermen maar de helft ;)

Ik werk zelf ook met twee schermen, bij mij pakt ie t automatisch, maakt niet uit welk programma ik opstart. Wat is de resolutie van je schermen, zal daar wel aan liggen denk ik ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 20:20 

Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Paraphaze schreef:

Ik werk zelf ook met twee schermen, bij mij pakt ie t automatisch, maakt niet uit welk programma ik opstart. Wat is de resolutie van je schermen, zal daar wel aan liggen denk ik ;)

linksbovenin je playlist, klik op het pijltje, onderaan staat detached, klik daarop, sleep hem naar je 2e scherm, maximaliseer hem en done :) en dan heb je ook geen last van die 2 balken die bovenin doorlopen :)

tevens ook te doen met piano roll, ligt er maar aan wat je fijner vindt :P

edit: zal er dan zo uitzien
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 21:29 

Hardtraxxer

Thnx!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 12:27 

Hardtraxxer

oh nice, werkt veel lekkerder zo :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 00:03 

Hardtraxx Veteran

Twee schermen is ontiegelijk relax. ^^

Wie kan mij trouwens helpen met het probleem wat betreft het instellen van de velocity van een hele groep noten. Ik kan namelijk in eens niet meer de velocity van een bepaalde groep noten aanpassen terwijl dat eerst wel ging toen ik een bepaalde groep selecteerde en bij één noot de velocity veranderde.

Wie o wie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 01:09 

Hardtraxx Veteran

Heb het al gevonden! Blijkbaar is het 0 punt van de potmeter de hoogte waarop de velocity op dat moment op ingesteld staat. Wil je hem harder zette moet je hem dus in de + (na rechts draaien).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2010 12:20 

Hardtraxxer

Ik snap er geen reet van,,

ik heb zelf een kick gemaakt en gesampled, als ik die in een ander project erin wilt zetten, dan hoor ik die kick alsnog lopen terwijl de patern al afgelopen is... + de kick gaat steeds harder...

hoe fix je dat?

edit: al gefixed :P had loop aanstaan in de sampler haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2010 21:47 

Hardtraxx Elite

http://i43.tinypic.com/mafr4o.jpg

Mn piano roll ziet er nu zo uit, hoe krijg ik hem weer normaal.
(zodat zeg maar op 1 noot 4 streepjes zit, of hoe leg ik dit uit :s)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2010 21:50 

Donateur

D-Ruz schreef:
http://i43.tinypic.com/mafr4o.jpg

Mn piano roll ziet er nu zo uit, hoe krijg ik hem weer normaal.
(zodat zeg maar op 1 noot 4 streepjes zit, of hoe leg ik dit uit :s)

Je hebt wel een klein scherm he precies :P Lukt het niet als je boven op dat logotje klikt (als je er over gaat komt er "snap to grid" op) ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2010 21:54 

Hardtraxx Elite

Haha dat was het al, heb ik perongeluk uitgeschakeld.
bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 00:05 

Hardtraxx Addict

Hoe krijg ik 't voor elkaar als ik m'n toetsenbord als keyboard wil gebruiken dat in de piano roll hij de noten 'opslaat' als t ware. als ik nu ergens op druk dan slaat ie de noten niet op
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 08:21 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Hoe krijg ik 't voor elkaar als ik m'n toetsenbord als keyboard wil gebruiken dat in de piano roll hij de noten 'opslaat' als t ware. als ik nu ergens op druk dan slaat ie de noten niet op

naast de play en stopknop staat een rondje, klik daarop en dan everything, als je nu op play drukt en je toetsenbord als keyboard gebruikt, en op een gegeven moment weer stopt, dan zie je de noten die je hebt gebruikt in de piano roll ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 11:34 

Hardtraxx Elite

Met andere woorden, recorden dus ;) Dat is iets wat je altijd zal moeten doen wanneer je MIDI info op wil slaan. Je kan zo ook automations maken bijvoorbeeld. Als je een rotary o.i.d. aan een bepaalde functie van een synth gekoppeld hebt, kan je via record een automation opslaan als je aan die knop draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 17:21 

Donateur

Iemand tips voor goede plugins?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2010 12:08 

Donateur

Hoe kan ik ook alweer mijn playlist op een 2e scherm krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2010 12:47 

Hardtraxxer

Ik weet niet of het hier al ergens staat maja :')
Mijn vraag is, waar kan je ergens (gratis) het volledige programma downloaden? :innocent:
Ik had er namelijk eentje van piratebay, maar blijkt dat dit een demo is. Ik kan geen eerder opgeslagen dingen openen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2010 13:40 

Hardtraxx Addict

Nixxus schreef:
Ik weet niet of het hier al ergens staat maja :')
Mijn vraag is, waar kan je ergens (gratis) het volledige programma downloaden? :innocent:
Ik had er namelijk eentje van piratebay, maar blijkt dat dit een demo is. Ik kan geen eerder opgeslagen dingen openen..

Het volledige programma zul je moet kopen, legaal kun je alleen de demo van Fruity Loops aankomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2010 09:43 

Hardtraxxer

Teknizion schreef:

vorige pagina ;)

AfbeeldingKlik voor een vergroting
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2010 09:53 

Donateur

Vert0z schreef:
Teknizion schreef:

vorige pagina ;)

Zie ik daar Crimson geïnstalleerd staan? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2010 12:55 

Hardtraxxer

San Miquel schreef:
Vert0z schreef:
Teknizion schreef:

vorige pagina ;)

Zie ik daar Crimson geïnstalleerd staan? :P

haha ja klopt :P voor website's maken vind ik dat net wat handiger dan kladblok :)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner