Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Nog een vraagje :P Hoe filter je best bass weg ?

met parametric EQ (en dan lage freqenties omlaag) zo doe ik het, is vast niet de ideale manier..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:34 
 
Hardtraxxer

WaveArts :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 23:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Automation clip van volume van je synthgeluid maken en dan in het begin beneden laten beginnen en dan naar omhoog laten gaan.


zo werkt het idd, maar deze knul heeft misschien iets meer duidelijkheid nodig... ikzelf snapte hier ook niets van toen ik net in FL begon :/

maargoed het is vrij simpel:
1. open je mixer
2. klik met de rechter-muisknop op de volume knop van hetgeen je harder/zachter wil laten klinken
3. klik op "create automation clip"
4. ga naar je playlist en je zal zien dat je een soort balk hebt met een streep erdoor, deze streep geeft de mate van volume aan en zal aan het begin horizontaal lopen
5. klik in deze balk met de rechter-muisknop om een nieuw punt te maken, de bestaande/gemaakte punten kun je verschuiven
6. beetje aanklooien van wanneer je het geluid hard of zacht wil hebben en je bent klaar...

je kunt van vrijwel alle plugins van FL een automationclip maken, zo vind ik het zelf meestal wel mooi om bij de FL filter / love filter een automation clip te maken van de "Cut-off" experimenteer maar een beetje!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2010 23:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ej nou heb ik ook nog een vraagje.

Stel, ik maak een kickje. En om CPU te besparen (Traag kutding, krijg binnen een week een andere mja) save ik die als een .wav sample door gwn 1 complete kick met bassline enzo in een pattern te pleuren en dan te saven zodat hij maar 4 bars ''opneemt''

Die sample laad ik dan gwn in een sampler channal en dan kan ik em normaal gebruiken. Maar, nu zit ik met het probleem, als ik nou eens die kick van toon hoogte wil veranderen werkt dat niet. Ik kan em op c1 of c9 zetten, het is en blijft dezelfde toon. Hoe fix ik dat.

Dus, om het samen te vatten, hoe kan ik een zelfgebouwde .wav sample laten veranderen met de toonhoogte van de pianoroll??
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2010 23:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

volgens mij kun je dit al gewoon bereiken door het sample aan te klikken en dan bij timestretching deze op "none" of "0" te zetten..

edit: heb nog ff voor je gekeken, je sleept die sample van die kick zegmaar naar zo'n SAMPLER of hoe je dat ook noemt.. als je dan op dat blokje klikt en je gaat naar de categorie SMP (tussen INS MISC en FUNC) dan zie je daar dus die time stretching staan de knop van "time" moet helemaal naar links

hoor wel of het gewerkt heeft! suc6
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 00:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Yo dat was em inderdaad! Hij stond echt een halve millimeter boven helemaal links en ik draaide em terug en hij deed et :)

Thanks gast!

Maar nu zit ik weer met het feit dat ik dus nu niet weet hoe ik em dezelfde ''lengte'' kan geven. Als ik em nu hoger/lager zet gaat ie langer of korter (sneller of langzamer) :P En hoe fix ik DAT dan weer lol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 12:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke beter dat het werkt, tsja dat probleem heb ik ook altijd... ik zou niet weten hoe je dat oplost :P zit pas 2 maanden @ FL dus weet nog niet alles

hopen op wat pro's die kunnen reageren :/

hoezo maak je trouwes niet een heeel lang .wav sample?? volgens mij heb je er dan weinig last van dat het afspelen wat korter duurt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 12:54 
 
Hardtraxxer

sla niet alleen je c noot als .wav op? maar gewoon van 2 octaven ofzo, en gebruik welke je nodig hebt :P
'k vind dat wanneer je hem opslaat als .wav, en daarmee toonhoogtes gaat veranderen er een hoop kwaliteit van een kick verloren gaat..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 12:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je moet van een kick ook alleen de 'kraak' en de 'bass' van toonhoogte veranderen, de punch blijft dezelfde toonhoogte houden. Hierdoor verliest je kick geen kracht ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 13:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

idd volgens mij moet je punch en bass appart doen..

ik gebruik meestal een layer met daarin een bass en een punch, de punch geef ik geen timestretching en de bass wel... check anders ff het topic over eigen producties, heb ik zojuist een FLP bestand ge-upload daar zie je wel hoe het werkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 15:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sowieso, altijd de punch en de bass apart doen.. Je bass pitchen heeft een beter effect dan de punch pitchen.

En wat betreft het korter worden van de kick wanneer je hm pitched als ie gesampled is, niet zo heel vreemd ;) Wat je doet is een audiobestand sneller afspelen. Hierdoor wordt het geluid dus vanzelfsprekend dus ook korter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2010 20:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

En dat kan je niet fixen? :( Ik sla gewoon m'n punch en me (reverse) bass als een aparte .wav op. Dat zal vast beter werken.

Mara ik heb vandaag ff m'n ouse Athlon x2 4400+ (2.32 x2) ingeruilt voor een Athlon II x3 435 (2.91 x3) dus ik heb nu echt totaal geen last meer van traag lopen met meerdere channels aan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2010 00:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thund3R schreef:
En dat kan je niet fixen? :( Ik sla gewoon m'n punch en me (reverse) bass als een aparte .wav op. Dat zal vast beter werken.

Mara ik heb vandaag ff m'n ouse Athlon x2 4400+ (2.32 x2) ingeruilt voor een Athlon II x3 435 (2.91 x3) dus ik heb nu echt totaal geen last meer van traag lopen met meerdere channels aan xd

Ik gebruik hier logic en ik sample tot dusver nog helemaal niks... Ik doe alles gewoon direct vanuit de plugin.. Op die manier hoef je ook geen problemen te krijgen met het pitchen, omdat ik hiervoor geen sample gebruik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2010 12:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat doe ik ook meestal in FL voor de bass enzo.. maar als je dan niet zo'n goeie pc hebt wordt het programma erg traag :/ *heb ik geen last van gelukkig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 15:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oké lui hier een vraagje: wat gebruiken jullie veel om vocals te MAKEN?
dus niet van die gesamplede rommel uit andere tracks of films enzo??

en als jullie ze aanpassen welke effecten gebruiken jullie dan? ik zou wel zo'n vette stem willen maken zoals die van qlimax enzo!
ikzelf gebruik nu gewoon reverb, delay, EQ, soundgoodizer en een plugin voor het pitchen genaamd MadShifta!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 16:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

evasive schreef:
oké lui hier een vraagje: wat gebruiken jullie veel om vocals te MAKEN?
dus niet van die gesamplede rommel uit andere tracks of films enzo??

en als jullie ze aanpassen welke effecten gebruiken jullie dan? ik zou wel zo'n vette stem willen maken zoals die van qlimax enzo!
ikzelf gebruik nu gewoon reverb, delay, EQ, soundgoodizer en een plugin voor het pitchen genaamd MadShifta!


Ik wil het ook, maar doe het met rips, iedereen zegt btw edison te gebruiken maar dat ding heb ik nog niet aangeraakt ;) Is btw effect, vocals maken kan ik niet, zelf inspreken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 16:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
evasive schreef:
oké lui hier een vraagje: wat gebruiken jullie veel om vocals te MAKEN?
dus niet van die gesamplede rommel uit andere tracks of films enzo??

en als jullie ze aanpassen welke effecten gebruiken jullie dan? ik zou wel zo'n vette stem willen maken zoals die van qlimax enzo!
ikzelf gebruik nu gewoon reverb, delay, EQ, soundgoodizer en een plugin voor het pitchen genaamd MadShifta!


Ik wil het ook, maar doe het met rips, iedereen zegt btw edison te gebruiken maar dat ding heb ik nog niet aangeraakt ;) Is btw effect, vocals maken kan ik niet, zelf inspreken ;)


edison is wel een mooi programma hoor, als je lange samples daar in opend kun je er behoorlijk goed in knippen en één en ander bewerken.. zou alleen niet weten hoe ik hierin vocals zou kunnen opnemen, is me nog nooit gelukt namelijk :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2010 09:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

niemand weet dus hoe je vette vocal kan maken??
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2010 09:38 
 
Hardtraxxer

evasive schreef:
edison is wel een mooi programma hoor, als je lange samples daar in opend kun je er behoorlijk goed in knippen en één en ander bewerken.. zou alleen niet weten hoe ik hierin vocals zou kunnen opnemen, is me nog nooit gelukt namelijk :/


vocals opnemen in edison is niet moeilijk? :P in fl op de record functie drukken -> Audio, into the Edison audio editor/recorder. Voor het bewerken kan je de gratis plugin madshifta downloaden, daarmee kan je een vocal makkelijk pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2010 09:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha scroll naarboven en je weet dat ik madshifta al gebruik... maar dit filmpje ken ik al! kan niet helemaal zien wat ie allemaal aanklikt! daar komt bij kijken dat ik problemen heb met mijn asio4all driver, ik krijg geen geluid als ik bij audioinstellingen deze aanzet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2010 18:19 
 
Hardtraxxer

evasive schreef:
haha scroll naarboven en je weet dat ik madshifta al gebruik... maar dit filmpje ken ik al! kan niet helemaal zien wat ie allemaal aanklikt! daar komt bij kijken dat ik problemen heb met mijn asio4all driver, ik krijg geen geluid als ik bij audioinstellingen deze aanzet!

had ik niet gelezen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 19:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een probleem met m´n mixertracks. Als ik een fader - in dit geval van de kick - verschuif en ik luister de pattern met de kick is er niets aan de hand. Maar zodra het de hele song ga besluisteren schiet de fader weer terug naar zijn oude waarden. Ik heb even gecontroleerd of er geen automation clips of controllers naar deze fader zijn gelinkt maar dat is niet het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 20:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
Ik heb een probleem met m´n mixertracks. Als ik een fader - in dit geval van de kick - verschuif en ik luister de pattern met de kick is er niets aan de hand. Maar zodra het de hele song ga besluisteren schiet de fader weer terug naar zijn oude waarden. Ik heb even gecontroleerd of er geen automation clips of controllers naar deze fader zijn gelinkt maar dat is niet het geval.


Same problem, heel vervelend maar heb nog geen oplossing :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 22:02 
 
Hardtraxxer

Iemand een oplossing voor dit?:

Zodra ik in fl iets afspeel en bijv naar msn switch of wat dan ook, stopt dat ding met afspelen en zodra ik weer
naar fl switch start ie weer xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 22:04 
 
Donateur

Luxion schreef:
Iemand een oplossing voor dit?:

Zodra ik in fl iets afspeel en bijv naar msn switch of wat dan ook, stopt dat ding met afspelen en zodra ik weer
naar fl switch start ie weer xd

Wtf :P Liegt misschien aan je PC, heb je een snelle pc ?
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner