Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 23:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

NoiseHunterZ schreef:
iemand een tutorial hoe je nou een hardstyle bass maakt


Zie mijn post hierboven, daar is ook een thread met 85 pagina´s over de hardstyle bassdrum ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
NoiseHunterZ schreef:
iemand een tutorial hoe je nou een hardstyle bass maakt


Zie mijn post hierboven, daar is ook een thread met 85 pagina´s over de hardstyle bassdrum ;)

kan nergens vinden :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 15:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

NoiseHunterZ schreef:
The Amethist schreef:
NoiseHunterZ schreef:
iemand een tutorial hoe je nou een hardstyle bass maakt


Zie mijn post hierboven, daar is ook een thread met 85 pagina´s over de hardstyle bassdrum ;)

kan nergens vinden :/

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=87083
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 17:48 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Ik heb een redelijke track af, en deze wil ik nu masteren, hoe doen jullie dat en wat is de beste manier om een track te masteren?


http://www.tweakheadz.com/mastering_your_audio.htm
asjeblieft :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 00:22 
 
Donateur

Probleempje op Fruityloops : Soms staat mijn project op bv 150 bpm, en als ik dan doorskip naar de climax toe van een nummer en ik druk op play springt het opeens op 112 bpm. Iemand een idee hoe dit komt ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 03:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Probleempje op Fruityloops : Soms staat mijn project op bv 150 bpm, en als ik dan doorskip naar de climax toe van een nummer en ik druk op play springt het opeens op 112 bpm. Iemand een idee hoe dit komt ?


Toevallig een automation clip gemaakt van je bpm op 112 en die vervolgens weer verwijdert? Dan switch ie namelijk terug naar 112 iedere keer als je op play drukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 20:44 
 
Donateur

SoundTunerZ schreef:
Kryptica schreef:
Probleempje op Fruityloops : Soms staat mijn project op bv 150 bpm, en als ik dan doorskip naar de climax toe van een nummer en ik druk op play springt het opeens op 112 bpm. Iemand een idee hoe dit komt ?


Toevallig een automation clip gemaakt van je bpm op 112 en die vervolgens weer verwijdert? Dan switch ie namelijk terug naar 112 iedere keer als je op play drukt.

Zou kunnen ja, maar ik zie geen automation clip staan :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 22:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik weet nooit waar ik mijn hoofdmenu heb zeg maar.. waar je heel het overzicht hebt over de synths, kiks, bass, melodie enz. enz... :/
en wat is de volgorde hoe ik een nummer moet gaan maken?? moet ik bijv. beginnen met de melodie of met de kicks..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2010 23:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

1 ding, er is niet 1 manier om een track te maken ;) Als jij met een kick wil beginnen, begin je daarmee, als je eerst een melodie wil maken, doe je dat ;) Zolang je er maar voor zorgt dat de sounds bij elkaar goed klinken (hele rauwe rag kick uit een dik beuk intro onder een hele vrolijke melodie zetten werkt meestal niet zo :P ) maakt het niks uit waar je mee begint!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2010 23:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
SoundTunerZ schreef:
Kryptica schreef:
Probleempje op Fruityloops : Soms staat mijn project op bv 150 bpm, en als ik dan doorskip naar de climax toe van een nummer en ik druk op play springt het opeens op 112 bpm. Iemand een idee hoe dit komt ?


Toevallig een automation clip gemaakt van je bpm op 112 en die vervolgens weer verwijdert? Dan switch ie namelijk terug naar 112 iedere keer als je op play drukt.

Zou kunnen ja, maar ik zie geen automation clip staan :/


Nee dat zeg ik ;)

Dr is geen automation clip maar dat slaat ie wel op in zn geheugen. Is een heel vervelend mankementje van FL. Wat je kunt doen is gwn weer een automation clip van je bpm maken en die helemaal aant begin in de playlist zetten en daar de punten op 150 zetten. Als het goed is is het dan opgelost :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2010 23:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
1 ding, er is niet 1 manier om een track te maken ;) Als jij met een kick wil beginnen, begin je daarmee, als je eerst een melodie wil maken, doe je dat ;) Zolang je er maar voor zorgt dat de sounds bij elkaar goed klinken (hele rauwe rag kick uit een dik beuk intro onder een hele vrolijke melodie zetten werkt meestal niet zo :P ) maakt het niks uit waar je mee begint!


Iid gwn wat aan kutten en aan elkaar plakken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2010 19:41 
 
Donateur

SoundTunerZ schreef:
Nee dat zeg ik ;)

Dr is geen automation clip maar dat slaat ie wel op in zn geheugen. Is een heel vervelend mankementje van FL. Wat je kunt doen is gwn weer een automation clip van je bpm maken en die helemaal aant begin in de playlist zetten en daar de punten op 150 zetten. Als het goed is is het dan opgelost :thumbup:

Ok bedankt straks is proberen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2010 19:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je kan ook gewoon in je stepsequencer , dat ding waar al je samples en VST's staan kijken.
Daar zit je een zwart vakje met waarschijnlijk unsorted , zet die op all en dan komen ook je cutoff's tevoorschijn.
Verwijder die daar en het moet opgelost zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2010 23:59 
 
Donateur

Nog een vraagje :P Hoe filter je best bass weg ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2010 13:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Of een EQ of een high pass filter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2010 13:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Of een compressor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2010 13:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Of een compressor?

Zelf zou ik eerder een EQ of filter gebruiken, deze vind ik zelf wat beter controleerbaar dan een compressor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2010 19:50 
 
Donateur

Ok het is gelukt, nog is bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2010 14:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

(ik heb 9.0 xxl)
hoe kan je de melodie langzaam steeds harder laten worden
voorbeeldje: je hebt een piano intro en dan komt er een synthgeluid bij in maar die komt vanuit volume nul naar het gelijke volume met de piano
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2010 14:44 
 
Donateur

Automation clip van volume van je synthgeluid maken en dan in het begin beneden laten beginnen en dan naar omhoog laten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 14:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een probleempje met FL 8 XXL PE. Als ik FL opstart en een project open is er niks aan de hand. Sluit ik dit project en open ik een andere, dan crashed mijn Fruity Wrapper de hele tijd en gaat ie de hele tijd errors geven (Critical Error blabla) en dan oet die bepaalde plugin het dus niet.

Herstartik dan FL en open hetzelfde project weer, doet ie et prima. Iemand een idee??
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2010 02:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thund3R schreef:
Ik heb een probleempje met FL 8 XXL PE. Als ik FL opstart en een project open is er niks aan de hand. Sluit ik dit project en open ik een andere, dan crashed mijn Fruity Wrapper de hele tijd en gaat ie de hele tijd errors geven (Critical Error blabla) en dan oet die bepaalde plugin het dus niet.

Herstartik dan FL en open hetzelfde project weer, doet ie et prima. Iemand een idee??


illegale versie van FL? heb t zelf nog nooit gehad!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2010 19:32 
 
Hardtraxxer

:D leuke forum!
altyd leuk om nieuwe producers te horen ;)

Misschien is het een idee als mensen die zelf ermee werken het op youtube zetten
en hier op het forum zetten voor een beoordeling:D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2010 20:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1..2..3 dubbel :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 09:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik upload eigenlijk alles wat ik de moeite waard vind op m'n YT channel :P

Zal binnenkort (binnen een week) ff een nieuwe TBA uploaden (Preview)

En ja heb idd illegale FL en ben erachter dat het meestal me Junglist is die crashed lol.
Miss is die niet helemaal lekker meer.
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner