Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 22:07 

Hardtraxxer

Kryptica schreef:
Luxion schreef:
Iemand een oplossing voor dit?:

Zodra ik in fl iets afspeel en bijv naar msn switch of wat dan ook, stopt dat ding met afspelen en zodra ik weer
naar fl switch start ie weer xd

Wtf :P Liegt misschien aan je PC, heb je een snelle pc ?

Nee het is een instelling binnen FL, maar weet niet welke het is xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 22:09 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
Kryptica schreef:
Luxion schreef:

Zodra ik in fl iets afspeel en bijv naar msn switch of wat dan ook, stopt dat ding met afspelen en zodra ik weer

Wtf :P Liegt misschien aan je PC, heb je een snelle pc ?

Nee het is een instelling binnen FL, maar weet niet welke het is xd

je moet gewoon stoppen met producen jij xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2010 22:10 

Hardtraxxer

Oke, ik zuig, maar ZO erg toch niet :cry:

edit: al gevonden, was de auto close device in audio settings xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 14:09 

Hardtraxxer

Luxion schreef:

heb hetzelfde! :/ nu ook opgelost xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 15:28 

Hardtraxxer

The Amethist schreef:
Ik heb een probleem met m´n mixertracks. Als ik een fader - in dit geval van de kick - verschuif en ik luister de pattern met de kick is er niets aan de hand. Maar zodra het de hele song ga besluisteren schiet de fader weer terug naar zijn oude waarden. Ik heb even gecontroleerd of er geen automation clips of controllers naar deze fader zijn gelinkt maar dat is niet het geval.

Iemand antwoord??
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 16:41 

Hardtraxxer

ik zit ook met een probleempje,

ik ben dus bezig met edit van green stuff,

nou is het zodra de kick erin gaat, dan hoor je soms dat die kick harder is omdat je verder nix hoord, maar dat valt best op.. hoe fix ik dat? als je snapt wat ik bedoel :P

tis dus zo bam bam bam BAM bam bam bam BAM hahah :P lastig uit te leggen,

http://www21.zippyshare.com/v/17664674/file.html

edit: of lijkt dit maar zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 17:25 

Hardtraxx Addict

ProfaNe schreef:
ik zit ook met een probleempje,

ik ben dus bezig met edit van green stuff,

nou is het zodra de kick erin gaat, dan hoor je soms dat die kick harder is omdat je verder nix hoord, maar dat valt best op.. hoe fix ik dat? als je snapt wat ik bedoel :P

tis dus zo bam bam bam BAM bam bam bam BAM hahah :P lastig uit te leggen,

http://www21.zippyshare.com/v/17664674/file.html

edit: of lijkt dit maar zo?

heb m een aantal keren nauwkeurig beluisterd maar ik hoor niets... bedoel je die kicks op t begin? of op t einde want die zijn harder, maar dat hoort neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 17:32 

Hardtraxxer

neej bedoelde echt aant begin (vanaf 5 seconden), maar zal wel aan mij liggen :P omdat je dan soms alleen de kick hoort, lijkt ie denk ik harder... maarja ff verder knutselen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 17:42 

Hardtraxx Elite

The Amethist schreef:
The Amethist schreef:
Ik heb een probleem met m´n mixertracks. Als ik een fader - in dit geval van de kick - verschuif en ik luister de pattern met de kick is er niets aan de hand. Maar zodra het de hele song ga besluisteren schiet de fader weer terug naar zijn oude waarden. Ik heb even gecontroleerd of er geen automation clips of controllers naar deze fader zijn gelinkt maar dat is niet het geval.

Iemand antwoord??

Heb al gezegd dat je dit niet kan oplossen helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 18:35 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
The Amethist schreef:
The Amethist schreef:

Iemand antwoord??

Heb al gezegd dat je dit niet kan oplossen helaas

Misschien andere mensen wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 18:47 

Hardtraxxer

ProfaNe schreef:
neej bedoelde echt aant begin (vanaf 5 seconden), maar zal wel aan mij liggen :P omdat je dan soms alleen de kick hoort, lijkt ie denk ik harder... maarja ff verder knutselen ;)

ik hoor de kick wel ineens zachter @ 0.15!

knutsel een beetje met je fruity limiter (@ je Master channel), ik voorkom zulke handel meestal door dan de CEIL helemaal naar rechts te draaien en de GAIN iets lager op zo'n manier dat het totale volume niet boven de 0db komt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 18:56 

Hardtraxxer

thnx man!!!
kzal er is na kijke :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 19:00 

Hardtraxxer

ProfaNe schreef:
thnx man!!!
kzal er is na kijke :)

oke man laat maar weten of het beetje werkt! wel vette mix was het zo te horen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 19:15 

Hardtraxx Elite

Misschien andere mensen wel ;)[/quote]

Heb er al vaker wat tijd in gestopt en ik ben bijna zeker dat het een bug is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 19:28 

Hardtraxxer

Herinstallatie wil ook nog weleens helpen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 21:42 

Hardtraxx Elite

Luxion schreef:
Herinstallatie wil ook nog weleens helpen..

Nee heb het al sinds fl 7, tis gewoon dat de volume knop terugspringt, is geen optie voor om het op te lossen, in ieder geval nog niet door mij gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 22:51 

Hardtraxx Elite

evasive schreef:
ProfaNe schreef:

knutsel een beetje met je fruity limiter (@ je Master channel), ik voorkom zulke handel meestal door dan de CEIL helemaal naar rechts te draaien en de GAIN iets lager op zo'n manier dat het totale volume niet boven de 0db komt

Ben zelf niet zo'n fan van een limiter op de master channel... Dan krijg je veranderingen in niveau van een lead als de kick er ineens inkomt.. Kan je beter limiters op de losse kanalen zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 23:01 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
evasive schreef:
ProfaNe schreef:

Ben zelf niet zo'n fan van een limiter op de master channel... Dan krijg je veranderingen in niveau van een lead als de kick er ineens inkomt.. Kan je beter limiters op de losse kanalen zetten

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 23:42 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
evasive schreef:
ProfaNe schreef:

Inderdaad, door een limiter op de master gaat de dynamiek in je nummer verloren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2010 23:44 

Hardtraxxer

hoezo als de kick erbij komt dat dan je lead zachter klinkt?? goed afstellen en je hebt dat juist NIET!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 00:12 

Hardtraxxer

hmm thnx voor alle info, zal is ff kutte met afmixe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 08:07 

Hardtraxxer

Met ff kutten kom je er niet, het is meer werk dan je denkt en zeker niet makkelijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 10:47 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
Met ff kutten kom je er niet, het is meer werk dan je denkt en zeker niet makkelijk :P

hoe bedoel je :P? mn hele nummer zit nou presies op -2 db das tog best?

kzou nie wete wat ik er allemaal aan moet doen...

http://www19.zippyshare.com/v/48629126/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 11:43 

Hardtraxx Elite

evasive schreef:
hoezo als de kick erbij komt dat dan je lead zachter klinkt?? goed afstellen en je hebt dat juist NIET!

Een limiter kapt simpelweg t geluid af als t boven een bepaald niveau komt.. Als je dus een limiter op je master kanaal gooit, dan staat je lead zonder kick standaar op -1dB ofzo.. Komt de kick erin, dan zou dit eigenlijk op +1dB oid uitkomen, de limiter kapt dan het geluid af om tot die 0dB te komen...

Het beste is gewoon je individuele kanalen zo afstellen dat ze niet in het rood komen. Vervolgens beetje prutsen met de volumes om te zorgen dat een bepaalde layer of je kick niet wegvalt/overheerst. T is gewoon een hoop gepruts, maar een limiter is echt niet de manier om tot een goeie afmix te komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 16:16 

Hardtraxxer

ProfaNe schreef:
Luxion schreef:

hoe bedoel je :P? mn hele nummer zit nou presies op -2 db das tog best?

kzou nie wete wat ik er allemaal aan moet doen...

http://www19.zippyshare.com/v/48629126/file.html

klinkt lekker hoor, ik heb wat betreft mastering geen commentaar ;)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner