Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 13:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Vert0z schreef:
@fl 9 users.. 'last tweaked parameter' kan wel in fl9, gewoon hetgene waarop je de automation clip wilt zetten ff heen en weer bewegen, dan naar browse paramaters, en dan op degene die je bewogen hebt is dan al 'aangeklikt', hierop rechtermuisknop -> create automation clip.. en done :)

Dat is de truc idd ;)

Inderdaad, ik was er nog niet achter.. Ik zat hele tijd te kloten door filters toe te voegen en daar de clips uit te halen. Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2009 19:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Hoe kan ik Vocals gelijk laten lopen met mn bass, dus mn vocals zijn 144bpm, maar ik wil ze op 152 laten lopen, maar als ik in de fruity slicer m op 152 loopt ie niet mooi gelijk...
Anyone?


Hier kom ik ook steeds niet uit! Kan iemand uitleggen hoe ik dit doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2010 14:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
W0uT3R schreef:
Hoe kan ik Vocals gelijk laten lopen met mn bass, dus mn vocals zijn 144bpm, maar ik wil ze op 152 laten lopen, maar als ik in de fruity slicer m op 152 loopt ie niet mooi gelijk...
Anyone?


Hier kom ik ook steeds niet uit! Kan iemand uitleggen hoe ik dit doe?


Anyone???
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2010 15:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Atraxisz schreef:
W0uT3R schreef:
Hoe kan ik Vocals gelijk laten lopen met mn bass, dus mn vocals zijn 144bpm, maar ik wil ze op 152 laten lopen, maar als ik in de fruity slicer m op 152 loopt ie niet mooi gelijk...
Anyone?


Hier kom ik ook steeds niet uit! Kan iemand uitleggen hoe ik dit doe?


Anyone???

Het beste kun je ervoor zorgen dat je acapella al op hetzelfde tempo ligt als je project file.
Dit kun je oa. doen met Sony Acid (dat gebruik ik er altijd voor).

Hierin start je een nieuw project en zet je het tempo juist (bpm).
Laadt je acapella in Acid (import).
Dan vraag Acid of de Beatmapper wizard gestart moet worden, kies Ja.
Nu moet je drie stappen doorlopen waardoor je goed moet luisteren of je acapella gelijk loopt met de 'tick' die op de maat afspeelt.
Hierover kun je vast meer vinden op YouTube.
Wanneer je aan het eind van de wizard komt, wordt nog gevraagd of de pitch (toonhoogte) gelijk moet worden gehouden, kies voor vocal altijd Ja (het is een vinkje wat standaard aan staat).
Zet het vinkje Change projectfile to this tempo altijd uit!

Export het geheel nu naar .wav en sleep het in je FL project ;)
That's it!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2010 18:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
W0uT3R schreef:
Atraxisz schreef:

Hier kom ik ook steeds niet uit! Kan iemand uitleggen hoe ik dit doe?


Anyone???

Het beste kun je ervoor zorgen dat je acapella al op hetzelfde tempo ligt als je project file.
Dit kun je oa. doen met Sony Acid (dat gebruik ik er altijd voor).

Hierin start je een nieuw project en zet je het tempo juist (bpm).
Laadt je acapella in Acid (import).
Dan vraag Acid of de Beatmapper wizard gestart moet worden, kies Ja.
Nu moet je drie stappen doorlopen waardoor je goed moet luisteren of je acapella gelijk loopt met de 'tick' die op de maat afspeelt.
Hierover kun je vast meer vinden op YouTube.
Wanneer je aan het eind van de wizard komt, wordt nog gevraagd of de pitch (toonhoogte) gelijk moet worden gehouden, kies voor vocal altijd Ja (het is een vinkje wat standaard aan staat).
Zet het vinkje Change projectfile to this tempo altijd uit!

Export het geheel nu naar .wav en sleep het in je FL project ;)
That's it!

Thanks ga 't gelijk proberen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 13:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hier zijn ook wat makkelijker manieren voor ;)
Volg bijvoorbeeld deze tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=f7Z51Gpr3zg
Wordt alles duidelijk in uitgelegd en voorgedaan.

Het grote voordeel van deze manier van werken is dat je de BPM van de acapella op ieder gewenst moment IN Fruity Loops kunt wijzigen.

PS. Volgens mij is dit het goede filmpje, ik zal dit thuis nog even controleren en eventueel aanpassen want ik weet het niet 100% zeker :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hallo,

weet iemand hier ook een paar goede VST plugins voor het masteren van je muziek?

en of iemand nog een soort zelfde plugin weet als sytrus (standaard in FL) waarmee je
mooie hardstyle sounds kunt maken.

ook nog vraagje: veel plugins kunnen niet bijvoorbeeld 5 tonen tegelijk afspelen,
dan spelen ze er maar 1 of 2 af. kan ik daar wat aan doen of ligt dat aan de plugin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
weet iemand hier ook een paar goede VST plugins voor het masteren van je muziek?


Kan ik zo geen antwoord op geven, ben daar niet echt in thuis.

T-boz schreef:
en of iemand nog een soort zelfde plugin weet als sytrus (standaard in FL) waarmee je
mooie hardstyle sounds kunt maken.


Gratis:
3xosc (zit ook in FL!)
Synth1

Betaald:
Vanguard
Z3ta
Pro53
Nexus (Niet echt een synth, maar meer een (te) dure samplebank)

Er zijn er vast nog veel meer, maar dit is een goed begin, daarnaast moet je in de gaten houden dat in principe elke synth geschikt is. Vooral wat je ermee doet is van belang ;)

T-boz schreef:
ook nog vraagje: veel plugins kunnen niet bijvoorbeeld 5 tonen tegelijk afspelen,
dan spelen ze er maar 1 of 2 af. kan ik daar wat aan doen of ligt dat aan de plugin.


Bedoel je in de pianoroll of bedoel je dat een vst maar 2 oscillators heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)


Dat is zo'n alles in één pakket of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 15:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
San Miquel schreef:
Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)


Dat is zo'n alles in één pakket of niet?

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 16:50 
 
Hardtraxxer

The Amethist schreef:
T-boz schreef:
weet iemand hier ook een paar goede VST plugins voor het masteren van je muziek?


Kan ik zo geen antwoord op geven, ben daar niet echt in thuis.

T-boz schreef:
en of iemand nog een soort zelfde plugin weet als sytrus (standaard in FL) waarmee je
mooie hardstyle sounds kunt maken.


Gratis:
3xosc (zit ook in FL!)
Synth1

Betaald:
Vanguard
Z3ta
Pro53
Nexus (Niet echt een synth, maar meer een (te) dure samplebank)

Er zijn er vast nog veel meer, maar dit is een goed begin, daarnaast moet je in de gaten houden dat in principe elke synth geschikt is. Vooral wat je ermee doet is van belang ;)

T-boz schreef:
ook nog vraagje: veel plugins kunnen niet bijvoorbeeld 5 tonen tegelijk afspelen,
dan spelen ze er maar 1 of 2 af. kan ik daar wat aan doen of ligt dat aan de plugin.


Bedoel je in de pianoroll of bedoel je dat een vst maar 2 oscillators heeft?

ik zou voor sylenth1 gaan,
zit simpel in elkaar en je kan er phatte sounds uit krijgen, overigens ook met zebra 2 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 16:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overload schreef:
ik zou voor sylenth1 gaan,


Die was ik vergeten ja, dat wordt denk ik de eerste soft-synth die ik ga kopen als ik de gratis synth's eenmaal onder de knie heb :) Als het dan toch niks blijkt te worden met mijn producerskills kan ik die 140 euries ook beter besteden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 17:21 
 
Hardtraxxer

de magie zit hem meestal niet in de vst, maar in wat je er zelf mee kan...
veel mensen gaan vaak alleen op presets af en kunnen zelf niet veel met een init uit een vst, en dat is nou jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 17:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb pro 53 al en sylenth1 ook maar met pro53 kun je wat ik al zei niet meerdere tonen tegelijk afspelen.
pro 53 geeft trouwens wel vette synths !
sylenth1 is een top programma !


The Amethist schreef:
Bedoel je in de pianoroll of bedoel je dat een vst maar 2 oscillators heeft?

in pianoroll bedoel ik, sorry :$

The Amethist schreef:
Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)

oke ik zal proberen, ben wel gewend dat het niet eenvoudig is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
The Amethist schreef:
Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)

oke ik zal proberen, ben wel gewend dat het niet eenvoudig is ;)


Hehe, we gaan mij geen woorden in de mond leggen he :D , je quote de verkeerde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 17:41 
 
Hardtraxx Veteran

T-boz schreef:
ik heb pro 53 al en sylenth1 ook maar met pro53 kun je wat ik al zei niet meerdere tonen tegelijk afspelen.
pro 53 geeft trouwens wel vette synths !
sylenth1 is een top programma !


The Amethist schreef:
Bedoel je in de pianoroll of bedoel je dat een vst maar 2 oscillators heeft?

in pianoroll bedoel ik, sorry :$

The Amethist schreef:
Voor mastering fx moet je Izotope Ozone eens proberen... niet heel eenvoudig, maar wel zeer doeltreffend ;)

oke ik zal proberen, ben wel gewend dat het niet eenvoudig is ;)


pro 53 is best ok maar je moet even weten welke knoppen je allemaal moet hebben :P engels is bij mij laag niveau dusja
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 17:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
pro 53 is best ok maar je moet even weten welke knoppen je allemaal moet hebben :P engels is bij mij laag niveau dusja


Daarom 'oefen' ik eerst met gratis synth's, zo leer ik de basisprincipes van synthese voordat ik mijn geld verbras aan dure app's waar ik alleen de presets van kan gebruiken -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2010 15:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik heb edison in mn FL zitten, maar hoe open ik m? ik krijg de hele tijd de volgende boodschap:
''Edison is not a generator...that is, that it cannot be dropped onto a channel''

maar om mn vocals goed te krijgen moet ik edison toch echt openen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2010 16:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
ik heb edison in mn FL zitten, maar hoe open ik m? ik krijg de hele tijd de volgende boodschap:
''Edison is not a generator...that is, that it cannot be dropped onto a channel''

maar om mn vocals goed te krijgen moet ik edison toch echt openen...


Citaat:
There are a number of ways to load Edison, depending on your intended use, two recommendod methods are:
Quick load for Editing - Select the target Mixer track then press (Ctrl+E). Edison will load in the first empty FX slot.
Quick load for Recording - Select the target Mixer track then press (Shift+E). Edison will load ready to record with 'Slave playback to host' and Record 'On play' enabled.
NOTE: Edison opens in the preview mixer track unless deliberately placed in an Effects slot.


Bron: http://flstudio.image-line.com/help/html/plugins/Edison.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2010 10:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
W0uT3R schreef:
ik heb edison in mn FL zitten, maar hoe open ik m? ik krijg de hele tijd de volgende boodschap:
''Edison is not a generator...that is, that it cannot be dropped onto a channel''

maar om mn vocals goed te krijgen moet ik edison toch echt openen...


Citaat:
There are a number of ways to load Edison, depending on your intended use, two recommendod methods are:
Quick load for Editing - Select the target Mixer track then press (Ctrl+E). Edison will load in the first empty FX slot.
Quick load for Recording - Select the target Mixer track then press (Shift+E). Edison will load ready to record with 'Slave playback to host' and Record 'On play' enabled.
NOTE: Edison opens in the preview mixer track unless deliberately placed in an Effects slot.


Bron: http://flstudio.image-line.com/help/html/plugins/Edison.htm



Thanx! 't werkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2010 11:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In die handleiding staan trouwens heel veel goede tips ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 13:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een redelijke track af, en deze wil ik nu masteren, hoe doen jullie dat en wat is de beste manier om een track te masteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 14:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik heb een redelijke track af, en deze wil ik nu masteren, hoe doen jullie dat en wat is de beste manier om een track te masteren?


Uitbesteden, maar dat zal wel geen optie zijn ofwel? :P Maar op het internet is veel te vinden over dit onderwerp ;) Kijk maar eens op sites als http://www.synthforum.nl etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

iemand een tutorial hoe je nou een hardstyle bass maakt
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner