Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de tips San Miquel en Inqontrol. Ga ze alle twee is proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 20:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hey jongens,

ik ben al vrij lang met FL bezig en
heb nu een nummer zo goed als volledig af,
alles er op en er aan. :)

heb hem even op youtube gezet
luister maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=bgdZiMRrkl0

maar weet ook iemand hoe ik hem moet masteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
hey jongens,

ik ben al vrij lang met FL bezig en
heb nu een nummer zo goed als volledig af,
alles er op en er aan. :)

heb hem even op youtube gezet
luister maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=bgdZiMRrkl0

maar weet ook iemand hoe ik hem moet masteren?

lache nummertje

ik denk dat heel wat mensen willen weten hoe je die kick heb gemaakt (niet om te jatten maar als bouw steen.
welke EQ gebruik je, hoeveel layers, en vooral welke effecten en plug-ins?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

D-tail schreef:
T-boz schreef:
hey jongens,

ik ben al vrij lang met FL bezig en
heb nu een nummer zo goed als volledig af,
alles er op en er aan. :)

heb hem even op youtube gezet
luister maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=bgdZiMRrkl0

maar weet ook iemand hoe ik hem moet masteren?

lache nummertje

ik denk dat heel wat mensen willen weten hoe je die kick heb gemaakt (niet om te jatten maar als bouw steen.
welke EQ gebruik je, hoeveel layers, en vooral welke effecten en plug-ins?


bedankt :)

ik zal het je proberen uit te leggen.
het is wel moeilijk maar i'll try

je deelt de kick in 2en in eigenlijk.
- de een (noem ik altijd Kick-Tok) gebruik je voor zegmaar het begin van de bass
- de ander (noem ik altijd Kick-Base) gebruik je voor de naa deun zegmaar

als je goed na m'n bass luistert in me nummer hoor je ook wel eerst de 'TOK' en daarna de 'BASE'

alles maak ik met 3x Osc
KICK-TOK
open 3x Osc
je draait de middelste CRS bij de channel settings om (naar links)
dan ga je naar INS (naast PLUGIN) en zorg je dat je een goed begin hebt ook draai je ANT helemaal om bij PITCH
de Lijn bij VOL en bij PITCH moet op het begin gelijk lopen boven aan en dan 1 schuine lijn naar onderen.

dan zet je hem in een channel bijv 2
dan zoek je Buzz effect adapter op
selecteer Whitenoise stereodist.dll
ga naar import buzz present en selecteer diode 2

dan gebruik je Parametric EQ 2
verander en luister goed naar je kick-tok

dan gebruik je Camel Phat 3
(een plugin die ik heb gebruikt, gewoon een demo had ik)
verander ookweer en luister

dan moet je hem eerst opslaan
zorg wel dat je alleen TOK hoort he
geen bass er achteraan.
sla hem op in .wav

verwijder hem nu en open hem in bijv de standaard dingen.
klik normalise

dan ga je weer verder en open nog een x Parametric EQ 2
en ook Blood Overdrive (verander daar de bovenste 3)

dan ben je weer een plugin nodig die ik extra heb gedownload
KarmaFX Reverb
(als je slim bent download je het KarmaFX pack)
luister weer goed en verander.

nu pas ben je klaar met je KICK-TOK
haha ik weet het een heel gemartel :P
hoop dat het een beetje lukt.

KICK-BASE
nu ga je verder met de KICK-BASE
open nog een keer weer 3x Osc
draai de 3 CRS'en weer naar links
verander weer het 1 en ander bij INS

zet deze bijv in channel 3
en dan ben je alleen de plugin Parametic EQ2 weer nodig

dan open je Layer en voeg je de 2 samen
dan doe je die weer in een andere channel
en gebruik nog een keer Parametic EQ2
ook gebruik je nu Multiband Compressor(zet deze in General purpose 2)
verander ook daar weer het een en ander

en als je het goed gedaan hebt heb je zo een mooie kick
teminste dit is mijn manier
er zijn er velen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2009 20:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Beter leg je ff niet in woorden uit hoe dat ene youtube filmpje dr uit ziet..... Je heb zo te zien gwn hier alles neergezet wat die kerel in die tutorial doet. En die 3x osc zuigt voor een kick, staar je daar niet blind op ;) Het klinkt leuk hoe die dat doet maar de beste techniek is gwn zelf alles uit proberen en professionele plugins gebruiken en niet die standaard zooi van fl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2009 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Beter leg je ff niet in woorden uit hoe dat ene youtube filmpje dr uit ziet..... Je heb zo te zien gwn hier alles neergezet wat die kerel in die tutorial doet. En die 3x osc zuigt voor een kick, staar je daar niet blind op ;) Het klinkt leuk hoe die dat doet maar de beste techniek is gwn zelf alles uit proberen en professionele plugins gebruiken en niet die standaard zooi van fl.


kerel ik heb toen ik begon met FL-studio dat filmpje bekeken en daarvan bouw ik zelf me eigen kick nu
hij heeft me klein beetje opweg geholpen. waardoor je ong weet hoe je het moet doen.
en ik leg hem dat een beetje uit.

en tuurlijk ontwerp ik me eigen kick..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2009 18:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

T-boz schreef:
SoundTunerZ schreef:
Beter leg je ff niet in woorden uit hoe dat ene youtube filmpje dr uit ziet..... Je heb zo te zien gwn hier alles neergezet wat die kerel in die tutorial doet. En die 3x osc zuigt voor een kick, staar je daar niet blind op ;) Het klinkt leuk hoe die dat doet maar de beste techniek is gwn zelf alles uit proberen en professionele plugins gebruiken en niet die standaard zooi van fl.


kerel ik heb toen ik begon met FL-studio dat filmpje bekeken en daarvan bouw ik zelf me eigen kick nu
hij heeft me klein beetje opweg geholpen. waardoor je ong weet hoe je het moet doen.
en ik leg hem dat een beetje uit.

en tuurlijk ontwerp ik me eigen kick..


Welk filmpje? Link?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2009 19:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
Welk filmpje? Link?


http://www.youtube.com/watch?v=e0q7-7OlGp8

T-boz schreef:
SoundTunerZ schreef:
Beter leg je ff niet in woorden uit hoe dat ene youtube filmpje dr uit ziet..... Je heb zo te zien gwn hier alles neergezet wat die kerel in die tutorial doet. En die 3x osc zuigt voor een kick, staar je daar niet blind op ;) Het klinkt leuk hoe die dat doet maar de beste techniek is gwn zelf alles uit proberen en professionele plugins gebruiken en niet die standaard zooi van fl.


kerel ik heb toen ik begon met FL-studio dat filmpje bekeken en daarvan bouw ik zelf me eigen kick nu
hij heeft me klein beetje opweg geholpen. waardoor je ong weet hoe je het moet doen.
en ik leg hem dat een beetje uit.

en tuurlijk ontwerp ik me eigen kick..


Je methode is alleen heel erg hetzelfde als die van hem. Ik zeg gwn dat je beter gwn met hydra kunt gaan kloten dan met de 3xosc ;) Dat ding zuigt gwn ballen vergeleken met hydra of junglist ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2009 22:26 
 
Hardtraxxer

ieder zijn eigen manieren van kicks maken, zolang ze maar goed klinken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 12:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe kan ik Vocals gelijk laten lopen met mn bass, dus mn vocals zijn 144bpm, maar ik wil ze op 152 laten lopen, maar als ik in de fruity slicer m op 152 loopt ie niet mooi gelijk...
Anyone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 17:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fit to tempo
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 20:28 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik ben in een klein probleempje gelopen, normaal kon ik altijd de lengte van een toon aanpassen zoals ik wou in de balkjes (keyboard), alleen nu pakt hij steeds een blokje en kan ik alleen over blokjes de lengte van een toon veranderen.

Hoe kan ik dit weer terug veranderen zoals het eerst altijd was?

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2009 17:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wat is de main automation en waar gebruikt men deze voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2009 23:08 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Bump.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:06 
 
Donateur

Atraxisz schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?

Volgens mij bedoel je met een automation clip van het volume van die melodie/synth ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Atraxisz schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?

Volgens mij bedoel je met een automation clip van het volume van die melodie/synth ?


Ja kan wel :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?

In de playlist het gedeelte selecteren dat je wilt oplaten komen, dan rechtermuisknop op het volume van je VST->Creat automation clip,
en dan met de lijn spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:45 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:
Atraxisz schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?

In de playlist het gedeelte selecteren dat je wilt oplaten komen, dan rechtermuisknop op het volume van je VST->Creat automation clip,
en dan met de lijn spelen.

Maar niet bij alle VST's kan je rechtermuisknop klikken op de knoppen in de VST zelf, maar wel gewoon in de step sequencer. In de VST zelf kan je van alles een automation clip maken, je klikt gewoon op het pijltje links bovenaan je VST (en je moet wel eerst aan een knop draaien in je VST) dan kies je "Last Tweaked Paramater" en dan kies je "Create Automation Clip".
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
InQontrol09 schreef:
Atraxisz schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je bv je melodie van zacht naar normaal geluid laat lopen op de playlist?

In de playlist het gedeelte selecteren dat je wilt oplaten komen, dan rechtermuisknop op het volume van je VST->Creat automation clip,
en dan met de lijn spelen.

Maar niet bij alle VST's kan je rechtermuisknop klikken op de knoppen in de VST zelf, maar wel gewoon in de step sequencer. In de VST zelf kan je van alles een automation clip maken, je klikt gewoon op het pijltje links bovenaan je VST (en je moet wel eerst aan een knop draaien in je VST) dan kies je "Last Tweaked Paramater" en dan kies je "Create Automation Clip".

Dat last tweaked parameter kan in FL9 niet meer. Je zult het dan toch met de mastervolume moeten doen, of met een filter in je FX channel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 17:55 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:
Dat last tweaked parameter kan in FL9 niet meer. Je zult het dan toch met de mastervolume moeten doen, of met een filter in je FX channel ;)

Oh wist ik niet, ik heb nog altijd de 8 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 20:29 
 
Hardtraxxer

@fl 9 users.. 'last tweaked parameter' kan wel in fl9, gewoon hetgene waarop je de automation clip wilt zetten ff heen en weer bewegen, dan naar browse paramaters, en dan op degene die je bewogen hebt is dan al 'aangeklikt', hierop rechtermuisknop -> create automation clip.. en done :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 02:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vert0z schreef:
@fl 9 users.. 'last tweaked parameter' kan wel in fl9, gewoon hetgene waarop je de automation clip wilt zetten ff heen en weer bewegen, dan naar browse paramaters, en dan op degene die je bewogen hebt is dan al 'aangeklikt', hierop rechtermuisknop -> create automation clip.. en done :)


Ik zou net zeggen. Ik heb altijd met 7 en 8 gewerkt en daar was die functie toch echt cruciaal wil je goede tracks maken. 9 nog niet gezien ga ik ook niet uitproberen nu ik met cubase bezig ben, maar t lijkt me idd wel logisch dat ze die er gwn in houden en zo niet dan zorgen ze wel voor een vervanger die makkelijker werkt ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 11:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ok bedankt allemaal! Zal het vanmiddag eens gaan proberen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 12:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vert0z schreef:
@fl 9 users.. 'last tweaked parameter' kan wel in fl9, gewoon hetgene waarop je de automation clip wilt zetten ff heen en weer bewegen, dan naar browse paramaters, en dan op degene die je bewogen hebt is dan al 'aangeklikt', hierop rechtermuisknop -> create automation clip.. en done :)

Dat is de truc idd ;)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner