D-tail schreef:
T-boz schreef:
hey jongens,
ik ben al vrij lang met FL bezig en
heb nu een nummer zo goed als volledig af,
alles er op en er aan.
heb hem even op youtube gezet
luister maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=bgdZiMRrkl0maar weet ook iemand hoe ik hem moet masteren?
lache nummertje
ik denk dat heel wat mensen willen weten hoe je die kick heb gemaakt (niet om te jatten maar als bouw steen.
welke EQ gebruik je, hoeveel layers, en vooral welke effecten en plug-ins?
bedankt
ik zal het je proberen uit te leggen.
het is wel moeilijk maar i'll try
je deelt de kick in 2en in eigenlijk.
- de een (noem ik altijd Kick-Tok) gebruik je voor zegmaar het begin van de bass
- de ander (noem ik altijd Kick-Base) gebruik je voor de naa deun zegmaar
als je goed na m'n bass luistert in me nummer hoor je ook wel eerst de 'TOK' en daarna de 'BASE'
alles maak ik met 3x Osc
KICK-TOKopen 3x Osc
je draait de middelste CRS bij de channel settings om (naar links)
dan ga je naar INS (naast PLUGIN) en zorg je dat je een goed begin hebt ook draai je ANT helemaal om bij PITCH
de Lijn bij VOL en bij PITCH moet op het begin gelijk lopen boven aan en dan 1 schuine lijn naar onderen.
dan zet je hem in een channel bijv 2
dan zoek je Buzz effect adapter op
selecteer Whitenoise stereodist.dll
ga naar import buzz present en selecteer diode 2
dan gebruik je Parametric EQ 2
verander en luister goed naar je kick-tok
dan gebruik je Camel Phat 3
(een plugin die ik heb gebruikt, gewoon een demo had ik)
verander ookweer en luister
dan moet je hem eerst opslaan
zorg wel dat je alleen TOK hoort he
geen bass er achteraan.
sla hem op in .wav
verwijder hem nu en open hem in bijv de standaard dingen.
klik normalise
dan ga je weer verder en open nog een x Parametric EQ 2
en ook Blood Overdrive (verander daar de bovenste 3)
dan ben je weer een plugin nodig die ik extra heb gedownload
KarmaFX Reverb
(als je slim bent download je het KarmaFX pack)
luister weer goed en verander.
nu pas ben je klaar met je KICK-TOK
haha ik weet het een heel gemartel
hoop dat het een beetje lukt.
KICK-BASEnu ga je verder met de KICK-BASE
open nog een keer weer 3x Osc
draai de 3 CRS'en weer naar links
verander weer het 1 en ander bij INS
zet deze bijv in channel 3
en dan ben je alleen de plugin Parametic EQ2 weer nodig
dan open je Layer en voeg je de 2 samen
dan doe je die weer in een andere channel
en gebruik nog een keer Parametic EQ2
ook gebruik je nu Multiband Compressor(zet deze in General purpose 2)
verander ook daar weer het een en ander
en als je het goed gedaan hebt heb je zo een mooie kick
teminste dit is mijn manier
er zijn er velen