Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2009 09:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
Voor de gene die echt niks snappen van FL is er wel iets :)

Vond dit op een forum waar ik vaak opzit, heb et beetje doorgespit ( wist meeste al though).

het heet: "The FL- Studio Holy Bible"

hier staat aardig wat uitleg in over FL studio en standaard dingen, die velen van jullie misschien kunnen helpen! :)

Hier de link: (Megaupload): http://www.megaupload.com/?d=7AOHN5JP

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, ik produce nu bijna een jaartje, wel wat nummers gemaakt, maar die waren doorspekt met samples, terwijl ik liever alles zelf maak ( sound dan). :)


Zelf heb ik maar 1 klein vraagje: Er schijnen in Nexus "Single Layer Leads" te zitten, die handig zijn voor het maken van je eigen synth. Alleen vind ik ze niet terug in mijn Nexus! Iemand enig idee waar ze zouden (kunnen) zijn, of waar ik ze evt vandaan kan halen?


-Dia

Neem ik ook even mee, kan ik altijd even nazoeken voor het geval ik iets niet precies weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2009 19:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Door dit topic ben ik overtuigd dat ik mij niks hoef aan te trekke van het nummer Brennan Heart - Push Play! en ook lekker zelf liedjes kan gaan produceren :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2009 22:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
Voor de gene die echt niks snappen van FL is er wel iets :)

Vond dit op een forum waar ik vaak opzit, heb et beetje doorgespit ( wist meeste al though).

het heet: "The FL- Studio Holy Bible"

hier staat aardig wat uitleg in over FL studio en standaard dingen, die velen van jullie misschien kunnen helpen! :)

Hier de link: (Megaupload): http://www.megaupload.com/?d=7AOHN5JP

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, ik produce nu bijna een jaartje, wel wat nummers gemaakt, maar die waren doorspekt met samples, terwijl ik liever alles zelf maak ( sound dan). :)


Zelf heb ik maar 1 klein vraagje: Er schijnen in Nexus "Single Layer Leads" te zitten, die handig zijn voor het maken van je eigen synth. Alleen vind ik ze niet terug in mijn Nexus! Iemand enig idee waar ze zouden (kunnen) zijn, of waar ik ze evt vandaan kan halen?


-Dia


Singel layer leads zitten idd in de nexus. Heb je wel soundbanks ingeladen? Zo niet doe dat dan eerst :P Zo wel dan raad ik je aan de nexus gwn opnieuw te installeren. Om de een of andere reden installeert de nexus, ongeacht welk programma je gebruikt, nooit alle sound goed. Vandaar dat je soms ook een error krijgt. Nou is het niet zo dat je de helft van je sounds mist maar dr zullen altijd wel wat zijn die het niet doen. Ik heb op mn oude produce pc met de nexus gewerkt en toen ik de nexus installeerde op mn nieuwe produce pc kwam ik erachter dat ik veel meer sounds had. In de error staat als het goed is ook dat je de plugin opnieuw kunt installeren maar dat heb ik dus voorheen nooit gedaan :P
Als het goed is zitten de single layer leads standaard bij de nexus, dus nu een vraag die ik eigenlijk eerst had moeten stellen: heb je een orginele nexus?:P

Hopelijk kun je hier wat mee ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2009 22:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BtotheJ schreef:
Door dit topic ben ik overtuigd dat ik mij niks hoef aan te trekke van het nummer Brennan Heart - Push Play! en ook lekker zelf liedjes kan gaan produceren :thumbsup:


Wat er met het nummer van brennan heart wordt bedoelt is dat er een heleboel noobs op internet zijn die gwn samples achter mekaar plakken en dan met name de blutonium boy samples. Kan zelf ook niet echt tegen die gasten die dat doen en dan zeggen dat ze een eigen sound hebben en zich producer vinden en denken dat ze zo bij scantraxx aan kunnen schuiven :x

Ik heb zelf anderhalf jaar met fl gewerkt en dan kun je echt wel een goede track maken, maar fl is gwn beperkt zodra je het programma goed kent dus vandaar dat er ook nog zoiets bestaat als cubase :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2009 20:09 
 
Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Diamanic schreef:
Voor de gene die echt niks snappen van FL is er wel iets :)

Vond dit op een forum waar ik vaak opzit, heb et beetje doorgespit ( wist meeste al though).

het heet: "The FL- Studio Holy Bible"

hier staat aardig wat uitleg in over FL studio en standaard dingen, die velen van jullie misschien kunnen helpen! :)

Hier de link: (Megaupload): http://www.megaupload.com/?d=7AOHN5JP

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, ik produce nu bijna een jaartje, wel wat nummers gemaakt, maar die waren doorspekt met samples, terwijl ik liever alles zelf maak ( sound dan). :)


Zelf heb ik maar 1 klein vraagje: Er schijnen in Nexus "Single Layer Leads" te zitten, die handig zijn voor het maken van je eigen synth. Alleen vind ik ze niet terug in mijn Nexus! Iemand enig idee waar ze zouden (kunnen) zijn, of waar ik ze evt vandaan kan halen?


-Dia


Singel layer leads zitten idd in de nexus. Heb je wel soundbanks ingeladen? Zo niet doe dat dan eerst :P Zo wel dan raad ik je aan de nexus gwn opnieuw te installeren. Om de een of andere reden installeert de nexus, ongeacht welk programma je gebruikt, nooit alle sound goed. Vandaar dat je soms ook een error krijgt. Nou is het niet zo dat je de helft van je sounds mist maar dr zullen altijd wel wat zijn die het niet doen. Ik heb op mn oude produce pc met de nexus gewerkt en toen ik de nexus installeerde op mn nieuwe produce pc kwam ik erachter dat ik veel meer sounds had. In de error staat als het goed is ook dat je de plugin opnieuw kunt installeren maar dat heb ik dus voorheen nooit gedaan :P
Als het goed is zitten de single layer leads standaard bij de nexus, dus nu een vraag die ik eigenlijk eerst had moeten stellen: heb je een orginele nexus?:P

Hopelijk kun je hier wat mee ;)


Ik heb Nexus gedownload, dat wel, maar ik vind op internet heel vaak nexus, en dan echt van 16GB :O. Terwijl de mijne ongeveer 5 GB was.( moest later nog Nexus Content downloaden, toen was ie 5GB). Maar zou het dan zijn dat ikdan die andere moet hebben? want 16GB downloaden, pfoee. dat duurt een tijdje bij mij ;O.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2009 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kan er miss ook een lijst komen met betekenissen van afkortingen, want soms snap ik er niks van :/
zou wel handig wezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kan iemand mij zeggen waarom al die samples uit plug-in sytrus bij mij een echo hebben
en hoe ik dit uit kan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 00:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
Ik heb Nexus gedownload, dat wel, maar ik vind op internet heel vaak nexus, en dan echt van 16GB :O. Terwijl de mijne ongeveer 5 GB was.( moest later nog Nexus Content downloaden, toen was ie 5GB). Maar zou het dan zijn dat ikdan die andere moet hebben? want 16GB downloaden, pfoee. dat duurt een tijdje bij mij ;O.


De nexus zelf is niet zon groot programma maar de soundbanks zijn de boosdoeners. Voor zover ik weet is de nexus de grootste vst op mn pc en 18 G is wel een redelijke grootte voor de nexus, k heb zelf ook zoiets. Als je nexus download moet je dr gwn een paar proberen. De een heeft wel het standaard content de anders is net zo leeg als de demo. Moet je gwn even zoeken en zorgen dat je cker weet dat je een full version hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 00:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
kan iemand mij zeggen waarom al die samples uit plug-in sytrus bij mij een echo hebben
en hoe ik dit uit kan doen?


Ligt eraan wat voor soort echo je hebt. Loopt ie m verkeerd of is het een nagalm?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 11:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja wat Brennan Heart bedoelt zijn de lui die gewoon een WAVje pakken, hier een paar van achter elkaar zetten en dan denken producer te zijn...
FL Studio is een heel mooi programma om te leren produceren. Je merkt alleen zelf wel dat je het programma uiteindelijk ontgroeid. Dan kan je door naar de geavanceerdere programma's, zoals Logic voor de Mac, CuBase, mss Reason etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 11:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gisteren met Cubase gestart.. ben echt onder de indruk na een uurtje spelen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 11:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
San Miquel schreef:
Gisteren met Cubase gestart.. ben echt onder de indruk na een uurtje spelen :woot:

En hiermee wil hij aangeven dat hij vanaf gister het stadium van beginnend producer is ontgroeid -.-

Nee zeker niet, maar ik erger me wel groen en geel aan de sequencer van Fruity... vandaar dat ik eens ga kijken hoever ik kom in Cubase (waar ik toch meer toekomst in zie).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2009 15:46 
 
Hardtraxxer

het zou leuk zijn als die image line nu is een keertje die output van fruity eens net zo mooi maakt als die van cubase etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2009 00:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Overload schreef:
het zou leuk zijn als die image line nu is een keertje die output van fruity eens net zo mooi maakt als die van cubase etc.


Dan nog zou ik cubase fijner vinden. Fl is echt gwn beginners software tenzij je niet met hardware wilt werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 15:22 
 
Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
johnlienden schreef:
San Miquel schreef:
Gisteren met Cubase gestart.. ben echt onder de indruk na een uurtje spelen :woot:

En hiermee wil hij aangeven dat hij vanaf gister het stadium van beginnend producer is ontgroeid -.-

Nee zeker niet, maar ik erger me wel groen en geel aan de sequencer van Fruity... vandaar dat ik eens ga kijken hoever ik kom in Cubase (waar ik toch meer toekomst in zie).


gebruik je hardware??
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

is er iemand die al met vocals werkt en de tijd heeft om met een vette vocal mijn naam te maken?
want dat wil ik als intro gebruiken als ik ga draaien in de keet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2009 09:40 
 
Hardtraxx Veteran

En zijn er mensen die hier een aantal tuturials kunnen neerzetten, want ik kan zelf niet zo'n goeie vinden :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2009 22:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
En zijn er mensen die hier een aantal tuturials kunnen neerzetten, want ik kan zelf niet zo'n goeie vinden :$


tutorials voor wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2009 23:38 
 
Hardtraxx Veteran

SoundTunerZ schreef:
freddyadu8 schreef:
En zijn er mensen die hier een aantal tuturials kunnen neerzetten, want ik kan zelf niet zo'n goeie vinden :$


tutorials voor wat?


Om Fruity loops beter te leren kennen, ben een beginner dusja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2009 20:46 
 
Hardtraxx Newbie

Vraagje,
waarom kan ik bij een eigen .wav file de pitch niet veranderen?
moet ik eerst converteren naar een ander bestand of kan het alleen via een vst ?
Gr.

edit; ik ben er al uit xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onder wat voor een bestandsnaam slaan jullie hier jullie project op? Untitled werkt namelijk ook niet echt handig. :P

En wat doen jullie als jullie niet meer verder komen met een melodie of iets dergelijks? Gewoon de volgende dag nog is proberen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 19:51 
 
Hardtraxx Veteran

san miquel,, wat zijn de voordelen van cubase vs Fl ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 01:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Onder wat voor een bestandsnaam slaan jullie hier jullie project op? Untitled werkt namelijk ook niet echt handig. :P

En wat doen jullie als jullie niet meer verder komen met een melodie of iets dergelijks? Gewoon de volgende dag nog is proberen?


Mijn .FLP's benoem ik meestal naar de datum wanneer ik eraan begonnen ben. Ook heb ik er vaak een woordje bijstaan, bijv melodiekick, dan weet ik dat het een melodie met de kick is. Soms staat er introsoundmelo, dan heb ik dus de introsound en de melodie ervan. En zo verder..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 08:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
san miquel,, wat zijn de voordelen van cubase vs Fl ?

Hoi Timmer,

ik moet je eerlijk zeggen dat ik Cubase alweer even niet heb gebruikt.
Ik kan je dan ook nog niet veel meer melden dan dat er op de lange termijn meer mogelijkheden zijn met Cubase ten opzichte van FL...
Overigens werken meer profs met Cubase dan met FL....

Ik ben zelf nog even zoet met FL, nu ik toch een nieuwe pc heb aangeschaft, heb ik snelheid genoeg en volstaat FL voor mij nog prima!
Kwa sequencer verkies ik Cubase wel boven FL, maar echt verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 08:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Onder wat voor een bestandsnaam slaan jullie hier jullie project op? Untitled werkt namelijk ook niet echt handig. :P

En wat doen jullie als jullie niet meer verder komen met een melodie of iets dergelijks? Gewoon de volgende dag nog is proberen?

Hee Dennis,

ik werk meestal in 1 projectfile wanneer ik bv. alleen maar bezig ben met een melodie of intro oid.
Ik schuif gewoon een heel stuk op in mijn playlist, zodat er ruimte blijft voor intro - mid etc. etc.

Overigens werk ik wel met meerdere projects, maar het is dan uiteindelijk de bedoeling dat het ook verschillende tracks gaan worden ;)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner