Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-11-2015, 18:11 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Hallo! ik vraag mij af of het mogelijk is in FL om bijvoorbeeld 3 verschillende geluiden te koppelen aan 1 effect zoals bijvoorbeeld een filter. Een Send channel werkt niet want die verdubbelt het geluid alleen maar.

Gewoon deze drie geluiden koppelen aan één mixer track dmv route to this track only en dan op deze mixer track het gewenste effect zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-11-2015, 20:32 

Hardtraxx Veteran

Ventrue schreef:
Hallo! ik vraag mij af of het mogelijk is in FL om bijvoorbeeld 3 verschillende geluiden te koppelen aan 1 effect zoals bijvoorbeeld een filter. Een Send channel werkt niet want die verdubbelt het geluid alleen maar.

Zoals berg zegt linkt je sound dan 2x naar de master. Gebruik dus 'route to this track only'
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2015, 11:10 

Hardtraxx Addict

Dank voor jullie reactie! ik heb nog even gezocht maar ik kan deze functie niet vinden, het is mij ook nog niet heel duidelijk hoe dit werkt.

Ik wil dus zeg maar 3 geluiden die wel een eigen mixerkanaal hebben ook alle 3 aan 1 kanaal koppelen zodat ik daar een gezamelijk effect over kan gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2015, 11:25 

Hardtraxxer

Ja dat doe je dus met 'route to this track only' zoals venator en berg al zeiden, misschien helpt een plaatje:

Afbeelding

Rechtermuisknop op dat pijltje, en dan route to this track only. Hierdoor gaat het signaal van channel 1 niet meer rechtstreeks naar de master, maar eerst door channel 4. Dit kun je dan ook doen voor channel 2 en 3, waardoor ze gezamenlijk eerst door channel 4 gaan alvorens ze naar de master gaan. Op channel 4 kun je dan de gewenste effecten zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2015, 12:48 

Hardtraxx Addict

Helemaal super! het werkt, bedankt mannen :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-12-2015, 09:11 

Hardtraxxer

https://www.reddit.com/r/edmproduction/comments/3y1ne0/fl_studio_theme_for_span/

Voor de SPan en FL users onder ons, check deze skin.. super dik gedaan! helemaal FL-12 vector stijl shizzle! :drool:

Edit: ik lees net dat het op alle DAW's werkt!!! oh joy!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-12-2015, 16:50 

Hardtraxx Veteran

Vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21-12-2016, 14:23 

Hardtraxx Newbie

Bestaan er tutorials over het maken van gated kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21-12-2016, 15:00 

Hardtraxxer

Had je beter in het kick topic kunnen vragen denk ik, maargoed!

Ik weet niet zo snel een tutorial, kan je wel deels uitleggen hoe het werkt:

Je maakt een kick met een flinke punch, zonder tail (je zou evt ook een sample kick kunnen pakken), en pleurt daar een laag distortion overheen en compress dat. Als je tevreden bent met de punch kun je dit exporteren, en als reversed erachter plakken. Met een beetje knip en plak werk, nog wat eq-en en compressen, en wat reverb, kom je al redelijk in de buurt denk ik! Is gewoon prutsen en wees creatief, dat is het beste

Succes! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30-01-2018, 11:19 

Hardtraxx Addict

Hallo,

Inmiddels heb ik FL Studio al een tijdje en nu wil ik het graag aanschaffen, momenteel gebruik ik een gedownloade versie. Ik vroeg mij af of het oké is als je wel FL Studio aanschaft, maar verder met de illegale versie blijft werken, ik ben namelijk bang dat er bepaalde instellingen of dingen wijzigen waardoor ik mijn oude projecten niet kan openen.

Ik hoor graag of jullie hier tips voor hebben.
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner