D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Harry Hardcore wrote:Waarom gaat iets in je mixer track opeens zachter als je deze aanklikt? WTF. Word er gestoord van.
Iets duidelijker?
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
DJ_Tim wrote:
Harry Hardcore wrote:Waarom gaat iets in je mixer track opeens zachter als je deze aanklikt? WTF. Word er gestoord van.
Iets duidelijker?
H
Hardtraxxer
64 posts member since 2014
last seen Sep 2014
Oke, ik heb zeg maar een vst in een mixertrack. Als ik iets afspeel in de playlist en ik wil het volume regelen gaat ie opeens al automatisch een stuk zachter zonder dat ik iets gedaan heb. :x Of is het gewoon een verotte crack versie xd
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Harry Hardcore wrote:Oke, ik heb zeg maar een vst in een mixertrack. Als ik iets afspeel in de playlist en ik wil het volume regelen gaat ie opeens al automatisch een stuk zachter zonder dat ik iets gedaan heb. :x Of is het gewoon een verotte crack versie xd
Heb je geen automation clip toegewezen aan je volume? Dit wil wel eens het probleem zijn. Zorg dan dat je deze verwijdert en de controller reset.

Image

Het kan ook een verotte crack zijn idd.
H
Hardtraxxer
64 posts member since 2014
last seen Sep 2014
Bedankt, maar is geen auto clip. Daar was ik zelf nog wel achter gekomen xd Zal het laatste wel zijn. Kan je gesafete presets gewoon kopieren naar de mappen van de vst in een nieuwe versie? Heb dit bij een vorige versie namelijk nog nooit gehad en heb al meer kuren gehad met deze...
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Ik zit weer met een probleempje..
FL start bij bepaalde projecten weer niet op, zie dat hij bij de meeste vast loopt als lexplate aan het laden is.
Heb het Massive trucje ook al geprobeerd.

Iemand tips? :$
T
te makkelijk om een heel nummer te maken xd
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
The Exorsist wrote:te makkelijk om een heel nummer te maken xd
?
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Kan iemand een tutorial maken over hoe je tape stops maakt? Ik kan geen goede vinden met hardstyle, en dan als het kan ook uitleggen hoe het kan bij lange en korte noten
B
Hardtraxxer
191 posts member since 2014
last seen Apr 2017
Gratis plugin Dblue Glitch downloaden en hier de tape stop bij gebruiken?
Hardtraxxer
last seen Mar 2026
Berg wrote:Gratis plugin Dblue Glitch downloaden en hier de tape stop bij gebruiken?
Ja die heb ik dus al maar ik vind daar dus geen goede tutorials mee. Daarom vroeg ik het hier.
Hardtraxxer
217 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Je hebt ook tapestop van dblue als aparte plugin. Gebruik ik altijd, een knopje om en hij doet de tapestop al. Easy as shit :)
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Antergy wrote:
Berg wrote:Gratis plugin Dblue Glitch downloaden en hier de tape stop bij gebruiken?
Ja die heb ik dus al maar ik vind daar dus geen goede tutorials mee. Daarom vroeg ik het hier.
Het is simpeler als dat het lijkt..
Gewoon links boven in bij die ''inserts'' de default selecteren (ik geloof knop zonder nummer) de grijze knop

Vaak als je Glitch opent zet hij je ''storyboard'' vol met de witte R van random. Door die grijze te selecteren en dan alle witte vlakjes aanklikken maar je dat '''storyboard'' leeg.

Dan klik je de rode aan (nummer 1). Je ziet die kleine witte streepjes boven en onder je ''storyboard'' die geven de maat aan (bij glitch altijd 4)

Ik zelf zet de tapestop op 10% slowdown, Delay op 0% en speedup ook op 0%
De funties onderin zijn bedoeld voor filter mix etc. spreekt voor zich.
Zelf laat ik meestal 1/4 of 2/4 van de toon die je wilt stoppen spelen en dan daarna de stop te laten beginnen.

Image

Stel gerust vragen als je het nog niet helemaal begrijpt! :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen Mar 2026
Punthoofd wrote:
Antergy wrote:
Het is simpeler als dat het lijkt..
Gewoon links boven in bij die ''inserts'' de default selecteren (ik geloof knop zonder nummer) de grijze knop

Vaak als je Glitch opent zet hij je ''storyboard'' vol met de witte R van random. Door die grijze te selecteren en dan alle witte vlakjes aanklikken maar je dat '''storyboard'' leeg.

Dan klik je de rode aan (nummer 1). Je ziet die kleine witte streepjes boven en onder je ''storyboard'' die geven de maat aan (bij glitch altijd 4)

Ik zelf zet de tapestop op 10% slowdown, Delay op 0% en speedup ook op 0%
De funties onderin zijn bedoeld voor filter mix etc. spreekt voor zich.
Zelf laat ik meestal 1/4 of 2/4 van de toon die je wilt stoppen spelen en dan daarna de stop te laten beginnen.

Image

Stel gerust vragen als je het nog niet helemaal begrijpt! :thumbsup:
Ik snap het nu wel, maar in de post voor jouw zei iemand dat het veel makkelijker kon? Dat ken ik nog niet dus kan je dat ook uitleggen als je daar iets van af weet?
Hardtraxxer
217 posts member since 2010
last seen Feb 2016
http://howtomakeelectronicmusic.com/dbl ... op-effects

Dat is een aparte tapestop, deze heb je ook voor stretch. Zoek maar op google.
Download het, installeer het, en ondervind de makkelijkheid :thumbup:
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
WhiteNoisez wrote:http://howtomakeelectronicmusic.com/dbl ... op-effects

Dat is een aparte tapestop, deze heb je ook voor stretch. Zoek maar op google.
Download het, installeer het, en ondervind de makkelijkheid :thumbup:
Hier is inderdaad het stukje tape stop uitgehaald en als aparte vst gebruikt!
zelf vind ik het wel fijn dat die andere opties er bij glitch bij zitten..
Hardtraxxer
580 posts member since 2014
last seen Feb 2023
Wat gebruiken jullie liever Windows 7 of Windows 8.1 ? (FL Studio 11.0.0)
Met het oog op bugs, crashes etc..

Ik gebruik momenteel Windows 7 op mn pc waar ik dus ook FL Studio op heb staan, maar gebruik op mijn laptop Windows 8.1 die ik persoonlijk veel fijner vind. En wil dit dus ook op de PC gaan doen, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met FL Studio 11 en Windows 8.1 ( ohja ik haal hier en daar ook wel eens wat van internet af (plugins) ) :whistle: heeft dit nog invloed?
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
TBA-ID wrote:Wat gebruiken jullie liever Windows 7 of Windows 8.1 ? (FL Studio 11.0.0)
Met het oog op bugs, crashes etc..

Ik gebruik momenteel Windows 7 op mn pc waar ik dus ook FL Studio op heb staan, maar gebruik op mijn laptop Windows 8.1 die ik persoonlijk veel fijner vind. En wil dit dus ook op de PC gaan doen, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met FL Studio 11 en Windows 8.1 ( ohja ik haal hier en daar ook wel eens wat van internet af (plugins) ) :whistle: heeft dit nog invloed?
persoonlijk vind ik dat win 8.1 BALLEN ZUIGT :thumbdown: :thumbdown: ik heb FL en cubase op mijn lapflop staan.(ja, alle 2 legaal) het werkt.. maar door de beperkte bronnen in mijn lapflop, is het niet om naar huis te schrijven.

nu zal het niet bij iedereen kommer en kwel zijn met win 8.1. maar ik vind het een hopeloos besturingssysteem. de vrouw heeft het ook op d'r laptop.. zelfde verhaal..

ik heb win 7-pro op mijn studio pc staan, en die (ja desktop) werkt naar behoren.
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
Hoe denken/ervaring andere mensen hierover?
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Windows 8 zuigt idd..
Ik heb FL studio erop puur alleen voor onderweg om melodietjes te maken..
Sylenth erop staan en een paar samples.. Verder vind ik die vormgeving van FL studio 11, mij niet aanspreken..

Op mijn studio PC draai ik XP met oldschool (98) vormgeving.. Niet aangesloten op het netwerk btw.
T
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2009
last seen Nov 2014
heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Zou weer het Massive probleem kunnen zijn.
Heb je toevallig Massive gebruikt?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
The HardstyleR wrote:heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?
Dit kan je in de meeste gevallen niet oplossen. Helaas is je project corrupt, ik heb geen idee hoe je dit fixt.
T
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Joeyvg wrote:Zou weer het Massive probleem kunnen zijn.
Heb je toevallig Massive gebruikt?
ik heb massive, maar heb het niet gebruikt voor dat project, terwijl de rest van project wel gewoon openen.
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
The HardstyleR wrote:heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?
Toevallig gekraakte versie?