Je kan altijd nog op de huistuinenkeuken manier je reverb instellen met een hoge predelay, daarna de droge reverb renderen en een sidechain toepassen..Stigmata wrote:Berg wrote:Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.Awethority wrote:Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
kun je geen volume envelope toepassen? moet ff denken hoe dat ding ook al weer heet.. is een stock fl plug.
Of, en dat werkt zeker.. Xlfo van xfer.
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
PHardtraxxer
- 305 posts member since 2014
- last seen Feb 2016
-
BHardtraxxer
- 191 posts member since 2014
- last seen Apr 2017
Dit doe ik ook gewoon, gewoon lead met een reverb die 100% wet is en die vervolgens sidechainen. Loop je ook niet te klooien met die compressor settingsPunthoofd wrote:Je kan altijd nog op de huistuinenkeuken manier je reverb instellen met een hoge predelay, daarna de droge reverb renderen en een sidechain toepassen..
Bedankt mannen!
Ik ga het inderdaad op die 'huis, tuin en keuken manier' proberen. Enige waar ik me dan aan stoor is dat ik dan niet even de reverb kan tweaken als ik dat wil, aangezien ik dan weer alles moet opnemen etc. 
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Haha true, maarja zo blijf je lekker bezig tochMaximum wrote:Bedankt mannen!Ik ga het inderdaad op die 'huis, tuin en keuken manier' proberen. Enige waar ik me dan aan stoor is dat ik dan niet even de reverb kan tweaken als ik dat wil, aangezien ik dan weer alles moet opnemen etc.
Even een vraagje, ik heb misschien ongemerkt ergens een knopje ofzo uitgezet maar als ik een sample in mijn playlist inkort door gewoon te stretchen speelt hij normaal het gedeelte af tot hoever je hem inkort of uitrekt maar nu ineens stretched de sample uit en pitched hij ze in plaats van alleen inkorten. Iemand idee hoe ik dit kan omzetten? thanks alvast! 
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Ventrue wrote:Even een vraagje, ik heb misschien ongemerkt ergens een knopje ofzo uitgezet maar als ik een sample in mijn playlist inkort door gewoon te stretchen speelt hij normaal het gedeelte af tot hoever je hem inkort of uitrekt maar nu ineens stretched de sample uit en pitched hij ze in plaats van alleen inkorten. Iemand idee hoe ik dit kan omzetten? thanks alvast!
Dit ??

Helemaal toppie ik had hem idd zojuist ook zelf gevonden, thanks! 
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Haha gelukkig !Ventrue wrote:Helemaal toppie ik had hem idd zojuist ook zelf gevonden, thanks!
In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
Wat bedoel je met beneden ?Youri wrote:In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
-
DHardtraxx Elite
- 2496 posts member since 2012
- last seen Jan 2020
Nee deze functie hebben ze afgeschaft.Youri wrote:In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
Oh ik vroeg me al af hoe ze dat doen in tutorials, maar dat kan dus gewoon niet meer.DJ_Tim wrote:Nee deze functie hebben ze afgeschaft.Youri wrote:In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
In FL10 kan dat nog wel,
F10 drukken > General > Enable legacy pattern blocks.
Of bedoel je dat niet?
Of bedoel je dat niet?
-
BHardtraxxer
- last seen Apr 2017
In FL 9 kan dat, in FL 10 niet meer.Joeyvg wrote:In FL10 kan dat nog wel,
Of bedoel je dat niet?
-
JHardtraxx Addict
- last seen Mar 2020

(team air yolo)
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
:O serieus! Kon dat nog!!
Had ik moeten weten toen ik nog fl gebruikte! 
-
JHardtraxx Addict
- last seen Mar 2020
Ja in Windows movie maker kan dat helaas niet.
Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in. 
-
BHardtraxxer
- last seen Apr 2017
Haha ik raakte ook in de war, heb ook FL 11toffee wrote:Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in.
Kan ook nog in FL11.. Alleen niet meer via de optie hierboven.Berg wrote:Haha ik raakte ook in de war, heb ook FL 11toffee wrote:Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in.
Als je je patternblocks wilt gebruiken doe je:
File -> New from template -> Other -> Blocks
En voila, je kunt weer met blokjes werken!
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Die blocks zijn gwn patternsPunthoofd wrote:Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Ja dat snap ik wel, maar zet je die niet om naar WAV dan ? Of blijf je werken met blokjes/patterns..DJ_Tim wrote:Die blocks zijn gwn patternsPunthoofd wrote:Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Zet jij al je patterns om in wav? Ik hou ze gewoon als patterns, dan kan ik nog kleine veranderingen in mn synths e.d. houden.Punthoofd wrote:Ja dat snap ik wel, maar zet je die niet om naar WAV dan ? Of blijf je werken met blokjes/patterns..DJ_Tim wrote:Die blocks zijn gwn patternsPunthoofd wrote:Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
-
PHardtraxxer
- last seen Feb 2016
Jaa okee, ik snap em al
Wanneer ik tevreden ben met de synth melodie whatever zet ik het idd om naar een audiofile..
Wanneer ik tevreden ben met de synth melodie whatever zet ik het idd om naar een audiofile..