P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Stigmata wrote:
Berg wrote:
Awethority wrote:Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.

kun je geen volume envelope toepassen? moet ff denken hoe dat ding ook al weer heet.. is een stock fl plug.
Of, en dat werkt zeker.. Xlfo van xfer.
Je kan altijd nog op de huistuinenkeuken manier je reverb instellen met een hoge predelay, daarna de droge reverb renderen en een sidechain toepassen..
B
Hardtraxxer
191 posts member since 2014
last seen Apr 2017
Punthoofd wrote:Je kan altijd nog op de huistuinenkeuken manier je reverb instellen met een hoge predelay, daarna de droge reverb renderen en een sidechain toepassen..
Dit doe ik ook gewoon, gewoon lead met een reverb die 100% wet is en die vervolgens sidechainen. Loop je ook niet te klooien met die compressor settings :)
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Bedankt mannen! :thumbsup: Ik ga het inderdaad op die 'huis, tuin en keuken manier' proberen. Enige waar ik me dan aan stoor is dat ik dan niet even de reverb kan tweaken als ik dat wil, aangezien ik dan weer alles moet opnemen etc. >.<
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Maximum wrote:Bedankt mannen! :thumbsup: Ik ga het inderdaad op die 'huis, tuin en keuken manier' proberen. Enige waar ik me dan aan stoor is dat ik dan niet even de reverb kan tweaken als ik dat wil, aangezien ik dan weer alles moet opnemen etc. >.<
Haha true, maarja zo blijf je lekker bezig toch :thumbsup:
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Even een vraagje, ik heb misschien ongemerkt ergens een knopje ofzo uitgezet maar als ik een sample in mijn playlist inkort door gewoon te stretchen speelt hij normaal het gedeelte af tot hoever je hem inkort of uitrekt maar nu ineens stretched de sample uit en pitched hij ze in plaats van alleen inkorten. Iemand idee hoe ik dit kan omzetten? thanks alvast! :thumbsup:
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Ventrue wrote:Even een vraagje, ik heb misschien ongemerkt ergens een knopje ofzo uitgezet maar als ik een sample in mijn playlist inkort door gewoon te stretchen speelt hij normaal het gedeelte af tot hoever je hem inkort of uitrekt maar nu ineens stretched de sample uit en pitched hij ze in plaats van alleen inkorten. Iemand idee hoe ik dit kan omzetten? thanks alvast! :thumbsup:

Dit ??

Image
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Helemaal toppie ik had hem idd zojuist ook zelf gevonden, thanks! :thumbsup:
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Ventrue wrote:Helemaal toppie ik had hem idd zojuist ook zelf gevonden, thanks! :thumbsup:
Haha gelukkig ! :thumbsup:
Hardtraxxer
504 posts member since 2013
last seen May 2018
In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
702 posts member since 2010
last seen Jan 2018
Youri wrote:In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
Wat bedoel je met beneden ?
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Youri wrote:In FL 9 kon ik altijd beneden blokjes inteken per pattern, is dit bij fl 10 ook nog mogelijk? Vond dit vele malen makkelijker!
Nee deze functie hebben ze afgeschaft.
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
DJ_Tim wrote:
Nee deze functie hebben ze afgeschaft.
Oh ik vroeg me al af hoe ze dat doen in tutorials, maar dat kan dus gewoon niet meer. :D
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
In FL10 kan dat nog wel,

F10 drukken > General > Enable legacy pattern blocks.
Of bedoel je dat niet?
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Joeyvg wrote:In FL10 kan dat nog wel,

F10 drukken > General > Enable legacy pattern blocks.
Of bedoel je dat niet?
In FL 9 kan dat, in FL 10 niet meer.
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Image
(team air yolo)
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
:O serieus! Kon dat nog!! :x Had ik moeten weten toen ik nog fl gebruikte! >.<
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Ja in Windows movie maker kan dat helaas niet.
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in. :D
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
toffee wrote:Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in. :D
Haha ik raakte ook in de war, heb ook FL 11 :P
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Berg wrote:
toffee wrote:Oh haha ik heb sinds 3 maanden FL Studio 11, en daar zit het niet meer in. :D
Haha ik raakte ook in de war, heb ook FL 11 :P
Kan ook nog in FL11.. Alleen niet meer via de optie hierboven.
Als je je patternblocks wilt gebruiken doe je:

File -> New from template -> Other -> Blocks

En voila, je kunt weer met blokjes werken! :D
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Punthoofd wrote:Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
Die blocks zijn gwn patterns
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
DJ_Tim wrote:
Punthoofd wrote:Waarom zou je met blokjes willen werken ? WAV bestanden zijn kwalitatief beter om mee te werken dacht ik ?
Ja dat snap ik wel, maar zet je die niet om naar WAV dan ? Of blijf je werken met blokjes/patterns..
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Punthoofd wrote:
DJ_Tim wrote:
Ja dat snap ik wel, maar zet je die niet om naar WAV dan ? Of blijf je werken met blokjes/patterns..
Zet jij al je patterns om in wav? Ik hou ze gewoon als patterns, dan kan ik nog kleine veranderingen in mn synths e.d. houden.
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Jaa okee, ik snap em al :x
Wanneer ik tevreden ben met de synth melodie whatever zet ik het idd om naar een audiofile..