T
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2009
last seen Nov 2014
TBA-ID wrote:
The HardstyleR wrote:heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?
Toevallig gekraakte versie?
ik moest volgens mij bij fruity loops 11 nog de crack toevoegen toen ik hem geïnstalleerd had. weet niet of het gekraakt versie was.
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
The HardstyleR wrote:
TBA-ID wrote:
The HardstyleR wrote:heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?
ik moest volgens mij bij fruity loops 11 nog de crack toevoegen toen ik hem geïnstalleerd had. weet niet of het gekraakt versie was.
Nee het is ook goed mogelijk dat je de crack gekocht hebt.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
:lol:
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
:lol:
Hardtraxxer
593 posts member since 2014
last seen Dec 2020
The HardstyleR wrote:
TBA-ID wrote:
Seems legit :thumbsup:
T
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2009
last seen Nov 2014
het is een volledige versie waar geen crack bij zat. je hoefde alleen maar de patch te openen tijdens het installeren zodat het aan geeft dat producer edition is zodra je fruity loops opent
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
The HardstyleR wrote:het is een volledige versie waar geen crack bij zat. je hoefde alleen maar de patch te openen tijdens het installeren zodat het aan geeft dat producer edition is zodra je fruity loops opent
In andere woorden, illegaal dus...
V
Hardtraxxer
54 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?
B
Hardtraxxer
191 posts member since 2014
last seen Apr 2017
Voosaa wrote:Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Magneetje boven in je piano roll
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Voosaa wrote:Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Image
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Berg wrote:

Magneetje boven in je piano roll
Die staat op "main", als ik die verander gebeurt er vrij weinig aan de cel indeling. Dan verandert alleen de aanpas lengte van je nood.
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
The Venator wrote:

Image
http://afbeelding.im/Zd9mi

Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Let niet op me tekenkusten xd
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Ik snap totaal niet waar je op doelt nu :P
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Voosaa wrote: http://afbeelding.im/Zd9mi Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Berg wrote:
Voosaa wrote: http://afbeelding.im/Zd9mi Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.
Als ik ctrl+scroll doe zoomt hij wel in en als ik alt+Scroll doe doet hij verder niets. Zou die normaal gesproken dan de cel/blokjes moeten vermeerderen/minderen?
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Voosaa wrote:
Berg wrote:
Als ik ctrl+scroll doe zoomt hij wel in en als ik alt+Scroll doe doet hij verder niets. Zou die normaal gesproken dan de cel/blokjes moeten vermeerderen/minderen?
alt + scroll verandert de velocity.
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Foutje verkeerd gequote
Last edited by Voosaa on 25 Dec 2014 06:03, edited 1 time in total.
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
[/quote]Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.[/quote]

Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Denk dat dat het probleem is ergens in die instellingen!
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) klik en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.

Alvast sorry voor de onduidelijkheid hoe ik het omschreven hebt ben nu lichtelijk aangeschoten van een avondje stappen hooooop dat julliee het een beetjeeee snapppen wat ik bedoel!! :lol:
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Voosaa wrote:Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.
Wat ik bedoelde met (alleen) Alt is dat je de noten dan niet per stap, die je met dat magneetje in hebt gesteld, hoeft te wijzigen maar dat je eigenlijk alle vrijheid hier mee hebt. Dat magneetje zorgt er alsnog voor dat de blokjes veranderen zoals jij zegt, van 4 naar 8 blokjes. Maar als ik dan weer inzoom/uitzoom met ctrl + scroll dan verandert dit weer naar hoever je in- of uitzoomt.

Erg lastig om uit te leggen dit
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Berg wrote:
Voosaa wrote:Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.
Wat ik bedoelde met (alleen) Alt is dat je de noten dan niet per stap, die je met dat magneetje in hebt gesteld, hoeft te wijzigen maar dat je eigenlijk alle vrijheid hier mee hebt. Dat magneetje zorgt er alsnog voor dat de blokjes veranderen zoals jij zegt, van 4 naar 8 blokjes. Maar als ik dan weer inzoom/uitzoom met ctrl + scroll dan verandert dit weer naar hoever je in- of uitzoomt.

Erg lastig om uit te leggen dit
Oke snap opzich wel wat je bedoelt alleen verandert de hoeveel blokjes niet bij mij als ik dit wijzig bij het magneetje. Probeer het nog wel even uit te vogelen haha

Thanks voor de antwoorden mensen :thumbsup:
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
@Voosaa Volgens mij bedoel je dit:

Image

Niet via het magneetje maar via het pijltje..
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Jongens,

in FL heb ik mijn reverb altijd op een 'Send channel' staan. Dit in verband met het niet onnodig belemmeren van het werkgeheugen en zodat ik ieder effecten kanaal makkelijk naar de reverb kan doorsturen (snellere workflow).

Nu wil ik echter het volgende doen; op de reverb (dus in hetzelfde send cannel na de reverb zelf) wil ik een compressor zetten, met als doel de reverb te sidechainen*. Dit wil ik graag kunnen doen met externe compressors, zoals b.v.b. die van Waves. (geen FL plugins). Zie het filmpje (Logic pro) hieronder:

View on YouTube

In Logic kan je gewoon rechts boven in het venster het sidechain channel kiezen. Met andere woorden: Het input kanaal waar de compressor op reageert (terwijl die reactie invloed heeft op het reverb kanaal). Iemand enig idee hoe dit in FL kan? :P

Gr!

*Ik wil de reverb sidechainen, zodat de reverb pas (nagenoeg) begint als de lead, screech etc. uitgespeeld is. Dit zodat de afmix in zn geheel wat netter blijft.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 8 days ago
Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Awethority wrote:Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Berg wrote:
Awethority wrote:Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.

kun je geen volume envelope toepassen? moet ff denken hoe dat ding ook al weer heet.. is een stock fl plug.
Of, en dat werkt zeker.. Xlfo van xfer.