Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 19:55 
 
Hardtraxx Newbie

TBA-ID schreef:
The HardstyleR schreef:
heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?


Toevallig gekraakte versie?


ik moest volgens mij bij fruity loops 11 nog de crack toevoegen toen ik hem geïnstalleerd had. weet niet of het gekraakt versie was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 16:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The HardstyleR schreef:
TBA-ID schreef:
The HardstyleR schreef:
heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?


Toevallig gekraakte versie?


ik moest volgens mij bij fruity loops 11 nog de crack toevoegen toen ik hem geïnstalleerd had. weet niet of het gekraakt versie was.


Nee het is ook goed mogelijk dat je de crack gekocht hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 17:47 
 
Hardtraxx Addict

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 17:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 18:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The HardstyleR schreef:
TBA-ID schreef:
The HardstyleR schreef:
heey mensen. ik loop tegen een probleem aan, ik was gisteren bezig met een project en alles werkte nog. nu wil ik er verder aan werken, krijg ik een error die aangeeft: an error occurred while reading the fruity loop file verder staat er it may be corupted or some plugin caused an error while opening. enig idee of dit op te lossen is ?


Toevallig gekraakte versie?


ik moest volgens mij bij fruity loops 11 nog de crack toevoegen toen ik hem geïnstalleerd had. weet niet of het gekraakt versie was.


Seems legit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 19:01 
 
Hardtraxx Newbie

het is een volledige versie waar geen crack bij zat. je hoefde alleen maar de patch te openen tijdens het installeren zodat het aan geeft dat producer edition is zodra je fruity loops opent
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 23:42 
 
Hardtraxx Elite

The HardstyleR schreef:
het is een volledige versie waar geen crack bij zat. je hoefde alleen maar de patch te openen tijdens het installeren zodat het aan geeft dat producer edition is zodra je fruity loops opent

In andere woorden, illegaal dus...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 14:09 
 
Hardtraxxer

Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 15:44 
 
Hardtraxxer

Voosaa schreef:
Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?


Magneetje boven in je piano roll
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 15:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Voosaa schreef:
Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 15:55 
 
Hardtraxxer

Berg schreef:
Voosaa schreef:
Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?


Magneetje boven in je piano roll


Die staat op "main", als ik die verander gebeurt er vrij weinig aan de cel indeling. Dan verandert alleen de aanpas lengte van je nood.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 16:09 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Voosaa schreef:
Ben sinds kort weer begonnen met het leren van fl, nu wil ik graag in de piano rol de cel/blokes verdeling veranderen. Nu zijn het bij mij 4 cel/blokjes per 1/4 beats en wil dat graag dat het er 8 blokjes zijn.

Heb vele malen google afgezocht om een oplossing te vinden maar helaas..

Iemand dat mij daarbij kan helpen?

Afbeelding

http://afbeelding.im/Zd9mi

Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Let niet op me tekenkusten xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 16:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik snap totaal niet waar je op doelt nu :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 16:37 
 
Hardtraxxer

Voosaa schreef:
http://afbeelding.im/Zd9mi Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Let niet op me tekenkusten xd


Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 19:23 
 
Hardtraxxer

Berg schreef:
Voosaa schreef:
http://afbeelding.im/Zd9mi Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Let niet op me tekenkusten xd


Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.


Als ik ctrl+scroll doe zoomt hij wel in en als ik alt+Scroll doe doet hij verder niets. Zou die normaal gesproken dan de cel/blokjes moeten vermeerderen/minderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 20:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Voosaa schreef:
Berg schreef:
Voosaa schreef:
http://afbeelding.im/Zd9mi Even klein voorbeeldje getekend van hoe ik het heb, hoe ik het graag wil
Let niet op me tekenkusten xd


Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.


Als ik ctrl+scroll doe zoomt hij wel in en als ik alt+Scroll doe doet hij verder niets. Zou die normaal gesproken dan de cel/blokjes moeten vermeerderen/minderen?


alt + scroll verandert de velocity.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2014 07:00 
 
Hardtraxxer

Foutje verkeerd gequote
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2014 07:01 
 
Hardtraxxer

[/quote]Bij mij veranderd dit gewoon door dat magneetje? Ik gebruik het zelf eigenlijk niet omdat ik gewoon inzoom met ctrl (waardoor ook het aantal blokjes verandert) en met alt de noten wijzig.[/quote]

Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Denk dat dat het probleem is ergens in die instellingen!
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) klik en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.

Alvast sorry voor de onduidelijkheid hoe ik het omschreven hebt ben nu lichtelijk aangeschoten van een avondje stappen hooooop dat julliee het een beetjeeee snapppen wat ik bedoel!! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2014 12:55 
 
Hardtraxxer

Voosaa schreef:
Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Denk dat dat het probleem is ergens in die instellingen!
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.


Wat ik bedoelde met (alleen) Alt is dat je de noten dan niet per stap, die je met dat magneetje in hebt gesteld, hoeft te wijzigen maar dat je eigenlijk alle vrijheid hier mee hebt. Dat magneetje zorgt er alsnog voor dat de blokjes veranderen zoals jij zegt, van 4 naar 8 blokjes. Maar als ik dan weer inzoom/uitzoom met ctrl + scroll dan verandert dit weer naar hoever je in- of uitzoomt.

Erg lastig om uit te leggen dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2014 14:56 
 
Hardtraxxer

Berg schreef:
Voosaa schreef:
Alt+Scroll als ik die gebruik doet die dat verder niet..
Denk dat dat het probleem is ergens in die instellingen!
Als ik in me pianoroll op het rechter vakje klik (Rechts langs die grote brede balk boven in me pianoroll) en me muis naar boven/beneden beweeg worden de blokjes dunner. dus het lijkt me als je de muis naar links/rechts beweeg je meer blokjes krijgt.


Wat ik bedoelde met (alleen) Alt is dat je de noten dan niet per stap, die je met dat magneetje in hebt gesteld, hoeft te wijzigen maar dat je eigenlijk alle vrijheid hier mee hebt. Dat magneetje zorgt er alsnog voor dat de blokjes veranderen zoals jij zegt, van 4 naar 8 blokjes. Maar als ik dan weer inzoom/uitzoom met ctrl + scroll dan verandert dit weer naar hoever je in- of uitzoomt.

Erg lastig om uit te leggen dit


Oke snap opzich wel wat je bedoelt alleen verandert de hoeveel blokjes niet bij mij als ik dit wijzig bij het magneetje. Probeer het nog wel even uit te vogelen haha

Thanks voor de antwoorden mensen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2014 10:35 
 
Hardtraxxer

@Voosaa Volgens mij bedoel je dit:

Afbeelding

Niet via het magneetje maar via het pijltje..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2014 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jongens,

in FL heb ik mijn reverb altijd op een 'Send channel' staan. Dit in verband met het niet onnodig belemmeren van het werkgeheugen en zodat ik ieder effecten kanaal makkelijk naar de reverb kan doorsturen (snellere workflow).

Nu wil ik echter het volgende doen; op de reverb (dus in hetzelfde send cannel na de reverb zelf) wil ik een compressor zetten, met als doel de reverb te sidechainen*. Dit wil ik graag kunnen doen met externe compressors, zoals b.v.b. die van Waves. (geen FL plugins). Zie het filmpje (Logic pro) hieronder:



In Logic kan je gewoon rechts boven in het venster het sidechain channel kiezen. Met andere woorden: Het input kanaal waar de compressor op reageert (terwijl die reactie invloed heeft op het reverb kanaal). Iemand enig idee hoe dit in FL kan? :P

Gr!


*Ik wil de reverb sidechainen, zodat de reverb pas (nagenoeg) begint als de lead, screech etc. uitgespeeld is. Dit zodat de afmix in zn geheel wat netter blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2014 17:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2014 00:43 
 
Hardtraxxer

Awethority schreef:
Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...


Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2014 10:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:
Awethority schreef:
Krijg je dan niet gekloot als je meerdere instrumenten tegelijk afspeelt (als je het op 1 send channel doet)? Bijvoorbeeld: Als je leadsynth ophoudt zou de reverb in moeten kicken, maar omdat dan alweer de screech speelt kapt ie de reverb van de lead weer af... Of wil je dit juist? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor...


Nee, want je sidechain alleen de reverb op het gespeelde 'instrument' apart. En doet dit niet via 'link to controller' of wat dan ook. Wel krijg je problemen met de settings. Omdat bij een screech andere ratio's/attacks/thresholds horen dan bij een lead zou ik de compressor + reverb niet in een send doen.



kun je geen volume envelope toepassen? moet ff denken hoe dat ding ook al weer heet.. is een stock fl plug.
Of, en dat werkt zeker.. Xlfo van xfer.
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner