Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 13:42 
 
Hardtraxx Elite

Troxogy schreef:
Ben laatst even begonnen met FL, maar ik heb echt géén idee waar ik moet beginnen.
Ook vind ik het maken van een goeie Synth voor de lead melodie moeilijk, gebruik nu Sylenth1 maar volgens mij zijn er handigere plugins.

Iemand tips? :)

Gewoon sylenth gebruiken en iedere knop leren, exact weten wat het doet. Zoek filmpjes op youtube etc. Als je wat geld over hebt kun je het boek van Rob Papen over synths bestellen, echt een aanradar. Gaat heel diep in op alles wat een standaard synth kan en kost maar iets van 30 euro ofzo. Echt een aanradar. Verder ook gewoon standaard fl studio tutorials volgen. Kost veel tijd maar tis t wel waard!:) succes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 13:48 
 
Hardtraxx Newbie

Thx, weten jullie verder nog plugins die ik absoluut moet downloaden voor een lekkere rauwe plaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 18:16 
 
Hardtraxxer

Troxogy schreef:
Thx, weten jullie verder nog plugins die ik absoluut moet downloaden voor een lekkere rauwe plaat?


Spire.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 20:28 
 
Hardtraxx Elite

Punthoofd schreef:
Troxogy schreef:
Thx, weten jullie verder nog plugins die ik absoluut moet downloaden voor een lekkere rauwe plaat?


Spire.

K zou em eerst even laten werken met sylenth :P iets overzichtelijker imo en meer tutorials op youtube. In het begin kun je er het beste voor zorgen 1 synth echt goed te leren dan 5 een beetje.

Verder aan plugins:
Massive voor FX en dergelijke
Fabfilter Pro Q/C/L voor eq, compressor en limiter
Camalphat/crushter voor distortion
Ohmicide/trash voor distortion
Izotope Ozone 5 voor mastering

Dat is een beetje het lijstje dat ik gebruikte in het begin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 12:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Punthoofd schreef:
Troxogy schreef:
Thx, weten jullie verder nog plugins die ik absoluut moet downloaden voor een lekkere rauwe plaat?


Spire.

K zou em eerst even laten werken met sylenth :P iets overzichtelijker imo en meer tutorials op youtube. In het begin kun je er het beste voor zorgen 1 synth echt goed te leren dan 5 een beetje.

Verder aan plugins:
Massive voor FX en dergelijke
Fabfilter Pro Q/C/L voor eq, compressor en limiter
Camalphat/crushter voor distortion
Ohmicide/trash voor distortion
Izotope Ozone 5 voor mastering

Dat is een beetje het lijstje dat ik gebruikte in het begin.
Aan masteren hoeft hij nu nog helemaal niet te denken! Dit is een vak apart, en als beginner niet eens de moeite om bij stil te staan.

Massive is nu ook een beetje te gevorderd voor hem aangezien hij nu net pas is begonnen, dat komt later wel.
Verder wil ik nog even de nadruk leggen op dat je nu wel allemaal dingen kan gaan aanschaffen/downloaden, maar als je niet weet hoe het werkt of wat iets doet, zou ik dat zeker nog even achterwege laten. FL heeft standaard al redelijk wat plugins die je gebruikt bij het maken van tracks, en het is mijn advies dan ook om individueel de plugins te bekijken totdat je weet wat ze doen of waar ze voor dienen. Verder is 1 van de belangrijkste dingen in je track de kick. Als deze niet goed is kun je wel een rauwe plaat hebben, maar 1 die wel verneukt wordt door een crappy kick. Leer dus ook tzt een kick te maken (of je wilt met rip kicks produceren.. 0.0 ).. Maargoed, wat ik dus al zei en wat hierboven ook al vermeld is, hou het voorlopig even bij sylenth1 en leer dat ding binnenstebuiten en alle andere standaard plugins ook, inclusief je daw. Ga dan pas echt nadenken om andere plugins aan te schaffen.
Je moet dit berichtje niet zien als een aanval of wat dan ook, maar ik heb het gevoel dat je denkt dat het allemaal niet zo moeilijk is dan het lijkt.. Ik kan je verzekeren dat het tijd nodig heeft en je bepaalde dingen eerst gaat leren voor je een volledige track wilt gaan opbouwen.
Nogmaals, het leren produceren kost tijd.. Heel veel tijd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 13:37 
 
Hardtraxx Newbie

Thx voor de info, zal er ff naar kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2014 13:43 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben op het moment bezig met een mashup van alle tracks van adaro, nu heeft FL Studio de eerste achtien tracks prima geimporteerd maar bij track nummer 19 breekt hij automatisch het importeren af en laad die een lege sampler track in. Nu heb ik om het optelossen de eerste deel vd mashup geexporteerd en daarna in een nieuw project ingeladen met de overige 4 tracks en dat doet FL dan weer wel. Nu kan ik allen de boel niet goed masteren/in elkaar laten overlopen.

Het liefst wil ik gewoon alles in een project hebben, omdat het fijnst werkt met bij eq'en enz

voorbeeld @ 5.57


edit: FL geeft aan dat ik nog 400+ mb werkgeheugen vrij heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 09:18 
 
Hardtraxxer

Sorry, maar het maakt imo niet uit met welke vst je begint..
De basis is het zelfde, en naar mijn mening werkt spire zelfs nog fijner als sylenth..

Leer gewoon de basis over een osc. (oscillator)
- wat is het.
- wat doet het.
- hoe kan ik het signaal manipuleren/veranderen.

Als je die standaard dingentjes begrijpt dan maakt het niet meer uit welke vst je gebruikt.. dan is het enkel een kwestie van verkennen van de vst, wat doet welke knop etc..
Het voordeel aan sylenth is dat er idd veel tutorials online te vinden zijn, evenals preset banks..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 17:25 
 
Hardtraxxer

Hallo, weet iemand misschien waarom soms de eerste noot anders klinkt dan de volgende noten terwijl de settings hetzelfde zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 17:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Harry Hardcore schreef:
Hallo, weet iemand misschien waarom soms de eerste noot anders klinkt dan de volgende noten terwijl de settings hetzelfde zijn.


Wat bedoel je precies? Kun je een voorbeeld geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 20:08 
 
Hardtraxxer

Nou, bvb bij een kick. Als ik m aan t begin van de proll zet klinkt ie iets lager/doffer. Maar iets er van af hetzelfde als de andere.
Maar ik heb het ook gehad met presets van sytrus. De eerste noot klinkt dan anders, ook als ik m verder zet. shrug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 20:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Harry Hardcore schreef:
Nou, bvb bij een kick. Als ik m aan t begin van de proll zet klinkt ie iets lager/doffer. Maar iets er van af hetzelfde als de andere.
Maar ik heb het ook gehad met presets van sytrus. De eerste noot klinkt dan anders, ook als ik m verder zet. shrug.

Limiter/compressor op je master?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 21:01 
 
Hardtraxxer

nee, niks. Maar dan zou je het overal moeten horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 21:38 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Harry Hardcore schreef:
nee, niks. Maar dan zou je het overal moeten horen.


Compressor aan in effecten of plugin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 21:48 
 
Hardtraxxer

geen compressor aan of zo.

Vb "kick" 8. Zijn dezelfde noten.

[soundcloud] https://soundcloud.com/syncsmith/tracks [/soundcloud]

Nou ja, ik kom er nog wel een keer achter. Jullie hebben dat blijkbaar nooit gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 12:09 
 
Hardtraxxer

Harry Hardcore schreef:
geen compressor aan of zo.

Vb "kick" 8. Zijn dezelfde noten.

[soundcloud] https://soundcloud.com/syncsmith/tracks [/soundcloud]

Nou ja, ik kom er nog wel een keer achter. Jullie hebben dat blijkbaar nooit gehad.


Ik had een tijdje terug het zelfde.. dat die die eerst tel helemaal verziekte.. kweet alleen niet meer precies waar dat nou aan lag :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 12:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Harry Hardcore schreef:
geen compressor aan of zo.

Vb "kick" 8. Zijn dezelfde noten.

[soundcloud] https://soundcloud.com/syncsmith/tracks [/soundcloud]

Nou ja, ik kom er nog wel een keer achter. Jullie hebben dat blijkbaar nooit gehad.


Die kick 8 is dat een .wav bestand? of gewoon een loop direct vanuit de fx chain?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 13:25 
 
Hardtraxxer

wav bestandje, why? :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 13:39 
 
Hardtraxx Elite

Kan het zijn dat de kicks overlappen met elkaar? in dat geval moet je in de sampler handmatig de envelope afstellen: Attack = 0%, Sustain = 100%, release = 0%
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 18:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Harry Hardcore schreef:
wav bestandje, why? :p


Ik bedoel die kicks, heb je die gebounced naar .wav en vervolgens een loopje gemaakt? Of loop je direct vanuit de plugin/fx chain.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 23:14 
 
Hardtraxxer

Ok, je begint nu dingen te vragen die me pet een beetje te boven gaan. :P Ik had al moeite genoeg met je eerste vraag. :lol: Maar enlighten me :D Ik zal je zeggen wat ik gedaan heb. Ik heb gewoon gerenderd vanuit de proll. Overigens als ik m een half beat verzet vanaf t begin in playlist gaat ie gewoon. Helemaal aan t begin gaat ie weer vervormd.
Nogmaals met een paar presetjes heb ik het ook wel s gehad. Vind t maar irritant.

Had ik al geprobeerd Tim. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 14:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Oke geen idee dan :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 00:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet hoe je een plugin moet installeren ^^, maar soms wil hij weigeren of kan hem na volgende x fl studio openen niet meer vinden. Wat is de beste manier om de plugin te installeren? alles in 1 map drukken en fl studio naar dat pad verwijzen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 11:15 
 
Hardtraxx Elite

TBA-ID schreef:
Ik weet hoe je een plugin moet installeren ^^, maar soms wil hij weigeren of kan hem na volgende x fl studio openen niet meer vinden. Wat is de beste manier om de plugin te installeren? alles in 1 map drukken en fl studio naar dat pad verwijzen?

gewoon in de vstplugins map in program files?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 02:21 
 
Hardtraxxer

Waarom gaat iets in je mixer track opeens zachter als je deze aanklikt? WTF. Word er gestoord van.
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner