Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 16:17 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
MRHZ schreef:
Bedankt. Dat helpt idd!


:thumbsup:



:thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 17:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
The Venator schreef:
MRHZ schreef:
Bedankt. Dat helpt idd!


:thumbsup:



:thumbdown:


:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 17:42 
 
Hardtraxx Addict

:clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 21:20 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Dat kan je toch wel doen? xd wat is het probleem.



automation gaat bij 100% tot 180BPM max
Afbeelding

daarnaast is het onpraktisch om d.m.v. de automationclip je BPM specifiek te wijzigen naar zeg 100BPM.

Kortom, het kan dus niet, alleen via de sloebermanier met pielepielewerk

Alternatieven laten weten graag! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 21:45 
 
Hardtraxx Addict

Rechtermuisknop op je BPM, automation clip, Klik je automation clip aan zodat je het channel settings scherm krijgt, links boven zie je MIN en MAX, als je MAX verhoogt kun je wel boven de 180 komen.

Op hem precies goed te krijgen:

Rechtermuisknop op je BPM, Edit event, Als je dan je muis er over heen houd zie je links onder precies op hoeveel BPM die dan staat en kun je tekenen, dan in dat zelfde event scherm links boven op dat pijltje klikken, Edit, turn into automation clip.

Edit: Dus je MAX wel helemaal opendraaien anders werkt het nog niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 22:22 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Deckz schreef:
Beste forumleden ik heb een probleem met mij FL studio.

Ik heb sinds kort een korg kaossilator. Nu wil ik sounds uit dit apparaat opnemen in FL studio via Edison. Nu krijg ik na het aansluiten en selecteren van de juiste bron in de mixer een heel raar trillend en hard geluid wat ook meegaat tijdens de opname in Edison. Ditzelfde gebeurt bij mijn microfoon. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor?


Ik denk dat het probleem ligt bij het selecteren van de juiste bron misschien? moet zoiets niet via ASIO4ALL ofzo?


Die instellingen staan dus in principe zoals het beschreven staat via asio4all idd... Helpt het misschien als ik het via een USB audiointerface laat lopen of zal dit geen oplossing bieden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 16:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

grapje
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 14:57 
 
Hardtraxxer


13:25 in de video, iemand een idee hoe je die mixerchannels kunt laten reageren op de kick? Ik heb sidechains en routes geprobeerd maar de FX worden dan altijd meegenomen (en je krijgt niet het effect zoals in de video)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 16:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Flame schreef:

13:25 in de video, iemand een idee hoe je die mixerchannels kunt laten reageren op de kick? Ik heb sidechains en routes geprobeerd maar de FX worden dan altijd meegenomen (en je krijgt niet het effect zoals in de video)


Wat ik hiervoor doe is ik pak 3xosc ik zet een bepaald ritme neer hoe je het wilt(volume bepaalt het niveau) en deze zet je in een mixer kanaal met fruity peak controler. dan pak je die mixer knop die je wilt laten reageren en dan druk je: Link to controller en dan zoek je peak ctrl(*channel*) peak en link je hem daar aan en in peak controller zelf kan je niveau's aanpassen etc. ik hoop dat mijn belabberd slechte uitleg een beetje helpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eigenlijk helpt je uitleg niet :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 20:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Eigenlijk helpt je uitleg niet :$

http://www.youtube.com/watch?v=Bb1Pm8aYL64 maar ipv de volume knop te linken aan de peak controller link je de mixer schuif.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 10:05 
 
Hardtraxx Elite

Hoe zet je een kick van iemand anders in FL?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Hoe zet je een kick van iemand anders in FL?


youtube of een usermanual.. beetje zoeken mag best
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 11:16 
 
Hardtraxxer

Hard4Us schreef:
Hoe zet je een kick van iemand anders in FL?

ik zou hier niet eens bij willen helpen, je moet gewoon je eigen kicks maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 16:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarom hoor ik precies dezelfde kicksample in de playlist veel harder dan als hij in de stepsequencer staat?

Ze staan niet op een bepaalde channel ofzo, ik snap er niks van ze zouden even hard moeten klinken....
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 16:48 
 
Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
Waarom hoor ik precies dezelfde kicksample in de playlist veel harder dan als hij in de stepsequencer staat?

Ze staan niet op een bepaalde channel ofzo, ik snap er niks van ze zouden even hard moeten klinken....


Had ik dus ook al een tijdje, na wat googelen kwam ik dit tegen (heeft iemand uit de handleiding geplukt..):

Citaat:
Channel Volume - Use to adjust the Channel volume. Levels: Samples loaded into the Channel Sampler will be set to -5dB (79%) of their original level to allow headroom for the pattern sequencer to avoid clipping, set volume to 100% to restore the original level. Audio clips will play at 100% their original level.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 17:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja maar dat is het dus niet, want zodra ik het channel volume omhoog gooi wordt hij in de playlist qua volume ook harder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 11:58 
 
Hardtraxxer

^ Nee maar zo verhelp je dat dus wel, als je een kicksample gewoon als audiofile in je project(story) laad, dan heb je het 100% volume van de sample.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 16:00 
 
Hardtraxxer

Als ik upgrade van Fl10 naar FL11, kan ik dan mijn projecten gewoon inladen in 11 zonder problemen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 08:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Als ik upgrade van Fl10 naar FL11, kan ik dan mijn projecten gewoon inladen in 11 zonder problemen? :)


jup... alleen backwards niet.. dus van 11 naar 10, nope
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 10:40 
 
Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Q-Dominic schreef:
Als ik upgrade van Fl10 naar FL11, kan ik dan mijn projecten gewoon inladen in 11 zonder problemen? :)


jup... alleen backwards niet.. dus van 11 naar 10, nope

dat is ook gewoon standaard bij haast alles, bijv je kan windows xp dingen laten draaien op windows 7 maar niet andersom
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Syztrax schreef:
Stigmata schreef:
Q-Dominic schreef:
Als ik upgrade van Fl10 naar FL11, kan ik dan mijn projecten gewoon inladen in 11 zonder problemen? :)


jup... alleen backwards niet.. dus van 11 naar 10, nope

dat is ook gewoon standaard bij haast alles, bijv je kan windows xp dingen laten draaien op windows 7 maar niet andersom


goed opgemerkt.. de "normale Backwards compatebility"
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey ik wil graag een vocal in een plaat gooien, maar ik wil hem er niet abrupt in laten komen. Weet niet helemaal hoe ik het het beste uitleg, maar stel dat de tekst 'Step into the light' is, dan wil ik hem er als 'sssssssssssssssssssStep into de light' inbrengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 14:03 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Tomac schreef:
Hey ik wil graag een vocal in een plaat gooien, maar ik wil hem er niet abrupt in laten komen. Weet niet helemaal hoe ik het het beste uitleg, maar stel dat de tekst 'Step into the light' is, dan wil ik hem er als 'sssssssssssssssssssStep into de light' inbrengen.




Denk dat dit filmpje het het beste uitlegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thx kerel!
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner