Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 13:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Asio driver gebruiken en niet rechstreeks je geluidskaart. dit scheelt echt een hoop, niet te zuinig
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 20:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke ik wordt hier helemaal lijp van,

Elke keer als ik in een project een tijdje met een kick bezig ben gebeurt er iets raars.
Ik neem dan bijvoorbeeld mijn 909 sample in de step sequencer, klik alleen het eerste blokje aan en speel hem dan af. De eerste keer dat ik dan de sample hoor, hoor ik hem vervormd en daarna normaal. Dit totdat ik hem weer pauzeer en opnieuw op play druk waarbij weer de eerste keer vervormd is en daarna normaal.( ik weet dit zeker doordat ik op mijn master channel een wave plugin heb en dus ook de vorm van de kick zie).

Nou deselecteer ik de kick in de stepsequencer en als ik dan op play druk(waarbij je dan normaal niks hoort te horen) hoor ik een klein raar tikje.... Deze vervormd dus mijn geluid elke eerste keer nadat ik op play druk.

Er staat verder niks geselecteerd of iets in de step sequencer en mijn vraag is weet iemand waar de fack dit geluidje vandaan komt want ik wordt er helemaal loco van :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 21:55 
 
Hardtraxxer

Iedereen dank voor het antwoord betreffende FL die hapert :) Ik heb zelf een externe focusrite 2i2 geluidskaart maar ik heb niet echt het idee dat die FL heel erg ontlast.. Ik ga even klooien met die extended memory exe en anders inderdaad helaas sporen gaan bouncen..

Kan iemand ook nog antwoord geven op de 2e vraag? :)
Q-Dominic schreef:
Dan nog een technisch vraagje: Hoe krijg je dat LFO effect in een synth (Sylenth), maar dan niet direct. Zeg maar dat het trillende langzaam opkomt als de noot aan het afspelen is. Voorbeeld hiervan is de synth in de Sparks remix tijdens de climax! Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 23:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb zelf ook de 2i2 en voor zover gaan ableton en logic pro als een terelier met een i5.(en ik werk ontzettend cpu onzuinig) :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 08:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Iedereen dank voor het antwoord betreffende FL die hapert :) Ik heb zelf een externe focusrite 2i2 geluidskaart maar ik heb niet echt het idee dat die FL heel erg ontlast.. Ik ga even klooien met die extended memory exe en anders inderdaad helaas sporen gaan bouncen..

Kan iemand ook nog antwoord geven op de 2e vraag? :)
Q-Dominic schreef:
Dan nog een technisch vraagje: Hoe krijg je dat LFO effect in een synth (Sylenth), maar dan niet direct. Zeg maar dat het trillende langzaam opkomt als de noot aan het afspelen is. Voorbeeld hiervan is de synth in de Sparks remix tijdens de climax! Alvast bedankt!


LFO rate automation?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 12:07 
 
Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Q-Dominic schreef:
Iedereen dank voor het antwoord betreffende FL die hapert :) Ik heb zelf een externe focusrite 2i2 geluidskaart maar ik heb niet echt het idee dat die FL heel erg ontlast.. Ik ga even klooien met die extended memory exe en anders inderdaad helaas sporen gaan bouncen..

Kan iemand ook nog antwoord geven op de 2e vraag? :)
Q-Dominic schreef:
Dan nog een technisch vraagje: Hoe krijg je dat LFO effect in een synth (Sylenth), maar dan niet direct. Zeg maar dat het trillende langzaam opkomt als de noot aan het afspelen is. Voorbeeld hiervan is de synth in de Sparks remix tijdens de climax! Alvast bedankt!


LFO rate automation?


bijv. zo in Sylenth (beetje spelen met de knoppen, kun je een heel goed effect krijgen)

Afbeelding

EDIT: of zelfs de LFO1 of LFO2 aan de onderkant van de Sylenth interface: zetten op pitchA of pitchB, net waar je sound vanaf komt (maar vergt iets meer setup)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:09 
 
Hardtraxxer

Thanks voor de tips. Inderdaad eerst met een automation gedaan maar kreeg een lelijke toonverandering op die manier. Ga er nog wat mee kloten thanks:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 19:02 
 
Hardtraxxer

Wederom een vraag van mij, excuses... Is er een makkelijke manier om op je playist ruimte te maken links zonder dat je alles handmatig hoeft te verschuiven en al je automations weer precies hoeft bij te stellen? bijvoorbeeld als je je climaxgedeelte eerst hebt gemaakt en dan aan je intro wilt beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 19:36 
 
Hardtraxx Addict

Wat is meestal doe is Crtl + A, en dan shift inhouden en pijl naar rechts op je toetsenbord indrukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 19:35 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Basss27 schreef:
Wat is meestal doe is Crtl + A, en dan shift inhouden en pijl naar rechts op je toetsenbord indrukken.


Dit dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 19:47 
 
Hardtraxx Veteran

Ben op dit moment FL aan het binnenhalen. Aanstaande weken dit topic eens rustig doorlezen. Ga zelf niet produceren, maar heb gewoon een leuk programma nodig om af en toe wat tracks te bewerken. Audacity en Wavepad liggen me niet zo echt.
:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 13:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Beste forumleden ik heb een probleem met mij FL studio.

Ik heb sinds kort een korg kaossilator. Nu wil ik sounds uit dit apparaat opnemen in FL studio via Edison. Nu krijg ik na het aansluiten en selecteren van de juiste bron in de mixer een heel raar trillend en hard geluid wat ook meegaat tijdens de opname in Edison. Ditzelfde gebeurt bij mijn microfoon. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi ik maak normaal gebruik van logic maar ben sinds kort overgestapt op fl studio. Nu maak ik met logic altijd dankbaar gebruik van de chord region analyzer maar in fl studio heb ik tevergeefs gezocht naar een soortgelijke functie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 08:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Hoi ik maak normaal gebruik van logic maar ben sinds kort overgestapt op fl studio. Nu maak ik met logic altijd dankbaar gebruik van de chord region analyzer maar in fl studio heb ik tevergeefs gezocht naar een soortgelijke functie?


Wat voor ding?? iets meer info over de functie aub..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Hoi ik maak normaal gebruik van logic maar ben sinds kort overgestapt op fl studio. Nu maak ik met logic altijd dankbaar gebruik van de chord region analyzer maar in fl studio heb ik tevergeefs gezocht naar een soortgelijke functie?


Ik weet niet zeker of FL zoiets heeft.. sorry
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 16:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deckz schreef:
Beste forumleden ik heb een probleem met mij FL studio.

Ik heb sinds kort een korg kaossilator. Nu wil ik sounds uit dit apparaat opnemen in FL studio via Edison. Nu krijg ik na het aansluiten en selecteren van de juiste bron in de mixer een heel raar trillend en hard geluid wat ook meegaat tijdens de opname in Edison. Ditzelfde gebeurt bij mijn microfoon. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor?


Ik denk dat het probleem ligt bij het selecteren van de juiste bron misschien? moet zoiets niet via ASIO4ALL ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 20:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik maak in Fruity Loops een automation clip voor het tempo van het nummer, maar ik kom niet hoger dan 180 BPM. Weet iemand een oplossing?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 00:44 
 
Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Ik maak in Fruity Loops een automation clip voor het tempo van het nummer, maar ik kom niet hoger dan 180 BPM. Weet iemand een oplossing?


ja goede vraag, ik heb daar ook al meerdere keren wat problemen mee ondervonden, er is geen fatsoenlijke manier om je BPM op te laten lopen naar een precieze hoeveelheid zover ik weet
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 13:04 
 
Hardtraxx Elite

Als je de automation clip opent in de pattern editor staat er ergens 2 knoppen. Dit is de range van 0-100%. Als je de upper range omhoog doet kun je verder dan 180 bpm:) Sorry beetje lastig uitgelegd, ik werk ook al een tijdje niet meer met FL maar k hoop dat het zo lukt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 13:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Flame schreef:
MRHZ schreef:
Ik maak in Fruity Loops een automation clip voor het tempo van het nummer, maar ik kom niet hoger dan 180 BPM. Weet iemand een oplossing?


ja goede vraag, ik heb daar ook al meerdere keren wat problemen mee ondervonden, er is geen fatsoenlijke manier om je BPM op te laten lopen naar een precieze hoeveelheid zover ik weet


Je maakt gewoon een automation clip van je bpm meter bovenin, gewoon rechtermuisknop op je bpm en dan create automationclip. Zo kun je hem tot 999bpm op laten lopen.

Wanneer je 1 'synth' of andere sound wilt pitchen qua bpm en je komt niet hoger dan 180, moet je de pitch ratio omhoog gooien, dit doe je hier:

Afbeelding

zet deze tot '24' zodat je het maximale bereik van je pitchknop kunt gebruiken.

Graag gedaan, gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 13:50 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Flame schreef:
MRHZ schreef:
Ik maak in Fruity Loops een automation clip voor het tempo van het nummer, maar ik kom niet hoger dan 180 BPM. Weet iemand een oplossing?


ja goede vraag, ik heb daar ook al meerdere keren wat problemen mee ondervonden, er is geen fatsoenlijke manier om je BPM op te laten lopen naar een precieze hoeveelheid zover ik weet


Je maakt gewoon een automation clip van je bpm meter bovenin, gewoon rechtermuisknop op je bpm en dan create automationclip. Zo kun je hem tot 999bpm op laten lopen.

Wanneer je 1 'synth' of andere sound wilt pitchen qua bpm en je komt niet hoger dan 180, moet je de pitch ratio omhoog gooien, dit doe je hier:

Afbeelding

zet deze tot '24' zodat je het maximale bereik van je pitchknop kunt gebruiken.

Graag gedaan, gr.


ja en nu van precies 100bpm naar precies 150bpm. Veel plezier xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 14:37 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dat kan je toch wel doen? xd wat is het probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt. Dat helpt idd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 15:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MRHZ schreef:
Bedankt. Dat helpt idd!


:thumbsup:
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner