Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stel ik heb een vocal

hoe kan ik die laden in een plug in, zodat ik um kan veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 15:59 
 
Donateur

djpatt schreef:
stel ik heb een vocal

hoe kan ik die laden in een plug in, zodat ik um kan veranderen

Je kan hem niet laden in een plug-in zoals bv Nexus, maar je kan er wel effecten opgooien in de mixer. Of je laadt de vocal in Fruity Granulizer. Daar kan je ook wel iets mee doen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thx had het ook al gevonden net na ik het gevraagd had :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 16:22 
 
Donateur

djpatt schreef:
thx had het ook al gevonden net na ik het gevraagd had :)

Oh ok :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik vraag me af of je in fl een zelfde soort functie heb waarmee je t zelfde kan maken als in bv
project one - rate reducer (headhunterz remix) dat je de beat steeds sneller hoort gaan in een onregelmatig tempo
als iemand mij dat kan uitleggen bij voorbaat dank :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 19:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

waar vind ik vocals? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 19:26 
 
Donateur

Stokbrood schreef:
waar vind ik vocals? :$

Deze sites kreeg ik van InQontrol2009:

http://www.dailywav.com/1208.php

http://free-loops.com/audio.php?term=vocal&page=20
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
ik vraag me af of je in fl een zelfde soort functie heb waarmee je t zelfde kan maken als in bv
project one - rate reducer (headhunterz remix) dat je de beat steeds sneller hoort gaan in een onregelmatig tempo
als iemand mij dat kan uitleggen bij voorbaat dank :)

Het KAN wel, hoe weet ik nog niet precies :$

Ik heb zelf een probleempje. Uit een ander FLP van mezelf heb ik een punch/kick gemaakt en die ge-exporteerd naar .wav zodat ik ze in mijn volgende projecten evt weer zou kunnen gebruiken. Als ik dit dus doe, reloopt ie steeds. Heb Cutitself geprobeerd enzo, niks helpt.. iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 23:13 
 
Donateur

The Anim0l schreef:
ik vraag me af of je in fl een zelfde soort functie heb waarmee je t zelfde kan maken als in bv
project one - rate reducer (headhunterz remix) dat je de beat steeds sneller hoort gaan in een onregelmatig tempo
als iemand mij dat kan uitleggen bij voorbaat dank :)

Misschien een Automation Clip van de BPM counter maken (Rechtermuisklik op BPM meter ding in FL bovenaan en dan automation clip maken ? Ik weet niet of het zo lukt, moet je maar is proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 23:19 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:

Ik heb zelf een probleempje. Uit een ander FLP van mezelf heb ik een punch/kick gemaakt en die ge-exporteerd naar .wav zodat ik ze in mijn volgende projecten evt weer zou kunnen gebruiken. Als ik dit dus doe, reloopt ie steeds. Heb Cutitself geprobeerd enzo, niks helpt.. iemand een idee?

Je moet dus gewoon in je step sequencer op je kick dan klikken en dan openen je channel settings. In het midden ongeveer staat er "Use loop points", dat moet je dan uitzetten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 23:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:

Ik heb zelf een probleempje. Uit een ander FLP van mezelf heb ik een punch/kick gemaakt en die ge-exporteerd naar .wav zodat ik ze in mijn volgende projecten evt weer zou kunnen gebruiken. Als ik dit dus doe, reloopt ie steeds. Heb Cutitself geprobeerd enzo, niks helpt.. iemand een idee?

Je moet dus gewoon in je step sequencer op je kick dan klikken en dan openen je channel settings. In het midden ongeveer staat er "Use loop points", dat moet je dan uitzetten. ;)

Klopt, dankjewel! :) ik had je al bedankt op msn, hier nog maar eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2009 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:

Ik heb zelf een probleempje. Uit een ander FLP van mezelf heb ik een punch/kick gemaakt en die ge-exporteerd naar .wav zodat ik ze in mijn volgende projecten evt weer zou kunnen gebruiken. Als ik dit dus doe, reloopt ie steeds. Heb Cutitself geprobeerd enzo, niks helpt.. iemand een idee?

Je moet dus gewoon in je step sequencer op je kick dan klikken en dan openen je channel settings. In het midden ongeveer staat er "Use loop points", dat moet je dan uitzetten. ;)



ok thnx!

gaak dat maar ff proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2009 11:42 
 
Hardtraxx Veteran

Yes ik heb het programma weer gevonden,, nu maar weer is gaan proberen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 14:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe kan ik een echo maken bij bijv m'n claps? als ik dus in de intro een clap heb gemaakt wil ik dat bij de laatste clap een soort van aflopende echo klinkt waarna ik een synt in kan bouwen? maar ik kan echt niet vinden hoe ik dat moet doen. Snapt iemand mn probleem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 14:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Hoe kan ik een echo maken bij bijv m'n claps? als ik dus in de intro een clap heb gemaakt wil ik dat bij de laatste clap een soort van aflopende echo klinkt waarna ik een synt in kan bouwen? maar ik kan echt niet vinden hoe ik dat moet doen. Snapt iemand mn probleem?

Al een reverb over je clap gegooid? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 15:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
W0uT3R schreef:
Hoe kan ik een echo maken bij bijv m'n claps? als ik dus in de intro een clap heb gemaakt wil ik dat bij de laatste clap een soort van aflopende echo klinkt waarna ik een synt in kan bouwen? maar ik kan echt niet vinden hoe ik dat moet doen. Snapt iemand mn probleem?

Al een reverb over je clap gegooid? :)


Nee en hoe kan ik dat doen? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 15:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
InQontrol09 schreef:
W0uT3R schreef:
Hoe kan ik een echo maken bij bijv m'n claps? als ik dus in de intro een clap heb gemaakt wil ik dat bij de laatste clap een soort van aflopende echo klinkt waarna ik een synt in kan bouwen? maar ik kan echt niet vinden hoe ik dat moet doen. Snapt iemand mn probleem?

Al een reverb over je clap gegooid? :)


Nee en hoe kan ik dat doen? :/


Door bij je clap in je FX een Reeverb2 toe te voegen. Neem aan dat je wel weet hoe dit moet?
De Reeverb2 zorgt namelijk voor een 'echo' over je sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 15:52 
 
Hardtraxxer

Klik op je clap...
Dan komt er een schermpje naar vorgen...
Klik in dat venstertje rechtsboven op de --
Maak hier een 1 van. Je stuurt de clap nu naar een kanaal van de effecten mixer
Als het goed is komt ook de effecten mixer naar boven en zie je dat je het eerste kanaal selecteert.
Is dit niet het geval dan meot je helemaal rechtsboenin fruityloops op de efectenmixer knop klikken
Dan klik je op kanaal 1, daar komt de clap dan op binnen
Dan klik je aan de rechter kant van de effecten mixer op een pijltje zodat je een reverb of echo aan dat kanaal kan koppelen. Je kunt 8 dingen op 1 kanaal zetten...

Klaar is keeees! Duidelijk? Anders schreeuwen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 15:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

a-troxx schreef:
Klik op je clap...
Dan komt er een schermpje naar vorgen...
Klik in dat venstertje rechtsboven op de --
Maak hier een 1 van. Je stuurt de clap nu naar een kanaal van de effecten mixer
Als het goed is komt ook de effecten mixer naar boven en zie je dat je het eerste kanaal selecteert.
Is dit niet het geval dan meot je helemaal rechtsboenin fruityloops op de efectenmixer knop klikken
Dan klik je op kanaal 1, daar komt de clap dan op binnen
Dan klik je aan de rechter kant van de effecten mixer op een pijltje zodat je een reverb of echo aan dat kanaal kan koppelen. Je kunt 8 dingen op 1 kanaal zetten...

Klaar is keeees! Duidelijk? Anders schreeuwen!

Haha, lijkt me duidelijk genoeg toch? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 16:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
a-troxx schreef:
Klik op je clap...
Dan komt er een schermpje naar vorgen...
Klik in dat venstertje rechtsboven op de --
Maak hier een 1 van. Je stuurt de clap nu naar een kanaal van de effecten mixer
Als het goed is komt ook de effecten mixer naar boven en zie je dat je het eerste kanaal selecteert.
Is dit niet het geval dan meot je helemaal rechtsboenin fruityloops op de efectenmixer knop klikken
Dan klik je op kanaal 1, daar komt de clap dan op binnen
Dan klik je aan de rechter kant van de effecten mixer op een pijltje zodat je een reverb of echo aan dat kanaal kan koppelen. Je kunt 8 dingen op 1 kanaal zetten...

Klaar is keeees! Duidelijk? Anders schreeuwen!

Haha, lijkt me duidelijk genoeg toch? :D


jaa ik snap m, alleen wil ik die echo op mn laatste clap hebben zegmaar dus voordat ik een melo in laat lopen... dat ie echo'ed maar nu is t dus zo dat ik een aparte channel erbij moet maken voor die laatste clap of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2009 16:46 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Nee, je hoeft geen extra channel aan te maken voor die laatste clap. Je kunt gewoon door middel van een automation clip (meer hierover op youtube) de reverb "harder maken".
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2009 13:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Automation op je reverb dry/wet knop zetten...
(edit, dubbel :x )
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2009 19:31 
 
Hardtraxxer

Voor de gene die echt niks snappen van FL is er wel iets :)

Vond dit op een forum waar ik vaak opzit, heb et beetje doorgespit ( wist meeste al though).

het heet: "The FL- Studio Holy Bible"

hier staat aardig wat uitleg in over FL studio en standaard dingen, die velen van jullie misschien kunnen helpen! :)

Hier de link: (Megaupload): http://www.megaupload.com/?d=7AOHN5JP

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, ik produce nu bijna een jaartje, wel wat nummers gemaakt, maar die waren doorspekt met samples, terwijl ik liever alles zelf maak ( sound dan). :)


Zelf heb ik maar 1 klein vraagje: Er schijnen in Nexus "Single Layer Leads" te zitten, die handig zijn voor het maken van je eigen synth. Alleen vind ik ze niet terug in mijn Nexus! Iemand enig idee waar ze zouden (kunnen) zijn, of waar ik ze evt vandaan kan halen?


-Dia
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2009 21:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Diamanic schreef:
Voor de gene die echt niks snappen van FL is er wel iets :)

Vond dit op een forum waar ik vaak opzit, heb et beetje doorgespit ( wist meeste al though).

het heet: "The FL- Studio Holy Bible"

hier staat aardig wat uitleg in over FL studio en standaard dingen, die velen van jullie misschien kunnen helpen! :)

Hier de link: (Megaupload): http://www.megaupload.com/?d=7AOHN5JP

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag, ik produce nu bijna een jaartje, wel wat nummers gemaakt, maar die waren doorspekt met samples, terwijl ik liever alles zelf maak ( sound dan). :)


Zelf heb ik maar 1 klein vraagje: Er schijnen in Nexus "Single Layer Leads" te zitten, die handig zijn voor het maken van je eigen synth. Alleen vind ik ze niet terug in mijn Nexus! Iemand enig idee waar ze zouden (kunnen) zijn, of waar ik ze evt vandaan kan halen?


-Dia


is wel handig alleen de plaatjes die erin zitten kun je bijna niet lezen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2009 21:52 
 
Donateur

Die "Bible" ga ik ook even checken ;)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner