D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
je zou natuurlijk ook die 3 fx kanalen allemaal door een 4e kunnen routen..
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
DJ_Tim wrote:je zou natuurlijk ook die 3 fx kanalen allemaal door een 4e kunnen routen..
punt! .. of je bounced de boel, en houd het project als kick-project.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Weet iemand waar de settings van de automation clips zitten?

Eerst kon ik klikken waar ik wou en daar kwam het puntje te staan, nu komen ze elke keer een stukje uit elkaar de staan en moet ik dmv ALT inhouden ze na elkaar slepen.

Heb de instellingen waar step en slide staan al geprobeerd maar dat is het niet, en rechtermuisknop op zo'n bolletje in de automation clip hielp ook niet.
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Joeyvg wrote:Weet iemand waar de settings van de automation clips zitten?

Eerst kon ik klikken waar ik wou en daar kwam het puntje te staan, nu komen ze elke keer een stukje uit elkaar de staan en moet ik dmv ALT inhouden ze na elkaar slepen.

Heb de instellingen waar step en slide staan al geprobeerd maar dat is het niet, en rechtermuisknop op zo'n bolletje in de automation clip hielp ook niet.
Volgens mij bedoel je de Snap. Da's het magneetje links boven in je playlist en pianoroll. Als die op None staat ben je bijna vrij met waar je punten plaatst.
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Dat was het idd! Bedankt man :)
D
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2012
last seen Jul 2013
Vraagje, Op welke manier kan je alles nou het beste backuppen, zodat niet het één en ander verloren gaat als je computer crasht?
Gewoon op externe harde schijf?
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
DJFullContact wrote:Vraagje, Op welke manier kan je alles nou het beste backuppen, zodat niet het één en ander verloren gaat als je computer crasht?
Tracks die klaar hebt kun je als ZIP file opslaan. Als je voor de zekerheid echt alles van één track wilt backuppen, zul je ook alle channelsettings, en VST's(generator) settings moeten opslaan.
D
Hardtraxx Newbie
10 posts member since 2012
last seen Jul 2013
Stigmata wrote:
DJFullContact wrote:Vraagje, Op welke manier kan je alles nou het beste backuppen, zodat niet het één en ander verloren gaat als je computer crasht?
Tracks die klaar hebt kun je als ZIP file opslaan. Als je voor de zekerheid echt alles van één track wilt backuppen, zul je ook alle channelsettings, en VST's(generator) settings moeten opslaan.
Oke thanks!! :thumbup:
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Weet iemand waarom het geluid in de Fruity sampler (pattern) een stuk zachter staat dan wanneer je iets direct in the playlist sleept?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Joeyvg wrote:Weet iemand waarom het geluid in de Fruity sampler (pattern) een stuk zachter staat dan wanneer je iets direct in the playlist sleept?
dat komt omdat je volume in de pattern altijd op 75% staat. en een sample direct in de playlist niet. pas wanneer je hem aanklikt zit hij in de pattern als audio clip en dan heeft hij wel 75% volume.
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
The Venator wrote:
Joeyvg wrote:Weet iemand waarom het geluid in de Fruity sampler (pattern) een stuk zachter staat dan wanneer je iets direct in the playlist sleept?
dat komt omdat je volume in de pattern altijd op 75% staat. en een sample direct in de playlist niet. pas wanneer je hem aanklikt zit hij in de pattern als audio clip en dan heeft hij wel 75% volume.
dat, en normalize.. :corn:
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
normalize toch aleen als dat aan staat? staat default niet aan toch?
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
DJ_Tim wrote:je zou natuurlijk ook die 3 fx kanalen allemaal door een 4e kunnen routen..
Het probleem is als ik dat doe wordt een gedeelte van het geluid inderdaad doorgestuurd naar een 4e mixerkanaal maar niet al het geluid. Enig idee waar het mis gaat? :)
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Q-Dominic wrote:
Het probleem is als ik dat doe wordt een gedeelte van het geluid inderdaad doorgestuurd naar een 4e mixerkanaal maar niet al het geluid. Enig idee waar het mis gaat? :)
selecteer het kanaal dat je wilt routen naar een ander kanaal. Klik met de rechtermuisknop op het grijze pijltje boven de FX knop van het kanaal waar je alles naar toe wilt sturen. Klik dan op Route To this Track Only.. en klaar..
Je geluidsbron gaat dan via dat kanaal naar de master in je mixer
Q
Hardtraxxer
last seen May 2015
Het is gelukt, dankje!
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Een paar vraagjes :D

Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

Is er al concrete info over een eventuele FL 11?
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
Frazyr wrote:Een paar vraagjes :D

Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

Is er al concrete info over een eventuele FL 11?
waarom zou je info willen over 11, red je het met 10 niet meer? :P
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020

1. Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

2. Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

3. Is er al concrete info over een eventuele FL 11?
1. patterns in wavevorms alleen als je ze renderd vgm

2. volgens mij niet maar weet niet zeker

3. http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/fl- ... tware.html
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
DJ_Tim wrote:

1. Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

2. Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

3. Is er al concrete info over een eventuele FL 11?
1. patterns in wavevorms alleen als je ze renderd vgm

2. volgens mij niet maar weet niet zeker

3. http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/fl- ... tware.html

Als ik hier nog even op mag aanhaken..

1- De pattern editor is eigenlijk maar een vreemd apparaat.
Bij mijn weten is er geen ander DAW die de pattern editor zo implementeerd.
Pak cubase, S-one, of Logic. die hebben alles in de "playlist"staan.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik die manier ook in FL probeer te hanteren. Ik gebruik de Pattern editor alleen voor midi.
De rest (Kick,percussie e.d) sleep ik in de paylist.

2- Ja, dat kan.. maar het is nogal een toestand http://audio.tutsplus.com/tutorials/pro ... fl-studio/

3- werkelijkwaar geen idee
Q
Hardtraxxer
last seen May 2015
Ik heb net Neptunian drumz samples gedownload maar telkens als ik er een laad in m'n pattern editor, krijg ik alleen maar een raar tikje ipv de sample, terwijl als ik in settings van de sample op de waveform klik wel gewoon het goede geluid krijg. Heb hier bij andere samplepacks nog geen last van gehad, iemand een idee?
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
Q-Dominic wrote:Ik heb net Neptunian drumz samples gedownload maar telkens als ik er een laad in m'n pattern editor, krijg ik alleen maar een raar tikje ipv de sample, terwijl als ik in settings van de sample op de waveform klik wel gewoon het goede geluid krijg. Heb hier bij andere samplepacks nog geen last van gehad, iemand een idee?
Kan een aantal dingen zijn:

- In de settings van je sample de 'time' knop helemaal naar beneden zetten
- In de settings van je sample 'm op 'resample', 'pro default' of 'auto' zetten.
- Even op normalize klikken
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
W0uT3R wrote: - In de settings van je sample de 'time' knop helemaal naar beneden zetten
- In de settings van je sample 'm op 'resample', 'pro default' of 'auto' zetten.
- Even op normalize klikken
dat, en kijk even naar je Root Note. soms gooit ie die op C9 of C1.. resultaat?? herrie
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Heb het geloof ik al eens eerder gevraagd.
Maar waar kan ik instellen dat mijn Sample browser scherm niet elke keer naar zo'n "snap" springt?
Ik wil heel dat "snap" er eigenlijk uit hebben :P

Gewoon dat het sample scherm blijft staan waar ik mee bezig ben, nu springt hij elke keer naar boven of naar onderen. (Waar auto,snap1,snap2.. staat heb ik al het een en ander geprobeerd maar lijkt niet te werken.)

Alvast bedankt :)
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Joeyvg wrote:Heb het geloof ik al eens eerder gevraagd.
Maar waar kan ik instellen dat mijn Sample browser scherm niet elke keer naar zo'n "snap" springt?
Ik wil heel dat "snap" er eigenlijk uit hebben :P

Gewoon dat het sample scherm blijft staan waar ik mee bezig ben, nu springt hij elke keer naar boven of naar onderen. (Waar auto,snap1,snap2.. staat heb ik al het een en ander geprobeerd maar lijkt niet te werken.)

Alvast bedankt :)
ik begrijp je niet goed... bedoel je de browser?
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Ja de browser.
Als ik bijvoorbeeld in Map 1 zit en sleep daar een sample uit naar de sampler dan zie ik Map1 niet meer maar dan springt hij ergens anders naartoe :/