Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 08:35 

Hardtraxx Elite

je zou natuurlijk ook die 3 fx kanalen allemaal door een 4e kunnen routen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 09:26 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:

punt! .. of je bounced de boel, en houd het project als kick-project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 10:36 

Hardtraxx Addict

Weet iemand waar de settings van de automation clips zitten?

Eerst kon ik klikken waar ik wou en daar kwam het puntje te staan, nu komen ze elke keer een stukje uit elkaar de staan en moet ik dmv ALT inhouden ze na elkaar slepen.

Heb de instellingen waar step en slide staan al geprobeerd maar dat is het niet, en rechtermuisknop op zo'n bolletje in de automation clip hielp ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 10:47 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Weet iemand waar de settings van de automation clips zitten?

Eerst kon ik klikken waar ik wou en daar kwam het puntje te staan, nu komen ze elke keer een stukje uit elkaar de staan en moet ik dmv ALT inhouden ze na elkaar slepen.

Heb de instellingen waar step en slide staan al geprobeerd maar dat is het niet, en rechtermuisknop op zo'n bolletje in de automation clip hielp ook niet.

Volgens mij bedoel je de Snap. Da's het magneetje links boven in je playlist en pianoroll. Als die op None staat ben je bijna vrij met waar je punten plaatst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 11:08 

Hardtraxx Addict

Dat was het idd! Bedankt man :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 14:04 

Hardtraxx Newbie

Vraagje, Op welke manier kan je alles nou het beste backuppen, zodat niet het één en ander verloren gaat als je computer crasht?
Gewoon op externe harde schijf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 14:19 

Hardtraxxer

DJFullContact schreef:
Vraagje, Op welke manier kan je alles nou het beste backuppen, zodat niet het één en ander verloren gaat als je computer crasht?

Tracks die klaar hebt kun je als ZIP file opslaan. Als je voor de zekerheid echt alles van één track wilt backuppen, zul je ook alle channelsettings, en VST's(generator) settings moeten opslaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2013 13:26 

Hardtraxx Newbie

Stigmata schreef:
DJFullContact schreef:

Tracks die klaar hebt kun je als ZIP file opslaan. Als je voor de zekerheid echt alles van één track wilt backuppen, zul je ook alle channelsettings, en VST's(generator) settings moeten opslaan.

Oke thanks!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2013 18:15 

Hardtraxx Addict

Weet iemand waarom het geluid in de Fruity sampler (pattern) een stuk zachter staat dan wanneer je iets direct in the playlist sleept?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2013 19:23 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
Weet iemand waarom het geluid in de Fruity sampler (pattern) een stuk zachter staat dan wanneer je iets direct in the playlist sleept?

dat komt omdat je volume in de pattern altijd op 75% staat. en een sample direct in de playlist niet. pas wanneer je hem aanklikt zit hij in de pattern als audio clip en dan heeft hij wel 75% volume.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 10:16 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Joeyvg schreef:

dat komt omdat je volume in de pattern altijd op 75% staat. en een sample direct in de playlist niet. pas wanneer je hem aanklikt zit hij in de pattern als audio clip en dan heeft hij wel 75% volume.

dat, en normalize.. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 12:01 

Hardtraxx Elite

normalize toch aleen als dat aan staat? staat default niet aan toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 12:43 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:

Het probleem is als ik dat doe wordt een gedeelte van het geluid inderdaad doorgestuurd naar een 4e mixerkanaal maar niet al het geluid. Enig idee waar het mis gaat? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 13:04 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
DJ_Tim schreef:

Het probleem is als ik dat doe wordt een gedeelte van het geluid inderdaad doorgestuurd naar een 4e mixerkanaal maar niet al het geluid. Enig idee waar het mis gaat? :)

selecteer het kanaal dat je wilt routen naar een ander kanaal. Klik met de rechtermuisknop op het grijze pijltje boven de FX knop van het kanaal waar je alles naar toe wilt sturen. Klik dan op Route To this Track Only.. en klaar..
Je geluidsbron gaat dan via dat kanaal naar de master in je mixer
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 13:42 

Hardtraxxer

Het is gelukt, dankje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 14:59 

Hardtraxxer

Een paar vraagjes :D

Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

Is er al concrete info over een eventuele FL 11?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 16:47 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:

Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

Is er al concrete info over een eventuele FL 11?

waarom zou je info willen over 11, red je het met 10 niet meer? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 17:39 

Hardtraxx Elite

Frazyr schreef:

1. Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

2. Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

3. Is er al concrete info over een eventuele FL 11?

1. patterns in wavevorms alleen als je ze renderd vgm

2. volgens mij niet maar weet niet zeker

3. http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/fl-studio-11-produceersoftware.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2013 11:49 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Frazyr schreef:

1. Is er een mogelijkheid om patterns in waveforms te weergeven in je playlist?? (Niet via edison o.i.d)

2. Is het mogelijk meer dan 4 send channels te krijgen?

3. Is er al concrete info over een eventuele FL 11?

1. patterns in wavevorms alleen als je ze renderd vgm

2. volgens mij niet maar weet niet zeker

3. http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/fl-studio-11-produceersoftware.html

Als ik hier nog even op mag aanhaken..

1- De pattern editor is eigenlijk maar een vreemd apparaat.
Bij mijn weten is er geen ander DAW die de pattern editor zo implementeerd.
Pak cubase, S-one, of Logic. die hebben alles in de "playlist"staan.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik die manier ook in FL probeer te hanteren. Ik gebruik de Pattern editor alleen voor midi.
De rest (Kick,percussie e.d) sleep ik in de paylist.

2- Ja, dat kan.. maar het is nogal een toestand http://audio.tutsplus.com/tutorials/production/quick-tip-use-patcher-as-a-send-in-fl-studio/

3- werkelijkwaar geen idee
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2013 20:23 

Hardtraxxer

Ik heb net Neptunian drumz samples gedownload maar telkens als ik er een laad in m'n pattern editor, krijg ik alleen maar een raar tikje ipv de sample, terwijl als ik in settings van de sample op de waveform klik wel gewoon het goede geluid krijg. Heb hier bij andere samplepacks nog geen last van gehad, iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 07:59 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Ik heb net Neptunian drumz samples gedownload maar telkens als ik er een laad in m'n pattern editor, krijg ik alleen maar een raar tikje ipv de sample, terwijl als ik in settings van de sample op de waveform klik wel gewoon het goede geluid krijg. Heb hier bij andere samplepacks nog geen last van gehad, iemand een idee?

Kan een aantal dingen zijn:

- In de settings van je sample de 'time' knop helemaal naar beneden zetten
- In de settings van je sample 'm op 'resample', 'pro default' of 'auto' zetten.
- Even op normalize klikken
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 14:15 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
- In de settings van je sample de 'time' knop helemaal naar beneden zetten
- In de settings van je sample 'm op 'resample', 'pro default' of 'auto' zetten.
- Even op normalize klikken

dat, en kijk even naar je Root Note. soms gooit ie die op C9 of C1.. resultaat?? herrie
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2013 11:59 

Hardtraxx Addict

Heb het geloof ik al eens eerder gevraagd.
Maar waar kan ik instellen dat mijn Sample browser scherm niet elke keer naar zo'n "snap" springt?
Ik wil heel dat "snap" er eigenlijk uit hebben :P

Gewoon dat het sample scherm blijft staan waar ik mee bezig ben, nu springt hij elke keer naar boven of naar onderen. (Waar auto,snap1,snap2.. staat heb ik al het een en ander geprobeerd maar lijkt niet te werken.)

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2013 20:31 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Heb het geloof ik al eens eerder gevraagd.
Maar waar kan ik instellen dat mijn Sample browser scherm niet elke keer naar zo'n "snap" springt?
Ik wil heel dat "snap" er eigenlijk uit hebben :P

Gewoon dat het sample scherm blijft staan waar ik mee bezig ben, nu springt hij elke keer naar boven of naar onderen. (Waar auto,snap1,snap2.. staat heb ik al het een en ander geprobeerd maar lijkt niet te werken.)

Alvast bedankt :)

ik begrijp je niet goed... bedoel je de browser?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2013 20:34 

Hardtraxx Addict

Ja de browser.
Als ik bijvoorbeeld in Map 1 zit en sleep daar een sample uit naar de sampler dan zie ik Map1 niet meer maar dan springt hij ergens anders naartoe :/
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner