Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 00:18 

Hardtraxx Veteran

Ik zit met een probleem,

De CPU van m'n laptop is de laatste tijd enorm traag. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals alle programma's afsluiten behalve m'n DAW, de buffer size en sample rate zo CPU-zuinig instellen, de functie 'Macros> switch smart disable for plugins' gebruiken.

Eerst had ik er nooit zoveel last van als nu, ik kon eerst een halve track maken zonder tussendoor dingen te bouncen, en dan kraakte hij nog niet, nu kraakt hij al terwijl ik alleen maar 3 automation clips. 1 screech, 1 vocal en een kicksample wil afspelen (er zitten wel wat effecten op de channels uiteraard).

Weet iemand hoe dit komt? kan het zijn omdat mijn C schijf een stuk voller is dan eerst? want dat is het enige wat ik kan bedenken dat het eventueel kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 17:25 

Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
momentum schreef:
93Wesley93 schreef:
Heb sinds kort een begin gemaakt met Fruity Loops..

Nu ben ik wat aan het kloten met het maken van een melodie met Toxic Biohazard. Als ik mijn melodie afspeel in het programma komt er af en toe wat gekraak uit me boxen iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

mss clipt je melo? gaat je synth luider dan 0dB?

Het Master volume bedoel je? Die staat gewoon op 0db nu, maar nog steeds niet gefixt!

Zodra ik de CutOff steeds verder weg draai hoor je het kraken beter..

Heb het al gefixt! Door middel van Options -> Audio Settings en dan de schuif van Buffer Length helemaal naar rechts te verplaatsen. (Op het hoogst)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 02:58 

Hardtraxxer

Ja dit moet je dus niet doen als je een externe geluidskaart hebt, helemaal naar rechts is het traagst en dus het best haalbaar voor mensen zonder een externe geluidskaart.
Met een externe geluidskaart (heb ik hem) op 12 staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 15:11 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Ik zit met een probleem,

De CPU van m'n laptop is de laatste tijd enorm traag. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals alle programma's afsluiten behalve m'n DAW, de buffer size en sample rate zo CPU-zuinig instellen, de functie 'Macros> switch smart disable for plugins' gebruiken.

Eerst had ik er nooit zoveel last van als nu, ik kon eerst een halve track maken zonder tussendoor dingen te bouncen, en dan kraakte hij nog niet, nu kraakt hij al terwijl ik alleen maar 3 automation clips. 1 screech, 1 vocal en een kicksample wil afspelen (er zitten wel wat effecten op de channels uiteraard).

Weet iemand hoe dit komt? kan het zijn omdat mijn C schijf een stuk voller is dan eerst? want dat is het enige wat ik kan bedenken dat het eventueel kan zijn.

Waarschijnlijk staat het te vol en gebruik je nu zwaarde plugins/vst's als eerst? Computers worden naar verloop van tijd toch af en toe al wat trager omdat er te veel rommel op komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 17:25 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Delt-A schreef:
Ik zit met een probleem,

Waarschijnlijk staat het te vol en gebruik je nu zwaarde plugins/vst's als eerst? Computers worden naar verloop van tijd toch af en toe al wat trager omdat er te veel rommel op komt.

Inderdaad je moet soms gewoon alles backuppen en formatten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 15:36 

Hardtraxx Addict

Ik heb een vraag: Hoe voeg je een stilte in, als je een geluid hebt dat een lange reverb heeft. Zeg maar zo'n "plotselinge stilte" waarin het geluid wegvalt. Ik hoop dat het duidelijk is, en dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt. ;)

Een voorbeeld (@ 1:45)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 15:39 

Hardtraxx Addict

Kan op veel manieren, een daarvan is een automation clip maken van je master volume (dat schuifje links boven naast de sluit knop) of in de mixer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 15:57 

Hardtraxx Addict

Oke, het is gelukt. Thx, man. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 18:52 

Hardtraxxer

Zat net wat door het topic te lezen, en kwam wat tegen over Sylenth en pluckende cutoff... Is er geen vst filter waar je de ADSR van de filter kan aanpassen? Want ik maak m'n leads niet met alleen Sylenth... :\
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2012 19:07 

Hardtraxx Beheerder

Bakker Fijnebol schreef:
Zat net wat door het topic te lezen, en kwam wat tegen over Sylenth en pluckende cutoff... Is er geen vst filter waar je de ADSR van de filter kan aanpassen? Want ik maak m'n leads niet met alleen Sylenth... :\

Ik heel veel plugin zit zo'n filter waarbij je de cutoff zo kunt zetten dat hij een plucked sound krijgt.
dus daar heb je geen fx vst voor nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2012 17:35 

Hardtraxx Elite

Ik heb een klein probleempje met mijn track sinds vandaag. Als ik er mee bezig ben dan loopt hij niet 100% goed gelijk, terwijl hij wel gelijk staat met alles wat zo hoort. Geen idee hoe dit komt, maar het is ook zo als ik hem doe opslaan als mp3. Bij andere FL projecten loopt wel alles goed maar bij deze niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit :
Al opgelost. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 14:28 

Hardtraxx Addict

Heeft iemand enig idee hoe je zo'n "Skrillex Effect" krijgt met vocals. Bijvoorbeeld in het nummer Scary Monsters & Nice Sprites. (@ 0:27)

Heb al tutorials opgezocht, alleen die werken alleen in FL Studio 10. (Ik gebruik FL Studio 9).
Verder heb ik ook al proberen te kloten in de Piano Roll met een vocal / zang sample, maar het lijkt er
nog niet echt op. En als het niet helemaal duidelijk is, kan iemand mij dan vertellen of Slicex in FL Studio 9 zit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 16:46 

Hardtraxx Beheerder

Hiervoor kan je misschien Dblue Glitch gebruiken. een erg vette plugin die de sample knipt herhaalt verdraait versnelt distort. alles kan doen.

en hij is gratis: http://togeostudios.com/ts-blog/free-re ... st-effect/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 22:14 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Hiervoor kan je misschien Dblue Glitch gebruiken. een erg vette plugin die de sample knipt herhaalt verdraait versnelt distort. alles kan doen.

en hij is gratis: http://togeostudios.com/ts-blog/free-re ... st-effect/

Oke, bedankt man. :thumbup: Zal er even naar kijken. :D

EDIT: Waar kun je hem downloaden dan?

EDIT 2( xd ): Laat maar, heb het al gevonden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2013 17:32 

Hardtraxxer

Weet iemand hoe je sidechaining toepast? :)

edit: laat maar zat tuturials op YT!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2013 23:30 

Artiest

Mijn sneltoetsen doen het opeens niet meer. Als ik op ctrl + c druk bijvoorbeeld, speelt ie gewoon in piano roll de noot op de c. Het zal vast simpel zijn, maar hoe zet ik mn sneltoetsen weer aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 14:05 

Hardtraxxer

5 keer shift ? Of 5 keer control ? Ik weet het niet zeker maar dacht zoiets ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:58 

Artiest

Het probleem is al vanzelf opgelost, toen ik het vandaag op startte deed alles het weer normaal :) toch bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 00:31 

Hardtraxx Veteran

Ik krijg Drumazon niet werkend op zowel m'n laptop als PC. Sinds kort op allebei Windows 7 64Bit versie geinstalleerd, maar ik mis nu dus msvcr71.dll
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 11:13 

Hardtraxxer

aub http://www55.zippyshare.com/v/18251261/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2013 20:10 

Hardtraxxer

waar kan je nog goeden gratis plugins van afhalen. weet iemand een goede site mischien
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2013 23:07 

youri2097 schreef:
waar kan je nog goeden gratis plugins van afhalen. weet iemand een goede site mischien

http://www.vstwarehouse.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2013 23:18 

Rawbin schreef:
Ik krijg Drumazon niet werkend op zowel m'n laptop als PC. Sinds kort op allebei Windows 7 64Bit versie geinstalleerd, maar ik mis nu dus msvcr71.dll

zie pm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2013 16:37 

Hardtraxxer

youri2097 schreef:

http://myvst.com/
http://www.vst4free.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2013 15:22 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Alle presets die ik wil gebruiken bij Massive doen het niet. Als ik massive open en dan Presets --> Internal staat er ''Disabled''

Wat moet ik doen om ze terug te krijgen? :(

Dan moet je even een nieuwe versie installeren.
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner