Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 6 hours ago
Ik zit met een probleem,

De CPU van m'n laptop is de laatste tijd enorm traag. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals alle programma's afsluiten behalve m'n DAW, de buffer size en sample rate zo CPU-zuinig instellen, de functie 'Macros> switch smart disable for plugins' gebruiken.

Eerst had ik er nooit zoveel last van als nu, ik kon eerst een halve track maken zonder tussendoor dingen te bouncen, en dan kraakte hij nog niet, nu kraakt hij al terwijl ik alleen maar 3 automation clips. 1 screech, 1 vocal en een kicksample wil afspelen (er zitten wel wat effecten op de channels uiteraard).

Weet iemand hoe dit komt? kan het zijn omdat mijn C schijf een stuk voller is dan eerst? want dat is het enige wat ik kan bedenken dat het eventueel kan zijn.
Hardtraxx Veteran
4198 posts member since 2010
last seen Mar 2020
93Wesley93 wrote:
momentum wrote:
93Wesley93 wrote:Heb sinds kort een begin gemaakt met Fruity Loops..

Nu ben ik wat aan het kloten met het maken van een melodie met Toxic Biohazard. Als ik mijn melodie afspeel in het programma komt er af en toe wat gekraak uit me boxen iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
mss clipt je melo? gaat je synth luider dan 0dB?
Het Master volume bedoel je? Die staat gewoon op 0db nu, maar nog steeds niet gefixt!

Zodra ik de CutOff steeds verder weg draai hoor je het kraken beter..
Heb het al gefixt! Door middel van Options -> Audio Settings en dan de schuif van Buffer Length helemaal naar rechts te verplaatsen. (Op het hoogst)
Hardtraxxer
620 posts member since 2011
last seen 3 days ago
Ja dit moet je dus niet doen als je een externe geluidskaart hebt, helemaal naar rechts is het traagst en dus het best haalbaar voor mensen zonder een externe geluidskaart.
Met een externe geluidskaart (heb ik hem) op 12 staan.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Delt-A wrote:Ik zit met een probleem,

De CPU van m'n laptop is de laatste tijd enorm traag. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals alle programma's afsluiten behalve m'n DAW, de buffer size en sample rate zo CPU-zuinig instellen, de functie 'Macros> switch smart disable for plugins' gebruiken.

Eerst had ik er nooit zoveel last van als nu, ik kon eerst een halve track maken zonder tussendoor dingen te bouncen, en dan kraakte hij nog niet, nu kraakt hij al terwijl ik alleen maar 3 automation clips. 1 screech, 1 vocal en een kicksample wil afspelen (er zitten wel wat effecten op de channels uiteraard).

Weet iemand hoe dit komt? kan het zijn omdat mijn C schijf een stuk voller is dan eerst? want dat is het enige wat ik kan bedenken dat het eventueel kan zijn.
Waarschijnlijk staat het te vol en gebruik je nu zwaarde plugins/vst's als eerst? Computers worden naar verloop van tijd toch af en toe al wat trager omdat er te veel rommel op komt.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Phase 2 wrote:
Delt-A wrote:Ik zit met een probleem,

Waarschijnlijk staat het te vol en gebruik je nu zwaarde plugins/vst's als eerst? Computers worden naar verloop van tijd toch af en toe al wat trager omdat er te veel rommel op komt.

Inderdaad je moet soms gewoon alles backuppen en formatten...
B
Hardtraxx Addict
1622 posts member since 2012
last seen Jan 2014
Ik heb een vraag: Hoe voeg je een stilte in, als je een geluid hebt dat een lange reverb heeft. Zeg maar zo'n "plotselinge stilte" waarin het geluid wegvalt. Ik hoop dat het duidelijk is, en dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt. ;)

Een voorbeeld (@ 1:45)
View on YouTube
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Kan op veel manieren, een daarvan is een automation clip maken van je master volume (dat schuifje links boven naast de sluit knop) of in de mixer.
B
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
Oke, het is gelukt. Thx, man. :D
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Zat net wat door het topic te lezen, en kwam wat tegen over Sylenth en pluckende cutoff... Is er geen vst filter waar je de ADSR van de filter kan aanpassen? Want ik maak m'n leads niet met alleen Sylenth... :\
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Bakker Fijnebol wrote:Zat net wat door het topic te lezen, en kwam wat tegen over Sylenth en pluckende cutoff... Is er geen vst filter waar je de ADSR van de filter kan aanpassen? Want ik maak m'n leads niet met alleen Sylenth... :\
Ik heel veel plugin zit zo'n filter waarbij je de cutoff zo kunt zetten dat hij een plucked sound krijgt.
dus daar heb je geen fx vst voor nodig.
C
Hardtraxx Elite
2263 posts member since 2011
last seen Mar 2024
Ik heb een klein probleempje met mijn track sinds vandaag. Als ik er mee bezig ben dan loopt hij niet 100% goed gelijk, terwijl hij wel gelijk staat met alles wat zo hoort. Geen idee hoe dit komt, maar het is ook zo als ik hem doe opslaan als mp3. Bij andere FL projecten loopt wel alles goed maar bij deze niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit :
Al opgelost. ^^
B
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
Heeft iemand enig idee hoe je zo'n "Skrillex Effect" krijgt met vocals. Bijvoorbeeld in het nummer Scary Monsters & Nice Sprites. (@ 0:27)
View on YouTube
Heb al tutorials opgezocht, alleen die werken alleen in FL Studio 10. (Ik gebruik FL Studio 9).
Verder heb ik ook al proberen te kloten in de Piano Roll met een vocal / zang sample, maar het lijkt er
nog niet echt op. En als het niet helemaal duidelijk is, kan iemand mij dan vertellen of Slicex in FL Studio 9 zit?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Hiervoor kan je misschien Dblue Glitch gebruiken. een erg vette plugin die de sample knipt herhaalt verdraait versnelt distort. alles kan doen.

en hij is gratis: http://togeostudios.com/ts-blog/free-re ... st-effect/
B
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
The Venator wrote:Hiervoor kan je misschien Dblue Glitch gebruiken. een erg vette plugin die de sample knipt herhaalt verdraait versnelt distort. alles kan doen.

en hij is gratis: http://togeostudios.com/ts-blog/free-re ... st-effect/
Oke, bedankt man. :thumbup: Zal er even naar kijken. :D

EDIT: Waar kun je hem downloaden dan?

EDIT 2( xd ): Laat maar, heb het al gevonden. :P
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Weet iemand hoe je sidechaining toepast? :)

edit: laat maar zat tuturials op YT!
Artiest
348 posts member since 2010
Mijn sneltoetsen doen het opeens niet meer. Als ik op ctrl + c druk bijvoorbeeld, speelt ie gewoon in piano roll de noot op de c. Het zal vast simpel zijn, maar hoe zet ik mn sneltoetsen weer aan?
K
Hardtraxxer
96 posts member since 2012
last seen Mar 2014
5 keer shift ? Of 5 keer control ? Ik weet het niet zeker maar dacht zoiets ;)
Artiest
348 posts member since 2010
Het probleem is al vanzelf opgelost, toen ik het vandaag op startte deed alles het weer normaal :) toch bedankt!
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Ik krijg Drumazon niet werkend op zowel m'n laptop als PC. Sinds kort op allebei Windows 7 64Bit versie geinstalleerd, maar ik mis nu dus msvcr71.dll
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Hardtraxxer
107 posts member since 2013
last seen Nov 2020
waar kan je nog goeden gratis plugins van afhalen. weet iemand een goede site mischien
E
youri2097 wrote:waar kan je nog goeden gratis plugins van afhalen. weet iemand een goede site mischien
http://www.vstwarehouse.com/
E
Rawbin wrote:Ik krijg Drumazon niet werkend op zowel m'n laptop als PC. Sinds kort op allebei Windows 7 64Bit versie geinstalleerd, maar ik mis nu dus msvcr71.dll
zie pm.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 8 days ago
youri2097 wrote:waar kan je nog goeden gratis plugins van afhalen. weet iemand een goede site mischien
http://myvst.com/
http://www.vst4free.com/
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Socializerz wrote:Alle presets die ik wil gebruiken bij Massive doen het niet. Als ik massive open en dan Presets --> Internal staat er ''Disabled''

Wat moet ik doen om ze terug te krijgen? :(
Dan moet je even een nieuwe versie installeren.