ricardo-paz schreef:
Distoxion schreef:
Gebruik alleen een kick en niet 2 losse dingen maken want volgens mij heb je nu een punch(kick) en een bass apart van elkaar gemaakt. Gebruik je distortion filters goed en veel eq'en in je mid frequenties.
Als je er even bijzet wat je gebruikt voor je kicks is het wat makkelijker uitleggen

Maar hier is een voorbeeldje waarom ik over 1 vaste kick praat en veel in de mid frequenties eq'en.
(kick is nog niet af).
Nee heb gewoon 1 vaste kick, heb Drumazon gebruikt flinke partij distortion en eq en daarna opgenomen via stereo mix en gepitcht met vari-audio. Vari-audio splitst wel de puncg en tail maar alleen voor het pitchen.
Over je voorbeeld, Kick is niet echt mijn stijl, beetje Tuneboy achtig veel te lomp naar mijn mening maar de rest klinkt wel leuk.
Je hebt niet heel veel distortion nodig, zodra die gaat oversturen heb je eigenlijk al genoeg dan is het alleen maar bijwerken en met een compressor erover.
Vind het wel jammer dat je kick gesplitst word van je bass dan krijg je een hele afscheiding en dat is niet nodig.
Mijn kick is nog lang niet af het is alleen een distortion test en dat wilde ik je laten horen wat je met een klein beetje distortion en eq's kan doen zonder al te veel moeite.

Ben nu alweer een heel stuk verder met me kick maar moet nog genoeg aan gebeuren.
Laat hem morgen nog wel een keer horen.
Greetz,
Distoxion
Rico