Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2018 21:30 
 
Hardtraxxer

dotrewind schreef:
Na lang meelezen wordt het tijd om zelf ook eens wat te posten :)

Beurtbalkje schreef:
Misschien is deze melodie toch wel leuker. Wat vinden jullie? ^^

https://clyp.it/sab5j0ne


Ik vind deze wel erg dik klinken hoor. Zou hem graag horen wanneer die helemaal af is !

rikraben schreef:

Mijn track:

https://clyp.it/afeqluph

Denk dat deze wel ongeveer klaar is. Kicks en leads zijn nieuw, dus hoor graag tips!


Lekkere track zou niet misstaan in me spotify playlist :D. Heb wel twee puntjes die ik anders zou doen. Ik vind het stukje op 1:55 vlak voor de drop wat vlakjes. Dat komt wellicht doordat het volume net iets te ver terug zakt.
En daarnaast zal ik de vocal die je op het einde gebruikt al in de laatste break naar voren laten komen of misschien al wat eerder in de track, want ze is er nu ineens.


Nou ben ik zelf ook opzoek naar wat kritiek :D


Je mixdown klinkt erg chaotisch, probeer een goede balans te vinden tussen alle elementen in je track. Zo zet ik zelf bijvoorbeeld m'n kick altijd 2db harder dan de lead, maak ook vooral gebruik van een 'referentie plaat'. Daarnaast mist je kick een strakke punch, hij komt niet echt lekker door en pitched niet goed mee met de melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 15:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Beurtbalkje. Klinkt lekker man! Goede meepitchende kick ook. Verder kan de tail(?) van de kick misschien ietsjes zachter/iets minder bass. Blijft er nu naar mijn idee iets te lang in hangen.

@rikraben
Klinkt ook wel goed, beetje oldschool feel. Zulk soort tracks had ik jaren geleden altijd ergens op mijn mobiel hangen haha. Leuke elementen ook in je track, kan merken dat je aardig weet wat je doet.
Kick klinkt goed maar klinkt toch niet helemaal fijn.
(Bedoel het niet lullig, maar het klinkt als zo'n typische kick die technisch gewoon goed is, maar die wel vooral wordt gebruikt door amateur producers :P )

@Jesmo, Kicks kunnen stukken beter. Hoewel er wel leuke elementen zitten in je track (vooral je vocals zijn nice en bieden perspectief), is het allemaal beetje te chaotisch. (Kick zit ook niet helemaal goed getimed met de vocals in de opbouw naar mijn idee)

Je melodie waar die omlaag gaat (na ta ta ta tutu ta ta ta als je begrijpt wat ik bedoel haha) klinkt niet helemaal fijn, misschien juist omhoog ?



Voor het eerst soort van euphoric gemaakt (mijn probeersels zijn normaal wat harder). Nog niet helemaal thuis in euphoric, vandaar dat het kwalitatief nog veel beter kan. Maar had naar mijn idee wel een leuk melodietje bedacht :P

En oja, sylenth1 demo messages zijn een bitch >.<

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 18:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@bart, leuk opzetje, het tempo voelt wel wat raar aan. Het deuntje pakt mij niet echt, waarschijnlijk omdat het heel repetitief is. Je kunt er echter wel wat mee in mijn ogen, probeer er dus qua noten wat meer variatie in te brengen. Verder gaat je melodie soms wel erg hoog en klinkt het geheel her en der nog wat abrupt en eentonig.

Wat ik je zou adviseren is om meer 'vullende' sounds te gebruiken, denk bijvoorbeeld aan pitch risers, white noise buildups/downs, fx noises/kicks, en ook meer percussie (snares, crashes etc.). Hierdoor kun je veel meer dynamiek in een plaat maken en klinken overgangen ook minder abrupt (je voelt ze ahw aankomen). Ook kun je nog wel wat lagen aanbrengen als het gaat om piano's/violen/koren/pads, noem maar op...

Dan hier weer eens een track van mij. Heb 'm intussen al even liggen en wil er eigenlijk nog een keer een goeie mixdown van doen, maar dat is er nog niet van gekomen... Ik heb geprobeerd om verschillende stijlen binnen hardstyle te combineren in deze plaat: hoor het graag als jullie feedbackpunten hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2018 01:35 
 
Hardtraxx Newbie

bartjj schreef:
Voor het eerst soort van euphoric gemaakt (mijn probeersels zijn normaal wat harder). Nog niet helemaal thuis in euphoric, vandaar dat het kwalitatief nog veel beter kan. Maar had naar mijn idee wel een leuk melodietje bedacht :P

En oja, sylenth1 demo messages zijn een bitch >.<



Wat Awethority zegt; meer fx geluiden toevoegen als snares, claps, cymbals en fx kicks.

Probeer ook bijvoorbeeld een edit van je melodie, of geluiden tussendoor in te voegen. Bijvoorbeeld op 0:34 van je demo. Je kick loopt nu continu door, als je bijvoorbeeld naar de demo van Awethority luister varieert de kick al verschillende keren tussen 0:33 en de 0:40. Dit doet ie ook in zijn uiteindelijke climax, waardoor het veel afwisselender klinkt.

Je leadsound heeft een tof karakter, maar kan ondersteuning van enkele lagen kunnen gebruiken om te voorkomen dat ie dun en schel klinkt in het hoog.
Probeer eens om dmv een lfo een pitchbend in je lead te maken, dat kan ook veel doen om de eentonigheid te vermijden.

Oh en je hebt 'm op 160bpm gemaakt, vind persoonlijk dat je melodie beter werkt op 150. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2018 01:44 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Dan hier weer eens een track van mij. Heb 'm intussen al even liggen en wil er eigenlijk nog een keer een goeie mixdown van doen, maar dat is er nog niet van gekomen... Ik heb geprobeerd om verschillende stijlen binnen hardstyle te combineren in deze plaat: hoor het graag als jullie feedbackpunten hebben :)


Gave opzet man! Met name je kick switches maken het tof :)

Heb af en toe alleen het gevoel alsof je kicks een extra " tik" kunnen gebruiken op de attack. Ben benieuwd hoe ie klinkt als je de mix meer aandacht hebt gegeven. :D Nu klinkt t wat dat betreft nog wat chaotisch en komt nog niet alles tot z'n recht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:00 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Dan hier weer eens een track van mij. Heb 'm intussen al even liggen en wil er eigenlijk nog een keer een goeie mixdown van doen, maar dat is er nog niet van gekomen... Ik heb geprobeerd om verschillende stijlen binnen hardstyle te combineren in deze plaat: hoor het graag als jullie feedbackpunten hebben :)


Kwaliteit man!! Ik weet niet of het door SoundCloud komt maar ik mis misschien nog een toplaagje boven op je lead dat hij net wat snerpender is. Voor de rest, jij weet goed hoe je moet opvullen!


Ik post hier zelden omdat ik heel af en toe wat produceer en het dan altijd weer te lang laat liggen. Heb wel een kleine snippet van een track waaraan ik aan het werken ben!

Ik twijfel alleen of dat de melodie nog wel passend is bij het stukje opbouw. Ik begin er steeds andere ideeen over te krijgen. Het is echt een minisnippet maar ik ben bezig om deze verder uit te werken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 15:21 
 
Hardtraxxer

Hayway schreef:
Awethority schreef:
Dan hier weer eens een track van mij. Heb 'm intussen al even liggen en wil er eigenlijk nog een keer een goeie mixdown van doen, maar dat is er nog niet van gekomen... Ik heb geprobeerd om verschillende stijlen binnen hardstyle te combineren in deze plaat: hoor het graag als jullie feedbackpunten hebben :)


Kwaliteit man!! Ik weet niet of het door SoundCloud komt maar ik mis misschien nog een toplaagje boven op je lead dat hij net wat snerpender is. Voor de rest, jij weet goed hoe je moet opvullen!


Ik post hier zelden omdat ik heel af en toe wat produceer en het dan altijd weer te lang laat liggen. Heb wel een kleine snippet van een track waaraan ik aan het werken ben!

Ik twijfel alleen of dat de melodie nog wel passend is bij het stukje opbouw. Ik begin er steeds andere ideeen over te krijgen. Het is echt een minisnippet maar ik ben bezig om deze verder uit te werken.



Kan prima, alleen die noot op 0:48 klinkt vals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 15:39 
 
Hardtraxx Newbie

JJ97 schreef:
Hayway schreef:
Awethority schreef:
Dan hier weer eens een track van mij. Heb 'm intussen al even liggen en wil er eigenlijk nog een keer een goeie mixdown van doen, maar dat is er nog niet van gekomen... Ik heb geprobeerd om verschillende stijlen binnen hardstyle te combineren in deze plaat: hoor het graag als jullie feedbackpunten hebben :)


Kwaliteit man!! Ik weet niet of het door SoundCloud komt maar ik mis misschien nog een toplaagje boven op je lead dat hij net wat snerpender is. Voor de rest, jij weet goed hoe je moet opvullen!


Ik post hier zelden omdat ik heel af en toe wat produceer en het dan altijd weer te lang laat liggen. Heb wel een kleine snippet van een track waaraan ik aan het werken ben!

Ik twijfel alleen of dat de melodie nog wel passend is bij het stukje opbouw. Ik begin er steeds andere ideeen over te krijgen. Het is echt een minisnippet maar ik ben bezig om deze verder uit te werken.



Kan prima, alleen die noot op 0:48 klinkt vals.


Hmmm valt mij niet op. Ik heb er ook nog niemand anders over gehoord om eerlijk te zijn! Als er meer mensen zijn die het melden kan ik eens kijken of ik hem om ga klussen ;) Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2018 12:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dante & Hayway thanks voor de reacties, het geheel mag inderdaad nog wat helderder, dit hoop ik met de afmix te bereiken. De lead kan inderdaad nog wat scherper, misschien ga ik nog een distorted layer toevoegen.

@Hayway, productietechnisch klinkt het prima over het algemeen, het heeft ook wel een beetje een anthem gevoel (ook door de vocals natuurlijk), goed werk! Persoonlijk vind ik dat de melodie een beetje 'hakkelt', er zit niet echt een flow in, al is dat meer een kwestie van smaak. Wellicht kun je de lengte van sommige noten veranderen of pitchbends gebruiken (al zijn die wel overused tegenwoordig). De melodie veranderen kan natuurlijk ook, maar dan zou ik die eerste twee noten die je zeg maar steeds terug hoort komen wel behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2018 13:10 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Dante & Hayway thanks voor de reacties, het geheel mag inderdaad nog wat helderder, dit hoop ik met de afmix te bereiken. De lead kan inderdaad nog wat scherper, misschien ga ik nog een distorted layer toevoegen.

@Hayway, productietechnisch klinkt het prima over het algemeen, het heeft ook wel een beetje een anthem gevoel (ook door de vocals natuurlijk), goed werk! Persoonlijk vind ik dat de melodie een beetje 'hakkelt', er zit niet echt een flow in, al is dat meer een kwestie van smaak. Wellicht kun je de lengte van sommige noten veranderen of pitchbends gebruiken (al zijn die wel overused tegenwoordig). De melodie veranderen kan natuurlijk ook, maar dan zou ik die eerste twee noten die je zeg maar steeds terug hoort komen wel behouden.


Thanks man!

Duidelijk. Ik denk dat ik precies weet wat je bedoelt, het kan ritmischer, te statisch op het moment. Ga er vanavond eens naar kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2018 01:03 
 
Hardtraxxer

@Hayway ik hoor hem ook op 0:48, de lage toon gaat niet goed samen met de rest; heb er ff iets op geprobeerd:



overigens, begint dit topic een beetje te sterven? Ik zie volgens mij steeds minder snippets verschijnen. Niet dat ik het forum vaak bezoek maar het heeft er naar mijn mening wel eens drukker uitgezien. Ik vind het wel mooi om snippets te beluisteren maar er is niet zoveel meer bijgekomen...

Kheb zelf nog een remix/snippet gemaakt van een all time classic. (Kick is van Zatox)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2018 08:47 
 
Hardtraxx Newbie

Flame schreef:
@Hayway ik hoor hem ook op 0:48, de lage toon gaat niet goed samen met de rest; heb er ff iets op geprobeerd:



overigens, begint dit topic een beetje te sterven? Ik zie volgens mij steeds minder snippets verschijnen. Niet dat ik het forum vaak bezoek maar het heeft er naar mijn mening wel eens drukker uitgezien. Ik vind het wel mooi om snippets te beluisteren maar er is niet zoveel meer bijgekomen...

Kheb zelf nog een remix/snippet gemaakt van een all time classic. (Kick is van Zatox)


Flame maat bedankt!

Je hebt de chords iets veranderd en nu lijkt het wel te passen, leuke variatie op is het!

Houd je PM in de gaten want dit forum is inderdaad leeg aan het bloeden, echter hebben we een Telegram Groep die onwijs gezellig en actief is, daar zitten we vaker snippets te delen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 16:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Flame schreef:
Kheb zelf nog een remix/snippet gemaakt van een all time classic. (Kick is van Zatox)


Leuke melodie, maar je hoog klinkt heel vervelend! Ook het sidechainen is niet helemaal lekker, lijkt net ofdat het uit een liveset is geript. Hoor ook bekende Nexus leadjes voorbij komen.


https://clyp.it/u2aldooq

Heb dit laatst snel gemaakt voor 'Het Grote 100 Kleine Foutjes Feest', aka het feest aansluitend bij ons 100e tegendoelpunt :P. Zal binnenkort wel op de kelderklasse FB staan.

Zelf ingerapt enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 23:07 
 
Hardtraxxer

@Flame

Idee is leuk! Kick komt niet lekker door, je sidechaining lijkt zoals al gezegd beetje scheef te lopen, je hoort hem wel maar hij zou juist moeten ducken op het moment dat de punch van je kick erin knalt. Eigen leads en kicks zouden nog vetter zijn natuurlijk, maar je moet ergens beginnen :)

Forum is inderdaad een beetje dood, in onze Telegram groep (zoals Haye ook al aangaf) worden wel zowat dagelijks snippets gedeeld met nuttige feedback, stuur maar een PMtje als je er ook in wilt.

@Tarrelmark

Kwaliteitsspul hoor ^^

Heb zelf nu even geen snippet om te delen maar zal als ik wat heb wel weer eens even wat neergooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2018 23:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was gewoon wat klooien en wilde een kick edit maken van deze plaat. Krijg het alleen niet voor elkaar om de kick van het origineel zo te filteren dat het niet ten koste gaat van de melodie.
https://clyp.it/dyrc5joq
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2018 10:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gewoon de melodie namaken, lead is ook niet zo moeilijk na te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2018 20:57 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Ik was gewoon wat klooien en wilde een kick edit maken van deze plaat. Krijg het alleen niet voor elkaar om de kick van het origineel zo te filteren dat het niet ten koste gaat van de melodie.
https://clyp.it/dyrc5joq


Wat heb je al gedaan? Alles tot en met de 200 hz cutten werkt vaak, blijf je alleen met de tail zitten. Dan is het vooral nog een kwestie van de mixdown juist krijgen.

Iemand tips/opmerkingen?
https://clyp.it/11h2xzjz
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2018 17:06 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Iemand tips/opmerkingen?
https://clyp.it/11h2xzjz

De break is nice. Ik denk dat de kick er harder in komt als je net voor de climax een stilte laat vallen, of je laat de lead en snare wel doorlopen maar de riser niet. Verder zou het geheel wat krachtiger zijn als de background lead zachter stond. Ook zou de lead een wat duidelijkere attack kunnen hebben, nu is het een beetje wazig (dit kan ook komen door de background lead, die maakt het geheel wat rommeliger). Verder doet de melodie de hele tijd hetzelfde, je zou bijvoorbeeld in het 4e 'blok' van de melodie (dus na 24 kicks) hogere noten kunnen laten spelen, dat zou de melodie echt afmaken denk ik. Verder is de kick heel nice, en het geheel klinkt ook gewoon goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2018 01:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JJ97 schreef:

Iemand tips/opmerkingen?
https://clyp.it/11h2xzjz


Veelal wat hierboven genoemd wordt, met name je lead die nog wat dun klinkt, wat meer layeren helpt een hoop :thumbup:

Ben zelf begonnen met wat vocalen van de defqon australia contest, :P
https://clyp.it/ze0w4xab
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2018 11:13 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
JJ97 schreef:

Iemand tips/opmerkingen?
https://clyp.it/11h2xzjz


Veelal wat hierboven genoemd wordt, met name je lead die nog wat dun klinkt, wat meer layeren helpt een hoop :thumbup:

Ben zelf begonnen met wat vocalen van de defqon australia contest, :P
https://clyp.it/ze0w4xab

Als alle andere sounds (naast de vocals natuurlijk:P) van jezelf dan klinkt het best wel nice! Enige dingetjes zijn wel dat je kick best vals pitcht, en je melodie is in triplet maar je opbouw/percussie is allemaal in doublet/quartet ritme, wat ook niet echt lekker klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2018 13:46 
 
Hardtraxxer

@AvixDJ Idee en melodie echt vet, (top)leadsound is niet helemaal mn smaak maar klinkt wel goed, zou je misschien nog iets "groter" kunnen maken met een zaagje.


Ik drop ook maar even keer een linkje, ben met een (vrij simpele) bootleg bezig:
https://clyp.it/romdnpbr
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@AvixDj Echt vette melodie wel. Maar waar in de intro de toon die naar beneden gaat (tu tu tudutudu TUDU) wel goed klinkt, klinkt die bij de drop een beetje apart. Maar goed dat is een kleinigheidje.
Vanaf 0:14 tot 0:27 clippen een paar plugins volgensmij door elkaar heen. Kan ook door melodie komen die niet helemaal gelijk is.
Tot 0:27 klinkt dat geluid ook niet helemaal fijn, wellicht dat je er iets anders voor kan gebruiken?(komt terug bij 1:32 tot 1:44)
Verder lekker nummertje :thumbup:

@RickV, Leuke bootleg (weet niet precies in hoeverre je de sounds zelf hebt gemaakt of hebt gepakt van origineel want ken het origineel niet haha)
Maar goede stevige kicks, passen er imo goed bij. De sounds in combinatie met de eerste paar noten bij de drop doen me echt denken aan een hardstyle nummer waarvan ik niet op de naam kan komen haha. Maar klinkt iig wel vet.

Zelf weer wat aan het prutsen geweest. Melodie komt velen van jullie misschien bekend voor haha, zelfde inspiratie als Francesco Zeta bij Fairyland. Verder ben ik er niet helemaal uit of ik de vocals moet weglaten, ja of nee? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2018 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zie toevallig dat ik geen goede soundcloud link had geplaatst. Het ging om deze:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2018 02:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bartjj schreef:
Zie toevallig dat ik geen goede soundcloud link had geplaatst. Het ging om deze:


De vocals kunnen denk ik wel wat toevoegen :) maar je moet ze denk ik wat meer ruimte in je track geven. Niet alleen in de mix (ze liggen wat op de achtergrond), maar ook als 'plek' in je track; probeer bijvoorbeeld eens te beginnen met alleen wat bass/pads + vocals en voeg daarna je strings/synths/alles toe, wie weet werkt het geheel dan wat beter :) (Overigens kunnen je vocals ook wel wat meer reverb gebruiken ;) )

Het idee van de track heeft verder wel wat, ik zou proberen alleen een wat meer te werken aan een opbouw gedurende de eerste minuut (zie ook opmerking met vocal). Ook vind ik ook hier je sounds erg droog en kunnen denk ik meer reverb gebruiken, probeer ze ook in de climax wat meer aan te dikken met wat sidechained supersaws ofzo op de achtergrond, wellicht iets dat de akkoorden volgt? Zo maak je het geheel wat voller. Zeker in de 2e climax zie ik zoiets wel gebeuren. Ben benieuwd wat daaruit zou komen :)

De kick klinkt trouwens best oké naar mijn inziens, die heb je wel mooi voor elkaar. :thumbup: Over de mix zelf; let vooral op de (onderlinge) volumes van de afzonderlijke elementen.

Keep up the good work :thumbup:

Ikzelf ben al een tijd lang niet meer met hardere stijlen bezig geweest, maar ik kreeg laatst zo'n goede vibes van een aantal UK hardcore platen dat ik zelf ook zoiets wilde maken :D Dus bij deze:


Alle feedback is welkom! Een specifieke vraag die ik wel alvast aan jullie kenners heb: is de bass niet wat overheersend van de kickdrum?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2018 21:27 
 
Hardtraxx Addict

Iemand moet hem even posten.

Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner