Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2018 10:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@bartj, ik sommige elementen uit de track wel vet, maar veel is vergezocht. Zorg ook voor meer reverb op je vocalen. Je mixdown moet sws hier en daar wel beter. De kick is saai, vooral met zo'n experimentele track. De lead gaat net te hoog. Die nexus voice mag best vervangen worden.

@apex sound

Klinkt goed hoor. Ben wel fan van dit soort muziek. Bass vind ik niet per sé te hard. Vind alleen de lead iets te schel in verhouding tot de pads.

Voor de studentenfeest draaien dit jaar heb ik weer een kneitertje in elkaar gezet, moet nog wat interessanter gemaakt worden adv fx etc, maar ik ben benieuwd hoe de basis ligt.

https://clyp.it/3cxbfyk2
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2018 22:14 
 
Hardtraxxer

@Mark With A Tarrel

Grappig gemaakt! Vette kick en komt goed door. Overgangen mogen wat duidelijker door middel van effecten etc. Lead klinkt erg helder en goed afgemixt met je kick, klasse!

--------------------

Plaatje ligt al een tijdje klaar maar nog niet geheel tevreden over, nog tips?

https://clyp.it/bstndzrd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Mark with a Tarrel.

Tof idee, kicks en lead liggen lekker in het gehoor. Van de vocals versta ik niet zoveel dus die zou ik iets meer ruimte geven in de track

@ Luke Infinite

Catchy Melodie, leadsynth klinkt ook prima. Mis zelf alleen nog wat een punch in je kick, naar mijn mening ligt de kick nog iets teveel op de achtergrond daardoor.

zelf ook weer bezig geweest, moet het nog het geheel nog iets verder uitwerken maar ben benieuwd naar jullie mening tot nu toe.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2018 01:13 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

LukeInfinite schreef:
@Mark With A Tarrel

Grappig gemaakt! Vette kick en komt goed door. Overgangen mogen wat duidelijker door middel van effecten etc. Lead klinkt erg helder en goed afgemixt met je kick, klasse!

--------------------

Plaatje ligt al een tijdje klaar maar nog niet geheel tevreden over, nog tips?

https://clyp.it/bstndzrd


Klinkt niet verkeerd, persoonlijk zou ik de top lead wat meer reverb/release geven zodat de algehele lead wat voller klinkt en minder statisch is. Verder glitchen de vocalen iets te veel op sommige stukken, dit komt waarschijnlijk door het pitchen, probeer een ander algoritme te gebruiken of een andere plugin.

Ik heb een remix gemaakt op een muziekstuk van Epic Score, ik heb geprobeerd het gevoel van de hele melodie ook in het hardstyle gedeelte terug te laten komen, hiervoor heb ik een lead gemaakt met veel dynamiek die lekker mee gaat met het hele orchestrale thema.
Ik heb niet denderend veel vrije tijd om muziek te maken, daarom heb ik de pogingen voor het maken van een eigen kick naast me neer gelegd en focus ik mij meer op het muzikale aspect van het produceren, dit is de reden dat ik een kick van Frontliner gebruik in deze plaat. Wellicht wil er iemand die wel kicks kan maken een keer samenwerken met mij en misschien een project starten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2018 15:25 
 
Hardtraxx Newbie

TheEntity schreef:
LukeInfinite schreef:
@Mark With A Tarrel

Grappig gemaakt! Vette kick en komt goed door. Overgangen mogen wat duidelijker door middel van effecten etc. Lead klinkt erg helder en goed afgemixt met je kick, klasse!

--------------------

Plaatje ligt al een tijdje klaar maar nog niet geheel tevreden over, nog tips?

https://clyp.it/bstndzrd


Klinkt niet verkeerd, persoonlijk zou ik de top lead wat meer reverb/release geven zodat de algehele lead wat voller klinkt en minder statisch is. Verder glitchen de vocalen iets te veel op sommige stukken, dit komt waarschijnlijk door het pitchen, probeer een ander algoritme te gebruiken of een andere plugin.

Ik heb een remix gemaakt op een muziekstuk van Epic Score, ik heb geprobeerd het gevoel van de hele melodie ook in het hardstyle gedeelte terug te laten komen, hiervoor heb ik een lead gemaakt met veel dynamiek die lekker mee gaat met het hele orchestrale thema.
Ik heb niet denderend veel vrije tijd om muziek te maken, daarom heb ik de pogingen voor het maken van een eigen kick naast me neer gelegd en focus ik mij meer op het muzikale aspect van het produceren, dit is de reden dat ik een kick van Frontliner gebruik in deze plaat. Wellicht wil er iemand die wel kicks kan maken een keer samenwerken met mij en misschien een project starten.


Oh die is nice gedaan!! Zou nog beter klinken met een hardere kick imo. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2018 19:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basscow schreef:
zelf ook weer bezig geweest, moet het nog het geheel nog iets verder uitwerken maar ben benieuwd naar jullie mening tot nu toe.


@50 vind ik hem niet lekker in het intro gaan omdat de break hardere volume heeft.
@3:39 schrok ik me de tyfus :lol:

Ik denk als je je mix verbeterd dat de vocal en andere geluiden niet met elkaar zo botsen. Ik ben zeker beniuwd naar het eindresultaat :thumbup:


Ben ook zelf effe bezig geweest. breaks zijn nog niet af en moet je meer zien als een place holder tot dat ik wat beters weet. Climaxes zijn wel af en intro.(je moet het zien als een radio edit) Ideetjes zijn welkom voor de break ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2018 13:56 
 
Hardtraxx Newbie


(L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2018 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Regels:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

2.
Wanneer dit niet gebeurt zal er een waarschuwing naar je verstuurd worden.
Bij 3 waarschuwingen krijg je een ban.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 11:36 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Blackowls92 schreef:

(L)


Klinkt heel netjes! Zit allemaal strak in elkaar. :thumbup:
De eerste kick klapt er goed op, maar als ik dan de climax hoor is het veel minder explosief.
De drie verschillende kicks zijn leuk, maar persoonlijk passen ze niet heel lekker in dezelfde track.
In de break zit erg veel bass dat continue doorgaat waardoor het erg monotoon klinkt, maar het heeft een goeie drive!

Dit is onze eerste plaat :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2018 17:31 
 
Hardtraxx Newbie

Industrya schreef:


Wat een drive zit in dit nummer! :woot: Kicks ook echt on point. Enige waaraan ik me wel enigszins aan stoor is het gebrek aan een degelijke melodie of wat meer screech, de eentonige arp begint tegen het einde aan wat irritant te worden. Maar al met al toch 8.5/10, hopelijk komt ie ergens op een festival voorbij :thumbsup:

Wat betreft mijn snippet: Het zijn twee climaxen waar bij de eerste vooral de nadruk is gelegd op een soort duistere melancholisch gevoel te creëren, en uiteindelijk de tweede als wat euforischer. Verder is er redelijk wat tijd gestoken in het vinden van een eigen sound, waar ik eigenlijk naar streef is om raw met een mini beetje industrial/millenium hardcore te combineren. Er is genoeg om over op te merken lijkt me, dus brand maar los ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2019 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frosker schreef:
Wat betreft mijn snippet: Het zijn twee climaxen waar bij de eerste vooral de nadruk is gelegd op een soort duistere melancholisch gevoel te creëren, en uiteindelijk de tweede als wat euforischer. Verder is er redelijk wat tijd gestoken in het vinden van een eigen sound, waar ik eigenlijk naar streef is om raw met een mini beetje industrial/millenium hardcore te combineren. Er is genoeg om over op te merken lijkt me, dus brand maar los ;)


Ben zelf geen producer, dus weet niet wat je aan mijn kritiek hebt, maar ik wilde toch wel even reageren. Ik vind de kicks niet echt mooi. Ik houd zelf meer van een wat zwaardere kick en deze punch overheerst te veel naar mijn mening. Maar veel grote artiesten doen dit tegenwoordig ook, dus dat betekent niet meteen dat het slecht is. Die random kickroll is ook niet fijn om te horen. Dat stuk waar de kicks omlaag gaan klinkt wel leuk. De melodieën zijn wel goed gelukt, vooral de eerste vind ik mooi. Deze wordt echter wel veel weggedrukt door de punch, dus daar zou ik nog aan tweaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2019 17:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Frisker,

haal het laag van de reverb op je snares weg in het begin. Je mixdown wordt veel te muddy. Ook komen die snares gewoon niet goed door.

Je lead is overall heel erg muddy. Probeer deze beter te eq'en en zorg ervoor dat elke layer een beetje zijn eigen sound krijgt.

De 1e climax is veel van hetzelfde. Er zit weinig variatie in.

De sidechain voelt ook nog niet helemaal lekker.

Stop er meer geluiden in! Meer variatie.

Je kick mist wat attack (1e 10/20 ms). Daardoor komt deze wat zwak door. Ook de tail komt heel zwak door, behoefte nog wat assymetrische distortie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2019 21:42 
 
Hardtraxx Newbie

Klein fanmade remixje gemaakt van Zelda - Majora's Mask.
Ben dol op kritiek, iemand?

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2019 15:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

"RobinNL
Je kick mist attack en punch. Je lead klinkt nog te nietszeggends. Gooi er eens wat pitch modulation aan de hand van een hele snelle lfo op.


Gisteravond wat uitleg gegeven over produceren aan het in elkaar zetten van deze track. Een remake van Fransesco Zeta - Fairyland.

https://clyp.it/mmml0o53

Nog een paar dingetjes toevoegen / aanpassen (lead) en dan krijgt ie wel een free release. De kick heb ik ook gisterochtend in elkaar gebeund.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2019 18:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
"RobinNL
Je kick mist attack en punch. Je lead klinkt nog te nietszeggends. Gooi er eens wat pitch modulation aan de hand van een hele snelle lfo op.


Gisteravond wat uitleg gegeven over produceren aan het in elkaar zetten van deze track. Een remake van Fransesco Zeta - Fairyland.

https://clyp.it/mmml0o53

Nog een paar dingetjes toevoegen / aanpassen (lead) en dan krijgt ie wel een free release. De kick heb ik ook gisterochtend in elkaar gebeund.


Erg vette remake! Vind de oldskool vibes die erin zitten ook heel vet. Echter vind ik de break wat lang. Je zou misschien vanaf 1:36 kunnen door gaan naar de melodie, i.p.v. 2:05. Daarnaast; als je de break vergelijkt met de rest van de mix, hoor je dat jou mix nog al veel highs heeft. Je zou dan de break meer highs kunnen geven, of de rest wat minder om het zo in evenwicht te laten komen. Dikke kick wel! Verder niks op aan te merken. Vette remake! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2019 21:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
"RobinNL
Je kick mist attack en punch. Je lead klinkt nog te nietszeggends. Gooi er eens wat pitch modulation aan de hand van een hele snelle lfo op.


Gisteravond wat uitleg gegeven over produceren aan het in elkaar zetten van deze track. Een remake van Fransesco Zeta - Fairyland.

https://clyp.it/mmml0o53

Nog een paar dingetjes toevoegen / aanpassen (lead) en dan krijgt ie wel een free release. De kick heb ik ook gisterochtend in elkaar gebeund.


Erg vette remake! Vind de oldskool vibes die erin zitten ook heel vet. Echter vind ik de break wat lang. Je zou misschien vanaf 1:36 kunnen door gaan naar de melodie, i.p.v. 2:05. Daarnaast; als je de break vergelijkt met de rest van de mix, hoor je dat jou mix nog al veel highs heeft. Je zou dan de break meer highs kunnen geven, of de rest wat minder om het zo in evenwicht te laten komen. Dikke kick wel! Verder niks op aan te merken. Vette remake! :)



Thanks voor de feedback!

EQ balans is inderdaad nog wat scheef, maar dat gaat nog wel goedkomen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2019 21:23 
 
Hardtraxx Addict

Dacht er eens aan om een paar melodien te maken (in totaal 5) ben hierop uitgekomen.

Voor mij klinken ze allemaal wel redelijk maar als je iets zelf maakt dan klinkt het altijd goed.

Ben benieuwd wat andere mensen er van vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2019 16:42 
 
Hardtraxxer

@Mark With A Tarrel,
Erg vet gedaan :thumbsup: , Alleen als de melodie en de kick samen lopen klinkt het een heel klein beetje schel imo. Misschien wat minder highs?

@TheUnnamed, Soundcloud audio kan niet worden gevonden :(

Zelf bezig geweest met een kick en melodie/lead.



Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2019 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RobinNL schreef:
Klein fanmade remixje gemaakt van Zelda - Majora's Mask.
Ben dol op kritiek, iemand?

Deze kick mist naar mijn mening inderdaad die punch in het begin om die kick wat "power" te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Epic Kick,

Klinkt wat mij betreft zeer prima, goed werk! Melodie mag wel iets meer aanwezig zijn. Je zou er een scherpe top layer bij kunnen doen. Kick dreunt lekker imo, punch mag misschien iets meer aanwezig zijn.

Rest van de reacties zijn niet te luisteren en/of gedateerd, anders had ik meer feedback gegeven :(


Heb zelf al een tijdje dit concept liggen, en ben er eens mee verder gegaan. Begon als een gein tool met de stem van kroegbaas Jolke, maar nu het +- een volledige track wordt vind ik dat ie wel betere vocalen verdient. Goed, daar zoek ik dus nog naar (suggesties?). Hoor graag ook verdere feedback!

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2019 22:55 
 
Hardtraxx Newbie

@RobinNL Vet idee om Oath To Order te remixen! Klinkt ook goed!

@Epic Kick "Melolanger_met_FX" Klinkt echt goed, zou er zeker meer van luisteren!

Ik produceer ook hardcore muziek en ben ook opzoek naar feedback.
Ik zou het ook cool vinden om samen met iemand een track te maken.

Hier mijn laatste productie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2019 12:23 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
...Hoor graag ook verdere feedback!



Toen ik de naam las dacht ik "dit wordt echt ruk" :P maar eigenlijk is het echt een heel vet nummer! En hij verdient inderdaad betere vocals. Misschien van die uplifting trance vocals? Of zon mannenstem die van die uplifting teksten voorleest? Of zo laten en indienen bij x-Qlusive Holland ;).

Ik maak sinds begin dit jaar ook hardstyle en ben nu vooral op zoek naar heel veel feedback, alles is welkom, en gewoon eerlijk zijn!
Mijn laatste track:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2019 09:46 
 
Hardtraxx Newbie

@Awethority

Ondanks de bizarre sample vind ik het echt een vet nummer! Vooral het begin en het einde is echt perfect gewoon. Het enige wat ik persoonlijk iets minder vind is hoe er naar de melodie opgebouwd wordt net voor de kick erin komt, maar dat is denk ik een kwestie van smaak. Echt een kwaliteitje heel je nummer!

@Terrorscitz
Op zich qua sfeer i.c.m. de sample snap ik wat je wilt bereiken, best oké maar het mist een beetje kwaliteit. Je kicks en je synths klinken een beetje dof en plat, je melodie is wel leuk op zich. Je mist ook wat creativiteit in je opbouwen.

@Rebolo
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg onder de indruk ben. Klinkt allemaal erg professioneel. Melodie, opbouw, sample, mix klinken allemaal erg goed! Als ik dan toch iets te zeuren moet hebben zou ik zeggen dat de hoofdsynth van je melodie wat aan de dunne kant is en je kick iets meer eruit zou mogen komen. Maar goed dat is eigenlijk gewoon muggenziften. Lekker bezig!!

Ik heb meegedaan met een remixwedstrijd maar dat is op een dubsteplabel dus ik schat mijn kansen klein in. Ik ben benieuwd wat mn mede-hardstyleliefhebbers ervan vinden. Dus tell me what you think!

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2019 17:19 
 
Hardtraxxer

@Rebolo,

Klinkt goed, main lead zou iets meer hoge frequenties kunnen gebruiken imo.

@OneManRiot,

audio kan niet worden gevonden.

Zelf hier nog mee bezig geweest :

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2019 21:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Epic Kick schreef:
@Rebolo,

Klinkt goed, main lead zou iets meer hoge frequenties kunnen gebruiken imo.

@OneManRiot,

audio kan niet worden gevonden.

Zelf hier nog mee bezig geweest :



Je leads hebben een heleboel rotzooi in het hoog. Ergens rond 3000 / 5000 hz gaan cutten
Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner