Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2017 11:40 
 
Hardtraxxer

@MinneVent

Wat betreft jouw snippet, gave sounddesign! Heeft nog wel wat werk nodig qua arraignment en soms klinken sounds nog wat uit de maat. Ook mis ik een rust moment in de plaat, het is voortdurend kick/screech & kick/screech. Keep it up :thumbup:

DJ JellyBean

Gave melody, hoor daar zeker potentie in! Je moet alleen nog even de leads checken want ze klinken vrij dun, meer layeren dus! Kick klinkt niet slecht, denk een kwestie van tijd :thumbsup:

cb92

Doet me op de een of andere manier denken aan Killer clown - Silentium, vet gemaakt. Leads hebben ook nog wel wat werk nodig.. Maar gewoon lekker doorgaan zo!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuw plaatje van mijn kant, ben benieuwd naar jullie reacties of eventueel feedback :)

https://clyp.it/b2uimzbv
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2017 12:46 
 
Hardtraxxer

Dat klinkt goed LukeInfinite. De opbouw klopt, track is goed te volgen en melodie vind ik tof.
De vocal zou ik nog wat verder naar proberen te halen op het moment dat er opgebouwd wordt naar de eerste break (0:20). Dat geldt IMO ook voor in de break en wanneer de eerste melodie begint. Dan 'verzuipt' de vocal iets te veel naar mijn mening, maar ik snap wel waar je hiermee naartoe wilt!

Melodie vind ik ook gaaf, maar begint IMO wel wat te eentonig te worden voor m`n gevoel. Ik zou daar, zeker de 2e drop, wat meer variatie in brengen. Of wat meer spelen met het ritme, of misschien zelfs met een andere synth er bovenop (een wat meer screech achtige, of juist misschien wat meer distorted square?).

------

Mijn eerste post hier..
Ik ben gisteren en vanochtend bezig geweest met het maken van een synth. Heb een leuke melodie in m`n hoofd hiervoor, en die bevat ook een paar langere noten. Geluid van die langere noten bevalt me nog niet helemaal, maar krijg het zo snel niet opgelost. Bepaalde frequenties weghalen geeft niet het gewenste geluid, dus ik vermoed dat er iets in de sounddesign zelf zit.
Zelfde soort lange noot zit in Luminosity, dus even die midi gepakt: https://clyp.it/u3yj5zse

Benieuwd naar jullie antwoord. Generieke feedback is overigens ook welkom! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2017 15:53 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 16:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Herion

Prima raw dacht ik zo... Vind alleen die galm kicks bijv @0:41 een beetje abrupt en de screech die er daarna in komt te kaal. Mag meer diepte hebben van mij. Voor de rest best prima!

@Luuk

Wat moet je hier nog over zeggen, :worship:
Het enige wat je zou kunnen doen is je vocalen in de eerste drop iets duidelijker naar voren laten komen, door bijv een hele lichte sidechain op je lead bus te doen. (zie nc filmpje over down down, daar werkte dat ook heel goed).

Ben zelf ook weer aan de slag geweest met een nieuw project.
Mix ligt niet zo lekker maar het begin is er. Ben benieuwd wat jullie vinden:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:42 
 
Hardtraxxer

@ Herion
Eens met Mannonymous, die FX kick en screech kunnen nog wel wat werk gebruiken. Karakter van de kick is prima, maar mis nog wat drive, dat pompende geluid zeg maar (als dat is wat je wilt althans).
Begin van 't snippet vind ik overigens helemaal niks (die gefilterde kickroll zeg maar). Ik zou dat eruit halen en vervangen door een dik distorted en stretched geluid, maar dat is misschien iets persoonlijks :)

Voor een weekendje werk, dikke prima hoor! Hier kun je nog wat leukers van maken.

@Mannonymous
Kek sounddesign. Beetje het Donkey Rollers / Pollen sfeertje als je het mij vraagt :thumbup:
Geen idee of het ook zo is, maar als de kick naar het hoogste punt pitched, lijkt 'ie een beetje vals?

Zit nu op werk en heb 1-2-3 zelf geen snippet om te posten. Hou je van me tegoed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2017 15:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kevv1990 schreef:
@Mannonymous
Kek sounddesign. Beetje het Donkey Rollers / Pollen sfeertje als je het mij vraagt :thumbup:
Geen idee of het ook zo is, maar als de kick naar het hoogste punt pitched, lijkt 'ie een beetje vals?

Thanks! Best wel een groot compliment! (behalve als je doelt op cd1 van het nieuwe album haha)
Zal effe kijken naar die kick, hoor 't zelf niet 123, maar misschien heb ik m'n top/onderlaag een beetje offset tov van elkaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2017 19:13 
 
Hardtraxxer

Kevv1990 schreef:
@ Herion
Eens met Mannonymous, die FX kick en screech kunnen nog wel wat werk gebruiken. Karakter van de kick is prima, maar mis nog wat drive, dat pompende geluid zeg maar (als dat is wat je wilt althans).
Begin van 't snippet vind ik overigens helemaal niks (die gefilterde kickroll zeg maar). Ik zou dat eruit halen en vervangen door een dik distorted en stretched geluid, maar dat is misschien iets persoonlijks :)

Voor een weekendje werk, dikke prima hoor! Hier kun je nog wat leukers van maken.

@Mannonymous
Kek sounddesign. Beetje het Donkey Rollers / Pollen sfeertje als je het mij vraagt :thumbup:
Geen idee of het ook zo is, maar als de kick naar het hoogste punt pitched, lijkt 'ie een beetje vals?

Zit nu op werk en heb 1-2-3 zelf geen snippet om te posten. Hou je van me tegoed ;)

Hier en daar wat proberen te verbeteren aan de synth. Heb een layer toegevoegd die de mid-low hopelijk wat heeft opgevuld.. Zit nu in een redelijk belabberde ruimte waar het laag echt heel fucked up is, dus ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

https://clyp.it/qkn2kzhq

Overigens niet teveel letten op de opbouw ofzo, daar is echt minimale aandacht aan besteed omdat ik bezig ben met een eigen melodie. Zelfde midi weer even gepakt ter vergelijking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2017 21:07 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 10:17 
 
Hardtraxxer

Thijsert schreef:
@ Mannonymous,
@ Kevv1990
Sound van je synth zit een goed begin in! Het is nog wel erg dunnetjes en droog.

Eens. Heb de synth op een paar andere geluidsystemen geluisterd en merk inderdaad dat e.e.a. nog ontbreekt. Thuis klonk hij een stuk voller (yay, kut acoustics)

Thijsert schreef:
Zelf ook weer eens wat begonnen, basis opzetje dit nog:
[snippet]
Iemand feedback op de melo en de vocal effects op 0.38 en 1.03. Verder ben ik wel benieuwd wat jullie van de overall opbouw vinden! :D

Lekker zomers sfeertje in de break. Vind de synth nog wel wat dunnetjes klinken en de melodie lijkt wat power te missen. Probeer daar nog wat mee te spelen, want de basis is wel goed.
Dat vocal effectje doet mij persoonlijk niet zo heel veel. Zeker voor de drop hoopte ik dat dit voor wat extra drive zou zorgen, maar dat is niet echt het geval. Dan zou ik zelf kiezen voor een breakbeat dingetje ofzo, hoewel dat ook niet meer echt speciaal is.

Vooral aan blijven werken, want nogmaals, de basis staat en is prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2017 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:



De 'knip' die in het begin komt klinkt nogal skeer, kzou daar wat reverb op pleuren. Intro is wel fucking chill. Lead knalt er niet lekker in en mag een stuk 'breder' ogen. Misschien wat stereo enhancen of een extra saw erbij ofzo? Kick puncht niet lekker, mag je best meer stapelen. De hoge pitch is iets te .. 'pitcherig'. Normale kick heeft wel een lekkere tail denk ik, mag best meer naar voren komen.

intro klinkt wel lekker verder.

Iemand tips voor de lead? Klinkt nog een beetje skeer ofzo, vraag me af wat er bij zou kunnen/anders zou mogen.

(op de een of andere manier limit soundcloud mn kick een beetje)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2017 19:15 
 
Hardtraxx Newbie



tips en feedback welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2017 15:15 
 
Hardtraxxer

@Thijstert Die vocal effects zijn eerder storend dan dat ze iets toevoegen momenteel. Melodie is lekker zwevend, dat mag wel iets meer naar boven komen in de climax. Opbouw is verder prima :)

@Joegoslaaf Je kunt er bijvoorbeeld nog wat subtiele chords achter plakken of wat rauwere layer in je lead verwerken, beetje screechachtig, past wel bij de sfeer denk ik.

@Nielskuh Leuk melodietje/opzetje, niks op aan te merken, wel volgende keer inderdaad even eerst feedback geven op iemand anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2017 13:29 
 
Hardtraxx Newbie

Nielskuh schreef:


tips en feedback welkom :)


Klinkt wel lekker, alleen het deed me echt heel erg denken aan:


Vind die pitch glides in je pluck niet zo lekker. Heel veel succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2017 20:23 
 
Hardtraxxer

@Thijsert Denk dat je hier een hele fijne sfeer in hebt gebouwd! ^^ Wel heeft je lead wat meer uitwerking nodig (mag wat meer naar de voorgrond + layeren met wat saws) En je opbouw naar de kick mag ook spannender. Kick klinkt wel tof :)

@Joegoslaaf Vet in stijl gewerkt, maar je lead klinkt wat leeg en denk dat als je deze sidechaint hij dan een stuk beter door komt in tegenstelling tot de kick. Ik zou zeggen, uitwerken! :thumbsup:

@Nielskuh Opzich leuk gemaakt, niet heel origineel (deze stijl werd vorig jaar veel gebruikt). Denk dat als je dit uitwerkt tot een volledige plaat, hij best tof kan worden! Denk wel goed aan je mix met verhouding tot je leads en chords.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat betreft mij:

Tijdje geleden een stukje geplaats van Return of Faith, momenteel kan ik vertellen dat deze is gemasterd en inprincipe klaar is voor een release (Waar? God mag het weten).

Toch wil ik jullie de full niet onthouden, dus, laat mij even weten wat jullie eerste reactie is :)

https://clyp.it/l3wesjih

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En ohja,

Hier ben ik ook mee bezig...

https://clyp.it/opkbn34f
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2017 00:04 
 
Hardtraxxer

Waar komt die atmozfears-like preset vandaan en waarom hoor ik hem zo vaak :$ (en de bijbehorende "portamento" melody)

@LukeInfinite Vind Among The Stars wel goed, merk wel dat de bassline het thema/gevoel van de track vaak verandert wat me een beetje op het verkeerde been zet. Bij 1:16 had ik een maat stilte verwacht, dan krijgt de melody mijns inziens meer impact

Return of Faith vind ik beter, deze geeft een iets meer euforisch gevoel. Het enige wat ik hierop kan aanmerken zijn de vocals die redelijk vol zit met woorden en daardoor niet aansluit bij ~150bpm, maar dit uiteenknippen is een hels karwei :/

_________________________

Heb zelf nog een leuke intro + 16-bar melody. Voor de kick gaan de kudos naar Frontliner...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2017 20:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:
Zelf weer wat verder gegaan aan deze track, puntje wat ik me afvraag is of de 2e melo er bij past.. Brengt namelijk een hele andere sfeer in de track


Klinkt qua design heel erg goed. Leuk gitaardingetje ertussendoor. Chords komen er na de 1e climax wel hard in.

Lead vind ik kut omdat deze leads al zoveel worden gebruikt. Ook lijkt ie net te veel op de achtergrond te zitten. Probeer eens een detuned zaagje. Ook je snare mag er wat meer uitspringen.

2e climax vind ik er niet echt bijpassen.

@flame

lijkt wel op de kermis. Er lijken ook wat dissonante noten in te zitten die niet helemaal lekker meewerken. Heel je sound design is ook erg ondermaats, werk aan de winkel!

@luke, ik ga nog een keer goed feedback geven op je trackjes

Ondertussen ben ik al verder met dit projectje, maar ik hoef alleen maar te weten ofdat de melodie een beetje goed in het gehoor valt

https://clyp.it/t1prf0tt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 23:42 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Thijsert schreef:
Zelf weer wat verder gegaan aan deze track, puntje wat ik me afvraag is of de 2e melo er bij past.. Brengt namelijk een hele andere sfeer in de track


"NewStuff.flp" :D (showcase track van flstudio) De track heeft wel wat maar het is bijna 1 op 1 om zo als testsnippet te gebruiken

@Mark de kermis kwam in de buurt idd, heb de originele track vervangen met een iets subtielere melo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2017 12:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Thijssert

Klinkt best wel lekker. De synth, kick en vocals passen goed bij elkaar. Hoewel ik niet weet in hoeverre dit in het orgineel ook al aan de orde was.
De tweede melodie vind ik niet echt lekker klinken, lijkt misschien meer een beetje als filler van de track. Misschien dat je hierbij de melodie nog iets anders kan laten klinken zodat deze toch de kracht blijft houden zoals de eerste melodie heeft.

______________________________________

Bijna een jaar geleden is mijn laptop gecrashed. Hierdoor ben ik al mijn Fl Studio bestanden kwijtgeraakt (Kicks, sounds, al mijn nummers in progress). Doordat dit best een flinke tegenslag was was ik er even helemaal klaar mee, vooral ook doordat ik zo lang mee bezig was geweest om uberhaupt een goede kick te krijgen.

Allereerst het nummer waar ik mee bezig was voordat mijn laptop gecrashed was. Deze was bijna klaar maar zitten nog meldingen van Sylenth1 Demo tussendoor en bij sommige delen is de timing niet helemaal goed en is het niet goed afgewerkt. Jammer genoeg kan ik hier op het moment niks aan veranderen, maar zelf was ik wel erg tevreden met het resultaat tot dusver:



Verder heb ik daarvoor ook nog wel een andere track zo ongeveer afgemaakt:


Nu de laatste tijd ben ik zo nu en dan weer eens met FL Studio aan het spelen en heb ik weer een (naar mijn idee) goede kick uit kunnen poepen. Deels samengesteld uit een geripte kick vanuit een eerder nummer van mij, deels zelf andere lagen er nog bij gedaan.

Deze track is nog niet af, puur een snippet. Hij is dus nog niet helemaal op en top in orde, maar ik was benieuwd wat jullie er van vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2017 17:17 
 
Hardtraxxer

@bartjj

Bij alle drie de tracks komen de climaxes er heel plotseling in. Je kunt bijvoorbeeld risers of reverse effecten gebruiken om alles wat meer op elkaar aan te laten sluiten. Als ik jou was zou ik ook wat meer letten op mixdown (dus veel aandacht besteden aan de volumes van de geluiden), want bijvoorbeeld bij Devouring komt de climax er op 3:23 veel te hard in doordat de break daarvoor zo zacht is.

Wel dikke kicks, misschien kan de punch iets scherper. Je kan ook de bass uit de punch halen, daardoor klinkt hij vaak harder. Ook een lekkere screech op 1:35 bij Obey, daar zou ik meer mee doen als ik jou was, en dan de 'enge' geluiden plaats laten maken voor supersaws enzo.

Dus het klinkt best goed, alleen iets teveel random geluiden, die kun je (vind ik) beter inwisselen voor screeches en leads.

En nu mijn track, in de oude stijl. Tot 0:50 is intro en vanaf 4:20 is outtro, dus dat bespaart weer wat tijd.

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 10:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@rikraben
Thx voor de feedback. Kan ik zeker wat mee. Jammer genoeg niet voor Devouring of Obey aangezien de FL bestanden daarvan verloren zijn, maar zal er aan denken bij volgende tracks!

Over jouw track:
Damn, het is serieus een hele goede track. Heb er eigenlijk ook niet echt verbeterpunten voor. De sfeer is top, de kick is top, de melodie is top. Had zo een nummer kunnen zijn van een bekendere artiest.

Als ik toch verbeterpunten moet benoemen dan zou misschien de screech in de intro anders kunnen. Hij klinkt nu misschien net iets te 'scherp'. Weet niet echt hoe ik het moet noemen maar misschien dat die iets lekkerder klinkt en wat meer in lijn met de rest van het nummer als die iets minder fel is.

Al met al, ga zo door, geweldige track. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 22:06 
 
Hardtraxxer

@bartjj Thanks man, waardeer ik! Maar bedoel je met screech dat 'wieuw' geluid of dat lagere acid achtige geluid dat je de hele tijd in de intro hoort? Die is soms best scherp namelijk, zat ik al over te twijfelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 22:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Allereerst feedback op een aantal bovengeplaatsten:
@rikraben
Je structuur van je intro klinkt nice, echter klinken je screech geluiden nog wat dun. Probeer ze te kopieren en de kopie naar beneden te pitchen, te distorten en dan te layeren met het origineel. Wellicht werkt dit, geldt niet altijd!
Je break is kwa opbouw netjes, om het meer interessant te maken zou ik wat fx'en toevoegen.
Je main lead is ook nog aan de dunne kant naar mijn mening -> Stapelen ;)


@bartjj
Je track sacrifice:
Je synth komt niet duidelijk naar voren, probeer wat layers te stapelen en zet je kick wat zachter. Verder is het niet mijn stijl en voor mij niet echt duidelijk waar je precies heen wilt.

@Thijsert
Je melodie bevalt me zeker. Misschien kun je in je lead nog wat pitch bend toevoegen om meer emotie er in te krijgen

Zelf ben ik bezig geweest aan een euphorische plaat(altijd eigenlijk). De vocal van internet geplukt, door dusdanig vervelend achtergrond geluid heel wat eq en filters toegepast waardoor de vocal heel anders is geworden. Maar ook op deze manier heeft het wat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://clyp.it/vzbpbdqn
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 14:49 
 
Hardtraxxer

Re-vamp
Die melodie (L)
Ben niet echt fan van de lead, hij is net iets te schel.
Kick is wel echt awesome, geeft het geheel een beetje ballen :)

Roalddb
We hebben hetzelfde meeuwen sampletje gebruikt :D
Misschien net voor dat de melodie er in slaat een tapestop en een subdrop. Zo klapt de melodie er nog wat meer in.
Je geheel heeft best veel lowmids, klinkt een klein beetje muddy. Lead mag ook nog heel iets voller.

Rickraben
Lekker oldskool. Love it! :)
De tail van je kick had wel iets harder/meer naar de voorgrond gemogen. Hij valt een klein beetje weg. (betreft de eerste kick van de climax)
Verder zijn die acid sounds echt vet en krijg ik er helemaal een nostalgisch gevoel van. Vet!
Je break mist naar mijn idee wat bass.

--

Na echt een fucking lange tijd heb ik ook weer eens wat gemaakt :p
Kick heb ik nagemaakt van The source code of creation. Tzijn eigenlijk gewoon 2 So High kicks die ik heb aangepast en aan elkaar heb geplakt xD (misschien wel geinig om te weten)

Vocal staat nog een kleeeeinn beetje te hard. Maarja.

https://clyp.it/o55allh4
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 21:42 
 
Hardtraxxer

@roalddb

Melodie en opbouw zijn nice, en die vage vocals hebben ook wel iets.
Maar verder moet je veel aandacht besteden aan de mixdown, dus de volumes. De snares staan erg zacht, en ook komt de climax er vrij hard in vergeleken met de rest van de track. En ik zou de lead meer detunen, maar dat is meer smaak denk ik. En de kick zou natuurlijk iets krachtiger kunnen, hoe ik dat doe is een stuk of 3 kicks maken die op zichzelf kut zijn, een layer van maken (allemaal op dezelfde toonhoogte uiteraard) en dan afwerken. Weet niet of het een goeie manier is maar misschien kun je er wat mee. En trouwens die plucks in het begin zijn ook nice.

@Re-Vamp

Wow deze melodie is wel heel goed zeg. En qua sfeer enzo klopt het ook gewoon allemaal. Lead is apart (rare pitch ofzo?), maar dat is totaal niet storend en het maakt het juist origineel. Kick is niks op aan te merken. Als ik na 10000 keer luisteren echt moet gaan mierenneuken dan zou ik zeggen dat je er een background lead bij kan doen met een house-achtige sidechain, voor nog meer drive. Maar dat is meer iets wat je eventueel zou kunnen proberen, niet iets wat nodig is ofzo. Oja en nog even over de melodie: ik zou blij zijn als Frequencerz of Andy SVGE met zo'n melodie kwamen. :thumbsup:

@Lars

Vette screeches! Ook hier weinig op aan te merken, misschien dat de kick te zacht staat in vergelijking met de screeches, of dat de kick niet 'raw' genoeg is aangezien de screeches wel echt raw zijn. Dus dan zou ik of een hardere kick maken/gebruiken of iets distortion van de screeches afhalen. Dat laatste zou wel chill zijn voor een mid-intro ofzo

Dankjewel allemaal voor de feedback. Heb hem zo goed mogelijk verwerkt:


@Lars Het probleem van de bass in de break had ik al opgelost in de nieuwe versie. Dat van de tail ga ik zo houden want dat vind ik vet haha.

@Re-Vamp Ik heb de punch wat meer high gegeven en ik heb geprobeert om hem door sidechain er iets meer uit te laten komen

@roalddb Ik heb de sounds en de lead wel iets gelayerd, en ik vind dat het inderdaad beter klinkt nu

@bartjj De kicks zijn nu wat scherper, misschien dat het nu beter klinkt.

Als er nog meer feedback is hoor ik het ook graag natuurlijk
Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner