Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2017 00:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
@jubke, zorg, áls je pitchkicks gebruikt, dat de hoogte van je kick je melodielijn volgt, dat scheelt volgens mij een hoop! :)

Zelf sinds een paar weken weer iets gedaan, nieuwe lead/kick gemaakt. Ben benieuwd wat jullie vinden?


Heerlijke melodie! Het heeft wat weg van B-Front. Goeie kick ook :)

Ben zelf met een soort van Psychedelic bootlegje begonnen:

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2017 17:20 
 
Hardtraxx Addict

RobinNL

Wolf&Lamb

Vocal mag in het begin wel iets meer naar achter imo.
Fijn melodietje. Kick mag misschien iets meer naar achter. Kick zelf is ook wel fijn. Mag in de toekomst misschien nog iets meer karakter in het hoog krijgen.
Vind die hoge tonen in de 2e climax iets te scherp klinken nu en daarom een beetje vervelend. Probeer die eens iets te 'verzachten' ?

Pattern18

Pitch jij je kick ook met het monophonische algoritme??

Ik vind deze snippet nog niet in zijn algemeen 'af' klinken (in de afmix zin dan)
Kick hetzelfde verhaal als bij de vorige track. Hij klinkt zeker al niet verkeerd maar hij mist nog wat afwerking.
Je bent iig goed op weg.

Lead sound mag zich misschien nog iets onderscheiden. al vind ik hem in wolf&lamb wel goed passen.

@D-Ruz

De track klinkt in zijn geheel lekker. Het luistert lekker weg.
Vind je lead sound alleen een beetje vervelend. Mag misschien een chorus op??
en op bepaalde momenten vind ik hem niet lekker gaan.

0:43 bijvoorbeeld. Ik vind hem hier persoonlijk te hoog gaan.

Je kick is erg nice! De tok is niet te tokkerig. Iets wat mij zeker aanspreekt.

Goed bezig :thumbup:.

De feedback is natuurlijk geheel uit eigen luister ervaring. Als jullie bepaalde punten zelf wel fijn vinden zoals ze zijn dan zou ik ze vooral niet aanpassen :).

Nog maar een keertje. ^^




Heb voor de lolzzzz Gravity gekruist met Time van Hans Zimmer
Aanschouw het resultaat:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2017 17:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
RobinNL

Wolf&Lamb

Vocal mag in het begin wel iets meer naar achter imo.
Fijn melodietje. Kick mag misschien iets meer naar achter. Kick zelf is ook wel fijn. Mag in de toekomst misschien nog iets meer karakter in het hoog krijgen.
Vind die hoge tonen in de 2e climax iets te scherp klinken nu en daarom een beetje vervelend. Probeer die eens iets te 'verzachten' ?

Pattern18

Pitch jij je kick ook met het monophonische algoritme??

Ik vind deze snippet nog niet in zijn algemeen 'af' klinken (in de afmix zin dan)
Kick hetzelfde verhaal als bij de vorige track. Hij klinkt zeker al niet verkeerd maar hij mist nog wat afwerking.
Je bent iig goed op weg.

Lead sound mag zich misschien nog iets onderscheiden. al vind ik hem in wolf&lamb wel goed passen.

@D-Ruz

De track klinkt in zijn geheel lekker. Het luistert lekker weg.
Vind je lead sound alleen een beetje vervelend. Mag misschien een chorus op??
en op bepaalde momenten vind ik hem niet lekker gaan.

0:43 bijvoorbeeld. Ik vind hem hier persoonlijk te hoog gaan.

Je kick is erg nice! De tok is niet te tokkerig. Iets wat mij zeker aanspreekt.

Goed bezig :thumbup:.

De feedback is natuurlijk geheel uit eigen luister ervaring. Als jullie bepaalde punten zelf wel fijn vinden zoals ze zijn dan zou ik ze vooral niet aanpassen :).

Nog maar een keertje. ^^




Heb voor de lolzzzz Gravity gekruist met Time van Hans Zimmer
Aanschouw het resultaat:


Tnx voor de feedback! De Inception mix klinkt gaaf! Kan geen puntje van kritiek vinden. Misschien dat je iets met de choirs uit de opbouw in de tweede climax kunt doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2017 02:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb laatst mijn harde schijf gerecovered en kwam dit projectje tegen. Ik ben van plan hem af te maken en heb vanavond al een hoop voor elkaar gekregen. Wat vinden jullie? Af maken ?

(Break moet nog aan gewerkt worden, word geregeld)

Dit is een kleine preview van de mid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2017 14:32 
 
Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:
Heb laatst mijn harde schijf gerecovered en kwam dit projectje tegen. Ik ben van plan hem af te maken en heb vanavond al een hoop voor elkaar gekregen. Wat vinden jullie? Af maken ?

(Break moet nog aan gewerkt worden, word geregeld)

Dit is een kleine preview van de mid :)


Sowieso afmaken!!
Vind alleen dat sommige fx of opvul sounds een beetje aan de harde kant staan
Zoals bijvoorbeeld bij 10 seconde. Zou die persoonlijk iets zachter zetten.

Verder niks op aan te merken. Steekt goed in elkaar. De stem komt echt goed over.
Old school vibes everywhere!

Ik zou er persoonlijk denk ik zelfs 2 versies van maken. 1 zoals deze. en 1 met zo'n oude vieze reversed bass :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2017 17:00 
 
Hardtraxxer

@Jubke

Klinkt opzich best netjes, leadsound mag wat dikker. Zit een erg gave sfeer in verwerkt, kick heeft ook iets meer werk nodig alhoewel hij wel aardig in de stijl van de track past ^^

@HS29

Vind je kick keurig, lekkere tail en klinkt best diep. Het arrangement klopt alleen niet helemaal, het komt allemaal vrij plotseling, ik zou werken aan de opbouw naar de kick. Wel een vette sfeer in de break. Leadsound is denk ik een kwestie van tijd en ervaring, lekker blijven puzzelen met je sounds. Goed op weg :thumbup:
__________________________________________________________________________________________

Wat betreft mijn eigen producties, er komen vette dingen aan voor 2017 vind ik persoonlijk. Zou graag wat feedback ontvangen op deze onlangs afgeronde plaat :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2017 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Nuracore schreef:
Heb laatst mijn harde schijf gerecovered en kwam dit projectje tegen. Ik ben van plan hem af te maken en heb vanavond al een hoop voor elkaar gekregen. Wat vinden jullie? Af maken ?

(Break moet nog aan gewerkt worden, word geregeld)

Dit is een kleine preview van de mid :)


Sowieso afmaken!!
Vind alleen dat sommige fx of opvul sounds een beetje aan de harde kant staan
Zoals bijvoorbeeld bij 10 seconde. Zou die persoonlijk iets zachter zetten.

Verder niks op aan te merken. Steekt goed in elkaar. De stem komt echt goed over.
Old school vibes everywhere!

Ik zou er persoonlijk denk ik zelfs 2 versies van maken. 1 zoals deze. en 1 met zo'n oude vieze reversed bass :)


Ah kijk dat geeft weer moed. Reversed.... Geen slecht idee eigenlijk. Eens kijken of ik er eentje kan maken ala Luca antolini :) bedankt, en ja die fxjes Ijj nog niet gemasterd en compressed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2017 12:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@LukeInfinite: heel goed! Had zo in mijn Spotify afspeellijst kunnen staan :)
@Nuracore: ben niet zo thuis in dit genre. Kom maar door met die reverse, ben benieuwd haha :thumbup:

Heb zelf een nieuwe melodie verzonnen, nog niet helemaal uitgewerkt. Ben benieuwd wat jullie van de melodie vinden.

[zippy]http://www110.zippyshare.com/v/5I7QHILy/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2017 00:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

D-Ruz schreef:
@LukeInfinite: heel goed! Had zo in mijn Spotify afspeellijst kunnen staan :)
@Nuracore: ben niet zo thuis in dit genre. Kom maar door met die reverse, ben benieuwd haha :thumbup:

Heb zelf een nieuwe melodie verzonnen, nog niet helemaal uitgewerkt. Ben benieuwd wat jullie van de melodie vinden.

[zippy]http://www110.zippyshare.com/v/5I7QHILy/file.html[/zippy]


Ik denk dat de lijn die je melodie volgt wel goed is/potentie heeft :thumbup: misschien moet je wel nog wat meer spelen met verschillende toonhoogtes want naar mijn idee is het nu een beetje tam...

Ook zou ik je leadsound nog wel wat tweaken, hij klinkt op dit moment wel vol maar ik vind de sound zelf iets minder (kan ook een kwestie van smaak zijn :huh: )

Is het btw je eigen kick? Die klinkt al namelijk niet slecht :thumbup:

Ikzelf heb voor de eerste keer eens een uitstapje gemaakt naar een ander genre. Ik heb het volgende trance nummer gemaakt:



Wat vinden jullie hier van, doorgaan ermee of niet? En wat is goed maar vooral ook: wat kan beter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 10:54 
 
Hardtraxx Newbie

@Jubke
Het klinkt echt super goed, ik zou er zeker mee doorgaan als ik jou was :thumbsup: . Een opmerking die ik heb is dat je die snare op 2:30 een beetje meer naar de voorgrond kan laten komen door hem iets scherper te maken.
Voor de rest zit alles gewoon zo strak in elkaar dat ik er niks over te zeggen heb, ga zo door :thumbup: .

@D-Ruz
De sounds klinken wel oké, daar heb ik niet heel veel op aan te merken. De melodie zelf vind ik nog een beetje saai klinken, daar zou ik nog wat aan gaan werken. Maar het is zeker een goede basis :) .

@LukeInfinite
Dit klinkt wel erg professioneel, ga een label zoeken man :P ! Maar om toch wat kritiek te geven: Ik zou iets meer werk stoppen in de opbouw om zo meer hype te creëren voor de climax. Op die manier kan je veel meer drive in het nummer krijgen. Voor de rest zit het gewoon ijzersterk in elkaar :thumbup: .

Vanwege die Psytrance hype heb ik zelf ook maar wat geprobeerd.


Dit zijn twee projecten die ik ben vergeten om hier op te posten. Maar beter laat dan nooit!

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 22:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@hierboven:

Lead idd dikker maken, klinkt wat dun, probeer ook wat meer elementjes erin te stoppen, fx enzo, voor de rest is het eigenlijk wel prima! Misschien je opbouw iets interessanter maken, maar dat valt eigenlijk wel mee!

Ben aan de gang gegaan met n nieuw project, dit is de eerste preview, ben benieuwd wat jullie vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2017 21:17 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Ben aan de gang gegaan met n nieuw project, dit is de eerste preview, ben benieuwd wat jullie vinden!


@Mannoymous
Klinkt lekker duister!
Je break klinkt zover hij is goed, alleen zou ik er nog wat fx's op de achtergrond bij doen bijv. een horror deur die open gaat. Omdat je geïnspireerd wordt door b-front (wie niet) zou je eens naar b-front virus kunnen luisteren en dan bij name de break.

Je drop vind ik wel gaaf beetje een oude fusion sfeer erin. Alleen de melodie (en kick?) pitch een beetje naar beneden wat de drive eruit haalt. Misschien ook een beetje meer variatie in de 2e blok van je climax.

p.s waarin maak je jou leads? Vond in je vorige snippet je lead ook al zo lekker :thumbsup:

@Re-Vamp:
Je zegt het indd zelf al, alleen was het mij niet eens allemaal opgevallen.
Tja je oren kunnen wel eens een hele andere indruk geven wanneer je te lang bezig bent met muziek haha
___________________________________________________________________________________________

Hier een eerste snippet van mijn kant.
Normaal lees ik altijd wel van alles mee, leer van het gegeven feedback van mensen.



Omdat ik met carnaval moet draaien ook een remix gemaakt van een carnavals nummer :lol:
Feel free to download



Alle feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2017 21:47 
 

@Richard, goed hoor! Al mag de vocal wat meer in je face komen. Misschien wat whitenoise omlaag doen wanneer de climax erin komt? Kick gaat wel erg hoog ja. Maar hij gromt lekker!

@Mannonymous,

Die build up doet me denken aan oude Zany plaatjes. Lekker oldschool fusion sfeertje lekker. Alhoewel dat hapertje voor de climax wat naar klinkt. Kick mag nog wat meer punch hebben! Nu nog wat vocalen? Goede break verder!

@Profox, In je track klinkt het alsof je punch gelayerd is met een clap die niet goed getimed is. Verder mag de plaat meer hoge frequenties hebben.


Voosaa schreef:
Omdat ik met carnaval moet draaien ook een remix gemaakt van een carnavals nummer :lol:
Feel free to download



Alle feedback is welkom!


Die plaat heb ik ook een eigen remix gegeven :P.



Op mijn pagina staan nog veel meer van dat soort remixen.

Wat me opvalt aan jouw remix is dat er veel te veel reverb met lage frequenties inzitten, die kan je het beste weghalen. Verder is je timing heel vaak niet logisch. Die kickrol halverwege je climax past daar totaal niet, en de melodie klopt daar ook niet meer. Halverwege de climax raak ik compleet de melodie en de timing kwijt van heel je track. Ook is het leuk als je kick in de 2e climax gewoon meepitched.

Deze gisteren eindelijk eens online gegooid:



HARDKICK10.WAV FTW :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2017 22:17 
 
Hardtraxxer

@stefaneke Thanks. Zal eens kijken waar ik wat hoge frequenties kan toevoegen!

Had je Hardstyle carnaval pagina al even bewondert, leuk gedaan allemaal! Ekte carnaval kneiters :beer: :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 01:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben helaas zelf niet zo van de carnavals krakers dus ik ontzie mezelf even hier wat betreft feedback geven...

Voosaa schreef:
Hier een eerste snippet van mijn kant.
Normaal lees ik altijd wel van alles mee, leer van het gegeven feedback van mensen.


Kicks & Sounds zijn dik in orde. Opbouw/transities tussen verschillende stukken steekt ook goed in elkaar: iets dat ikzelf wel belangrijk vind.

2 aandachtspunten voglens mij:
- De vocals: Ik vind ze echt ontzettend dik, maar ongelukkig is natuurlijk dat ANDY SVGE dezelfde vocals gebruikt in een heel goed en vrij populair nummer. Mocht je hier zelf geen bezwaar tegen hebben dan kun je dit natuurlijk laten voor wat het is. :thumbup:
- Variatie in de stukjes met de kick: ik vind het dik klinken maar mis hier wat variatie. Ik zou kijken of je wat meer kan spelen met patterns/ritmes of misschien met een melodie? Ook wat FX of kickrolls zou misschien geen kwaad kunnen? (Niet te overdreven....)

Mannonymous schreef:
@hierboven:

Lead idd dikker maken, klinkt wat dun, probeer ook wat meer elementjes erin te stoppen, fx enzo, voor de rest is het eigenlijk wel prima! Misschien je opbouw iets interessanter maken, maar dat valt eigenlijk wel mee!

Ben aan de gang gegaan met n nieuw project, dit is de eerste preview, ben benieuwd wat jullie vinden!



Hele vette sfeer! Hier hou ik van :thumbup: Concept/idee is dik in orde! Om er echt bovenuit te steken zou echter de leadsound misschien wat minder 'generiek' kunnen? Deze klinkt nu namelijk niet heel speciaal. Ook mis ik nog wat FX net voor de drop die de impact daar van net wat dikker kunnen maken.

Een ander puntje wat denk ik puur een kwestie van smaak is: Ik persoonijk vind kicks met wat meer 'Crunch' wat mooier bij dit soort tracks. Het is net alsof die dan wat beter door de mix heen naar voren komen. Nogmaals dit is waarschijnlijk meer mijn eigen voorkeur, dus kijk maar even of je er iets mee kan....

[quote="Dj Cunera"]@Jubke
Het klinkt echt super goed, ik zou er zeker mee doorgaan als ik jou was :thumbsup: . Een opmerking die ik heb is dat je die snare op 2:30 een beetje meer naar de voorgrond kan laten komen door hem iets scherper te maken.
Voor de rest zit alles gewoon zo strak in elkaar dat ik er niks over te zeggen heb, ga zo door :thumbup: .

Thx voor je feedback, ben zeker nog verder gegaan met mijn trance ideeën. Positieve feedback is altijd leuk :) Enige wat ik me afvraag is welke snaar je bedoeld? Degene die voor de climax zitten? (Het nummer duurt momenteel maar 2:30 min....)

Aangezien ik goede feedback kreeg en het mijzelf goed beviel ben ik doorgegaan met andere stijlen (Trance/Trance invloeden). Ik ben dan ook verder gegaan met meer te produceren in deze stijl, maar heb daarnaast ook de volgende 2 tracks gemaakt die ietwat afwijken van de 'standaard' trance naar mijn idee. Momenteel speel ik voor deze tracks enkel nog met het idee om een outro te maken + de mixdown te verbeteren indien mogelijk met evt. een eigen poging tot masteren (Lees: Multiband compression, master EQ, limiter & saturation). Ik zou hier graag wat feedback op willen :)

track 1: Een wat 'softere' trance-achtige track met een wat meer zomer/lounge sfeer:


En een track waarbij de insteek was: 80's meets Trance (Voor deze track heb ik op de drums, percussie & Risers/Downlifters ook maar één dezelfde synth gebruikt > UVI Energy)


Ten slotte nog de volgende tracks, welke meer in een 'concept' fase zit. Hierbij zou ik graag willen weten of de track/melodie an zich een beetje werkt:



Heb daarnaast nog een paar concepten/gedeeltelijke tracks, maar die hou ik nu nog even voor mezelf totdat ik ze zelf wat meer heb zoals ik ze echt wil hebben :thumbup:

(Ik begrijp overigens dat dit het hardtraxx forum is, maar gezien ik hier soms actief ben vraag ik hier de feedback ondanks dat ik weet dat geen hardstyle/hardcore is. Hoop dat dat verder geen probleem is...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 16:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:
Jubke schreef:
(Ik begrijp overigens dat dit het hardtraxx forum is, maar gezien ik hier soms actief ben vraag ik hier de feedback ondanks dat ik weet dat geen hardstyle/hardcore is. Hoop dat dat verder geen probleem is...)

producers-corner/eigen-producties-test-snippets-andere-stijlen-t53789.html

Zo vaak kom je hier dus niet


Wist inderdaad niet dat dat topic bestond... Bedankt voor het doorverwijzen zal ik dan maar zeggen hé :thumbup: volgende keer zal ik dan ook in dat topic posten als ik nog wat in deze stijl heb :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2017 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
@hierboven:

Hier een eerste snippet van mijn kant.
Normaal lees ik altijd wel van alles mee, leer van het gegeven feedback van mensen.



Kicks zelfs klinken goed maar heb het idee dat ze weggedrukt worden door de screeches, iets minder reverb of de reverb wat bijwerken met een filter?

Lange tijd geleden dat ik wat gepost heb op dit forum, ondertussen in de studio wel bezig geweest mijn producer kwaliteiten te verbeteren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback is welkom :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2017 13:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Basscow schreef:

Lange tijd geleden dat ik wat gepost heb op dit forum, ondertussen in de studio wel bezig geweest mijn producer kwaliteiten te verbeteren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback is welkom :)



Klinkt best leuk al qua sounddesign, lekkere drive maar de kick mag nog net even iets meer naar voren komen in de mixdown!

https://clyp.it/gspqwssa

Nieuw plaatje van mijn kant :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2017 22:18 
 
Hardtraxxer

@cb92 vette plaat, dikke intro en outro, leuk sfeertje in de opbouw ook :)
lead klinkt wel wat dun/zacht en de kick (die echt heel dik is) overheerst mede daardoor wel iets te veel.

@basscow klinkt wel origineel qua sounddesign, alleen dat geluidje op de achtergrond dat lijkt op een wekker maakt het wat eentonig.

Ben zelf lekker bezig geweest met de melodie van Two Steps From Hell - Dragon Rider om er een leuk hardstyle plaatje mee te maken. Weet niet meer heel erg wat ik er aan kan verbeteren dus ik hoop op een paar goede tips :)

https://clyp.it/nqeqd1sn
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2017 18:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@cd92. Kick klinkt lekker, leadsynth klinkt idd wat dun en vind zelf de melodie iets te random. Intro / outro is gaaf :)

@ RickV. Melodie en leadsynth klinkt goed, vind alleen dat de kick nog wat kracht mist
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 21:23 
 
Hardtraxxer

RickV schreef:
@cb92 vette plaat, dikke intro en outro, leuk sfeertje in de opbouw ook :)
lead klinkt wel wat dun/zacht en de kick (die echt heel dik is) overheerst mede daardoor wel iets te veel.

@basscow klinkt wel origineel qua sounddesign, alleen dat geluidje op de achtergrond dat lijkt op een wekker maakt het wat eentonig.

Ben zelf lekker bezig geweest met de melodie van Two Steps From Hell - Dragon Rider om er een leuk hardstyle plaatje mee te maken. Weet niet meer heel erg wat ik er aan kan verbeteren dus ik hoop op een paar goede tips :)

https://clyp.it/nqeqd1sn


Ik zou een mooie zweverige vocal proberen te zoeken voor de break, deze klinkt nu nog iets te leeg. Daarnaast heeft de kick nog wat werk nodig, probeer aan de tail te werken door hem te layeren.

Light vind ik tot de betere platen van NC horen, daarom ben ik aan de slag gegaan met die track. Staat nog echt in z'n kinderschoenen, maar ben wel benieuwd naar jullie reactie.

[zippy]http://www13.zippyshare.com/v/9hqb9wfE/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2017 22:32 
 
Hardtraxx Newbie

@Dj JellyBean
Met de kick, synth en melodie zit het daar wel goed! De opbouw mist alleen de hype die nodig is om de climax een flinke bak drive mee te geven. Voor de rest zit het gewoon steengoed in elkaar. :thumbsup:

@RickV
Leuk gedaan :thumbup: ! Zoals de rest al zei mist de kick wat kracht. Ook is het geheel een beetje veel van hetzelfde, het mist wat variatie.

Zelf heb ik een beetje geknutseld met de track 'Car Radio' van Twenty One Pilots.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2017 18:51 
 
Hardtraxx Newbie

Dj Cunera schreef:
@Dj JellyBean
Met de kick, synth en melodie zit het daar wel goed! De opbouw mist alleen de hype die nodig is om de climax een flinke bak drive mee te geven. Voor de rest zit het gewoon steengoed in elkaar. :thumbsup:

@RickV
Leuk gedaan :thumbup: ! Zoals de rest al zei mist de kick wat kracht. Ook is het geheel een beetje veel van hetzelfde, het mist wat variatie.

Zelf heb ik een beetje geknutseld met de track 'Car Radio' van Twenty One Pilots.



Cunera, je plaat heeft een leuk concept. Je leadsynth is wel echt heel mager. Probeer er bijvoorbeeld wat akkoorden van te maken door tertsen en quinten toe te voegen en noten erbij te voegen die een octaaf lager zijn. :thumbup:
Probeer je leads ook wat te layeren met bijvoorbeeld supersaws die vrij veel detune hebben. Sylenth 1 Hardwell soundbank en dan de Preset "Warrior" is een leuke.
Verder zitten er hier en daar een paar valse noten en je kick pitcht niet goed mee hoor ik. Die klinkt echt heel vals helaas. :/
Je normale breakbeat kick bij 0:40 hoef je trouwens niet te pitchen. Is niet nodig haha.
Verder is je arrangement een goed concept hoor. :thumbsup:


Ik heb trouwens een expirimenteel achtige midintro voor een defqon anthem achtige plaat. Het is een opsetje dus nog niet zo heel bijzonder. Ben het nog niet overal mee eens. Maar het idee is er :cool:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2017 20:40 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Ik heb trouwens een expirimenteel achtige midintro voor een defqon anthem achtige plaat. Het is een opsetje dus nog niet zo heel bijzonder. Ben het nog niet overal mee eens. Maar het idee is er :cool:



Goeie drive, al helemaal met die reverse kick op 1:49 :thumbup:
Alleen in de opbouw zijn sommige geluiden niet perfect on beat, wat soms een beetje storend klinkt, maar het is dan ook een opzetje.
Probeer ook in de opbouw zo min mogelijk lage bass te gebruiken, wat ook helpt is deze steeds meer wegfilteren met een low pass filter. Dit zorgt ervoor dat de kick er harder in komt. Ook kan de kick sowieso wel wat harder in de mix. Ook kun je na de climax beter een effect zetten op de kick, want nu staat ie alleen zachter. Meestal wordt dat gedaan met een LP filter. Verder klinken alle sounds (kick, schreeches, basses) wel dik, en als een geheel klinkt het ook gewoon goed. :thumbup: Het lijkt er alleen wel een beetje op dat je niet alle geluiden zelf maakt (dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat denk ik alleen), maar probeer wel het grootste deel zelf te maken, dan krijg je een eigen sound en ga je beter produceren. Conclusie: paar verbeterpuntjes (maarja opzetje), maar verder zeker een goeie mid-intro. :)

En dan nu mijn track, een beetje oldskool. Over de mid-intro ben ik nog niet zo tevreden, daarom vraag ik jullie ook om vanaf 1:06 te beoordelen. Kicks en leads zijn zelfgemaakt (sylenth1), alleen de ''voice'' achtige lead (in de opbouw, en is ook een onderdeel van de layer in de climax) is een nexus preset (Binary Voice).

Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner