Ik ben helaas zelf niet zo van de carnavals krakers dus ik ontzie mezelf even hier wat betreft feedback geven...
Voosaa schreef:
Hier een eerste snippet van mijn kant.
Normaal lees ik altijd wel van alles mee, leer van het gegeven feedback van mensen.
Kicks & Sounds zijn dik in orde. Opbouw/transities tussen verschillende stukken steekt ook goed in elkaar: iets dat ikzelf wel belangrijk vind.
2 aandachtspunten voglens mij:
- De vocals: Ik vind ze echt ontzettend dik, maar ongelukkig is natuurlijk dat ANDY SVGE dezelfde vocals gebruikt in een heel goed en vrij populair nummer. Mocht je hier zelf geen bezwaar tegen hebben dan kun je dit natuurlijk laten voor wat het is.
- Variatie in de stukjes met de kick: ik vind het dik klinken maar mis hier wat variatie. Ik zou kijken of je wat meer kan spelen met patterns/ritmes of misschien met een melodie? Ook wat FX of kickrolls zou misschien geen kwaad kunnen? (Niet te overdreven....)
Mannonymous schreef:
@hierboven:
Lead idd dikker maken, klinkt wat dun, probeer ook wat meer elementjes erin te stoppen, fx enzo, voor de rest is het eigenlijk wel prima! Misschien je opbouw iets interessanter maken, maar dat valt eigenlijk wel mee!
Ben aan de gang gegaan met n nieuw project, dit is de eerste preview, ben benieuwd wat jullie vinden!
Hele vette sfeer! Hier hou ik van

Concept/idee is dik in orde! Om er echt bovenuit te steken zou echter de leadsound misschien wat minder 'generiek' kunnen? Deze klinkt nu namelijk niet heel speciaal. Ook mis ik nog wat FX net voor de drop die de impact daar van net wat dikker kunnen maken.
Een ander puntje wat denk ik puur een kwestie van smaak is: Ik persoonijk vind kicks met wat meer 'Crunch' wat mooier bij dit soort tracks. Het is net alsof die dan wat beter door de mix heen naar voren komen. Nogmaals dit is waarschijnlijk meer mijn eigen voorkeur, dus kijk maar even of je er iets mee kan....
[quote="Dj Cunera"]
@JubkeHet klinkt echt super goed, ik zou er zeker mee doorgaan als ik jou was

. Een opmerking die ik heb is dat je die snare op 2:30 een beetje meer naar de voorgrond kan laten komen door hem iets scherper te maken.
Voor de rest zit alles gewoon zo strak in elkaar dat ik er niks over te zeggen heb, ga zo door

.
Thx voor je feedback, ben zeker nog verder gegaan met mijn trance ideeën. Positieve feedback is altijd leuk

Enige wat ik me afvraag is welke snaar je bedoeld? Degene die voor de climax zitten? (Het nummer duurt momenteel maar 2:30 min....)
Aangezien ik goede feedback kreeg en het mijzelf goed beviel ben ik doorgegaan met andere stijlen (Trance/Trance invloeden). Ik ben dan ook verder gegaan met meer te produceren in deze stijl, maar heb daarnaast ook de volgende 2 tracks gemaakt die ietwat afwijken van de 'standaard' trance naar mijn idee. Momenteel speel ik voor deze tracks enkel nog met het idee om een outro te maken + de mixdown te verbeteren indien mogelijk met evt. een eigen poging tot masteren (Lees: Multiband compression, master EQ, limiter & saturation). Ik zou hier graag wat feedback op willen

track 1: Een wat 'softere' trance-achtige track met een wat meer zomer/lounge sfeer:
En een track waarbij de insteek was: 80's meets Trance (Voor deze track heb ik op de drums, percussie & Risers/Downlifters ook maar één dezelfde synth gebruikt > UVI Energy)
Ten slotte nog de volgende tracks, welke meer in een 'concept' fase zit. Hierbij zou ik graag willen weten of de track/melodie an zich een beetje werkt:
Heb daarnaast nog een paar concepten/gedeeltelijke tracks, maar die hou ik nu nog even voor mezelf totdat ik ze zelf wat meer heb zoals ik ze echt wil hebben
(Ik begrijp overigens dat dit het hardtraxx forum is, maar gezien ik hier soms actief ben vraag ik hier de feedback ondanks dat ik weet dat geen hardstyle/hardcore is. Hoop dat dat verder geen probleem is...)