Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2016 09:31 
 
Hardtraxx Newbie

Jubke schreef:
Hayway schreef:
Mijn "Officiele" eerste hardstyle preview.



De eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van een compressor, OOIT. Man ik leer een hoop!



Ik vind je opbouw echt goed! Pakkende sounds en melodie, genoeg verschillende geluiden waardoor het lekker vol klinkt, nice work :thumbup:

Waar ikzelf nog aan zou werken:
- Ik vind sommige elementen wat 'hol' klinken, alsof er een flanger/phaser iets teveel doorheen gemixt is? (Bijv. de crash op 15 seconden)
- Je kick vind ik ook nog wat hol. Dat kan natuurlijk smaak zijn, maar ik vind een kick met iets meer hoog erin of een iets meer aanwezige tail zelf mooier bij dit soort hardstyle ;)
- Misschien is er nog wat winst te halen met wat EQ'ing en sidechaing om je hogere melodie (het scherpe geluidje) bovenop je 'main lead' wat duidelijker erop te krijgen?


En nu wat eigen snippets.... Het is al een tijd geleden dat ik wat gepost heb aangezien mijn eigen produceren ietwat stil gelegen heeft, maar de laatste tijd toch weer opgepakt en zou graag jullie mening eens willen horen :)

Nummer 1:


Nummer 2: (Deze is meer voor de fun en met geripte noisecontrollers kick, dacht deel hem toch even :$ )


Nummer 3:


Nummer 4: (Iets totaal anders dan hardstyle en al een tijd terug gemaakt, mocht deze in de smaak vallen dan wil ik deze nog wel eens een upgrade geven met mijn huidige productie 'skills')


Alvast bedankt voor de feedback!


Jubke thanks! Info waar ik iets mee kan. Ik kan de vervormde crash die in 15 sec heel duidelijk te horen is goed verklaren, ik had een iets te enthousiaste limiter op m'n master staan die zorgt voor een hoop phase problems :( daardoor klinkt alles een beetje "mweeeeh" zeg maar!

Vond jouw snippets wel vet, mooie kicks! Je moet alleen ff opnieuw de toonhoogte van je kicks afstemmen op de melodie, ze staan niet overal goed. Verder vind ik dat je goed gebruik maakt van het stereobeeld, daar moet ik me ook maar eens in gaan verdiepen. Keep up the good work!

Oja je laatste snippet, daar kan ik me ook wel in vinden. Andere stijl weliswaar maar ik luister echt van alles en nog wat. Hoe lang geleden ben je begonnen met produceren?

Groetjes! :P :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2016 09:39 
 
Hardtraxx Newbie

Antergy schreef:
Ben zelf een keer met wat hardere hardstyle bezig. Leads hebben nog wat werk nodig want ik vind ze niet heel erg bij de stijl passen. Tell meh what you think :) https://clyp.it/gm1jbku2


Yo! Vette preview, mooie opbouw, lekkere synth, mooi laag er in, ik zeg het hele plaatje klopt wel goed eigenlijk, totdat de kick er in komt, die kick is hartstikke goed, maar op dat moment gaat het om de combinatie met die lead inderdaad. De lead past niet lekker bij de kick, hij is niet te lief, hij is te saai.

Kan je misschien diezelfde lead pakken kopieren, octaaf omhoog gooien wat meer detune + distortion er op en deze als toplaag boven op de bestaande lead zetten?

Ik denk dat dat meer meeweegt met de energie van de kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2016 11:44 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Antergy schreef:
@Jubke ik zou sowiezo meer reverb op je leads gooien. Dit maak alles gelijk een stuk voller want nu klinkt het soms een beetje leeg, ook lijkt het alsof de kick in de verkeerde noten gepitcht is. Een handige tool hiervoor is de gratis plugin GTune die je de noten van je kick en/of geluiden laat zien.

Ben zelf een keer met wat hardere hardstyle bezig. Leads hebben nog wat werk nodig want ik vind ze niet heel erg bij de stijl passen. Tell meh what you think :) https://clyp.it/gm1jbku2


Klinkt erg goed. Melodie geeft erg veel energie mee. Dikke kicks ook. Zoals Hayway al aangaf mis ik ook nog iets bij je lead tijdens de climax. Aangezien ik zelf nog maar net begin vind ik het moeilijk aan te geven wat je ermee moet doen. Een extra laagje kan hij volgens mij wel gebruiken.

@Jubke: Je ideeën zijn tof, maar het klinkt allemaal erg dun. Ik zou meer gebruik maken van reverb, meerdere lagen toevoegen. Je lead klinkt erg saai in mijn ogen (1e track, maar geldt voor allen wel een beetje. Daarnaast zoals al gezegd pitchen je kicks vals. Kijk hier even goed naar.

Ben zelf ook net begonnen met produceren, hoor graag wat jullie ervan vinden:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2016 15:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor de feedback
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2016 00:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Antergy schreef:
@Jubke ik zou sowiezo meer reverb op je leads gooien. Dit maak alles gelijk een stuk voller want nu klinkt het soms een beetje leeg, ook lijkt het alsof de kick in de verkeerde noten gepitcht is. Een handige tool hiervoor is de gratis plugin GTune die je de noten van je kick en/of geluiden laat zien.

Ben zelf een keer met wat hardere hardstyle bezig. Leads hebben nog wat werk nodig want ik vind ze niet heel erg bij de stijl passen. Tell meh what you think :) https://clyp.it/gm1jbku2



Dat ik dit niet zelf gehoord heb >.< (juist bij de eerste track...), en ik heb daarnaast GTune nota bene ook nog. Niet aan gedacht om die voor het pitchen te gebruiken. Thanks voor de tip!

Ik weet daarnaast alleen niet zeker of meer Reverb het geluid 'voller' maakt, naar mijn idee juist rommeliger... Ik heb de reverb nu wel op aan apart kanaal staan met een bijna volledig wet signaal. Deze wordt dan gesidechained door de lead zelf, hebben jullie nog tips om hier nog e.e.a. aan te verbeteren? (Is een andere reverb plugin btw aan te raden? (Gebruik nu Fruity Reeverb 2 omdat deze lekker simpel is) Wellicht dat ik moet proberen de lead zelf dan wat aan te dikken?

Hayway schreef:
Verder vind ik dat je goed gebruik maakt van het stereobeeld,


Dit is dan weer een beetje het tegenovergestelde hier van :$

Hayway schreef:
Oja je laatste snippet, daar kan ik me ook wel in vinden. Andere stijl weliswaar maar ik luister echt van alles en nog wat. Hoe lang geleden ben je begonnen met produceren?


Leuk om te horen, die ga ik dan ook een afstoffen. :cool: Ik ben zelf eind 2014 begonnen als ik het goed heb met produceren, maar het heeft helaas een driekwart jaar stil gelegen i.v.m. afstuderen en een nieuwe baan. Ik kon me er maar moeilijk voor zitten gedurende die periode.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2016 20:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Meadow schreef:
Antergy schreef:
@Jubke ik zou sowiezo meer reverb op je leads gooien. Dit maak alles gelijk een stuk voller want nu klinkt het soms een beetje leeg, ook lijkt het alsof de kick in de verkeerde noten gepitcht is. Een handige tool hiervoor is de gratis plugin GTune die je de noten van je kick en/of geluiden laat zien.

Ben zelf een keer met wat hardere hardstyle bezig. Leads hebben nog wat werk nodig want ik vind ze niet heel erg bij de stijl passen. Tell meh what you think :) https://clyp.it/gm1jbku2


Klinkt erg goed. Melodie geeft erg veel energie mee. Dikke kicks ook. Zoals Hayway al aangaf mis ik ook nog iets bij je lead tijdens de climax. Aangezien ik zelf nog maar net begin vind ik het moeilijk aan te geven wat je ermee moet doen. Een extra laagje kan hij volgens mij wel gebruiken.

@Jubke: Je ideeën zijn tof, maar het klinkt allemaal erg dun. Ik zou meer gebruik maken van reverb, meerdere lagen toevoegen. Je lead klinkt erg saai in mijn ogen (1e track, maar geldt voor allen wel een beetje. Daarnaast zoals al gezegd pitchen je kicks vals. Kijk hier even goed naar.

Ben zelf ook net begonnen met produceren, hoor graag wat jullie ervan vinden:


Vet dat je probeert er wat sfeer in te brengen. Probeer je leads wat dikker (reverb, delay etc) te maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2016 20:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Guys!!

Hier een stukje van een nieuwe track van mij! Ik probeer vooral veel sfeer in de track te leggen :D
De track is iets zachter omdat het -6b is geproduceerd!

Wat vinden jullie ervan? Eerlijk :)

https://clyp.it/50jvgnlq
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2016 02:00 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2016 19:36 
 
Hardtraxxer

Herion schreef:
Mees-89 schreef:
Guys!!

Hier een stukje van een nieuwe track van mij! Ik probeer vooral veel sfeer in de track te leggen :D
De track is iets zachter omdat het -6b is geproduceerd!

Wat vinden jullie ervan? Eerlijk :)

https://clyp.it/50jvgnlq


Not bad, not bad. Ik vind de opbouw best lekker en geeft goed sfeertje mee. Eerste wat me opvalt is dat je kick totaal geen lows heeft. Hij dreunt niet echt lekker.

Daarnaast vind ook niet perse nodig om bij raw-achtige tracks van toon/pitch te wisselen met de kick tijdens de drop/melodie. Maar dat is persoonlijk.


Afgelopen paar dagen hier aan gewerkt. (Let niet op 't einde met die panning, vergeten weg te halen.)


Ben niet heel bekend met Hardcore, maar ik vind het goed klinken. Je kick komt goed door en er zit veel drive in je track. De screech klinkt ook goed, maar mag iets meer hoge frequenties hebben wat mij betreft. Goed bezig!

Zelf ben ik bezig met wat melodieën die ik gevonden heb op Youtube, graag uw mening:

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2016 23:06 
 
Hardtraxx Newbie

@Herion

Vind je sounds buiten de kick inderdaad wel een lekkere drive hebben, maar de kick zelf vind ik niet echt kracht hebben, voelt meer een beetje als bass zonder punch.

@DjBellyBean
Je eerste melodie zit lekker in elkaar, tweede voelt vrij willekeurig naar mijn mening, derde klinkt ook lekker! Ben alleen niet zo'n fan van die twee noten heel snel achter elkaar in beide melodien.
Overigens vind ik je sounds zelf al wel lekker klinken, al heb ik wel m'n twijfels bij die raw-kick bij zo'n euforische stijl, voelt nog niet helemaal lekker.

Heb zelf ook maar eens een euforisch nummertje in gedachten, hoor hier het resultaat:



Zit nog geen echte intro in en heeft zeker nog opvulling nodig, maar dit is het grootste gedeelte van de climax! Kritische feedback is altijd welkom!

-edit- heb hem iets geupdate, met de feedback van Re-vamp, kick ingekort en de piano meer aangezet met een plucked synth om de randomness daarvan te verkleinen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2016 02:00 
 

@HS29
Kijk, het opzetje is er. Je lead heeft nog een serieus zaagje nodig om het kracht bij te zetten. Mag ook allemaal water beter door de equalizer heen. Je Snare die je om de beat hebt staan komt totaal niet naar voren, ook hier equalizen. Verder mag er wat delay op je crash.

@ JellyBean

Kick rommelt heel erg wanneer deze pitched. Ligt wat te veel reverb over de tracks, sidechainen die hap. Ik mis nog het hele hoge high end, aka de white noise. Gooi ook eens een zaaglead over je melo heen, mss klinkt het dan wel veel vetter.

@ Herrax,

Ja wat de fak xd, Kick kan nog wat impact gebruiken. Verder mis ik hier ook weer wat high end.

Ik zelf ben natuurlijk weer bezig met mijn carnavalskneiters package. Ik kon jullie deze niet onthouden.

https://clyp.it/dulcxcfs

Mag nog wat beter afgemixt worden qua volume en compressie maar heb vandaag al wel genoeg gekloot.

Lead = 2x serum, 1x spire. Zelf in elkaar geknutseld.

Asl je nog leuke remix suggesties hebt dan hoor ik het graag. Ondertussen heeft Henk Dissel - Stap voor Stap ook al een metamorfose gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2016 22:58 
 
Hardtraxxer

@Stefaneke Dikke remix! Lijkt wel of de lead wat sidechain mist inderdaad, de kick komt ook niet helemaal lekker door.

Verder wil ik nog graag een suggestie doen: Lawineboys - Joost zou ik graag eens in een hardstyle jasje horen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2016 23:17 
 

Feedback wordt meegenomen.


RickV schreef:
@Stefaneke Dikke remix! Lijkt wel of de lead wat sidechain mist inderdaad, de kick komt ook niet helemaal lekker door.

Verder wil ik nog graag een suggestie doen: Lawineboys - Joost zou ik graag eens in een hardstyle jasje horen xd




Alstu
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2016 22:32 
 
Hardtraxx Newbie

Thanks voor de feedback!

@stefaneke haha geniaal! Krijg gelijk zin in carnaval haha, niks op aan te merken!

Heb uiteraard niet stil gezeten en de feedback verwerkt:



Meer feedback is altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2016 00:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

HS29 schreef:
Thanks voor de feedback!

@stefaneke haha geniaal! Krijg gelijk zin in carnaval haha, niks op aan te merken!

Heb uiteraard niet stil gezeten en de feedback verwerkt:



Meer feedback is altijd welkom!



Ik weet zo even niet wat je eerdere feedback is, maar ik vind je kick echt dik. Klinkt echt vol (iets wat ik bij mijn eigen wat 'hardere' kicks nog een beetje mis... Ik vind de kick ook verassend goed samen gaan met de ietwat 'zoetere' lead om het zo maar te zeggen, good work! :thumbup:

Wat ik als verbeterpunt zou meegeven is misschien wat meer of langere opvulling door downlifters en risers, ik denk dat je hiermee je build-ups en break nog wat krachtiger en voller kan krijgen.

Ikzelf heb inspiratie gehaald uit de Blademasterz live set die ik vanmiddag geluisterd heb, en dit is het resultaat:


Wat vinden jullie???
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2016 01:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@jubke, zorg, áls je pitchkicks gebruikt, dat de hoogte van je kick je melodielijn volgt, dat scheelt volgens mij een hoop! :)

Zelf sinds een paar weken weer iets gedaan, nieuwe lead/kick gemaakt. Ben benieuwd wat jullie vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2016 17:05 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
@jubke, zorg, áls je pitchkicks gebruikt, dat de hoogte van je kick je melodielijn volgt, dat scheelt volgens mij een hoop! :)

Zelf sinds een paar weken weer iets gedaan, nieuwe lead/kick gemaakt. Ben benieuwd wat jullie vinden?


Ik zou je punch heel iets omhoog pitchen en dan verder distorten. Lijkt net eens beetje aslof je punch naar beneden gepitcht is. Lead is wel Nice vind ik! :D (virus? :D)

https://clyp.it/y3sws5zi
ik heb zelf ook weer een nieuwe kick :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2016 09:44 
 
Hardtraxx Newbie

Mannonymous schreef:
Zelf sinds een paar weken weer iets gedaan, nieuwe lead/kick gemaakt. Ben benieuwd wat jullie vinden?


Damn, mooie melodielijn, en een profi sound man. Kick is ook zeer nice! Welke synth gebruik je voor je lead?

Re-amp schreef:
https://clyp.it/y3sws5zi
ik heb zelf ook weer een nieuwe kick :D


Die kick is gewoon af, very nice. Niks op aan te merken.


Sommige hebben hem al gehoord in de telegram app, maar hier is een kleine poging tot RAW. Heb de kick op m'n laptop gemaakt met FL native + Camelphat plugins, bewust zonder referentie, om te zien hoe mijn beleving is van een RAW kick.

Volgende keer ga ik echt aan de hand van tracks die ik vet vind, werken aan de verhoudingen van een kick.

https://clyp.it/obfvd0tz
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2016 18:42 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2016 21:31 
 
Hardtraxxer

@Hayway
Had m al gehoord in de groep maar kick lijkt er al echt aardig op en komen al wat in de buurt van de echte kicks. Op de manier hoe je het hebt gedaan heb je in ieder geval een originele kick. Ben benieuwd naar die nieuwe kicks :)

@Herion
Dikke kicks hoor ^^ kicks lijken wel ietsjes te hard te staan en de melodie in de climax klinkt wat dun. Lekker raw plaatje verder, weinig op aan te merken.

Sommige hadden deze ook al gehoord in de groep maar wilde m ook even hier droppen, heb wat feedback verwerkt van jullie en heb mn nieuwe kick wat verder getweaked.

Geen raw van mij kant maar lekker euphoric :D
https://clyp.it/nfqjeirg
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2016 17:41 
 
Hardtraxxer

RickV schreef:
@Hayway
Had m al gehoord in de groep maar kick lijkt er al echt aardig op en komen al wat in de buurt van de echte kicks. Op de manier hoe je het hebt gedaan heb je in ieder geval een originele kick. Ben benieuwd naar die nieuwe kicks :)

@Herion
Dikke kicks hoor ^^ kicks lijken wel ietsjes te hard te staan en de melodie in de climax klinkt wat dun. Lekker raw plaatje verder, weinig op aan te merken.

Sommige hadden deze ook al gehoord in de groep maar wilde m ook even hier droppen, heb wat feedback verwerkt van jullie en heb mn nieuwe kick wat verder getweaked.

Geen raw van mij kant maar lekker euphoric :D
https://clyp.it/nfqjeirg


Je punch is vrij kort en mist veel kracht. Dat ie kort is maakt niet zo gek veel uit, maar het zou verstandig zijn om wat meer lagen te gebruiken zodat het wat voller klinkt. Dit geldt voor de tail eigenlijk ook. Je sounds klinken best goed, maar springen er niet echt uit. Een klein dipje tussen de 500 en 1000 hz en een kleine boost rond de 10000 hz maken al een hoop verschil.


Oké jongens, ik heb voor de lol iets heel lomps gemaakt. Benieuwd wat jullie ervan vinden xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2016 01:43 
 
Hardtraxx Addict

@DJ Jellybean.
Klinkt behoorlijk trippy.
Die Extreme Loudnezz fxjes zijn imo wel een beetje te 'geplakt'.
Het idee zelf is zeker niet verkeerd.

Luistert lekker weg zo.

Heb voor de lolzzzz Gravity gekruist met Time van Hans Zimmer
Aanschouw het resultaat:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2016 11:51 
 
Hardtraxx Newbie

Mannonymous schreef:
@jubke, zorg, áls je pitchkicks gebruikt, dat de hoogte van je kick je melodielijn volgt, dat scheelt volgens mij een hoop! :)

Zelf sinds een paar weken weer iets gedaan, nieuwe lead/kick gemaakt. Ben benieuwd wat jullie vinden?


Klinkt lekker, denk dat je je lead nog wel wat voller kan maken.
Denk dat zo'n choir voice er wel lekker inpast.



Zelf ook na 8 maand weer eens wat gemaakt. (Haha anders had ik hier ook niks gepost natuurlijk).



Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner