Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2016 12:23 
 
Hardtraxx Addict

DJQuasar
Het idee is echt vet.
Je sound heeft die fijne middenweg. :thumbup:
Alleen is de lead nog een beetje dof. hij mist die lekkere helderheid.
Ook vind ik hem teveel stabben. Kan dit liggen aan de attack van bijvoorbeeld compressie?

Vind je kick ook erg lekker. Dit is ook een kick die zeker vaker in de scene mag komen vind ik.
Alleen hij is wel een beetje op de achtergrond en de punch mag ook wel wat steviger (of meer hoge frequenties) worden.

Je bent iig goed bezig man :thumbup:

Herrax
Ik denk dat je met deze track de kloof tussen raw en euforisch een beetje wil verkleinen??
Vind de reverb op de vocal niet fijn. Lijkt net of ze in een soort
Lijkt net of ze in de badkamer ofzo staat. Meer hoge frequenties (of de cut daar verwijderen).

Pads zijn nice. Fijne akkoorden.

Je mid-intro komt best wel een beetje abrupt. Je kick is goed. Maar aan die screech/sound moet zeker nog wat
gewerkt worden. En als hij naar boven gaat vind ik hem persoonlijk best vervelend klinken.

Je climax lead mag ook zeker wat steviger worden. Vind hem nogal dunnetjes en braafjes.

Het idee is zeker nice. Ik zou het bpm iets terugschroeven persoonlijk.


@Antergy

Vind je melodie op het moment nog wat random.
Je synth is wel nice. Maar je kan er denk ik nog wel meer uithalen. Misschien een extra layertje met een synth die hem nog wat meer karakter geeft?

Kick is zeker nice. Ookal is hij van een maat. Mag misschien nog iets meer karakter hebben in de staart.
Verder moeten dit soort kicks zeker terug komen! :thumbsup:


Citaat:
Dit is ff een klein probeerseltje.
De melodie is van het Main Menu theme van Need for speed 2.
Yay or nay?
https://clyp.it/kmywphu5


Niemand??


Ik heb ook mijn eerste echt serieuze track 'af'
Op de afmix na waar ik nog aan ga werken ben ik wel super tevreden over het idee.
https://clyp.it/xbzbcgkg?token=8e66866f ... 75b518ff11
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2016 20:17 
 

@M-Unic

Need 4 Speed:

Je hebt een sound die eigenlijk bedoelt is voor een break met een kick eronder. Splits die 2 elementen. Maak een break met de huidige lead, een opbouw met een zaaglead waarvan langzaam de cutoff opent en een climax. Op die manier heb je een echt opzetje en niet een stukje audio waar eigenlijk niemand iets mee kan buiten commentaar geven op de technische aspecten waarvan je zelf weet dat ze toch altijd wel beter kunnen. Zoek een richting waar je heen wilt met de energie in je plaat en zet daarvan een snippet online.

Mars

Je resonantie staat te hoog wanneer de cutoff van je synth verandert. Geluidjes zijn leuk gedaan, maar veel missen nog wat distortion of echte overtuiging. Probeer ook eens wat meer je frequenties van je lead te cutten rond de 300 / 400 Hz. Je hebt naar mijn gevoel best wel wat geluiden die elkaar in de weg zitten.

Gewoon je eigen plaat langs je favoriete plaat leggen en kijken wat er beter kan. De tail van je kicks is overigens wel lekker, je punch kan nog wel wat werk gebruiken.

@ Antergy

Delen van je kick lijken stereo te staan, daar mag je nog iets aan doen. Verder een octaaf meer in die lead lijkt me wel tof.


Zelf heb ik de laatste tijd alleen maar bullshit nummers gemaakt. Nogal wat remixen van Aprés Ski en Nederlandstalige platen gemaakt voor Carnaval (Ja waaronder K3 - 10.000 Luchtballonnen) maar die laat ik nog even rusten.

Wat ik wel wil deze zijn deze 2 opzetjes, gewoon voor lol. Hebben hier en daar nog wat afwerking nodig (en andere kick) maar het leek me grappig om ze te laten horen.

Jeckyll & Hyde - Frozen Flame Remix 17-11-16
https://clyp.it/cnevi4kq

Snollebollekes - Springen Nondetjuu Remix Testmixje 19-11-2016
https://clyp.it/0m35dk2r
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2016 21:57 
 
Hardtraxxer

@stefaneke Ben nu stiekem best wel benieuwd naar die K3 remix :lol:

Die frozen flame remix is heel erg vet, niets op aan te merken, snel afmaken :) Het klinkt allemaal wel een beetje als een LQ ripje.

Over de snollebollekes remix, je geeft het zelf ook al aan over die kick, maar ik vind m wat raar klinken in de 2e climax. Verder erg leuk gedaan :thumbsup:

Zelf vond ik nog een oud projectje waar ik maar eens even een nieuwe lead en een eigen kick onder heb gezet:
https://clyp.it/m0oytabt
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2016 20:21 
 
Hardtraxx Newbie

@ M unic

Ik vind die ‘robot’sounds echt supervet! Hoe heb je die gefikst? Zijn dat samples? Intro heeft een b-frontsfeertje  Dat is natuurlijk alleen maar een plus! Ik vind wel dat de kick er te snel in komt. Die mag wel meer opbouw en een korte break hebben. De sounds zijn erg origineel in de mid-intro. Heel nice! Je kick mag wel iets meer power hebben. Hij wordt een beetje weggedrukt door de rest van je geluiden.
Overall hele vette track! Met wat kleine aanpassingen is hij echt supervet!

@ stefaneke
Is die frozen flame remix niet gewoon een remake van een bestaand nummer? Kick klinkt wel erg goed en de rest ook maar ik heb het idee dat heel dat nummer al een keer gemaakt is… Als dat niet is klinkt ie in ieder geval wel erg pro 

Die snollebollekes remix hahahaha. Ik hou ervan! Fijne kick! Ik ben bang dat ik deze meej dn carnaval gewoon aan ga zetten bij men in de kiet :P Ik zeg simpel maar doeltreffend!

@RickV
Je opbouw kan nog wel wat meer pads gebruiken om hem meer episch te laten klinken. Je kick moet wel echt beter. Ook kan je opbouw meer variatie en spanning gebruiken! De 2e break klinkt alweer een stuk meer professioneel. De melodie is wel fijn op zich. Ondanks dat je een nieuw geluidje toevoegt in de melodie kan hij toch meer variatie gebruiken. De basis is op zich goed maar ik zou proberen hem wat meer aan te kleden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 00:24 
 
Hardtraxxer

@Re-Vamp Leuk sfeertje, feeling is zeker goed gelukt, ben zeer benieuwd hoe de track gaat klinken als ie af is. Wel beetje jammer van de vocals, die doen wel af aan de sfeer. Verder weinig op aan te merken.

@Fort Noxious Ik sluit me aan bij Re-Vamp, ik zou ook zeer zeker de melodie doortrekken in de 2e Climax

Zelf ben ik even aan de slag gegaan met jullie feedback (thanks daarvoor!), ik denk dat het zo al wel weer een stukje beter is :innocent:
https://clyp.it/3ycabi4w
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 11:27 
 
Hardtraxx Newbie

Re-vamp schreef:
Oké gister toch bezig geweest, hebben wat liggen! is nog niet geheel netjes afgewerkt, mist effectjes enzo. Maar de feeling is opzich wel dope gelukt!



Super vet man! Klinkt als kwaliteit, de feeling is er zeker. Ik kan je niet echt feedback geven weet er zelf te weinig van en je geeft aan dat er nog e.e.a. anders moet, misschien mag je kick wat harder? Maar dat zal je vast in je final versie realiseren.

RickV schreef:
@Re-Vamp Leuk sfeertje, feeling is zeker goed gelukt, ben zeer benieuwd hoe de track gaat klinken als ie af is. Wel beetje jammer van de vocals, die doen wel af aan de sfeer. Verder weinig op aan te merken.

@Fort Noxious Ik sluit me aan bij Re-Vamp, ik zou ook zeer zeker de melodie doortrekken in de 2e Climax

Zelf ben ik even aan de slag gegaan met jullie feedback (thanks daarvoor!), ik denk dat het zo al wel weer een stukje beter is :innocent:
https://clyp.it/3ycabi4w


Vind het een hele gave mix tussen een beetje trancy-achtig en hardstyle. Aparte kick! Ik denk alleen dat je wat meer moet layeren met je synth om hem voller te krijgen. En het piano stuk, zit er bij 0:36 een timingsfoutje in je piano roll? Ik hoor daar denk ik een nootje die net wat te vroeg te horen is, voor de drop is het prima dat geeft wat swing aan het geheel maar omdat het een rustig stuk is verwacht je die noot daar niet.

Ik stort me pas sinds een week in de hardstyle, ik merk dat ik daar echt veel en veel blijer van wordt dan house. Dit is mijn poging, het is nog werk in progress, maar ik hoor graag tips en tricks van de pro's:

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 16:28 
 
Hardtraxxer

@Hayway Zonde dat je die melodie uit de opbouw niet doortrekt, die is erg sterk, als je die doortrekt met de huidige melodie eroverheen, klinkt het denk meteen al een stuk voller. Klinkt zeker niet slecht, alleen leegjes en daardoor wat schel allemaal. Even ergens een hele dikke vette saw toevoegen kan al een hoop schelen.

Kick komt in ieder geval goed door, maar lijkt wat lows te missen. Ben zelf niet zo'n kickexpert dus kan hier slecht tips over geven.

Ik heb even gekeken naar het piano stukje, maar de noot zou in principe wel goed moeten staan:
Afbeelding

Ook nog effe een extra layer toegevoegd, zo klinkt ie inderdaad veel voller :)
https://clyp.it/v5u3atcq
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 17:24 
 
Hardtraxx Newbie

RickV schreef:
@Hayway Zonde dat je die melodie uit de opbouw niet doortrekt, die is erg sterk, als je die doortrekt met de huidige melodie eroverheen, klinkt het denk meteen al een stuk voller. Klinkt zeker niet slecht, alleen leegjes en daardoor wat schel allemaal. Even ergens een hele dikke vette saw toevoegen kan al een hoop schelen.

Kick komt in ieder geval goed door, maar lijkt wat lows te missen. Ben zelf niet zo'n kickexpert dus kan hier slecht tips over geven.

Ik heb even gekeken naar het piano stukje, maar de noot zou in principe wel goed moeten staan:
Afbeelding

Ook nog effe een extra layer toegevoegd, zo klinkt ie inderdaad veel voller :)
https://clyp.it/v5u3atcq


RickV! Thanks voor je feedback, wat een goed idee, zal het vanavond eens proberen kijken hoe het gecombineerd klinkt.

Over dat nootje voor mijn gevoel moet hij dus op de hele kopen (stukkie naar rechts) maar ik weet het niet zeker, op de een of andere manier kan viel hij me erg op toen ik het luisterde!

Waarom gaat trouwens die Embed hier stuk?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 19:22 
 
Hardtraxx Newbie

Ok ietwat aangepast op jouw feedback. Ik heb een beetje haast ga zo weg dus het is even een test, op deze manier?

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 23:42 
 
Hardtraxxer

@Hayway Dat bedoelde ik inderdaad :D Je kunt nog een paar van die saws/leads layeren om het allemaal wat nog even wat voller te laten klinken. Ook staat de kick ietsjes te hard vergeleken bij de andere sounds. Die hoge uithalen kun je misschien een toontje lager doen, die zijn wel erg hoog nog.

Zelf heb ik ook weer eventjes wat nieuws in elkaar gezet vandaag:
https://clyp.it/zx3n2j0f
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2016 10:51 
 
Hardtraxx Newbie

RickV schreef:
@Hayway Dat bedoelde ik inderdaad :D Je kunt nog een paar van die saws/leads layeren om het allemaal wat nog even wat voller te laten klinken. Ook staat de kick ietsjes te hard vergeleken bij de andere sounds. Die hoge uithalen kun je misschien een toontje lager doen, die zijn wel erg hoog nog.

Zelf heb ik ook weer eventjes wat nieuws in elkaar gezet vandaag:
https://clyp.it/zx3n2j0f


Vanavond ga ik vollebak bezig met creatief zijn, dan ga ik er serieus iets van bakken. Nu al zin in!

Klinkt mysterieus, mooie intro. En die pluck die er in komt very nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2016 17:41 
 

RickV schreef:
@Hayway Dat bedoelde ik inderdaad :D Je kunt nog een paar van die saws/leads layeren om het allemaal wat nog even wat voller te laten klinken. Ook staat de kick ietsjes te hard vergeleken bij de andere sounds. Die hoge uithalen kun je misschien een toontje lager doen, die zijn wel erg hoog nog.

Zelf heb ik ook weer eventjes wat nieuws in elkaar gezet vandaag:
https://clyp.it/zx3n2j0f


Tip: gebruik een kick met punch

En je melodie is triplet? Zet dan ook je percussie op triplet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2016 22:40 
 
Hardtraxx Newbie

stefaneke schreef:
RickV schreef:
@Hayway Dat bedoelde ik inderdaad :D Je kunt nog een paar van die saws/leads layeren om het allemaal wat nog even wat voller te laten klinken. Ook staat de kick ietsjes te hard vergeleken bij de andere sounds. Die hoge uithalen kun je misschien een toontje lager doen, die zijn wel erg hoog nog.

Zelf heb ik ook weer eventjes wat nieuws in elkaar gezet vandaag:
https://clyp.it/zx3n2j0f


Tip: gebruik een kick met punch

En je melodie is triplet? Zet dan ook je percussie op triplet.


Was deze voor mij of voor RickV? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2016 23:34 
 
Hardtraxxer

Hayway schreef:
stefaneke schreef:

Tip: gebruik een kick met punch

En je melodie is triplet? Zet dan ook je percussie op triplet.


Was deze voor mij of voor RickV? :D


Deze was vrij duidelijk voor mij bedoeld xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2016 09:49 
 
Hardtraxx Newbie

RickV schreef:
Hayway schreef:
stefaneke schreef:

Tip: gebruik een kick met punch

En je melodie is triplet? Zet dan ook je percussie op triplet.


Was deze voor mij of voor RickV? :D


Deze was vrij duidelijk voor mij bedoeld xd


Ik dacht even dat het een toevoeging was op jouw commentaar. My bad :x

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2016 18:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@RickV Leuk gedaan met dat choir :thumbup: Alleen wanneer je melodie erin komt stopt de choir direct en lijkt het net of het een slecht gemixte overgang is, je kan de choir beter door laten lopen (weliswaar zachter). en gebruik wat FX's, zoals uplifters etc. Melodie is lekker ouderwets :P

Zelf ook eens het hardstyle weer opgepakt, moet nog vocals vinden om alle gaten op te vullen. En verder klinkt het nog leeg in de break dit ga ik later fixen :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2016 22:15 
 
Hardtraxx Newbie

@AvixDJ

Vind je sounds echt professioneel klinken! Ben wel benieuwd ook hoe je die synth zo hebt gekregen? Doet me denken aan code black! Enige wat ik erop aan te merken heb is dat de verder opbouw iets te snel komt volgens mij dat stukje op 0:57. Verder klinkt het echt heerlijk, mis eerlijk gezegd ook nog niet echt vocals.


Heb zelf nog even zitten spelen met een echte kerst klassieker en een veels te harde kick haha, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2016 15:31 
 
Hardtraxx Newbie

HS29 schreef:
@AvixDJ

Vind je sounds echt professioneel klinken! Ben wel benieuwd ook hoe je die synth zo hebt gekregen? Doet me denken aan code black! Enige wat ik erop aan te merken heb is dat de verder opbouw iets te snel komt volgens mij dat stukje op 0:57. Verder klinkt het echt heerlijk, mis eerlijk gezegd ook nog niet echt vocals.


Heb zelf nog even zitten spelen met een echte kerst klassieker en een veels te harde kick haha, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!


Looohoooool haha nice, perfect voor het kerstgevoel hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2016 15:33 
 
Hardtraxx Newbie

Mijn "Officiele" eerste hardstyle preview.



De eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van een compressor, OOIT. Man ik leer een hoop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2016 15:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
@RickV Leuk gedaan met dat choir :thumbup: Alleen wanneer je melodie erin komt stopt de choir direct en lijkt het net of het een slecht gemixte overgang is, je kan de choir beter door laten lopen (weliswaar zachter). en gebruik wat FX's, zoals uplifters etc. Melodie is lekker ouderwets :P

Zelf ook eens het hardstyle weer opgepakt, moet nog vocals vinden om alle gaten op te vullen. En verder klinkt het nog leeg in de break dit ga ik later fixen :)




Heel erg vet! Die synth klinkt heel erg goed, de kick is ook lekker :thumbup:. Persoonlijk vind ik net als HS29 dat de climax er wat snel in komt.

Ben zelf na een lange tijd weer eens een keer begonnen met hardstyle.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2016 09:28 
 
Hardtraxx Newbie

D-Ruz schreef:


Klinkt vet! Ik luister nu wel gekleurd (oordoppen) vind de clap net niet genoeg doorkomen in het eerste stuk, maar dat is misschien wel bewust! Verder bij de opbouw aan het einde nog ff wat laag!

Vette melodie, en een drumrol aan het einde zeg maar net voor de drop die ook zeer vet gemaakt is. Hou ook van je trommels in het begin. Nice work! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2016 22:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hayway schreef:
Mijn "Officiele" eerste hardstyle preview.



De eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van een compressor, OOIT. Man ik leer een hoop!



Ik vind je opbouw echt goed! Pakkende sounds en melodie, genoeg verschillende geluiden waardoor het lekker vol klinkt, nice work :thumbup:

Waar ikzelf nog aan zou werken:
- Ik vind sommige elementen wat 'hol' klinken, alsof er een flanger/phaser iets teveel doorheen gemixt is? (Bijv. de crash op 15 seconden)
- Je kick vind ik ook nog wat hol. Dat kan natuurlijk smaak zijn, maar ik vind een kick met iets meer hoog erin of een iets meer aanwezige tail zelf mooier bij dit soort hardstyle ;)
- Misschien is er nog wat winst te halen met wat EQ'ing en sidechaing om je hogere melodie (het scherpe geluidje) bovenop je 'main lead' wat duidelijker erop te krijgen?


En nu wat eigen snippets.... Het is al een tijd geleden dat ik wat gepost heb aangezien mijn eigen produceren ietwat stil gelegen heeft, maar de laatste tijd toch weer opgepakt en zou graag jullie mening eens willen horen :)

Nummer 1:


Nummer 2: (Deze is meer voor de fun en met geripte noisecontrollers kick, dacht deel hem toch even :$ )


Nummer 3:


Nummer 4: (Iets totaal anders dan hardstyle en al een tijd terug gemaakt, mocht deze in de smaak vallen dan wil ik deze nog wel eens een upgrade geven met mijn huidige productie 'skills')


Alvast bedankt voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2016 02:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Jubke ik zou sowiezo meer reverb op je leads gooien. Dit maak alles gelijk een stuk voller want nu klinkt het soms een beetje leeg, ook lijkt het alsof de kick in de verkeerde noten gepitcht is. Een handige tool hiervoor is de gratis plugin GTune die je de noten van je kick en/of geluiden laat zien.

Ben zelf een keer met wat hardere hardstyle bezig. Leads hebben nog wat werk nodig want ik vind ze niet heel erg bij de stijl passen. Tell meh what you think :) https://clyp.it/gm1jbku2
Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner