Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2016 09:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Cruelty & Luke Infinite: Thanks! we moeten inderdaad nog het een en het ander leren over de afmix en hoe we alles wat dikker krijgen inderdaad :D

Over jouw track Luke: Het klinkt al aardig lekker, lekker zomers :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2016 19:29 
 
Hardtraxx Newbie

@LukeIfinite
Klinkt heel erg goed voor 6 uurtjes werk! Er zijn alleen een paar kleine dingetjes waar ik graag over wil zeuren :P . Ik vind dat de synthesizer iets te vol klinkt voor deze melodie, de synth is zeker niet slecht maar hij klinkt een beetje raar in dit nummer. Ik zou graag een soort tussenstuk horen op 0:31 waar je de melodie opbouwt, het voelt een beetje alsof die melodie uit het niets komt. Tenslotte zou ik de synth in de opbouw wat meer naar de achtergrond brengen, want zoals het nu in elkaar steekt, zitten de synth en de vocalen daar elkaar een beetje in de weg.
Voor de rest heb ik er niets op aan te merken behalve dat ik het knap vind dat dit jou maar 6 uurtjes heeft gekost om te maken. Ga zo door :thumbsup: .

@Skatzow
Klinkt heel goed, al veel beter dan iets wat ik ooit zou kunnen maken :thumbup: . Maar ik heb nog wel een paar kleine opmerkingen. In de intro zou ik graag willen dat de punch iets korter wordt en iets minder bass heeft, zo is het fijner voor dj's om het in een ander nummer te mixen :P . De mid-intro klinkt top! Ik hoor alleen wel op 1:11 een synth uitfaden die ik niet terug hoorde in de mid-intro hij voelt dus een beetje misplaatst. Als allerlaatste zou ik die 5 punches voor de tweede climax terugbrengen naar 2 of 3 nu klinkt het een beetje storend. Voor de rest klinkt het nummer top, ook voor jullie geldt: ga zo door. :)

Ik heb samen met een maat van me dit nummer gemaakt, ik denk dat dit Happy Hardcore is, of iets in die richting...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2016 23:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@awethority: de vocals zijn slechte kwaliteit ( of je hebt verkeerd gebruik gemaakt van distortion of eq waardoor ze niet goed klinken. in zon geval kan je dan soms beter gewoon andere vocals zoeken. Je melodie is niet verkeerd maar er is toch iets wat niet helemaal lekker klinkt, volgensmij de bassnoten in je melo. Lead synth is prima verder.

@m-unic: best knap gedaan aangezien je ze zelf hebt ingesproken, ook klinkt het mooi met die instrumenten erbij :). Ook de climax klinkt prima

@alexjansen: die kick is echt sick. zelf gemaakt? ik vind de uptempo kick niet echt bij de rest vd track passen tbh.

@stefaneke: kan deze niet beter in het 'andere stijlen' topic? :P :x

het trap gedeelte vind ik best apart, maar toch leuk gedaan. hardstyle gedeelte klinkt ook erg tof :)

@dj jellybean: choirs zijn mooi, lead synth is ook prima. die clapjes zijn af en toe wel uit de maat. Kick mag wel een wat hardere punch hebben.

@skatzow: lekker man :), track zit over het algemeen prima in elkaar. vind alleen de synth op 2:43 niet zo mooi. ook mag de punch vd kick wel een klein beetje 'scherper'.

@hardstylegeneration: zag hem al op RSN, echt supersick :love: ( maar buiten dat hoort ie idd niet in dit topic xd )

@lukeinfinite: klinkt netjes, mag wel iets meer reverb op de lead. Melo is echt dik, vocals passen er goed bij, benieuwd naar het eindresultaat :)

@dj cunera: valse noot in je melo op 0:12, beetje reverb op de piano kan geen kwaad. De melo vind ik wel geinig. Het gesidechainde geluidje in de climax vind ik een beetje irritant. een iets hardere kick en een hoger bpm zou ook wel vet zijn denk ik, dat het echt een soort UK hardcore wordt :)



Meningen over deze lead en melodie? Zoals de titel al suggereerd heb ik geprobeerd om het een beetje B-Front achtig te maken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2016 22:39 
 
Hardtraxx Newbie

Citaat:


Meningen over deze lead en melodie? Zoals de titel al suggereerd heb ik geprobeerd om het een beetje B-Front achtig te maken :P


@Niekert: Goed op weg. Klinkt lekker duister. Ik denk alleen dat je deze melodie als climax opening moet houden en hier geen kick onder moet gooien. Laat dit lekker raw opbouwen, clapje eronder daarna opbouwen met een snare en een build up en wanneer de drop komt met de kick, lekker met screeches gaan werken. Dan heb je een beetje een B-Front/Radical idee, zeg maar :P. Zorg dat je het niet te lang maakt en de opening lekker vlot op laat bouwen naar de drop! Het klinkt nu nog erg kaal en ik weet niet wanneer je van plan bent te gaan opbouwen, zeg maar... Succes verder!!

Ik heb al een tijdje niks meer gepost, maar heb zeker niet stilgezeten. Heb deze track zo goed als af. Het is 80% euphoric en 20% raw sausje erover. Vocalen zijn zelf ingesproken en geedit en de kicks zijn zelf gemaakt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2016 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@excentriq:

Dit klinkt erg lekker! :)

Vind vooral de midintro en break goed, alles mooi opgevuld, sounddesign is oké, vocals zijn tof. De climax is niet slecht maar ik mis toch nét wat power in je lead en kick. Vind de 2e climax overigens vet gedaan. Qua mixdown is het ook prima.



Bezig geweest met een stukje euforische hardstyle ( dit is de midintro ). Kick komt overigens uit een sample pack ( wel wat ge-edit ), en de lead is van de Energyzed tutorial :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2016 18:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Niekert schreef:



Bezig geweest met een stukje euforische hardstyle.


Klinkt opzich wel chill, maar heb het idee dat op sommige stukken de noten iets anders moeten lopen.
Ongeveer tussen 0:09 en 0:13 en aan het einde.

Verder ben ik zelf ook bezig geweest met een melodie de afgelopen paar dagen.
Alleen weet ik niet of ik nu iets gemaakt heb wat ik zelf ergens eerder heb gehoord.
Let verder niet op de kwaliteit. Ik heb klote boxen en kan alle frequenties niet even goed horen :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2016 21:53 
 
Hardtraxxer

@Niekert
Deze vind ik persoonlijk wel heel erg vet :thumbup:
Alleen zou ik in de mid intro die melodie weg halen en vervangen door screeches en andere ruwe geluiden. Denk een beetje aan NC-ish sounds zegmaar. De reversebass komt ook nog niet helemaal lekker door. Bouw altijd om de kick heen :P

Vind de dromige sfeer wel echt gaaf gedaan en de melodie is imo ook prima. Buildup klinkt aardig en is in mijn ogen vol genoeg.

@Sicknez
Klinkt nog een beetje leeg & dunnetjes allemaal :/ .
Melo vind ik iig wel best leuk. Heeft zeker potentie imo. Heeft alleen nog wat meer werk nodig.
Lead kan veel dikker, denk aan bijvoorbeeld akkoorden op de achtergrond. Op plekken waar geen kick aanwezig is zou ik een subbass onder zetten. Zo word het geheel nog wat warmer en voller! :)



---

Ben zelf de laatste tijd echt heel veel bezig geweest met experimenteren.
Heb gisteren Sytrus ontdekt, en jeetje ik ben verliefd :loving:

https://clyp.it/ykfso30a

Alle sounds (behalve kick etc dan..) komen uit Sytrus! :)
By the way, ook een nieuwe kick xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2016 13:43 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@Excentriq: Lekkere track! Ik denk dat de lead wat dikker mag maar vind je kick super!

Ben ook weer even bezig geweest:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2016 19:23 
 
Hardtraxx Newbie

@Michel88: Het is nog niet echt een volledige track. De kick is overduidelijk nog niet af en mist veel punch en laag. De track klinkt verder nog erg leeg. De lead in je midintro is ook wat te eentonig. Experimenteer eens met snares, crashes en claps. Daar wordt het wellicht al wat voller van. Vind de vocals wel awesome en je kickrolls zijn ook vet.

Verder nog mensen reacties op mijn track? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2016 23:23 
 
Hardtraxxer

*uhum*
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2016 20:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hij slaat je gewoon over ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2016 19:26 
 

@ Re-amp

Vette geluiden man, misschien wat meer eq'en hier en daar maar de solide basis voor die dingen is er zeker.

@ Michel88

Kick klinkt wat dof, mist echt die wrauw feeling. Er mag wat meer EQ op die geluiden in de mid intro. Je hall drop staat te hard. Er lijkt een pre-delay op het intro geluid te staan wat naar mijn zin het geheel wat onsoepel maakt.

Je melo heeft een synth met een octaafje hoger nodig heb ik het gevoel. Verder krijg ik een beetje een we are posessed hhz rmx gevoel bij de melo.

@ DJ Centriq

Die kick ligt goed in de mix, komt lekker hard binnen. Misschien net iets te veel bas. Verder is je mid intro- best wel oke. Misschien moet je die detuned riser die er telkens inzit wat tweaken, klinkt zo niet heel fris. De Break is lekker gedaan, leuke shit. De lead mag wat meer overtuiging hebben. Je vocalen hebben ook wat meer overtuiging nodig, zelf opgenomen? De melodie is in potentie leuk, maar met een andere synth kan er meer uigehaald worden. Gaat het BPM nou omhoog bij je 2e climax? Zou ik niet doen.

Nu mijn meesterwerk voor het aankomende kampioenschap voor het 2e elftal van mijn voetbalteam.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2016 16:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

mn eerste hardcore productie waar blijven de labels yo

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2016 20:36 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Thnx voor de feedback!
@Stefaneke vind hem af en toe een beetje te 'schreeuwerig' voor de rest vette bootleg! Vooral ook voor mijn voetbalteam ;)

Mijn eerste raw projectje:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 20:47 
 
Hardtraxxer

Michel88 schreef:
Thnx voor de feedback!
@Stefaneke vind hem af en toe een beetje te 'schreeuwerig' voor de rest vette bootleg! Vooral ook voor mijn voetbalteam ;)

Mijn eerste raw projectje:


Je lead klinkt 'leeg', probeer deze eens te layeren verdeeld over verschillende octaven. Dan klinkt het wat voller. Verder klinkt het vrij eentonig, experimenteren met effectjes kan al een heel stuk helpen :thumbup:

Eigenlijk hoor ik nu volop te leren voor m'n laatste tentamen, maar ik kon het niet laten om vandaag wat te produceren. Dus heb ik zojuist dit gemaakt:



Ik weet dat het slechts een intro is, maar wat vinden jullie hiervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 16:05 
 
Hardtraxx Newbie

@DJ JELLYBEAN:
De kick mist wat power en de kickrolls klinken een beetje uit de maat. Maar voor de rest is dit een heel goed begin voor een goede Reverze Bass, ik zou er zeker wat mee doen!

Ik had zin om even weer wat ongeïnspireerde Rawstyle te maken zodat ik wat kon oefenen met kickrolls. Let maar niet op de kwaliteit van de kick, soundcloud heeft dat helemaal verpest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 12:13 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@DJ Cunera
Vind de kick wel lekker klinken hoor. Zou er misschien alleen wat minder reverb op gebruiken.

Heb de theme song van mijn favoriete spel vroeger gebruikt Mortal kombat! xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 18:20 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Michel88 schreef:
@DJ Cunera
Vind de kick wel lekker klinken hoor. Zou er misschien alleen wat minder reverb op gebruiken.

Heb de theme song van mijn favoriete spel vroeger gebruikt Mortal kombat! xd



Hele vette melodie! Sfeertje zit er goed in en de track zelf zit goed in elkaar.
Een paar opmerkingen:
- Je lead klinkt nogal droog en wordt best een beetje weggedrukt, waardoor hij wat mager klinkt.
- Je tweede kick klinkt vals, misschien even kijken naar de toonhoogte :)
- Het tweede stuk (outro denk ik?) vind ik ook meteen wat saai en neemt niet de sfeer mee vanuit de climax

Hopelijk kun je hier wat mee.

Zelf heb ik een bootleg gemaakt (die inmiddels af is) van Elize - Automatic, benieuwd wat jullie ervan vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 01:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@TheVenator Heb hier niet echt wat op aan te merken eigenlijk :thumbup: Misschien dat je je reverb wat meer zou sidechainen met je lead waardoor je lead er net nog wat meer uitspringt maar verder zit het goed in elkaar!

Zelf ookweer verder geweest met een project, nieuwe synth gemaakt etc. ben nog niet zeker of ik de melodie wel wat vindt, vooral benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 09:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Michel88 schreef:
@DJ Cunera
Vind de kick wel lekker klinken hoor. Zou er misschien alleen wat minder reverb op gebruiken.

Heb de theme song van mijn favoriete spel vroeger gebruikt Mortal kombat! xd



Hele vette melodie! Sfeertje zit er goed in en de track zelf zit goed in elkaar.
Een paar opmerkingen:
- Je lead klinkt nogal droog en wordt best een beetje weggedrukt, waardoor hij wat mager klinkt.
- Je tweede kick klinkt vals, misschien even kijken naar de toonhoogte :)
- Het tweede stuk (outro denk ik?) vind ik ook meteen wat saai en neemt niet de sfeer mee vanuit de climax

Hopelijk kun je hier wat mee.

Zelf heb ik een bootleg gemaakt (die inmiddels af is) van Elize - Automatic, benieuwd wat jullie ervan vinden :)


wauw, heel tof gedaan! Idd niet veel om op te merken maar miss dat de vocals nog wat meer eruit kunnen springen? zeker in de 2e climax, vind ze een beetje zacht. Lekkere melodie ook! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 10:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt heren :)
Ja misschien voordat ik hem weggeef even de vocals nog net iets harder zetten in de climax :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 19:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Michel88: Naast de punten die The Venator aangaf, zou ik goed kijken naar je afmix. Op dit terrein kun je nog veel winnen en dan klinken je tracks ook meteen een stuk beter. Zorg ook dat beide kicks evenveel kracht hebben. Nu is de laatste kick krachtiger dan de eerste(deze mist laag tegenover de andere kick)

@The Venator: Leuke bootleg! De kick zou een heel klein beetje harder mogen. Ik zou bij de tweede climax ook een extra top laagje erbij doen, dat geeft wat variatie en net wat meer kracht aan de tweede climax.

@AvixDJ: Je lead is nog erg dun en ik vind het top hoog erg vies. Het idee van je melodie is aardig maar is niet mijn smaak, de glide valt soms ook niet lekker.


Bezig met een screechy mid-intro, wat vinden jullie er van?:
https://soundcloud.com/skatzowchaze/skatzow-chaze-snippet1/s-zXWfC
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2016 11:51 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 11:06 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@Herion: Helaas ben ik niet zo van de hardcore.. Maar klinkt voor mijn gevoel allemaal net te schoon. Of hoort dat zo bij hardcore :$ Maar voor de rest prima begin voor je sounddesign.
@Skatzow: Klinkt allemaal erg dik. Vooral die kick :woot:
@The Venator: Blijf het knap vinden om de lead zo passend bij de tekst te krijgen.Hij klinkt erg goed, alleen de kick iets harder inderdaad. Mag ik vragen met welke plugin je de lead gemaakt hebt?

Na een tijdje geen FL meer aangeraakt te hebben toch maar weer begonnen met prutsen. Heb drie melodietjes gebouwd waarvan ik er een wil uitbouwen. Volgende week verhuizen en zit ik een tijdje zonder internet dus nu ideale moment om weer te beginnen :)


Mijn gevoel zegt melodie 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 12:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

hemme-time schreef:
@The Venator: Blijf het knap vinden om de lead zo passend bij de tekst te krijgen.Hij klinkt erg goed, alleen de kick iets harder inderdaad. Mag ik vragen met welke plugin je de lead gemaakt hebt?

2x Sylenth.1 saw/square leads en 1 toplaagje ook in Sylenth.1
hemme-time schreef:
Na een tijdje geen FL meer aangeraakt te hebben toch maar weer begonnen met prutsen. Heb drie melodietjes gebouwd waarvan ik er een wil uitbouwen. Volgende week verhuizen en zit ik een tijdje zonder internet dus nu ideale moment om weer te beginnen :)


Mijn gevoel zegt melodie 3


Ik vind melodie 1 en 2 niet heel bijzonder, blijven echt niet hangen. 3 vind ik best vet, doet me denken aan een oude saifam plaat icm die lead. Ik zou lead 3 nog iets uitwerken om het wat meer 1 geheel te maken.
Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner