Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2016 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator, toffe plaat hoor. Kick ligt ook erg prettig in het gehoor. Ben het wel eens met wat AvixDJ zegt. Zodat de lead nog net wat schoner klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2016 23:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@the venator: klinkt echt heel nice! Lekker vol, krachtige sounds, ook vette kick :D

@hemmetime: er zit niet echt een 'verhaal' in je melodieen. Vind 3 de beste maar die kan ook nog wel beter.

@herion: klinkt niet verkeerd. Er mogen wat meer hoge frequenties in je kick. De screech mag wel wat agressiever ( met EQ automation bijv ) en ik mis wat reverb.

@skatzow: het is af en toe wat random, maar de sounds zijn prima. Misschien iets meer reverb?



Dit is de 1e track ooit die ik daadwerkelijk af heb gemaakt. :P

Hoor graag wat jullie er van vinden en wat er beter kan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2016 15:52 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@Niekert ik vind de melodie echt vet! Alleen de kick van de intro vind ik wat minder mooi.

Ben zelf ook weer bezig geweest:


Vocals zijn van K19.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2016 23:58 
 
Hardtraxx Addict

Skatzow
Vind de sounds zelf echt dik! Alleen vind het patroon van de screech nu nog een beetje te chaotisch voor mijn doen.

Lekkere kick trouwens !


@Herion
Je bent al goed op weg met je kick!
Je screech sound daarintegen is wel erg basic nu. Speel wat met EQ + Distortion en automate je EQ.
Zo krijgt je screech al veel meer beweging. Je kan er eventueel nog een phaser of iets in die richting op gooien.


@Hemme-time
Ook ik vind melodie 3 het vetste :thumbup: .
Die andere 2 doen mij niet zo veel.



Niekert Ik had m natuurlijk al via de chat gehoord :thumbsup:
Gewoon een dikke plaat met een fijne melodie!

@Michel88
Klinkt wel geinig! Maar vind de lead sound nog erg basic en/of droog klinken. Gooi er wat effecten/automation op?
Ook vind ik het op de kick na niet echt 'raw hardstyle'.
Ga zo door iig! Ik vermoed dat je met wat automation + effecten op je lead een hele andere sfeer kan creeën.


Ik heb voor de lol een track die ik jaren geleden heb gemaakt opnieuw aangepakt. Niet een super serieus iets ofzo. Het was oorspronkelijk een kick probeerseltje om me nieuwe kick te testen. Ik vind het nog een best geinig trackje geworden zo!
Onder mijn nieuwe alias trouwens!

Edit: Ondertussen een beetje aangepast met andere outro (vond hem veelste random) en heb mezelf als koor sound toegevoegd door middel van de blurfunctie van edison. Ook heb ik de reverb op de lead wat voller gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2016 12:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Skatzow
Vind de sounds zelf echt dik! Alleen vind het patroon van de screech nu nog een beetje te chaotisch voor mijn doen.

Lekkere kick trouwens !


@Herion
Je bent al goed op weg met je kick!
Je screech sound daarintegen is wel erg basic nu. Speel wat met EQ + Distortion en automate je EQ.
Zo krijgt je screech al veel meer beweging. Je kan er eventueel nog een phaser of iets in die richting op gooien.


@Hemme-time
Ook ik vind melodie 3 het vetste :thumbup: .
Die andere 2 doen mij niet zo veel.



Niekert Ik had m natuurlijk al via de chat gehoord :thumbsup:
Gewoon een dikke plaat met een fijne melodie!

@Michel88
Klinkt wel geinig! Maar vind de lead sound nog erg basic en/of droog klinken. Gooi er wat effecten/automation op?
Ook vind ik het op de kick na niet echt 'raw hardstyle'.
Ga zo door iig! Ik vermoed dat je met wat automation + effecten op je lead een hele andere sfeer kan creeën.


Ik heb voor de lol een track die ik jaren geleden heb gemaakt opnieuw aangepakt. Niet een super serieus iets ofzo. Het was oorspronkelijk een kick probeerseltje om me nieuwe kick te testen. Ik vind het nog een best geinig trackje geworden zo!
Onder mijn nieuwe alias trouwens!

Edit: Ondertussen een beetje aangepast met andere outro (vond hem veelste random) en heb mezelf als koor sound toegevoegd door middel van de blurfunctie van edison. Ook heb ik de reverb op de lead wat voller gemaakt.

Vind je kick wel een lekker oud stijltje hebben, maar de bass mag ietsjes minder aanwezig zijn. Je lead vind ik een beetje klinken als een schrale square lead dus misschien kan je daar nog even naar kijken. Je effecten voor de outro mogen iets meer naar voren komen. outro klinkt wel lekker, mag wel nog ietssss scherper.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2016 18:42 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@Joegoslaaf: Klinkt niet verkeerd! Ben niet zo'n fan van de screech.

Zelf ook weer even bezig geweest:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2016 22:41 
 
Hardtraxxer

't is voor jaren terug dat ik hier voor 't laatst een post heb gedaan, wilde vandaag toch nog wel eens iets delen ;p
In de laatste posts van dit topic zitten wel leuke ideeën, maar leads zijn erg dun en missen breedte. Kicks moeten (veel) beter uitgewerkt worden.

Hieronder een van onze laatste trackjes, ik gooi 'm hier voor de fun tussen ;) XX
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2016 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@M Unic, je lead heeft vrij veel mid in mijn oortjes, kick klinkt al redelijk (goede basis) zou nog iets meer crunch in te tail toevoegen. Mid outro sound is zeker leuk! :D

@Joegoslaaf, je screech verzuipt in de reverb, snap wat je probeert, ik zou een gesidechainde reverb gebruiken zodat je screech er iets beter uit komt. Eigenlijk het enige wat hoog in je mix bevat is de screech, de andere sounds komen zo een beetje in het niet. Bijvoorbeeld je padjes op het einde klinken vrij dof. Kwestie van EQ'en.


Wij zijn ook weer bezig geweest in de studio. Eerste plaat van de 2 is wat meer trancey/rustig haha. 2e plaat probeerden we het oude fusion gevoel wat meer terug te brengen. Beide zijn nog vol in aanbouw, dus alle feedback is welkom :D


Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2016 18:31 
 
Hardtraxx Addict

@joegoslaaf
De screech is totaal m'n ding niet. Maar dat is mijn smaak.
Vind je kick wel lekker! en dat spacende 2e stuk spreekt mij iig veel meer aan dan het stukje met de screech :)(Jammer dat dat zo kort is!).

Michel88
Dat melodietje is super vet natuurlijk. Ik heb alleen het idee dat de zang en je melodie niet op de zelfde hoogte zitten. Ook lijkt je lead TE detuned waardoor het een beetje valsig is. Ben ook niet helemaal van het tempo in combinatie met de kick. Vind het wat te opdringerig overkomen(Maar dit kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn.) je kick en lead sound vind ik beide zeker niet verkeerd klinken :thumbup: .


DoubleTrouble
Misschien de volgende keer ook eens wat van onze producties beluisteren en beoordelen? :$
Klinkt op het eerste gehoor dik zeg! Jullie kick doet me een klein beetje denken aan een Zatox kick.

Die lead sound op 0:52 :love:. Heerlijk! Waar is deze mee gemaakt??
Fijne melodie ook! In z'n geheel luistert het lekker weg.

Hoe lang is de track eigenlijk?? Volgens mij niet zo gek lang he?
Vind het persoonlijk wel jammer dat tracks tegenwoordig zo kort moeten zijn. Ik zelf zit altijd al snel op de 6+ minuten, hehe :P .


Chaze
Jullie eerste preview heeft een fijne melodie! Alleen vind ik lead nog wat te droog klinken. Misschien de reverb channel wat meer open zetten? (Althans als jullie via sends werken). Ook vind ik de lead een klein beetje te 'layerig' klinken het is nog niet helemaal een geheel in mijn oren.


Dit is bij de 2e preview iig wel anders. Wat een fijne lead sound!
Sowieso doen dit soort melodieën het bij mij altijd wel goed :thumbsup: .
De kick mag nog wel iets meer sub hebben. Hij mist nog wat kracht. Maar het karakter is dik in orde :thumbup: Bij deze heb ik wel het Fusion gevoel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2016 10:15 
 
Hardtraxxer

M Unic schreef:
DoubleTrouble
Misschien de volgende keer ook eens wat van onze producties beluisteren en beoordelen? :$
Klinkt op het eerste gehoor dik zeg! Jullie kick doet me een klein beetje denken aan een Zatox kick.

Die lead sound op 0:52 :love:. Heerlijk! Waar is deze mee gemaakt??
Fijne melodie ook! In z'n geheel luistert het lekker weg.

Hoe lang is de track eigenlijk?? Volgens mij niet zo gek lang he?
Vind het persoonlijk wel jammer dat tracks tegenwoordig zo kort moeten zijn. Ik zelf zit altijd al snel op de 6+ minuten, hehe :P .


Bedankt voor je reactie :)
Ik had in 't kort aangehaald dat leadsounds en kicks in bovenstaande previews beter moeten, maar niet specifiek namen erbij gezet. Ik hoor bij de meeste producers dat 't niet echt aan de ideeën ligt, maar meer aan het uitwerken van sounds en een goede basis om mee te starten :)
Als je een veel te dunne lead combineert met een kick waarin te weinig laag/mid-laag en een beetje een rare crunch zit, dan stop ik al snel met luisteren. Een tip is dus om te zorgen dat je basics goed zijn. Afgelopen week maakte ik de lead van release (atmozf.) volledig na. Tut's daarover vind je niet. Ga leads maken en zorg dat je weet waar je mee bezig bent - het is niet alleen maar layeren. Hoe beter je basics, hoe vetter je tracks en des te meer ruimte krijg je om je unieke karakter te geven aan muziek :)

Vwb kicks; heb al eerder terug gekregen dat ze ergens op "lijken", zo ook onze vorige kick (een label kwam 't bekend voor). Ik heb alle projectfiles nog, dus dat scheelt ;p
Lead is gemaakt met, jawel, Sylenth :). De start van de build-up op 0:52 is een single layer =D. Op Game of Mind (lokaal feestje) is deze track live geweest, die lead is echt monster! Hahaha
Track is in totaal 3:31 lang. Voor een paar jaar terug hadden wij ook altijd tracks van 5/6/7 minuten. We houden dat nu kort, willen de gehele track fris houden en niet te veel in herhaling vallen. Maar ik vind 't persoonlijk ook heus niet erg als een track langer duurt hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 19:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@doubletrouble:

over het algemeen erg goede track. lekkere melo en mixdown is ook prima :thumbup:

@chaze:

die 2e plaat klinkt echt heel dik! vette melo en supersfeer. De 1e vind ik wat minder, beetje saai :$

@cruelty:

de 1e kick is wel lekker :P


Ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. De opbouw is nogal leeg maar daar komen nog vocals in.



En ook nog een gated kick gemaakt, ook gelijk wat screeches erbij gedaan :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2016 15:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Niekert er zit een lekkere drive in je lead :thumbsup: Het klinkt alleen nog een beetje droog allemaal, verder is je kick ook wel chill!

Over je gated kick track, kick is goed alleen vind ik het patroon van je screech niet echt lekker.

@Chaze Jullie kunnen wel wat meer fx's gebruiken, uplifter bijv. crashes etc dat laat het al een stuk minder droog klinken :P


Heb zelf de defqon.1 vocals van dit jaar gepakt en m'n track hier een beetje op afgestemd, vooral bezig geweest met het sounddesign en moet nog een lead synth maken :x

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2016 17:23 
 

@Davin, Altijd cool zulke breaks. Ik vind wel je akkoorden niet helemaal goed in de mix zitten. Verder niet vele over te zeggen.

@Niekert, 2e snippet is niet mijn smaak, de synth valt niet op zijn plek. Je 1e snippet laat zien hoe het moet, energiek, je melodie is wel erg druk, maar dat is jouw keuze. Pitchkicks vind ik ook fijn gebruikt hier. Kick mag nog wel wat meer karakter hebben in het midden.


Na een hele tijd uit de running (ECTS binnen harken op de uni) ben ik onlangs eens begonnen met het aanpakken van sound design. Aangezien ik screeches niet zo interessant vindt richt ik me meer op anders sounds.

Et voila, klopt misschien niet heel erg maar het gaat om het idee.

https://clyp.it/1m0pf4pn
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 18:42 
 
Hardtraxx Newbie

@stefaneke: Klinkt wel potentieel. Je kick mist misschien nog wat punch. Je sounds zijn erg vet. Gaat al richting het oldschool-achtige stijltje, maar niks mis mee! Alleen je sounds hebben veeeelste veel distortion, of zijn niet goed afgemixt/gemastered, waardoor het lijkt alsof de kick erin verzuipt, zeg maar. Dus goed op weg, maar nog niet af!

Ik heb ook weer een nieuwe preview. Vocal gejat, kicks en screeches zelf gemaakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 11:02 
 
Hardtraxxer

AvixDJ
ik vind die buildup best vet eigenlijk! Beetje Code Black/Atmozfearish. Ik denk wel dat je nog wat zou kunnen doen aan de mix. Je hebt wat te veel laag van de vocal gehaald, klinkt wat dof en staat te zacht. Verder vet! Heb je 't al uitgewerkt?

stefaneke
Top idee. Zulke intro's zijn echt de bom. Fan van MVTATE toevallig?
Uitwerking kan wel echt nog werk gebruiken. Main geluidje, saw-achtig, keert 't meeste terug; is echt irritant. Staat te hard en ik vind de sound niet mooi. Verder mis ik reeverb, op nagenoeg alles, en je sounds zitten je kick in de weg.

Excentriq
't is goed te horen waar je naar toe wil met je track. Ik vind kick op een "rappende" vocal meestal wel cool :)
Je kick kan wel nog wat werk gebruiken, je punch staat te hard en je tail is niet heel erg mooi. Ik mis de crunch in je tail en verder vind ik 'm erg statisch. Wat meer "movement" zou geen kwaad kunnen. Produce je met FL?
Ik hou persoonlijk niet zo van screeches, dus dat stukje vind ik niet zo cool eigenlijk. Ook hier is nog winst te behalen voor wat betreft de sound design. Je lead is vervolgens te dun, misschien wat meer stapelen en reeverb/delay beter gebruiken. Sorry als ik 'n beetje bot over kom, probeer je gerichte feedback te geven. Je bent goed op weg! :)

Hieronder enkele snippets van onze eigen tracks. Misschien vinden jullie 't wel vet ;]

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2016 17:22 
 
Hardtraxxer

@doubletrouble,

Gave concepten man, volle sounds. Ben persoonlijk niet zo'n fan van zulke kicks, maar die zullen er wel genoeg zijn :D. Iig wat anders. Die op 0:58 zou het goed doen op een festival.

Ik ben er ff een aantal jaar tussenuit geweest. Mijn ssd was gecrashed, jaren aan stuff kwijt. Maar nu ff weer aan het spelen met een nieuwe kick. Blijft een leuke hobby.

Ben een beetje doof geworden dus de mixdown is vreselijk, niet op letten ples.



*EDIT

Beetje mee verder gegaan, ook met de synth.

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2016 12:14 
 

ROD schreef:
Ben een beetje doof geworden dus de mixdown is vreselijk, niet op letten ples.


Beetje makkelijk gezegd dit, want de mixdown maakt of kraakt je plaat. Je kick is niet slecht, al vind ik hem wel kracht missen.

@Funkomaticiz

Tijd geleden dit al geluisterd, zitten een heleboel toffe dingen bij, maar je moet echt af van die standaard frontliner kick.


Nouja hier is mijn anthem voor het aankomende dorpsfeest ( xd ):

https://clyp.it/3owxig5j
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2016 14:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
ROD schreef:
Ben een beetje doof geworden dus de mixdown is vreselijk, niet op letten ples.


Beetje makkelijk gezegd dit, want de mixdown maakt of kraakt je plaat. Je kick is niet slecht, al vind ik hem wel kracht missen.

@Funkomaticiz

Tijd geleden dit al geluisterd, zitten een heleboel toffe dingen bij, maar je moet echt af van die standaard frontliner kick.


Nouja hier is mijn anthem voor het aankomende dorpsfeest ( xd ):

https://clyp.it/3owxig5j

Hahaha heel vet! Zou die lead nog wat dikker maken, paar lagen erop en die kickrolls (bijv @2:15) lopen niet helemaal soepel volgens mij?

zelf ook weer aan de gang gegaan, oud project wat opgeleukt:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2016 23:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ROD
Ik vind de tail van de kick(s) persoonlijk te hol en daardoor overheerst hij ook te veel.
De melodie/lead is ook erg eentonig dit komt mede doordat de lead een scherp randje heeft wat continu doorgaat.

@stefaneke
Grappig gemaakt! :P
- De vocal in de opbouw loopt niet altijd even lekker qua timing, vooral richting de drop.
- De lead heeft heel erg veel hoog waardoor de rest van de lead/melodie word weg gedrukt en het wat rommelig klinkt.
- De kickrolls vooral bij 02:14 en 02:26 lopen niet helemaal lekker.(Niet helemaal op de maat)
Gewoon lekker uitwerken, ik vind hem wel grappig :D

@Mannonymous
- De break is nog erg leeg, dit komt ook omdat de melodie in de break erg statisch is (4x4) er mag wel wat meer beweging in de melodie zegmaar.
- Hetzelfde geld voor de climax, zeker in combinatie met de screech die telkens hetzelfde is. Ik de screech wat meer moduleren en automations in de climax gebruiken.(Eq/Filter laten sweepen zodat je screech meer beweging krijgt)
- Kick1: Deze kick mag wat meer punch/tok hebben.
- Kick2: Hierbij mag de tail juist wat harder, de tok is hierbij wel een stuk beter.



We zijn zojuist begonnen met een nieuwe track en zijn nu bezig met de Mid-intro.
Ik heb alleen het gevoel dat de mixdown/Mid-intro erg rommelig is?

(Privé link dus het kan zijn dat je op de link moet klikken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2016 19:41 
 
Hardtraxx Addict

@Skatzow & Chaze
Vind vooral dat de 'Growlsounds' een beetje teveel op de achtergrond worden gedrukt. Die mogen zeker wel wat meer op de voorgrond komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 19:09 
 
Hardtraxx Newbie

@mannonymous

:bomb: Klinkt echt lekker man! :thumbsup:


Ook ik ben weer even bezig geweest met een project. Ik ben niet heel ervaren, maar alle tips zijn meer dan welkom.



ps. mijn alias is veranderd naar "Frysian", mijn vorige alias "Resurrector" is al in gebruik namelijk. Althans een naam die er veel op lijkt.

EDIT: Project is zonder mastering/mixing btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 17:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Mannonymous, Ik sluit me vrijwel aan bij het commentaar van Skatzow. Er mag wat meer variatie in de opbouw en in het screechpattern komen. Wellicht kun je om de zoveel maten screech een keer een stukje melodie toevoegen, bijvoorbeeld zoals in de tweede climax van mijn eerste snippet hieronder.

@Skatzow, Hardtraxx geeft helaas een error, ik denk dat je je snippet verwijderd hebt? Ik kan hem dus helaas niet luisteren.

@Resurrector, De melodie en eigenlijk de hele track klinken wat simpel en repetitief. Probeer wat meer variatie in je patterns en in het gebruik van sounds te brengen. Verder is je mixdown niet je van het zoals je zelf al zegt, en kun je ook wat meer delays/reverbs toevoegen op je sounds. Je kick klinkt verder redelijk, maar hoe pitch je je kicks? Het klinkt namelijk of de punch behoorlijk meepitcht, en dat kun je beter niet doen. In hoeverre zijn het je eigen sounds trouwens?

Zie hier mijn snippets, wat vinden jullie ervan?:
Snippet 1: een opzetje met het remix pack van Sub Sonik - To Hell. Ik heb het tot nu toe alleen bij de basiselementen gehouden (geen percussie e.d. nog), omdat ik waarschijnlijk toch niet mee ga doen aan de contest. Ik twijfel nog wat over het pitchen van de kicks, omdat ze nu wel erg hoog gaan.

Snippet 2: dit snippet had ik al een tijdje liggen, en ik heb er vandaag de nieuwe versie van m'n kick onder geplakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 23:25 
 
Hardtraxx Newbie

@Resurrector
Vind je kick en melodie best lekker klinken, alleen dat geluidje voor de kick erinklapt kan ik niet goed plaatsen, qua ritme en het geluid zelf. Verder wel lekkere opzet!

@AwethorityMusic
Vind als ik heel eerlijk ben je eigen opzetje van Under Control lekkerder/beter dan de To Hell remix. Wat voor mij To Hell zo lekker maakte was die intens harde drop, nu voelt het meer alsof hij net iets te vroeg komt... Nog steeds klinkt het zeer lekker, maar daardoor vindt ik Under Control beter, buiten het feit dat ik de kwaliteit van beide tracks erg lekker vind!

Zelf nog een beetje aan het experimenteren geweest, ik wilde een beetje een heavy-metal-achtige stijl met hardstyle mixen, weet absoluut nog niet hoe het verder moet en probeer eigenlijk iets te minderen in Gitaar en meer Synthesizer achtige geluiden erin te krijgen, om het wat meer in evenwicht te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2016 23:49 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi mensen,

Zelf jaren lang hardcore gemaakt,de laatste tijd niet meer zoveel zin meer in helaas. :sleep:
Nu een poging gewaagd met Hardstyle.
Ik ben nu op het werk dus ga morgenvroeg als ik klaar ben met werken wat van jullie Snippets luisteren
en dan zal ik er wat over laten weten wat ik vind.
Hier mijn poging iig alvast.

Groetjes Martijn.
Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner