Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2016 22:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jay Reeve schreef:
Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geplaatst, maar het schoot me opeens te binnen hier weer eens een kijkje te nemen :D

@DJ JellyBean
Tempo change is leuk bij deze melodie, misschien kun je het wat opvullen met background geluiden (percussie, atmospheres etc.)
Je basslijn loopt niet lekker met de melo, die zou ik even aanpassen. Je akkoordjes zou ik wat verder layeren met meer zaagjes over octaven verdeeld en je lead mag nog wel iets minder droog :)

@Niekert
Het valt me op dat alles heel erg mono klinkt. Als je je leads breder maakt creeer je meer ruimte in je mix, komt de kick beter door en klinkt alles wat grootser en breder. Drumsounds zijn cool :)


Hier een mid-intro waar ik mee ben begonnen.
https://clyp.it/skq5mwby


Fucking ziek man! Ik zou die eerste sound waarmee je je buildup begint in de mid intro zelf iets meer volume geven. De kick in de buildup zou ik nog iets meer mid en high frequencies weghalen maar dat is denk ik meer smaak. Verder klinkt het eigenlijk gewoon heel vet.

Dit zijn 2 dingetjes voor 2 tracks waar ik mee aan het werk ben.

https://clyp.it/s4rfe54s

https://clyp.it/1cc2qm1c
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2016 23:43 
 
Hardtraxx Addict

Vind je 1e clipje echt vet klinken. Goed bezig :thumbup:.
Die 2e klinkt zeker goed. Maar ben zelf wel een beetje klaar met dat euforische stijltje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2016 23:31 
 
Hardtraxx Addict

Ben weer aardig aan het rotzooien met mixdown.
Klinkt dit al een beetje?? Heb weer een aantal nieuwe dingen geprobeerd waaronder sidechaining.
Ik vind het geluid nog niet echt zuiver klinken.. Vind het nog wat doffig klinken.


[zippy]http://www55.zippyshare.com/v/rQGsQv3h/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2016 12:07 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2016 09:54 
 
Hardtraxxer

Herion schreef:
M Unic schreef:
Ben weer aardig aan het rotzooien met mixdown.
Klinkt dit al een beetje?? Heb weer een aantal nieuwe dingen geprobeerd waaronder sidechaining.
Ik vind het geluid nog niet echt zuiver klinken.. Vind het nog wat doffig klinken.


[zippy]http://www55.zippyshare.com/v/rQGsQv3h/file.html[/zippy]


Zeker niet slecht, maar kijk eens naar je EQ als je hem wat doffig vind klinken? Weet niet zeker hoor want zit op laptop speakers :/ .

Ik ben hier gister avond bezig geweest met een maatje.


kicks zelf gemaakt :)


@M Unic

Mis een beetje sidechain op je lead (kickstart bijvoorbeeld), verder mag je kick wat meer naar voren komen. Wat voor EQ heb je toegepast op je lead?

@Luukvm

Mis een duidelijke tail, het klinkt alleen als een punch nu... Nog even aan werken dus ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2016 12:34 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 01:29 
 
Hardtraxx Newbie

Herion schreef:
M Unic schreef:
Ben weer aardig aan het rotzooien met mixdown.
Klinkt dit al een beetje?? Heb weer een aantal nieuwe dingen geprobeerd waaronder sidechaining.
Ik vind het geluid nog niet echt zuiver klinken.. Vind het nog wat doffig klinken.


[zippy]http://www55.zippyshare.com/v/rQGsQv3h/file.html[/zippy]


Zeker niet slecht, maar kijk eens naar je EQ als je hem wat doffig vind klinken? Weet niet zeker hoor want zit op laptop speakers :/ .

Ik ben hier gister avond bezig geweest met een maatje.


kicks zelf gemaakt :)

Vocal klinkt supervet man! De kick heeft alleen nog wel een tail nodig idd.

Ben zelf vandaag nieuw project begonnen, dit is wat ik momenteel heb. moet nog veel aan gesleuteld worden, dat zeker! let me know wat jullie vinden then I'll work on it :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 23:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Troxogy Ik zou die crash upriser in je break weghalen en daarvoor de reverb van je acapella reversen. Ook is je leadsynth nog wat schel, probeer hier wat meer te layeren :P

@Herion Luister momenteel op mijn laptop speakers dus kan niet echt oordelen over de kick, maar vindt je build up erg vet, alleen vindt ik je drop een beetje random

@M Unic Je lead kan ook wel wat meer layers gebruiken, verder klinkt je kick al goed :thumbup: leuke melodie overigens ook.

Ben zelf momenteel in een euforische periode, de mixdown is overigens nog niet geweldig maar ga het geheel eerst verder uitwerken. :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 22:40 
 
Hardtraxx Newbie

AvixDJ schreef:
@Troxogy Ik zou die crash upriser in je break weghalen en daarvoor de reverb van je acapella reversen. Ook is je leadsynth nog wat schel, probeer hier wat meer te layeren :P

@Herion Luister momenteel op mijn laptop speakers dus kan niet echt oordelen over de kick, maar vindt je build up erg vet, alleen vindt ik je drop een beetje random

@M Unic Je lead kan ook wel wat meer layers gebruiken, verder klinkt je kick al goed :thumbup: leuke melodie overigens ook.

Ben zelf momenteel in een euforische periode, de mixdown is overigens nog niet geweldig maar ga het geheel eerst verder uitwerken. :P


Waaaaaauwww wat mooii <3 atmozfears lovee valt weinig op aan te merken alleen zou ik een paar tonen in je melodie anders doen. Hoe heb je trouwens je impact gemaakt? had t ff geprobeerd maar k kreeg t gwn nie voor elkaar haha. Iig vandaag kickje gemaakt en wat in elkaar gezet, RAWWW wat zeggen jullie? doorgaan of deleten? xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2016 14:14 
 

Troxogy schreef:
doorgaan of deleten? xd


Stuur je geluid door een send kanaal en gooi er een dijk reverb overheen, zo klinkt het veel te kut.

@AvixDJ

Lead mag nog wel wat extra shine gebruiken. Waar heb je die trommels mee gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 15:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@stefaneke Die heb ik gemaakt met "action strings" in kontakt 5, beetje bij tweaken en daarna klooien met de midi :thumbup:

Heb hem bijna af inmiddels, echter moet ik nog een kick maken voor eronder, en aangezien ik daar niet geweldig goed in ben kan dat wel ffies duren. dus bij deze zit er tot nu toe een frontliner kick onder :x

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 02:23 
 
Hardtraxx Addict

AvixDJ schreef:
@stefaneke Die heb ik gemaakt met "action strings" in kontakt 5, beetje bij tweaken en daarna klooien met de midi :thumbup:

Heb hem bijna af inmiddels, echter moet ik nog een kick maken voor eronder, en aangezien ik daar niet geweldig goed in ben kan dat wel ffies duren. dus bij deze zit er tot nu toe een frontliner kick onder :x



Hoor je zelf niet dat de kick gigantisch vals is, tegenover de melodie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 10:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@bas Klopt maar, zoals ik al zei, gaat het ook niet om de kick, die moet er nog komen namelijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2016 23:47 
 
Hardtraxx Newbie

@Catalyze Heel nice! klinkt erg professioneel.


Ik ben nu 4 maanden bezig met producen, en de laatste 2 en halve maand al mijn vrije tijd er in aan het steken. Heb nog geen goede boxen die ga ik binnenkort aanschaffen, dus bepaalde tonen en frequenties hoor ik gewoon niet... Maar daar komt binnenkort verandering in.
Heb alles zelf gemaakt, behalve dan de vocal.
Kom maar op met wat tips. =)

Ik zie wel dat de kwali beetje anders is als k m met zippy afspeel..


[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/ZFoDd2uM/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 21:02 
 
Hardtraxx Newbie

@ AvixDJ: De lead en de arp klinken goed maar er zitten wel een aantal noten tussen die echt vals klinken. Kick klinkt goed!

@ rickyt: De kick heeft nog wel werk nodig, miss bass en moet dikker, maar het begin is er. De sounds zijn wel redelijk oke maar mag wel een stuk meer variatie in!

ben bezig met deze snippet met nieuwe kicks :woot:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2016 15:36 
 
Hardtraxx Newbie

@Catalyze: Vette vocals en hele dikke break! De kick mist nog wat kracht. Boost hier en daar nog wat frequenties.
@Rickyt: Ik zou de drop screeches nog wat layeren. Het klinkt nog wat leeg hier en daar.

Hier een opzetje van mij:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2016 22:12 
 
Hardtraxx Newbie

Revalex schreef:

Hier een opzetje van mij:



Klinkt goed! Doet me alleen meteen denken aan Colors van Headhunterz, vooral het begin.

Zo ver ben ik helaas nog lang niet, ik ben namelijk sinds 2-3 maanden(?) begonnen met produceren. Nu ik het eindelijk een ietsie bietsie klein beetje onder de knie heb ben ik toch wel erg benieuwd naar jullie mening van mijn stukje. Verwacht geen professioneel goed in elkaar gezette track. Tips en tricks zijn meer dan welkom. Ik heb een aantal tutorials bekeken op youtube en dit is tot nu toe wat ik er van geleerd heb.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 14:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@AvixDJ, Ik sluit me aan bij de eerdere feedback. Je main lead klinkt niet echt lekker, een beetje schel, te droog, en hij staat ook te hard mbt de rest van de track. Voor de rest steekt het allemaal wel redelijk goed in elkaar.

@rickyt, je kick heeft al wel een redelijk karakter, al is ie te kort, en mist er inderdaad bass voor mijn gevoel. Daarnaast zou ik de plaatsing van de snares voor de eerste climax anders doen. Verder klinkt de track behoorlijk simpel en leeg, her en der wat effecten enzo (White noise, buildups, FX kicks etc.) kan het al wat opleuken. De melodie is op zich leuk, maar gaat nogal snel vervelen.

@Catalyze, je breaks klinken erg professioneel, doen me een beetje aan Warface breaks denken. De basis van je kicks is op zich goed lijkt me, maar ze knallen er nog niet echt in: her en der klinken ze wat dof, onafgewerkt en ongebalanceerd, probeer hieraan te werken. Dit geldt wat minder voor de kick in de climax, al vind ik persoonlijk de sound/het karakter van de tweede kick uit de mid-intro weer wat beter. Verder ben ik geen fan van de Unresolved-screeches, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

@Revalex, je leadsynth klinkt goed, de sidechain/white noise erop is in mijn ogen te veel aanwezig, en dat merk ik vooral in de break. Verder steekt het goed in elkaar, al kan het mixdowntechnisch her en der wat beter, maar het is niet je eigen kick of wel?

@Resurrector, Leuk oldschool-achtig probeersel, het klinkt echter allemaal nog erg simpel, wat natuurlijk logisch is na pas 3 maanden ervaring. Probeer wat meer variatie te brengen door her en der andere instrumenten de melodie te laten spelen/sound effects toe te voegen. Ook kun je meer opbouw creƫren naar je climaxes, door gebruik te maken van white noise, filters en andere geluidseffecten (pitch riser ofzo). Ik zou wel iets doen aan de melodie op het einde, deze klinkt bij vlagen niet.

Ik ben zelf bezig geweest met een nieuwe leadsynth/melodie en heb daaromheen een snippet gebouwd. Roept u maar :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2016 23:17 
 
Hardtraxx Addict

@Awethority Je lead sound is wel nice. Vind je melodie alleen een beetje random klinken. Kick en lead samen klinken goed. Goeie punch ook! Zou alleen even die melodie opnieuw bekijken. :)



@Resurrector Het idee is wel grappig! Origineel is goud natuurlijk. Je bent al goed op weg voor iemand die 3 maanden bezig is ! Je kick wordt alleen wel erg weg gedrukt. Heb je bij de rest de laag gecut doormiddel van een Eq?? Verder zou ik even naar die melodie kijken vanaf 2:15. Die is nogal random als hij omhoog schiet zo.

@Catalyze Je kick mag nog wel wat meer body hebben! Punch is lekker maar mag ook wel wat meer punchier zijn Voeg anders eens een housekick toe en cut alle hoge en middelhoge frequenties is?

@RickyT Klinkt niet verkeerd allemaal. Je doet het al beter dan toen ik 4 maanden bezig was haha. :D
Je kick mag nog wel wat meer aan je kick sleutelen iig. De punch is zeker niet verkeerd. Maar de tail heeft helemaal geen sub. Voeg deze eens toe :).

Ik heb zelf een probeerseltje gemaakt Met een Vocoder en de vocalen van Future shock. gelijk wat geprobeerd met 'echte instrumenten' te werken. Wat vinden jullie?? Zelf ingesproken trouwens!

Edit Nieuw bestandje Wat aan de afmix gewerkt en een stukje Lead+kick erbij gedaan. Zit er express zo los achter.
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/evxDLXPs/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2016 04:02 
 
Hardtraxx Newbie

@Awethority klinkt lekker! Goede opbouw, ik mis alleen iets van screeches ofzo ^^

Zelf ook bezig met een remix van 3 Steps Ahead - In the name of love:

https://soundcloud.com/a-limit/3-steps- ... ix/s-YjieB
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2016 21:45 
 

M Unic schreef:
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/evxDLXPs/file.html[/zippy]



Ik zou wat meer hoog in je vocal doen. Hij valt niet erg op in je mix. Je climax Je lead lijkt nog wat rommelig. Break is heel tof gedaan met die drums.

@ Awethority, Ook hier de vocalen wat meer EQ'en. Kick klinkt erg goed en in het algemeen klinkt de plaat wel erg naar hoe ik het graag zou horen. Misschien kan je de opbouw proberen nog wat spannender te maken.

@hierboven, haha hier kan ik weinig commentaar op geven. Ik neem aan dat je de kick zelf gemaakt hebt?

Afgelopen middag hiermee bezig geweest. Het concept bevalt me verschrikkelijk goed.

https://clyp.it/qcstviqt
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2016 22:57 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
M Unic schreef:
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/evxDLXPs/file.html[/zippy]



Ik zou wat meer hoog in je vocal doen. Hij valt niet erg op in je mix. Je climax Je lead lijkt nog wat rommelig. Break is heel tof gedaan met die drums.

@ Awethority, Ook hier de vocalen wat meer EQ'en. Kick klinkt erg goed en in het algemeen klinkt de plaat wel erg naar hoe ik het graag zou horen. Misschien kan je de opbouw proberen nog wat spannender te maken.

@hierboven, haha hier kan ik weinig commentaar op geven. Ik neem aan dat je de kick zelf gemaakt hebt?

Afgelopen middag hiermee bezig geweest. Het concept bevalt me verschrikkelijk goed.

https://clyp.it/qcstviqt


Die drop had ik niet verwacht :P

Ik heb hier niet zoveel op aan te merken, opbouw zit goed in elkaar en je sounds klinken prima. Ik vind alleen dat je kick vrij veel hoge frequenties in de tail heeft zitten, daardoor klinkt het voor mijn gevoel een beetje rommelig. Leuk concept is het zeker.

Vandaag begonnen met een remix op een onbekende track, tips/bevindingen?

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2016 00:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@M unic
Je vocal probeerseltje is leuk en kun je zeker wat mee doen!
De Lead van de track is leuk maar nog erg dun en ligt wat op de achtergrond. Deze mag wat meer naar voren komen en ik zou persoonlijk ook iets minder LFO erop zeten.

@stefaneke
Het idee is leuk maar de afwerking vind ik wat minder, kan ook komen omdat het gewoonweg niet mijn stijl is.
Het trap stukje klinkt nog iets te geforceerd. De totale afmix klinkt ook nog droogjes en zou wat meer elementen mogen bevatten.

@DJ JellyBean
De eerste kick lijkt weg te vallen in de climax. De kickrolls zou ik ook in dezelfde maat houden als de melodie.
Ook hier is het idee zeker leuk maar het mag allemaal net wat beter uitgewerkt worden ;)

Roy en ik hebben bijna een nieuwe track af, we proberen nu alleen de afmix goed te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 22:13 
 
Hardtraxxer

:bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2016 23:14 
 
Hardtraxxer

@Stefaneke

Het klinkt allemaal nog wat rommelig, neem aan dat dit ook een ''fun'' projectje is? :P Wel grappig ^^

@DJ JellyBean

Toffe intro met die choirs, vind de melody wel een beetje random en hij loopt wat uit de maat zoals het klinkt. Kick ken ik ergens van? :P Keep it up :thumbsup:

@Skatzow

Zoals ik jullie misschien al eerder heb vertelt, qua creativiteit ontbreekt het niet bij jullie. Vette intro sounds, het mag wel echt allemaal wat dikker klinken, mis wat kracht overal. Vind jullie idee heel tof :) . Leuke bijgeluiden, vocals passen perfect en een toffe melody. Hiervan mag de lead nog wel dikker met wat onder leads. Het is een kwestie van tijd en heel veel oefenen met je mix dan komt het vanzelf! :thumbsup:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteravond nieuw idee uitgewerkt, in totaal nu uurtje of 6 werk. Dus nog lang niet klaar natuurlijk, ben wel benieuwd wat jullie van het 1e idee vinden.. ^^

https://clyp.it/qf3cd0vj
Vorige  1 ... 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner