Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 278  Volgende
Bericht Geplaatst op 11 dec 2015 20:31 

@ Niekert

Uit die synth valt veel meer te halen. Ik zelf zou proberen zo'n typische distorted Code Black lead erin te mixen. Wel leuke effecten hier en daar.

@ M unic

Xfer LFO Tool is een leuk dingetje ja, maar wat heb je dan precies hoe gebruikt? Heb je het gebruikt om de wobble te maken?

Laatste tijd redelijk wat dingetjes gemaakt. Ik ben overgestapt van Cubase 5 naar Studio One 3 en Studio One werkt echt geweldig goed, aanradertje!

Reworkje gemaakt van Ride With Uz. De bedoeling is dat voor carnaval er nog wat andere tekst voor ingesproken wordt. Afmix is kut met peren maar moet eigk ook studeren hehehehe. Kan zijn dat je ff schrikt als mijn lead erin schiet aangezien je dat natuurlijk niet gewend bent bij dit grijsgedraaid nummer :P.

https://clyp.it/iv2f1gkm

EDIT: oja, en nog een edit proberen te maken van Donkey Rollers - The Fusion of Sound, gossie wat heb ik veel gestudeerd vandaag :P.

https://clyp.it/px4y1b1o
Bericht Geplaatst op 13 dec 2015 21:46 

Hardtraxxer

Niekert schreef:
@cb92:

-Je saw mag wat meer reverb op, zo klinkt ie nog wat leeg.

-Opbouw is goed, en de kick is echt dik :D

-Bij de 2e climax komt de kick wel iets te onverwachts.

-En de kick staat iets te hard.

Maar over t algemeen leuk gedaan ;)

@Sublethal:

-De punch van je kick is wel oke, de tail kan een stuk krachtiger.

-Het is allemaal wat te chaotisch, vooral in de 2e climax.

-De piano staat een stuk te hard.

-Bij de 2e climax komt de kick veel te onverwachts.

-Er zit opzich wel goede drive in het eerste gedeelte.

Heb gewerkt aan wat euforische hardstyle :D

Die melodie is lekker pakkend, mooi man :)

Je lead is alleen heel erg dun, misschien zou je wat kunnen layeren? Daarnaast zou ik pas een low cut geven wanneer de climax begint, dan klinkt de lead in de opbouw een stuk voller, zelf zet ik van tevoren een low cut klaar op mijn mixer en zet deze dan doormiddel van een automation clip aan (en uit). Je kick mag iets harder, maar je bent inderdaad lekker bezig.

Onlangs ben ik de melody pack van Pure Devotion tegengekomen en heb besloten er een 'challenge' van te maken, het doel is om vijf tracks te maken met het pakket. Dit is de eerste, tips?

Bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:58 

Hardtraxxer

@DJ Jellybean

-Opbouw naar die eerste drop mag wel wat meer duidelijker, langere/hardere riser, percussie iets anders

-Zou een klein beetje de lage mid frequenties uit je tail weghalen, ook klinkt deze wat statisch

@Stefaneke

Ride with uz:

-Bedankt dat je me bekend hebt gemaakt met dit nummer :D kende m niet

-Vind je lead goed gelukt, heb wel het idee dat je highs iets meer geboost zijn dan die van het origineel

-Kick is lekker, goed gelukt!

Fusion of Sound:

-Kick mag iets meer naar voren komen in de mix

-Lead kan wat scherper

Zelf weer een nieuw vaag projectje gemaakt, ben benieuwd wat jullie er van vinden :P

Bericht Geplaatst op 14 dec 2015 23:46 

Hardtraxxer

@DJ Jellybean: Het idee is goed. Vind het soms nogal wat chaotisch, en die pitchkicks klinken echt niet sorry :$. De break klinkt iig wel lekker.

@casp: Idd beetje vaag haha. Vind het nu nog iets te chaotisch en de sounds passen niet echt bij elkaar. Vind de opbouw bij 1:20 iig wel vet gedaan :D

EDIT:

Geprobeerd om een fatsoenlijke lead te maken, aangezien ze bij mij nogal leeg klinken vaak.

Bericht Geplaatst op 15 dec 2015 15:19 

Niekert schreef:
De melo die ik laatst postte uitgewerkt. Ik krijg die lead helaas niet echt voller, maar vond het zonde om het project niet af te maken. :P

En toch moet ie veel voller/scherper kunnen. Equalizen en layeren met een andere synth dus! Misschien ook wat meer detunen en/of wat presets erbij halen met het gewenste geluid.
Bericht Geplaatst op 16 dec 2015 09:29 

Hardtraxx Newbie

DJ JellyBean schreef:
Niekert schreef:
@cb92:

-Je saw mag wat meer reverb op, zo klinkt ie nog wat leeg.

-Opbouw is goed, en de kick is echt dik :D

-Bij de 2e climax komt de kick wel iets te onverwachts.

-En de kick staat iets te hard.

Maar over t algemeen leuk gedaan ;)

@Sublethal:

-De punch van je kick is wel oke, de tail kan een stuk krachtiger.

-Het is allemaal wat te chaotisch, vooral in de 2e climax.

-De piano staat een stuk te hard.

-Bij de 2e climax komt de kick veel te onverwachts.

-Er zit opzich wel goede drive in het eerste gedeelte.

Heb gewerkt aan wat euforische hardstyle :D

Die melodie is lekker pakkend, mooi man :)

Je lead is alleen heel erg dun, misschien zou je wat kunnen layeren? Daarnaast zou ik pas een low cut geven wanneer de climax begint, dan klinkt de lead in de opbouw een stuk voller, zelf zet ik van tevoren een low cut klaar op mijn mixer en zet deze dan doormiddel van een automation clip aan (en uit). Je kick mag iets harder, maar je bent inderdaad lekker bezig.

Onlangs ben ik de melody pack van Pure Devotion tegengekomen en heb besloten er een 'challenge' van te maken, het doel is om vijf tracks te maken met het pakket. Dit is de eerste, tips?

Sfeer in de track is goed, je kick staat alleen vals gepitched. Je kan hiervoor G-tune gebruiken, die laat goed zien op welke toon je kick nu echt staat.

Zelf een eerste testversie van mn nieuwe track gemaakt waar ik ook al een snippet van bad geplaatst hier, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
http://www50.zippyshare.com/v/Lm3h1Aae/file.html
Bericht Geplaatst op 17 dec 2015 01:48 

Hardtraxxer

@D-Operator: Ik vind het een erg vet concept. Eigenlijk klinkt het grootste deel van je sounds goed, en de track zit goed in elkaar. Het probleem in deze track is de mixdown. Het lijkt nu net een LQ rip uit een set ofzo; hier zou ik dus echt nog flink aan gaan werken.

Nieuwe gated kick gemaakt + verwerkt in een spoontech achtig stukje.

En lead weer verbeterd.

Bericht Geplaatst op 17 dec 2015 13:09 

Hardtraxx Elite

Niekert schreef:
@DJ Jellybean: Het idee is goed. Vind het soms nogal wat chaotisch, en die pitchkicks klinken echt niet sorry :$. De break klinkt iig wel lekker.

@casp: Idd beetje vaag haha. Vind het nu nog iets te chaotisch en de sounds passen niet echt bij elkaar. Vind de opbouw bij 1:20 iig wel vet gedaan :D

EDIT:

Geprobeerd om een fatsoenlijke lead te maken, aangezien ze bij mij nogal leeg klinken vaak.

Lead linkt wel vol nu, maar heb het idee dat het geluid een flink suizend geluid maakt. Probeer daar even naar te kijken :).

Ben zelf met een chill/tropical versie begonnen van Edward Maya - This Is My Life.

[zippy]http://www76.zippyshare.com/v/diDIIT9M/file.html[/zippy]

Denk er alleen aan om het tempo toch iets te versnellen.
Bericht Geplaatst op 18 dec 2015 11:12 

D-Ruz schreef:
Ben zelf met een chill/tropical versie begonnen van Edward Maya - This Is My Life.

Klinkt echt heel vet! Ik zie mezelf in de zomer wel in een strandtent zitten met een corona'tje en dit nummer door de speakers :D Ik zou dit zeker uit gaan werken! Mooie break erbij :) Op 1:43 klinkt het alleen niet lekker! Zou qua akkoorden misschien best kunnen maar ik zal dit toch ff iets aanpassen ;)

D-Ruz schreef:
Denk er alleen aan om het tempo toch iets te versnellen.

Zou ik niet teveel doen! Anders ga je al snel naar de Hands Up stijl ;)
Bericht Geplaatst op 19 dec 2015 20:31 

Hardtraxxer

D-Ruz

-Zou zelf idd een heel klein beetje het tempo verhogen, klinkt net iets te langzaam voor mijn gevoel

-Zou je main leads ietsjes zachter zetten, of iets minder mid geven, zodat de andere geluiden wat meer doorkomen

Ben totaal niet thuis in dit genre maar ik vind dat je een leuk sfeertje neerzet, alleen zoals je zelf zei kan het tempo wel wat hoger, denk dat het wel wat lekkerder klinkt dan

Niekert

Spoontech:

-Vette kick hoor, ik doe het je niet na :clap: is dat gewoon reverb + compression? of zit er ook distortion bij?

-Dat phaser achtige geluidje klinkt nice, weer ga ik je vragen hoe je dat hebt gemaakt :$

-Vind die andere screech er niet echt bij passen

Lead:

-Te veel whitenoise erop

-Zou ook wat (meer) release erop doen

verder klinkt ie goed :P

Zelf ook weer bezig geweest:
Bericht Geplaatst op 20 dec 2015 13:41 

Hardtraxx Elite

Casp schreef:
D-Ruz

-Zou zelf idd een heel klein beetje het tempo verhogen, klinkt net iets te langzaam voor mijn gevoel

-Zou je main leads ietsjes zachter zetten, of iets minder mid geven, zodat de andere geluiden wat meer doorkomen

Ben totaal niet thuis in dit genre maar ik vind dat je een leuk sfeertje neerzet, alleen zoals je zelf zei kan het tempo wel wat hoger, denk dat het wel wat lekkerder klinkt dan

Niekert

Spoontech:

-Vette kick hoor, ik doe het je niet na :clap: is dat gewoon reverb + compression? of zit er ook distortion bij?

-Dat phaser achtige geluidje klinkt nice, weer ga ik je vragen hoe je dat hebt gemaakt :$

Lead:

-Te veel whitenoise erop

-Zou ook wat (meer) release erop doen

verder klinkt ie goed :P

Lekkere ragplaat ^^. Moet alleen zeggen dat met oortjes in die kick vanaf 25 seconden wat schel overkomt en het volume zachter moet zetten, anders deed het wat zeer :$ . Rest van de kicks zijn lekker.
Bericht Geplaatst op 20 dec 2015 17:24 

Hardtraxxer

Casp schreef:
D-Ruz

Lekkere beukplaat inderdaad! Vind de eerste kick en de kick die er vanaf 1:05 in komt het lekkerst klinken. Ik sluit me aan bij D-Ruz als het gaat om de tweede kick. Hij klinkt inderdaad wat schel, maar als je hem wat EQ't moet dat probleem ook snel verholpen zijn. Ook vind ik de sounds die te horen zijn wanneer de kicks er in komen wat naar achteren gedrukt. Deze mogen wat mij betreft wat meer naar voren komen.

Ben zelf bezig geweest met een house plaatje:
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 11:33 

Hardtraxxer

Feedback word gegeven zonder eerste topic door te lezen om het zo eerlijk mogelijk te houden. Aub niet gaan zeiken omdat ik al punten noem die al zijn besproken :P

@Stefaneke

Je eerste clyp (Ride with uz):

Ben fan van de melodie :thumbsup:
Alleen je kick kan denk ik nog wel een heel klein beetje werk gebruiken, hij klinkt nu nog een beetje hol (Of dat moet net zijn wat je wilt hebben, als dat zo is dan heb ik niets gezegd)

Je tweede clyp ( The Fusion of Sound)
Lead klinkt behoorlijk vol. iig. vol genoeg voor de track.Het lijkt alleen alsof je kick Niet de goede pitch heeft aan het begin. Lijkt alsof die net heel iets te hoog is.

@DJ Jellybean
Voortgang maken doe je wel zo te horen ^^ :thumbup:
Alleen, ik zou de lead heel iets meer voller maken en meer "in your face". Misschien is Sidechain Reverb & Delay wat voor jou? Gebruik het zelf ook sinds paar maanden. word alles heel breed en groot van :)
Over je kick, probeer die zelf te maken. Kan wel veel werk zijn, maar het is het waard :)
De eerste kickpitch in je melodie is volgens mij vals?
Verder vind ik het arrangement wel leuk

@Casp
Vind het begin leuk gedaan met de drums. De kick die daarna komt vind ik wat minder. Hier mist heel wat bass. Sounds vind ik eigenlijk best vet, doen me aan Trance herinneren. Opbouw vind ik ook gaaf. Heb verder niet echt wat op aan te merken, behalve dat je de kick iets moet bijwerken. :) :thumbup:

2. De soundcloud link laadde niet..

@Niekert
ik vind je lead heel iets minder. Niet dat hij slecht is maar hij is niet scherp genoeg in mijn ogen. Hij mag wat meer scherpte en diepte gebruiken

2. Ik hoor nu je andere lead snippet en moet zeggen dat er behoorlijk veel vooruitgang in zit :thumbup: Enige min puntje er aan is dat er een beetje te veel whitenoise in zit

@D-Operator
Prima prima! Vind het sfeertje wel gaaf. Heb ik technisch gezien ook niet wat op aan te merken, is wel een beetje de style raw waar ik van hou. Harde mid intro en een gave duistere climax. Goed gedaan man!

@D-Ruz
Je hebt leuke instrumenten gebruikt. Heb je hiervoor VSTs gebruikt? Zoja, welke precies? :D
Voor mijn smaak mag er wel heel iets meer opbouw inzitten.
Zit voor mijn gevoel ook wel genoeg variatie in in de sound. VInd de gitaar echt gaaf klinken met die akkoorden :thumbup:
GG

@myth
Het begin doet me denken aan een nummer van GTA San Andreas qua style. Volgens mij komt dat door de arp enzo haha :P
Heb zelf niet zo ontzettend veel met house, maar wat ik hoor is dat je kick bijna geen bass heeft.. Misschien daar even naar kijken? VInd de opbouw wel gaaf, maar nu nog een beetje te druk. Verder niet echt wat op aan te merken, top!

Zelf de laatste tijd ontzettend veel met Kicks bezig geweest, daar heeft mijn lead vaardigheid wel onder geleden xD vandaar heb ik deze ook (proberen) te verbeteren. Ben opzich wel blij met het resultaat, dit is bijna precies wat ik wilde hebben qua lead.

https://clyp.it/pvqxxrnb
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 13:39 

Hardtraxx Veteran

@D-Ruz: Tof die tropical track. Sowieso een fijne melodie en zeer passend bij het genre. Je lead mag wel wat dikker, sowieso wat meer reverb erop zou geen kwaad kunnen denk ik.

Ik kan trouwens wel feedback geven op hardstyle, maar ik ben daar zelf niet zo goed in dus ik zou ook niet zo 1 2 3 weten wat voor tips ik kan geven om iets beter te laten klinken :P Andere genres gaat dat al wat beter, daar zal ik dan ook zo vaak mogelijk feedback op proberen te geven :)

Zelf gisteren een aantal uurtjes bezig geweest. Ik zag een remix pack van Face the Truth, eens even naar gekeken en wederom geprobeerd hardstyle te maken, maar ik merk toch dat het niet echt wil lukken en dat ik het ook snel zat ben. Was de dag ervoor bezig geweest met een diepe techno kick, daar lekker verder mee gegaan en de vocals van Face the Truth daar eens onder gezet en mee gespeeld. Dit is het resultaat tot nu toe :D

[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/RVFlJmhC/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 15:25 

Hardtraxxer

@Re-Amp

Goede lead inderdaad :) mooi gebruik van reverb en delay ook, zou je er geen feedback op kunnen geven eigenlijk. netjes :D

@Rawbin

Totaal niet mijn genre maar zal toch proberen wat feedback te geven:

-Doordat het geheel zo leeg is mag je vocal best wel wat meer reverb/delay hebben, is genoeg ruimte voor

-Percussie klinkt goed en interessant :)

@Myth

-Vind in de intro, dat ene offbeat harde klapje niet lekker klinken

-Zelfde voor die synth die er daarna inkomt, dat verschil in volume vind ik iets te snel en veel

-Kick mag meer sub, zoals Re-Amp zegt.

-Idee van die climax met die pitchkicks is leuk maar het klinkt nog niet helemaal lekker, mede doordat die lage kick sub mist, ook klinkt het weer op sommige momenten wat harder dan de andere. Misschien dat compression wat kan helpen hier.

-Die eerste opbouw klinkt nog een beetje onnatuurlijk, zou er nog ff naar kijken

--

Had mn vorige snippet offline gehaald en deze er voor in de plaats gedaan:

Heb die schelle kick wat minder hard gezet, een climax toegevoegd en wat andere kleine dingetjes aangepast :D
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 17:18 

Hardtraxx Newbie

@Casp
Die kick beukt er heerlijk in op 1.03!
(Vind je kicks sowieso super dik xd )
Misschien meer een vraag als een opmerking maar moet je hele track niet meer treble hebben? vind hem nogal 'dof' klinken.

Ik ben nieuw op dit forum maar ben al een tijdje bezig met FLStudio.
Heb een remixje gemaakt van Deep Purple - Smoke on the water.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Greetz
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 17:26 

kuch eerst feedback geven kuch
Bericht Geplaatst op 21 dec 2015 20:13 

Hardtraxxer

@Michel88
Het idee is leuk maar het trekt me nog niet helemaal.
Ik vind persoonlijk de intro het best, zou deze dan ook gebruiken in de climax ipv intro. Climax vind ik allemaal wat te chaotisch. De Lil John vocals passen er wel leuk bij vind ik.
Kick is niet helemaal mijn smaak, misschien dat anderen hem hier wel kunnen waarderen!
Bij 1:57 is de kick te laag gepitcht voor mijn gevoel.
Alles bij mekaar denk ik dat dit idee het best tot zn recht komt wanneer je het een beetje simpel houdt, gebruik de melodie (zoals in de intro) en geen rare fratsen erbij (zoals in de climax)

Technische tips kan ik je niet geven helaas, zo ver reikt mijn kennis niet :P

@Casp
Dikke kick zeg! :woot:
Verder bevalt het me in dit nummer wel dat alles zo simpel is gehouden. Doet juist de kick ten goede denk ik.
Zoals hierboven ook al is vermeld komt die kick er bij 1.03 heerlijk in!
Verder kan ik er vrij weinig over zeggen, simpel maar hard.

Ook bij jou kan ik verder geen technische tips geven :p

Zelf heb ik één keer eerder wat gepost. Heb enigzins het commentaar opgevolgd wat ik heb gekregen.
Dus allereerst hier de verbeterde versie (inclusief nieuwe kick die ik had gecreëerd bij het nummer dat ik na deze post):

De kick komt van onderstaand nummer, eerste nummer waar ik ook vocals in heb geprobeerd te verwerken.

Vervolgens heb ik nog een beginnetje gemaakt met dit nummertje

Hopelijk vinden jullie het wat :D
Bericht Geplaatst op 23 dec 2015 11:59 

Hardtraxxer

@Michel88

Het idee is leuk maar er zijn nog wel een aantal punten die me heel erg opvallen
- Je lead lijkt weg gedrukt en is nog erg leeg, je mag er best wel wat meer reverb over gooien.
Ik zou ook een extra layer toevoegen die het stereo gebied opvult.
- Je kick mag meer movement gebruiken, maar ik gok dat je dit zelf ook weet dus ga er niet verder op in.
- Let goed op alle volumes en zorg dat alles netjes in elkaar overloopt. Geef ook elk geluidje zijn eigen plek zodat niets elkaar in de weg zit.
Voor meer uitleg of vragen PM me maar!

@bartjj

-Misschien is dit je stijl maar ik vind dat je tracks veel teveel zijn overstuurd.
Probeer het volume van alle channels omlaag te zetten (Gerust op -15DB max)
- Ideen zijn wel leuk maar ik zou me even verdiepen op het technische aspect afmixen e.d. Het hoeft echt geen super afmix te zijn maar nu klinkt het alsof alles volle gas open staat.

Ik kan persoonlijk hier niet zo heel veel van maken maar ook voor jou geld dat je me gewoon mag PM'en ;)
_________________________________________________________________________________

Eindelijk mijn 2e track ook bijna, dit keer een collab met Outer Mind.
Ik ben nog erg aan het stoeien met de afmix en de balans tussen de mid-intro en de climax.
Bericht Geplaatst op 23 dec 2015 18:13 

Hardtraxxer

Skatzow;

Erg vet nummer! Sounds in de mid intro zijn erg vet, en die kick vind ik ook erg lekker. Alleen vind ik dat de tail iets meer naar voren kan komen vergeleken met de punch. Verder doet deze plaat me erg aan Everyday van Adaro & DP denken :) mooie sfeer in die breakdown. Ik vind juist dat die midintro goed overgaat in die break. Wel vind ik dat de 2e climax niet lekker overgaat naar de outro. Die sounds komen er wat onnatuurlijk in op 4:30. Voelt een beetje uit de maat ofzo? Verder zou op 3:05 een FX geluidje wel op zn plaats zijn :P

Bartjj;

Als ik jou was zou ik me gaan richten op de structuur van je tracks. Ze voelen nog niet helemaal natuurlijk aan. Probeer eens een track van een bekende artiest na te bouwen, je zal merken dat alles goed en vlekkeloos in elkaar overgaat.

Je hebt zeker een paar leuke kicks/sounds ertussen zitten, maar sommigen doen ook pijn aan mn oren :P Zoals Skatzow zegt, gooi het hele geheel wat zachter en begin dan met finetunen ,veel EQ enzo doet wonderen

Michel88;

Zou de punch van je kick wat minder laag geven en meer mid. Gooi ook wat beweging in je tail. Sowieso een sidechain erop en misschien wat EQ automation. Vind m ook iets te resonant.

Verder is het idee van de remix leuk maar is t nog niet helemaal lekker uitgevoerd. Ook jij moet wat meer aan de structuur van je tracks denken, sommige geluidjes komen opeens uit het niets en dat klinkt zo onnatuurlijk. Wat je op 1:00 hebt gedaan vind ik trouwens wel leuk, maar ik zou de kick 1tje later pas in laten komen :P Beeld je eens in dat je zelf op de dansvloer staat, en wat je dan zou verwachten/zou willen horen. Dat stukje perspectief wil bij mij nog wel eens helpen

Wederom post ik de zoveelste edit van hetzelfde nummer :P

Heb gisteravond veel aan de details zitten werken en ben benieuwd wat jullie van het hele geheel vinden. Ben opzoek naar de kleine dingetjes die nog niet helemaal juist zijn of lekker klinken. (maar alle feedback is natuurlijk welkom)

Ook heb ik ontzettende ruzie met die screech in de 2e climax. Mixtips? heb m nu rond de ~1300hz zitten en die andere leadsound daarboven en ook een beetje rond de 300-500. Deze bestaat ook uit 2 layers die ~50% gepanned zijn. Toch vind ik t allemaal niet helemaal lekker klinken. Alle tips hierover zijn dus zeer welkom :innocent:
Bericht Geplaatst op 24 dec 2015 12:48 

Hardtraxxer

@Casp

Thanks voor de feedback! :thumbsup: neem ik de feedback mee naar de volgende track)

Over jouw snippet:
Je hebt over je gehele track de focus meer liggen op de lagere frequenties, ik zou de extra distorded sound wat meer mid/mid-hoog geven aangezien deze van zichzelf al wat meer mid en hoog heeft.
De screech zo laten aangezien die frequenties toch iets lager liggen, misschien in het mid-hoog een klein dipje zodat je leadsound er wat beter uit springt.

Persoonlijk vind ik qua afmix dat je gehele track mid-frequenties mist, als je deze over je gehele track toevoegd dan zal alles ook duidelijker worden. (Je leadsound ook want die heeft al meer mid-frequenties)
Bericht Geplaatst op 26 dec 2015 01:19 

Hardtraxxer

@Casp: Die kick kan zeker wel wat worden als je er verder aan werkt, heeft iets weg van Unresolved ;)
Die screeches komen niet helemaal lekker naar voren imo, ik zou dus vooral aan de mixdown gaan werken.

Casp schreef:

Niekert

Spoontech:

De kick is iig gemaakt met distortion, maar die moet je vooral eigenlijk pas gebruiken ná de reverb ( de reverb heb ik gated gemaakt met een volume envelope ).

Het phaser achtige geluidje was gewoon een preset :P

@Skatzsow: Lekkere track man :) . Ik vind eigenlijk bijna alles wel goedr klinken, alleen je lead synth vind ik wat minder. Hij is niet echt 'krachtig' zeg maar, en past niet erg goed bij de rest vd track. De melo vind ik verder wél oke :thumbup:

@bartjj: Tsjaa, het klinkt eigenlijk als een soort extreme vorm van industrial hardcore op een laag bpm :P. Ik denk dat het slim is om je eerst te focussen op het maken van bijv een goede screech, lead synth, of een goede kick, en je daarna pas tracks gaat bouwen.

@Michel88: Je pitchkicks kloppen niet, je lead synth is niet 'scherp' genoeg imo. Ook mag er meer reverb op. De track klinkt heel onduidelijk, dit komt vooral door de mixdown denk ik, probeer hier dus aan te werken.

@Rawbin: Klinkt wel geinig, echt feedback kan ik je helaas niet geven :$

@Myth De lead synth uit de 1e climax is iets te scherp, en staat volgensmij te hard. De rest vd track is leuk gedaan :)

'Oud' project van me opnieuw gemaakt / verbeterd. :D

En begonnen aan een nieuwe track, B-Front style! :P

Bericht Geplaatst op 30 dec 2015 20:27 

Hardtraxx Newbie

@casp : Die kick is wel vet, zo probeer ik ze ook altijd te maken alleen zit er wel te veel bass in. Maar het begin is er zeker! En zoals andere zeiden, de rest iets meer naar hogere freqs tillen.

@Niekert: TBA1 klinkt goed! Ben persoonlijk alleen niet helemaal weg van dat deuntje dat begint rond 0:25.
TBA2 klinkt ook vet met die lead, alleen die klinkt bij mij een beetje dun nog.

Ik heb zelf ook weer iets gemaakt:
Bericht Geplaatst op 04 jan 2016 20:10 

Hardtraxx Newbie

@Skatzow Vette sound in de mid-intro!, De break vind ik ook een lekker sfeertje meenemen, alleen zou ik de automation van je pad niet zo snel laten opkomen en iets minder hoog. Je synth vindt ik wel nog een beetje droog klinken maar heeft wel een vette opbouw :thumbup:

@Casp je hebt erg veel bass in je kick zitten, ik vind hem ook niet echt als 1 geheel klinken, meer als een deel hoog en 1 deel laag, zoals je vaak met de deep house bass ook hebt. Verder wel een leuk concept en dit kan wellis erg hard gaan live :thumbsup:

@Niekert TBA 01 klinkt een beetje dof, ook kan je wat meer aandacht besteden aan de mixdown, zo is de kick bijv. net ff te hard tegenover je build up. TBA 02 Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, vind deze wel de betere van de 2, leuke sfeer, melodielijn :thumbup:

@Catalyze Wat Socializerz al zegt, zou ik in de 2de climax wat andere sounds toevoegen of een andere melodielijn, wel een vette sound btw :P

@Socializerz
Klinkt vet! nette kick ook :thumbup:, ik zou voor je screech een expander/exciter (izotope 6 exciter) gebruiken met een triode en overlapping aan, dan beetje spelen met de instellingen voor alle frequenties, dit maakt je screech net ff wat voller. ook kan je een reverb heel kort (attack 0, decay 100ms) om hem net ff wat voller te laten klinken :P

Zelf ben ik bezig met een 2009/10 stijl track, de intro post ik wat later, ben daar nog mee bezig om de mixdown goed te krijgen :) Kick is overigens van de noiscontrollers pack, (ben geen held in kicks maken helaas) :x

Bericht Geplaatst op 06 jan 2016 00:03 

Hardtraxxer

@catalyze: vet idee! :) Denk alleen wel dat je beter een screech/lead kan gebruiken met af en toe die 'lasers' erdoorheen, want op een gegeven moment wordt het een beetje irritant / saai.

@socializerz: kick is lekker! Screech is niet slecht, maar niet mijn smaak. Ik zou er sowieso decay van je reverb iets hoger zetten.

@Nivad: lead synth is heerlijk en de melo is ook wel goed :). Vind die paar hoge noten in je melo alleen niet zo mooi. Ik mis alleen wel wat reverb op je lead ;)

Zelf weer n gated kick gebouwd, en een nieuwe melo. De mixdown werk ik nog aan.. :P

Vorige  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner