Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 278  Volgende
Bericht Geplaatst op 23 nov 2015 22:51 

Hardtraxx Addict

Het is ook maar ene probeerseltje. Wel beter! Ik oriënteer me niet op raw of euforisch.
Maar het doel van deze snippet was de afmix. Er zitten hier duidelijk producers die daar veel verder mee zijn als ik. Dus ik vroeg me af of het voor ander mensen ook als 'goed luisterbaar' kan worden beschouwd :).
Bericht Geplaatst op 24 nov 2015 00:36 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
De 2e synth op de achtergrond is zo ver weggedrukt dat hij begint te irriteren, die heeft of meer ruimte nodig of moet weg, zo klinkt het niet echt. Halverwege komt er nog een synth bij die eigenlijk heel onduidelijk klinkt, het lijkt alsof die alle sounds een beetje in de weg zit.

Voor de gein dit in elkaar geknutseld, meningen?

Thanks daar kan ik wat mee !

Vind je leadsound nog een beetje droog klinken.
Je kick is daarin tegen super nice! :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 24 nov 2015 01:21 

Hardtraxxer

@Socializerz: Vind het de eerste 12 seconden niet echt goed klinken eerlijk gezegd, maar daarna is de lead synth prima :) . Mag wel iets meer reverb op imo. Ook zit er wat white noise in je lead als ik het goed hoor? Deze zou ik in dat geval wat zachter zetten. En heb je de kick toevallig uit deze tutorial? Lijkt er namelijk heel erg op haha :P

Weer wat dingen verbeterd aan m'n project. Feedback is welkom :)

Bericht Geplaatst op 24 nov 2015 17:15 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:

Voor de gein dit in elkaar geknutseld, meningen?

Leuke melodie! De synthesizers klinken alleen een beetje droog (zoals M Unic al gezegd had) en daarnaast staat naar mijn mening de kick ook iets te hard. Voor de rest klinkt het top :yay:

Zelf ben ik wat gaan experimenteren met Hardcore:

Bericht Geplaatst op 24 nov 2015 21:25 

Dj Cunera schreef:
Zelf ben ik wat gaan experimenteren met Hardcore:

Tip, zet je kicks in mono ;). Of in ieder geval de tail een stuk minder breed.
Bericht Geplaatst op 25 nov 2015 18:34 

Hardtraxx Newbie

Niekert schreef:
@Socializerz: Vind het de eerste 12 seconden niet echt goed klinken eerlijk gezegd, maar daarna is de lead synth prima :) . Mag wel iets meer reverb op imo. Ook zit er wat white noise in je lead als ik het goed hoor? Deze zou ik in dat geval wat zachter zetten. En heb je de kick toevallig uit deze tutorial? Lijkt er namelijk heel erg op haha :P

Weer wat dingen verbeterd aan m'n project. Feedback is welkom :)

Ik vind je vocalen en je break echt heel vet, je mid-intro klinkt rommelig en een beetje leeg (qua reverb en zulk soort dingen)
Bericht Geplaatst op 25 nov 2015 19:18 

Hardtraxx Elite

Niekert schreef:

't Klinkt allemaal súper goed, tot die kick er in komt. Ik zou je kick wat 'aandikken', of althans, de tail. Die vind ik, maar dat is persoonlijk, niet echt lekker naar voren komen...

Ben zelf na tijden ook weer aan de gang gegaan, beetje lopen kloten met wat nieuwe geluidjes/kicks die ik gemaakt heb.
Ben benieuwd wat jullie vinden!
Bericht Geplaatst op 25 nov 2015 19:24 

Hardtraxx Newbie

Ik ben bezig met een track en ik denk dat ik de mid-intro bijna afheb. Ik zou graag wat feedback willen om dit stukje te verbeteren. Thanks alvast! :D
https://clyp.it/poyrexa3
Bericht Geplaatst op 25 nov 2015 19:27 

Hardtraxx Elite

D-Operator schreef:
Ik ben bezig met een track en ik denk dat ik de mid-intro bijna afheb. Ik zou graag wat feedback willen om dit stukje te verbeteren. Thanks alvast! :D
https://clyp.it/poyrexa3

:thumbsup: says it all.
Probeer alleen ff je mix lekker te krijgen, lijkt hier en daar wat rommelig, waardoor er een soort muur van geluid op je afkomt.
Bericht Geplaatst op 25 nov 2015 22:11 

Hardtraxxer

@Mannonymous: Ik zou het in de opbouw nog wat aanvullen met bijv wat snares, klinkt nu nog een beetje saai, en de climax komt veel te onverwachts. De lead synth klinkt prima. Ook vind ik het een dikke kick :) . De screech mag wel wat aggresiever, wat extra distortion erop misschien?

@D-Operator: Zieke opbouw, snares en kicks. Beetje RR style :D. Wel moet je nog wat aan je mixdown werken. Ook zou ik wat minder kickrolls in de climax doen ( het zijn vette kickrolls maar het zijn er teveel haha ). :P
Bericht Geplaatst op 26 nov 2015 19:41 

Hardtraxx Newbie

@Niekert Zieke opbouw! Dat tweede stukje na die opbouw mist een beetje power in met name de kick volgens mij.

Dj Cunera Dat eerste nummer klinkt heel dik! Vind alleen die snare iets te veel reverb hebben.

Mannymous Lekker horror achtig sfeertje haha. Goeie kick! Zit zeker potentie in. Vind alleen de screeches die je gebruikt niet heel chill klinken ofzo. Maar de kick :thumbsup:

D-Operator Hoe heb je die screeches gemaakt? Klinkt dope. En idd net als wat de andere zeggen kan de mixdown wat beter. Flinke snoeiplaat tot nu toe!

Als jullie tijd hebben om mijn nieuwe te luisteren en tips(vooral over die eerste kick) te geven zou top zijn:D! Tnx alvast.
Bericht Geplaatst op 27 nov 2015 00:35 

Hardtraxx Newbie

chridda schreef:
@Niekert Zieke opbouw! Dat tweede stukje na die opbouw mist een beetje power in met name de kick volgens mij.

Dj Cunera Dat eerste nummer klinkt heel dik! Vind alleen die snare iets te veel reverb hebben.

Mannymous Lekker horror achtig sfeertje haha. Goeie kick! Zit zeker potentie in. Vind alleen de screeches die je gebruikt niet heel chill klinken ofzo. Maar de kick :thumbsup:

D-Operator Hoe heb je die screeches gemaakt? Klinkt dope. En idd net als wat de andere zeggen kan de mixdown wat beter. Flinke snoeiplaat tot nu toe!

Als jullie tijd hebben om mijn nieuwe te luisteren en tips(vooral over die eerste kick) te geven zou top zijn:D! Tnx alvast.

Thanks voor de feedback! De screech is ontstaan Door aan willekeurige knoppen etc te draaien in spire en dat vervolgens te distorten.
Over jou stukje: je lead heeft heel veel LFO waardoor er een soort whitenoise in je synth komt, zet je LFO dus iets terug als je dat weg wil hebben. Je eerste kick mist wat tail, ik denken dat als je hier iets meer aan werkt, je echt een enorm brute (phuture noize achtige) kick kunt krijgen. Tweede kick klinkt strak, break is ook goed. Mid-intro is leuk, alleen het is niet helemaal mijn smaak :)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Bericht Geplaatst op 27 nov 2015 23:50 

Hardtraxx Newbie

Nog een fragmentje, een edit van mijn kick en een screech die ik vandaag vond tussen mijn oude projecten :)
https://clyp.it/3sasekbf
Bericht Geplaatst op 28 nov 2015 18:49 

Hardtraxx Addict

D-Operator schreef:
Nog een fragmentje, een edit van mijn kick en een screech die ik vandaag vond tussen mijn oude projecten :)
https://clyp.it/3sasekbf

Klinkt absoluut niet slecht. Alleen mist je kick body. De punch is aanwezig (mag opzich ook nog wel wat voller worden en ietsje meer op de achtergrond)) Bass is er ook zeker, maar er mist gewoon wat in de mid.
Bericht Geplaatst op 30 nov 2015 18:24 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous

Kick klinkt aardig, alleen je screech klinkt nog wel heel erg lief.

chridda

Opbouw klinkt tof. Ben zelf alleen niet van raw kick screech tracks en vind de kick in je anti climax 3x niks(dit heeft wellicht met smaak te maken, maar vind hem te leeg). De kick in het tweede deel klinkt zoveel beter. Deze lijkt echter niet helemaal lekker door te komen. Al met al heeft je preview best wel potentie met die melodie en kick als dit goed is afgemixt.

D-Operator

Klinkt best aardig als een intro. Screech klinkt goed, alleen zit er wel erg veel reverb over naar mijn mening.

Tussen al het raw op deze pagina dan maar eens een euforische plaat.
Ik kwam vorige week een toffe house track tegen met erg lekkere vocal die wat mij betreft wel goed in een hardstyle track zou passen. Omdat ik het origineel al lekker vond klinken op 150bpm heb ik er een soort van bootleg/edit van gemaakt die dicht bij het origineel blijft.

Bericht Geplaatst op 03 dec 2015 22:56 

Hardtraxxer

@D-Operator: Je screech staat veel te hard. De kick klinkt niet slecht, punch klinkt opzich oke, maar er moet wat meer laag in je kick. Vette kickrolls btw :)

@ThaBomba. Klinkt lekker man! :thumbsup: Eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Vind de fx op 3:38 er niet echt bij passen, en op 4:21 komt de kick nogal abrupt, maar klinkt over het algemeen erg tof ;)

Heb nog wat lopen experimenteren met gated kicks :)

Bericht Geplaatst op 04 dec 2015 15:38 

Hardtraxxer

@Niekert Klinkt lekker strak, leuke gated kick :) tail wel een beetje rommelig nog, maar is ook ontzettend lastig met die kicks

@ThaBomba

-Vind de intro niet zo lekker met hoe die kick erin komt

-Die climax daarentegen is heel nice! Kick is echt lekker en pitcht ook goed. leuke melodie is dat overigens

Leuk idee, kan er niet zo veel over zeggen verder omdat het grootste deel natuurlijk gewoon van een nummer is, maar het klinkt wel goed man!

@D-Operator

-Zoals M-Unic al zegt missen er wat frequenties in je kick. Genoeg laag, punch mag wel wat harder/voller, zelfde geld voor de tail. Screeches op zich prima, zou ze zelf iets meer distorten maar dat is persoonlijk

@Chridda

-Kickje hoor :P misschien ieetsje meer ruis/distortion in je tail

-Leuke vocals en sfeer

-Melodie is heel chill, zou in die climax wat mid frequencies uit die lead weghalen zodat je kick iets scherper doorkomt

Zelf een stukje raw gemaakt met een nieuwe kick. ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En tips over de mix in de climax zijn erg welkom, wat een gekut is dat altijd met die akkoorden/lead :/

en nog een dingetje, kick iets aangepast
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 09:28 

Hardtraxx Addict

Casp schreef:
@Niekert Klinkt lekker strak, leuke gated kick :) tail wel een beetje rommelig nog, maar is ook ontzettend lastig met die kicks

@ThaBomba

-Vind de intro niet zo lekker met hoe die kick erin komt

-Die climax daarentegen is heel nice! Kick is echt lekker en pitcht ook goed. leuke melodie is dat overigens

Leuk idee, kan er niet zo veel over zeggen verder omdat het grootste deel natuurlijk gewoon van een nummer is, maar het klinkt wel goed man!

@D-Operator

-Zoals M-Unic al zegt missen er wat frequenties in je kick. Genoeg laag, punch mag wel wat harder/voller, zelfde geld voor de tail. Screeches op zich prima, zou ze zelf iets meer distorten maar dat is persoonlijk

@Chridda

-Kickje hoor :P misschien ieetsje meer ruis/distortion in je tail

-Leuke vocals en sfeer

-Melodie is heel chill, zou in die climax wat mid frequencies uit die lead weghalen zodat je kick iets scherper doorkomt

Zelf een stukje raw gemaakt met een nieuwe kick. ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En tips over de mix in de climax zijn erg welkom, wat een gekut is dat altijd met die akkoorden/lead :/

en nog een dingetje, kick iets aangepast

Je kick is toch wel heel erg kritiek puntje. Het is alleen een heel klein tokje probeer hem voller te maken. Vooral in de 1e wanneer die pitcht pitcht hij heel erg raar. De sounds klinken nog niet eens heel verkeerd, hier en daar nog wel leegjes waar het ook voller kan!

Ik ben weer eens bezig geweest met experimenteren en zowaar een subground/house plaatje.
[zippy]http://www20.zippyshare.com/v/YAf8ZUX2/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 15:48 

Hardtraxx Addict

@Casp
Party poppin': Lekkere kick! Niet overdreven maar wel lekker dreunend.
Ben niet zo'n fan van de screeches maar dat is smaak gebonden.
Vind je climax qua synths nog een beetje ingehouden overkomen. dat mag nog wel meer naar buiten komen

Oldschool cool: Het idee is zeker leuk! Maar ik verwachtte door de naam iets oldschoolachtigs vind je synths een beetje vreemd klinken. Daar mag nog wel wat aan gesleuteld worden want nu komen ze een beetje basic over. Vind de kick ook minder geslaagd als die van Party poppin'

@Cb92
Zoals ik al op app zei je bent goed bezig Dennis! Klinkt nice en apart :thumbsup:.

Ik heb voor de lol en als oefening geprobeerd dat inner creativity vocal effect te krijgen met mijn eigen stem.

[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/fXjlip7K/file.html[/zippy]

eerst me stem droog, dan met effecten en daarna een stukje inner creativity na gemaakt.

Zoals je hoort gaan de synths en vocalen behoorlijk met elkaar in gevecht. Zijn er tips hoe je deze beter kan laten samenwerken?? heb dit altijd al een aardig lastig punt gevonden.
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 15:57 

Hardtraxx Beheerder

Vet gedaan :o Hoe heb je dit precies gedaan? Welke distortion plugin? Ik gok op Izotope Trash :P?
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 16:24 

Hardtraxx Newbie

Tips en reacties aan anderen:

@ThaBomba.
Die hardstyle edit heb je vet gedaan!
Heb er ook weinig op aan te merken behalve dat de kick misschien iets meer naar voren mag komen.
Er is trouwens ook een edit van dit nummer door D.E.Q gedaan, moet je eens op zoeken, lekker nummer.

@Niekert
Gated kick klinkt goed, nu nog verwerken in een track ;)

@Casp
Party poppin' klinkt erg goed alleen de synth in klinkt nog een beetje droog en vind ook het drum&bass gedeelte er niet zo in passen.
Oldschool cool klinkt op zich leuk alleen niet echt oldschool en bij de kick lijken de mids een beetje weggefilterd.

Nu over naar mijn projecten, graag tips! :

Hier trouwens nog een download voor betere kwaliteit want op de een of andere manier gaat er altijd iets verkeerd als ik hem op Soundcloud zet: http://www.megafileupload.com/e0lu/Proj ... qlE5Q3g%3D -> op free user drukken
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 17:16 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Vet gedaan :o Hoe heb je dit precies gedaan? Welke distortion plugin? Ik gok op Izotope Trash :P?

Heb m'n stem eerst zo laag mogelijk proberen op te nemen. (heb een condensator microfoon)
Daarna heb ik er een madshifta op gedaan en -4 bij de Tune gedaan zodat hij nog zwaarder wordt.
Vervolgens heb ik er een EQ op gezet met een lowshelf en een aantal frequentie punten gecut (voornamelijk tussen de 1 en 5k) Dan volgt er een Ohmicide (Dus geen Izoptope hehe!) distortion.

Vanaf hier heb ik er een compressor op gedaan gevolgd door EQ met een Low shelf boost (om die verloren volheid een beetje terug te krijgen. Dan komt er een vibrato en nog een klein beetje EQ.

Toen heb ik de vocal met de effecten opgenomen gekopieerd en een klein beetje gepanned. Ook heb ik 1 van de samples iets veranderd qua pitch.

voor deze vocal sample een apart channel gemaakt en weer EQ, klein beetje compressie, EQ en daarna Reverb en delay. :)

Heb eigenlijk maar een beetje op gehoor aan lopen kloten tot dat ik tevreden was haha :D .

Alleen nu nog uit vogelen om deze vorm van vocal omvorming goed te laten klinken met synth sounds.
Bericht Geplaatst op 06 dec 2015 17:29 

Hardtraxx Beheerder

Netjes, duidelijk.
Bericht Geplaatst op 07 dec 2015 18:29 

Hardtraxxer

@cb92:

-Je saw mag wat meer reverb op, zo klinkt ie nog wat leeg.

-Opbouw is goed, en de kick is echt dik :D

-Bij de 2e climax komt de kick wel iets te onverwachts.

-En de kick staat iets te hard.

Maar over t algemeen leuk gedaan ;)

@Sublethal:

-De punch van je kick is wel oke, de tail kan een stuk krachtiger.

-Het is allemaal wat te chaotisch, vooral in de 2e climax.

-De piano staat een stuk te hard.

-Bij de 2e climax komt de kick veel te onverwachts.

-Er zit opzich wel goede drive in het eerste gedeelte.

Heb gewerkt aan wat euforische hardstyle :D

Bericht Geplaatst op 10 dec 2015 23:36 

Hardtraxx Addict

@Niekert

Bij New Kick + melody vind ik je lead sound wel een beetje basic klinken.
Kick is zeker niet verkeerd. Al mag de punch nog wel wat meer knallen imo

Lekkere melodie bij je euforische snippet. De kick is wel een beetje teveel op de achtergrond.
Lekker bezig in ieder geval :thumbup: .

Ik zocht al een tijdje een Externe LFO plugin en deze heb ik gevonden!
XFer LFO Tool! Ik heb ook ff een sampletje bewerkt op de manier zoals Bas had uitgelegd bij de Bax shop (dus sample layering met een sub layer.) Heb een transformer tranformatie sample gevonden en een stukje geknipt
Dit is het resultaat met de LFO Tool en wat reverb :D

Heb voor de oefening wel ff een stukje dubstep gemaakt.
[zippy]http://www69.zippyshare.com/v/c1LqxaJ0/file.html[/zippy]

Een dikke aanrader die een externe lfo tool zoekt :thumbsup:
Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner