Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 20:21 

Hardtraxxer

chridda
Ik heb m nog niet af gemaakt.
Ik ben hem nu al zat haha xD.
Dat stukje wat ik hier had gepost is het enige wat ik heb. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 16:01 

Bedankt voor de feedback mensen. Ik ben erachter gekomen dat ik mijn reverb niet helemaal goed gebruikte.

Ik stuurde namelijk voorheen mijn delay en reverb onafhankelijk van elkaar naar een FX, de reverb ging daarom dus niet over de delay. Nu heb ik de routing zo ingesteld dat de delay wel reverb krijgt.

@ Jelle Jansen

Werk nog wat meer aan je synths / leads. Melodie klinkt wel vet, maar ik heb het gevoel dat je gewoon een paar presets bij elkaar hebt gegooid. De volume van je verschillende lagen zijn ook niet echt goed op elkaar afgesteld.

@ chridda

Deed me meteen denken aan New Kids Turbo :P. Klinkt echt beest man! Kick zit goed in elkaar, maar mist misschien nog iets meer distortion.

@ Digital Earthquake

Dit klinkt heel goed man! Vette melodie! Weinig aan op te merken verder. Hoe heb je die lead gemaakt?

De voorbereidingen voor carnaval zijn al onderweg ^^

[zippy]http://www79.zippyshare.com/v/xNj7E9W1/file.html[/zippy]

En deze net even in elkaar gesleuteld.

[zippy]http://www48.zippyshare.com/v/ZImkzbEt/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 16:16 

Hardtraxxer

@stefaneke

Leuk idee, die On The Move remix :D . Je kicks pitchen alleen niet helemaal goed geloof ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 13:36 

Hardtraxx Elite

stefaneke schreef:
Bedankt voor de feedback mensen. Ik ben erachter gekomen dat ik mijn reverb niet helemaal goed gebruikte.

Ik stuurde namelijk voorheen mijn delay en reverb onafhankelijk van elkaar naar een FX, de reverb ging daarom dus niet over de delay. Nu heb ik de routing zo ingesteld dat de delay wel reverb krijgt.

@ Jelle Jansen

Werk nog wat meer aan je synths / leads. Melodie klinkt wel vet, maar ik heb het gevoel dat je gewoon een paar presets bij elkaar hebt gegooid. De volume van je verschillende lagen zijn ook niet echt goed op elkaar afgesteld.

@ chridda

Deed me meteen denken aan New Kids Turbo :P. Klinkt echt beest man! Kick zit goed in elkaar, maar mist misschien nog iets meer distortion.

@ Digital Earthquake

Dit klinkt heel goed man! Vette melodie! Weinig aan op te merken verder. Hoe heb je die lead gemaakt?

De voorbereidingen voor carnaval zijn al onderweg ^^

[zippy]http://www79.zippyshare.com/v/xNj7E9W1/file.html[/zippy]

En deze net even in elkaar gesleuteld.

[zippy]http://www48.zippyshare.com/v/ZImkzbEt/file.html[/zippy]

@stefankeke

Grappig idee voor carnaval! De kick pitch alleen erg vals. Het pitchen klinkt bij on the move ook niet lekker.
Tip: luister even naar Barthezz – On the Move (Zany Rework) om te horen hoe de toonhoogten daar klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:00 

Hardtraxxer

Hallo allemaal! Ik heb weer eens een trackje gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het genre is wel hands up dus ik ben bang dat velen van jullie het niet helemaal zal bevallen. Wel ben ik benieuwd naar objectieve constructieve kritiek :)

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 20:46 

Hardtraxxer

stefaneke

Hoe ik mijn leads maak?
Goed detunen!
Als je bijvoorbeeld een synth hebt met 8 voices, dan zet je daar de detune op ongeveer halverwegen.
Als je 2 oscillators hebt die precies het zelfde zijn, dan kan je de ene oscillator 20+cents geven, en de andere -20.
Zo detune je ze nog meer!
Dat is het 'truckje'.
Deze leads heb ik in Spire gemaakt met een of andere gekke waveshape.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2015 01:59 

D-Ruz schreef:

@stefankeke

Grappig idee voor carnaval! De kick pitch alleen erg vals. Het pitchen klinkt bij on the move ook niet lekker.
Tip: luister even naar Barthezz – On the Move (Zany Rework) om te horen hoe de toonhoogten daar klinken.

Ik heb bij on the move gewoon de laagste noten gevolgd, maar ik zal er nog eens goed naar kijken.

En wel verdorie heeft Zany hier nou ook een rework van gemaakt xd.

DigitalEarthquake schreef:
stefaneke

Hoe ik mijn leads maak?
Goed detunen!
Als je bijvoorbeeld een synth hebt met 8 voices, dan zet je daar de detune op ongeveer halverwegen.
Als je 2 oscillators hebt die precies het zelfde zijn, dan kan je de ene oscillator 20+cents geven, en de andere -20.
Zo detune je ze nog meer!
Dat is het 'truckje'.
Deze leads heb ik in Spire gemaakt met een of andere gekke waveshape.

:D

Thanks voor de tip, synth klinkt al wat voller hier. Ik moet eens proberen wat meer uit Spire te halen.

@BramHS

Ik geef je morgen nog wat feedback, ben wel fan van wat wat hands up / eurodance!

Nog een vraagje, hoe kan ik checken op welke toon mijn kick zit? Heb er een gemaakt maar kan niet echt bepalen op welke hoogte ik hem heb gemaakt. Het is ook meer een oude HHZ dus aan de tail is het moeilijk af te leiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2015 09:27 

Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Nog een vraagje, hoe kan ik checken op welke toon mijn kick zit? Heb er een gemaakt maar kan niet echt bepalen op welke hoogte ik hem heb gemaakt. Het is ook meer een oude HHZ dus aan de tail is het moeilijk af te leiden.

G-tune.. http://www.gvst.co.uk/gtune.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 22:12 

Stigmata schreef:
stefaneke schreef:

G-tune.. http://www.gvst.co.uk/gtune.htm

Thanks!

Ik heb nog wat gesleuteld aan mijn On The Move bootleg, ben benieuwd ofdat mijn eigen kick mu wel in toon is.

[zippy]http://www87.zippyshare.com/v/ga6PHUqL/file.html[/zippy]

Kickrolls zijn nog matig, maar geen zin om daar nog goed aandacht aan te besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 15:22 

Hardtraxxer

Als m'n oren me niet voor de gek houden is je kick nog een fractie te hoog, maar dat kan ook door de gare geluidskaart van m'n laptop zo lijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 23:23 

Hardtraxx Addict

Hij klopt nog niet helemaal.

De bassnoten van het orgineel zijn trouwens

F# G# A# F F# G# D# F

[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/aDiUVcb1/file.html[/zippy]

Misschien kan je er wat mee. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 00:34 

M Unic schreef:
Hij klopt nog niet helemaal.

De bassnoten van het orgineel zijn trouwens

F# G# A# F F# G# D# F

[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/aDiUVcb1/file.html[/zippy]

Misschien kan je er wat mee. :thumbup:

Thanks!

ik heb er F# G# A# F F# G# D# F - F# G# A# F F# G# A# van gemaakt, nu moet ie kloppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 00:44 

Hardtraxxer

@Chridda: Erg dikke kick! Vind alleen de lead/melo wat minder ( die staat sowieso wat te hard ). En ja die vocals zijn wel dik, maar worden erg vaak gebruikt dus is misschien een idee om er andere vocals in te doen. :P

@Stefaneke: Melo uit je 2e snippet vind ik wel leuk klinken :) . Je kicks pitchen alleen niet goed in de climax.

Heb wat World of Warcraft vocals en geluiden verwerkt in een stukje raw hardstyle, benieuwd wat jullie er van vinden. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 00:55 

Hardtraxxer

@Niekert, je kick bevat nogal veel bass :x ik zou er ook een wat agresievere punch in maken, gewoon d.m.v. een EQ en veeell distortion :P Je sounds klinken lekker alleen vind het nog een beetje leeg klinken, misschien dat wat meer reverb hier verandering in kan brengen :P

Vond dit op me harde schijf laatst, ben alleen het project kwijt geraakt toen mijn mac crashte,,, is een experiementele track van DNB/deadmau5 achtig en Deep House :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 02:27 

Hardtraxxer

@AvixDJ:

-Die attack op het volume van die synth op 0:30 is leuk maar vind hem zelf iets te scherp, zou zelf de attack ietwat hoger zetten. Bij die laatste lange uithaal wordt het volume iets te onaangenaam op het eind. Ook zou ik persoonlijk die synth iets minder laag/mid geven

-Drop is leuk, die afwisseling van die synth en die bass/pluck dingen maakt het echt leuk. En leuke dromerige melodie op het einde, echt deadmau5 achtig inderdaad :)

Geheel steekt leuk in elkaar, jammer dat je het project kwijt bent

@Niekert:

-Deathwing :D

-Vette opbouw, leuke kick, vind het juist wel vet dat ie zoveel bass heeft. Past er goed bij

-Zoals AvixDJ al zet mag er wel wat meer verb/delay op je sonds, en vind het ritme op sommige plekken niet helemaal lekker, bijvoorbeeld op 0:14 die korte screech en dan leegte, zou het zelf wat opvullen

Zelf weer wat vaags gemaakt:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 18:11 

Hardtraxxer

@Niekert: ik vind die screeches op één of andere manier niet erg lekker, net alsof ze iets te schel zijn(?) Het idee is wel lekker hoor, dus denk als je nog wat aan die screeches werkt dat het wel wat leuks kan worden :thumbup:

@AvixDJ: ik vind de melodie wel lekker dromerig :) ik vind het stuk met break alleen niet zo geslaagd die synth is daar net iets te blurry. Hierdoor komt ie daar niet tot zijn recht, wel een meesterlijk loopje daarna. Ik zou alleen op t einde de synths niet zo lang laten klinken, misschien meer cutoff? Dan klinkt ie net wat fijner denk ik.

@Casp: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Dub/Trap gecombineerd met hardstyle kicks ! Het idee is geniaal man, maar die kicks klinken nu nog niet echt erbij naar mijn smaak :whistle: Ik zeg afmaken die shizzel! :yay:

Heb zelf ook weer een nummertje gebrouwen, op één of andere manier kan ik me er nog steeds niet toe aan zetten om weer een HS-schijf te maken. Aan de andere kant leer je natuurlijk heel veel van andere muziekstijlen uitproberen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 23:15 

Hardtraxxer

@AvixDJ: Totaal niet mijn smaak muziek, maar qua sounds en mixdown zit het allemaal prima in elkaar. Ik heb hier niet echt verstand van maar ik kan wel horen dat het kwaliteit is. :)

@Casp: Het dubstep gedeelte vind ik erg leuk klinken, de hardstyle kicks erdoor vind ik een goed idee. Maar ik vind deze kicks er niet echt bij passen, ook staan ze wat te hard qua volume. Misschien keer met gated kicks proberen? :D

@Boelie-beatz: Over het algemeen leuk gedaan. Je sounds klikken prima. Je drums mogen wel wat meer 'aanwezig' zijn zeg maar. meer Misschien bij 0:25 een hihat loopje erbij om de drive erin te houden?

Weer wat gewerkt aan m'n project. Ook een break gemaakt. Het eerste deel v/d break komt uit een trailer van World of warcraft, het 2e deel heb ik zelf gemaakt ( behalve de vocals ). Heb het idee dat de break net iets te rommelig is. Wat vinden jullie? En denken jullie dat een melo of een anti-climax het beste bij dit project past?

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 01:53 

Hardtraxxer

Bedankt voor de feedback :thumbsup:

@Boelie-Beatz

-Vind die bass sound erg vet
-Melodie is echt nice samen met die bassline! Zou m alleen wat opvullen want op dit moment valt ie een beetje stil af en toe

-Zou je lead wat resonanter maken dat ie een beetje een elektrisch gitaar achtig geluid krijgt

-Je snares mogen echt veel meer naar voren komen, die klappen er altijd zwaar op bij DnB. nu hoor ik ze bijna niet

-Op zowel je lead als je bassline zou wat release niet misstaan denk ik

Wel een vette wip :) Beetje pendulum style :thumbsup:

@Niekert

-Screeches in de intro klinken al wat beter :)

-Wow Trailer in raw hardstyle :worship: ziek goed idee man, past er echt heel erg goed bij

-Zou hier zeker geen anticlimax opzetten!zet er een dikke supersaw met akkoorden erop en misschien een koor op de achtergrond ofzo. beetje dat idee van 1:30ish terughalen

Zelf weer verdergegaan met dat project van gisteren, heb het maar nog vager gemaakt :D Ben nu bezig met een gated kick versie, bevalt ook aardig

edit: Gated kick versie erbij:

Welke vinden jullie vetter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 10:47 

Hardtraxxer

@Casp: Sowieso de versie met de gated kick. :) Ik zou wel wat minderen met de vocals bij de drop zegmaar, dat wordt een beetje storend na een tijdje
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 18:30 

Hardtraxxer

@casp:
Wubstyle:
- Leuk idee maar over het algemeen mag het van mij nog iets voller klinken.
In de climax klinkt het al vrij goed, maar mis net dat stukje extra.
- De "hardstyle" kick is leuk gedaan maar vind hem niet zo lekker passen bij de rest omdat hij heel veel mid frequenties heeft. Als je deze er uit haalt dan past hij beter bij de rest van het nummer.
- iets minder vocal gebruik idd. de stutter is leuk maar na X keer gehoord te hebben begint hij toch wat te vervelen. Eventueel een andere vocal stutter/ritme?

Wubstyle Gated:
Deze kick past er inderdaad beter bij, omdat hij qua movement ook lekker "pompt" en je minder midden frequenties hebt. Het lijkt wel alsof de gated kick harder staat als de andere kick?

Het is wel een leuke expirimentele track! :)

Ondertussen bezig met een collab met Artificial mind, we hebben nu de gehele track een beetje op papier staan maar zijn nog aan het twijfelen over verschillende dingetjes :P

(Als hij niet afspeelt, even op de link drukken aangezien hij op privé staat bij soundcloud)
https://soundcloud.com/artificialmindnl/artificialmind-skatzow-one-moment/s-6xIxb
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 20:55 

Hardtraxxer

Allereerst thanks voor de positieve feedback :thumbup: Dacht zelf ook al dat die drums wat meer naar voren mochten, maar kon natuurlijk ook zo klinken omdat ik al zo lang aan 1 stuk door met de track bezig was xd

@Skatzow: Vet hoe die melo er zo in komt! Zit een heerlijke drive in, doet me op één of andere manier heel erg denken aan een track van Project One-CD (niet dat t klinkt naar 1 van die tracks, maar zelfde type sfeer en gevoel). Na de break ook een lekkere duistere melodie en vocals (waar heb je die vandaan?). Misschien op de climax nog wat screeches op de achtergrond doen op t einde van de maat om die melodie nog dat ene tikje extra duister te maken ;)
De kicks vind ik persoonlijk wel vet joh, niet zo super gelikt maar wel lekker! Misschien dat ie nog iets meer punch kan gebruiken in t midhoog ?
het stuk naar aanloop richting die reverse is veeeeeeeeeeel te lang, het is juist supervet als die er nog eventjes inzit voordat de track helemaal afbouwt :thumbup:

@Casp: Ik sta er toch van te kijken hoe gruwelijk je die wobbles gedaan zijn hoor :thumbsup: SOWIESO verder met die Gated, die klinkt echt baas. Misschien nog wat dikke felle snares erbij? Kun je met roffeltjes het geheel nog zwaarder laten beuken :D

Zelf net ook wat erbij gebrouwen, heb wat nieuwe snarefills gemaakt, andere kick en nog een stukje "hs"-invloed toegevoegd (hihats na de tel bij t 4x4 stuk :P ), maar heb t gevoel dat die overgang terug naar de breakbeat net niet meer klopt (zitten nu nog wat extra bars bij t 4x4 stukje)
Ook wat met de synths gedaan, hopelijk klinkt ie nu nog beter ;)
Heb t wel gerepost over de vorige WIP, dus de andere link int vorige bericht is niet handig als referentie sorry :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 15:14 

Hardtraxx Addict

@Boelie-Beatz
Ik vind het idee erg vet. Drum & Bass is sowieso een genre dat ik zelf erg vet vind :).
Je stukje vind ik alleen iets te chaotisch overkomen. Niet perse omdat er veel gebeurd
Maar ik vind de kick en de snare om een 1 of andere reden niet helemaal lekker door komen.

Ik weet niet of je side-chained maar misschien een idee om een dit toe te passen?
Dan krijg je een wat meer 'pump' effect wat denk ik zeker wel zal helpen.

Goed bezig in ieder geval ! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2015 22:09 

Hardtraxx Addict

@Skatzow
Klinkt super dik man. Fijne stijl zo samen :thumbsup:.
heb er eigenlijk niks op aan te merken. :thumbup:
Ben benieuwd waar jullie over twijfelen.

Ik heb even een second opinion nodig. Want ik vroeg me af hoe mijn mixdown tegenwoordig door anderen wordt gevonden. Ik heb vandaag even een stukje gemaakt:

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/DMdwG1UI/file.html[/zippy] Wat vinden jullie??

Brand maar los! Ik wil graag verbeteringen op dit vlak gaan maken. Ik hoor zelf dat de attack van de kick nog niet zo heel lekker doorkomt bijvoorbeeld.

Trouwens! Ik heb een audio interface upgrade gehad. Ik ben van de Lexicon Omega naar de Focusrite Scarlett 6i6 gegaan. Wat een verschil in mogelijkheden en stabiliteit! Aanradertje :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2015 20:07 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Doet me aan de een of andere manier aan Lessons In Love denken

Heb ik ook hoor, synth melodie combinatie lijkt r een beetje op
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2015 20:12 

Hardtraxx Beheerder

Ik vind de akkoorden die je gebruikt hebt niet zo lekker klinken, niet echt euforisch.
Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner