Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2015 22:47 

Hardtraxxer

Dj Cunera,

om te beginnen zou ik wat reverb op die piano douwen en eventueel ook wat delay (mocht dat mooi klinken).
Daarbij is het nog een beetje leeg en zou je misschien ook wat andere sounds eronder kunnen dumpen (Denk aan een pad/string, pluckjes, crashes, snares, claps etc.
De kick staat op G terwijl hij eigenlijk op E moet staan.
De resonantie in de leads als je de cutoff open gooit is iets te sterk denk ik.
Je zou eventueel onder je main lead ook akoorden kunnen doen om de boel op te vullen.
Ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt.
Verders gewoon lekker door gaan en genietten van wat je doet! :D

Ik heb zelf net een nieuwe track klaar liggen en geupload op Soundcloud. Het is een tijd geleden geweest dat ik hier voor het laatst actief ben geweest dus ik dacht: Ik laat even wat van mij horen :)
Hier mijn nieuwste track:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2015 21:08 

Hardtraxx Elite

DigitalEarthquake schreef:
Dj Cunera,

om te beginnen zou ik wat reverb op die piano douwen en eventueel ook wat delay (mocht dat mooi klinken).
Daarbij is het nog een beetje leeg en zou je misschien ook wat andere sounds eronder kunnen dumpen (Denk aan een pad/string, pluckjes, crashes, snares, claps etc.
De kick staat op G terwijl hij eigenlijk op E moet staan.
De resonantie in de leads als je de cutoff open gooit is iets te sterk denk ik.
Je zou eventueel onder je main lead ook akoorden kunnen doen om de boel op te vullen.
Ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt.
Verders gewoon lekker door gaan en genietten van wat je doet! :D

Ik heb zelf net een nieuwe track klaar liggen en geupload op Soundcloud. Het is een tijd geleden geweest dat ik hier voor het laatst actief ben geweest dus ik dacht: Ik laat even wat van mij horen :)

Dijk van een plaat! Sounds zijn gewoonweg geweldig, wordt gedownload. Keep up the good work :thumbsup:

Zelf weer bezig geweest met een tropical house plaatje, wordt zelf vrolijk van het melodietje haha!

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2015 23:57 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
Flame schreef:

Snippet van mij (ja geripte kick, ja slecht gemastered, ja geen zin in fatsoenlijke vocals)

Waarom produceer jij uberhaupt ?? Zo te lezen heb je er weinig zin in.

Vind het leuk om te doen, heb wel gevoel van tonaliteit maar heb momenteel een halve koptelefoon en sennheiser oortjes waarmee het niet lukt om lage tonen te tunen; laat staan een geluid te produceren dat op andere hardware ook fatsoenlijk klinkt ;p

En de juiste vocals vinden uit tientallen space documentaries op youtube doet je ook afdwalen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 17:37 

Hardtraxxer

@D-Ruz

Leuk melodietje inderdaad :) klinkt ook wel aardig gemixt allemaal

@D.E.Q

Heel vet nummer! Leuke sounds in die intro ook, vooral dat portamento achtige op bijv. 1:00 voegt echt heel wat toe

-Vocal is iets te veel gedistort voor mijn gevoel, is moeilijk te verstaan

-Hele vette melodie :love: echt heel lekker hoe die in de 3e bar de kick zo onverwachts omhoog pitcht! word er echt vrolijk van :P

-Mooie sfeer weer in die break, lijkt me leuk als je een beetje van die vocals weer terug laat komen

-Vind het jammer dat je bij 3:00 omhoog bent gegaan met die melodie. Ik snap dat je er wat anders mee wilt doen en hij klopt wel gewoon, maar dit is mijn persoonlijke smaak. Ik vind m juist veel fijner als ie wat lager blijft.

Hier geprobeerd om zo'n episch crypsis sfeertje neer te zetten, advies is welkom :P ook een nieuwe kick. Ook hier geprobeerd om die cryptology kick na te bouwen maar dat is nog lastiger dan ik dacht ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 02:17 

Hardtraxx Newbie

Ik ben niet zo goed in het feedback geven, dus vergeef me moest de feedback niet top zijn :whistle:

@Casp
Persoonlijk vin ik het sfeertje wel goed zitten maar volgens mij zit er te weinig body in de lead, misschien wat meer layers en reverb? Maar het heeft wel een lekker oldskool sfeertje!

De kick zit qua structuur (punch, tail,..) wel goed, vind hem alleen wat te plat bij het pitchen, ik mis zo een beetje het "whrom" geluid :lol: (sorry weet niet hoe ik dit moet uitleggen).
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Nu heb ik sinds enkele weken een track klaar. Enkel over de kick moet niks gezegd worden ;) (Frontliner sample pack)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 15:25 

Hardtraxxer

@Casp:
Ik vind je melodie leuk, maar je kick heeft veel meer punch nodig zodat ie t hele spectrum pakt. Ik mis nu net een paar frequenties waardoor die net niet dik klinkt. En Ik ben t met urbanwest eens, die melo's mogen nog wel veel dikker ;)

@urbanwest:

Leuke intro! geeft direct echt zo'n hands-up gevoel :thumbsup: Ik vind je anti leuk, maar ik had t misschien veel vetter gevonden als je die melodie verder had uitgebouwd en dan in het midden de anti (net omgedraaid zeg maar) :D Ik vind t een leuk plaatje! En wat betreft die kick, beter een goeie sample die track afmaakt, dan een slechte kick die t geheel verkracht hea :P

- Edit -

Zelf ben ik een tijdje niet actief geweest wegens een verhuizing, maar nu ik de meeste spulletjes heb uitgepakt ben ik ook weer bezig met muziekjes maken. Geen Hardstyle dit keer, maar een tryout voor wat House

en Goa/Psytrance (ik weet nog niet of ik deze uberhaupt moet afmaken, laat maar weten :P ) . Wat vinden jullie ervan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 18:50 

Hardtraxxer

@casp:

Break klinkt supervet! Netjes gedaan met die fx's erin en die piano. Je lead mag wel wat 'scherper' imo, en de vocals mogen er wat meer uitspringen, die liggen nog wat op de achtergrond. Verder is je melo wel leuk, alleen je kick heeft nog wat werk nodig.

@urbanwest:

Zozo klinkt lekker hoor! Zo te horen ben je al een eind op weg :) Eigenlijk vrij weinig op je track aan te merken haha, dus dat is een goed teken :$ Misschien nog wat leuke vocals erin? En een eigen kick om het af te maken, vind hem al met al zeker geslaagd :thumbup:

@boelie-beatz:

Ik heb echt totaal geen verstand van deze muziekstijlen tbh, dus het enige dat ik je kan vertellen is dat het opzich wel leuk klinkt haha xd

Zelf bezig geweest met een melodie. Wil dit stukje eigenlijk in de break verwerken, en de melo dan in de climax aanpassen/sidechainen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 21:50 

Hardtraxx Newbie

@DigitalEarthquake
Echt bedankt voor je feedback man, ik heb er gelijk wat mee gedaan. :thumbsup:
Voor jouw nummer: Ik vind dat je het iets meer op moet vullen maar voor de rest heeft het een goede sounddesign, een lekkere kick en een heerlijke melodie. De enige tip die ik je verder kan geven is: zoek een label. :thumbup:

Dit nummertje heb ik nu denk ik al een halfjaartje in de kast liggen. Het is gewoon een mix van een aantal dingetjes die ik wou uitproberen en toen is dit het resultaat geworden. Het gaat dus vooral Niet om de melodie en de lelijke synthesizers :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 10:14 

Hardtraxx Veteran

Ik lees af en toe hier mee, maar deze gaat in mijn collectie. Mooie plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 10:30 

Hardtraxxer

@djcunera: zou nog lekker uren steken in je kick! En wat je zelf al zegt mogen je synths nog best wat aandacht gebruiken. Voor de rest lekker doorgaan!

@niekert: je synths layeren!! En je percussie staat veel te hard! Maar vooral lekker doorgaan en dingen uitproberen ;)

@urbanwest: je track klinkt goed!! Goede melodie vooral! Alleen staat je lead te hard denk ik ten opzichte van je kick. Jammer dat je eigen kick er niet onder zit, want de rest is wel goed!

Ik ben bezig met mijn melodie en was benieuwd wat jullie vinden:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 11:37 

Hardtraxxer

Lekkere melodie Imation! Lekker uplifting. Vind het ritme op sommige plekken alleen niet zo natuurlijk.

Doet me trouwens echt enorm denken aan een trance(?) nummer, kan alleen niet op de naam komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 11:54 

Hardtraxxer

Hahaha ik ben best benieuwd welke trance nummer dat is!
Ik heb de melodie helemaal zelf gemaakt :D
En wat bedoel je qua ritme?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 12:20 

Hardtraxxer

Imation schreef:

Ik ben bezig met mijn melodie en was benieuwd wat jullie vinden:

Klinkt niet verkeerd. Ik mis mogelijk wat sidechaining. dan kan het wat pompender worden.
De clap mist wat body, maar overall niet verkeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 14:01 

Hardtraxxer

Imation schreef:
Hahaha ik ben best benieuwd welke trance nummer dat is!
Ik heb de melodie helemaal zelf gemaakt :D
En wat bedoel je qua ritme?

ik bedoelde niet dat je m niet zelf hebt gemaakt hoor :P heeft alleen een soortgelijk gevoel bedoel ik. met ritme bedoel ik dat sommige noten voor mn gevoel op een ander moment gespeeld moeten worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 15:31 

Hardtraxx Newbie

@ Imation: vind de melodie wel catchy!

Ik ben zelf ook bezig geweest met iets:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 15:46 

Hardtraxxer

Catalyze schreef:
@ Imation: vind de melodie wel catchy!

Ik ben zelf ook bezig geweest met iets:

Disclaimer... ik ben altijd eerlijk.......

redisign je kick. die mist mid en low end. en er zit een rare kraak in de tail.
Je lead klinkt dun, en is erg muddy. gaat alle kanten op.
het idee achter de track is wel oké, maar er zit nog een hoop verbetering in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 00:44 

Lekkere oldschool kick :P. Moet in ieder geval nog flink wat aan gedaan worden!

Het klinkt inderdaad wat muddy allemaal. Die hogere lead moet meer veel meer naar de voorgrond komen. Het concept is wel vet.

@ DJ Imation

Hier klinkt ook je lead te ver weg, deze mag wat droger in de mix.

En hier worden we allemaal heppy van :cool:

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/eYZFvHYy/file.html[/zippy]

En deze is wat ruiger. Geen idee hoe ik het allemaal heb gemaakt, project is een grote teringbende.

EDIT: vocal voor de climax is bijna helemaal weggevallen. Anyway, je snapt het idee.

[zippy]http://www55.zippyshare.com/v/ywB3LBFk/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 01:27 

Hardtraxxer

@Stefaneke

Deepleedo

Break is een beetje eentonig. Opbouw vet, climax is echt nice :thumbsup: leuke kick en sounds, lekker origineel ook. zou er zeker mee doorgaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 03:36 

Hardtraxx Newbie

Thx iedereen voor de feedback!

En inderdaad, de kick is iets wat ik zelf zou moeten maken, maar nogal wat problemen mee heb om te doen...
zal nog wat moeten oefenen denk ik :P

@Boelie-beatz
Ken zelf niet zoveel van deze stijlen, maar vind ze wel vet klinken! :thumbup:

@Imation
Leuke melo :thumbup: Vind hem echt wel leuk klinken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 22:07 

Hardtraxxer

stefaneke,

Dat eerste klinkt een beetje droog qua reverb. Misschien is het een tip om die wat verder open te gooien of eventueel een andere reverb gebruiken.
Misschien ook iets meer variatie en als je die random kickjes tussen de 2 'climaxes' in ook wat reverb geeft is dat helemaal top!
En verders is ie echt vet man! Heerlijk beetje stampuh! :D

Het 2e ook weer dat met de reverb.
De sub rond 0:22 ieetjes harder.
Ik vind zelf de drums niet heel fijn.
Heel vet wat je hebt gedaan met de vocal in de build-up!
De kick is wat rommelig. Misschien meer kicks maken en die hieronder layeren.
Verders is het concept prima! :D

Dit heb ik 2 dagen geleden gemaakt met wat vocals van 'Let The Monsters Free'
Nu zit ik te denken, moet ik dit afmaken?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/0t7KN6Lo/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 00:39 

Hardtraxxer

stefaneke,

Dat eerste klinkt een beetje droog qua reverb. Misschien is het een tip om die wat verder open te gooien of eventueel een andere reverb gebruiken.
Misschien ook iets meer variatie en als je die random kickjes tussen de 2 'climaxes' in ook wat reverb geeft is dat helemaal top!
En verders is ie echt vet man! Heerlijk beetje stampuh! :D

Het 2e ook weer dat met de reverb.
De sub rond 0:22 ieetjes harder.
Ik vind zelf de drums niet heel fijn.
Heel vet wat je hebt gedaan met de vocal in de build-up!
De kick is wat rommelig. Misschien meer kicks maken en die hieronder layeren.
Verders is het concept prima! :D

Dit heb ik 2 dagen geleden gemaakt met wat vocals van 'Let The Monsters Free'
Nu zit ik te denken, moet ik dit afmaken?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
[zippy]http://www77.zippyshare.com/v/0t7KN6Lo/file.html[/zippy]

Goddammit Myron ik zei toch al maak dit af want dit is echt heel epic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 21:34 

Hardtraxxer

@Flame:
Ik heb je verhaal gelezen en gewoon lekker doorgaan om tracks voor jezelf te maken! Uiteindelijk maak je de tracks omdat je het ook leuk vind ;)

@urbanwest:
- Je mid-intro klinkt nog wat droog, de sounds mogen best wat meer beweging hebben naast de reverb
- Melodie is leuk, Lead klinkt soms wat hard (het in your face gevoel zegmaar)

@Boelie-beatz:
Niet echt mijn stijl maar het klinkt aardig, ook de sfeer en transitie tussen de elementen is aardig gedaan! :)

@Niekert:
- De melodie herhaalt naar mijn idee teveel, mag wat meer variatie in.
- De lead is erg dun, bevat bijna alleen maar hogere frequenties, zorg dat je de midden en wat lagere frequenties ook vult.
- De clap vind ik niet lekkker ge-timed (het past niet echt bij de melodie)

@Dj Cunera:
Ik kan je intentie best horen alleen is de uitwerking wat minder. Naarmate dat je meer tracks maakt word je ook beter in sound-design / afmix en gaat alles beter klinken ;)

@Imation:
- De melodie vind ik best leuk maar ik zou sommige "tussen noten" weg laten zodat het wat rustiger klinkt. Lekker uitwerken want je kan hier een hele leuke trancy melodie van maken!
- De melodie / lead ligt nog niet lekker samen met de kick, probeer deze wat meer op elkaar af te stemmen door equalizing en/of de melodie wat zachter te zetten.

@Catalyze:
Heb een beetje dezelfde mening als Stigmata maar het volgende viel me ook op:
- Je kick is wat raar gepitched waardoor hij te kort is waneer hij omhoog gaat. Dit hoor je vooral in het laag.
- Er zit te veel melodie op alle "hard" sounds en de melodie.
Het idee van de track is inderdaad prima, nu alleen nog fine-tunen! ;)

@stefaneke:
Happy hardcore! :D :D
Naast de feedback van DigitalEarthquake viel het me op dat je climax nog erg leeg aan voelt. Natuurlijk is dit nooit zo vol als met hardstyle maar het mag wel iets voller.

2e track:

- De drums in de break en opbouw klinken vrij hard en soms wat willekeurig geplaatst.
- Het idee van de climax vind ik goed en dat kan ik waarderen, Ik zou je climax sound nog wel wat verder uitwerken, ik mis een 2e layer die het een en het ander op vult.

@DigitalEarthquake:
Ik had al verwacht dat je snippet goed zou zijn maar dit is wel erg lekker! Heb er niet veel op aan te merken. Ik zeg: Afmaken!

Zit te twijfelen of ik deze mid-intro zou uitwerken. Heb daarom ook 2 versies gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 22:22 

Hardtraxxer

@D.E.Q.

Geweldige sfeer, zeker afmaken. Hoe maak je zo'n kick als die van jou eigenlijk? Sylence of Cyber heeft ook zo'n kick en ze klinken ongelofelijk fijn :)

@Skatzow

Sound design zit altijd wel goed bij jou, zo ook bij deze :thumbup:

Zelf zou ik de eerste uitwerken, omdat deze wat fijner klinkt. De tweede klinkt namelijk erg chaotisch, je zou er misschien ook een geheel van kunnen maken.

Vandaag weer een poging gedaan om een Josh & Wesz achtige track te maken, wat vinden jullie ervan?

(Kwaliteit is niet heel denderend volgens mij, of het ligt aan mezelf :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 22:48 

Hardtraxxer

DJ JellyBean

Veel layeren en dan krijg je ook zo'n kick! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 17:56 

Hardtraxx Newbie

DJ JellyBean schreef:
Vandaag weer een poging gedaan om een Josh & Wesz achtige track te maken, wat vinden jullie ervan?

(Kwaliteit is niet heel denderend volgens mij, of het ligt aan mezelf :P)

Goedendag! Nieuw hier en ben van plan om ook wat te posten;) .

Klinkt lekker DJ JellyBean. Alleen heb ik het idee dat de kick in de climax van de track niet echt lekker mee pitched met de melo. De opbouw mag ook wel wat spannender. Voor de rest prima melodietje en een lekkere lead! Inderdaad dat Josh & Wesz achtige.

@D.E.Q.
Prepare for the Loftrompet!
Wat heb jij veel talent man. Al een paar van je nummers langs zien komen op het youtube channel van EuphoricHardstylez. Deze plaat is wel weer echt beest. Een van mn favorieten samen met Stars. Wat kun jij toch een heerlijke sfeer neerzetten. Vraagje: Had je die 0'Let The Monsters Free' nog afgemaakt? Zo niet, gewoon afmaken man.

Ben al een tijdje bezig met deze hardcore track, ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Let op: Niet bepaald euphoric... :D
Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner