@Imation Klinkt zeer netjes! Je screech heeft een heel erg lekker ritme, alleen vind ik hem persoonlijk ietsje te schel klinken, tikkeltje minder distortion zou in mijn ogen ietsje beter zijn. Verder heb ik gewoon weinig er op aan te merken want je sounds en je kicks klinken voor zover ik kan horen prima!
Mastering trouwens ook zelf gedaan?
@Casp Je Saw klinkt opzich netjes, ik zou persoonlijk nog een tikkeltje meer pit erin voor dat echte zaag effect.
Voor een samenloop van een Saw/Screech met je kick, EQ ik mijn kick vrijwel nooit in mijn track, ik doe het meestal als ik mijn kick maak totdat ik tevreden ben over de sound ervan want juist als ik daar tevreden over ben, wil ik de sound van mijn kick zoveel mogelijk tot zijn recht laten komen in de track. Je kan soms kijken bij je Saw etc. naar overbodige frequenties waarvan je hoort dat er weinig verandert als als je ze weg haalt, filter ik die eruit, al die kleine beetje laten het toch iets beter klinken maar vaak haal ik niet heel veel weg. Wat ik ook wel eens doe wat best goed werkt is je Saw/Screech een keer kopiëren en de ene bijvoorbeeld 25% naar links Pannen en de ander 25% naar rechts en ze beiden iets zachter zetten, dan komt het wat beter tot z'n recht omdat hij hierdoor minder stoeit met je kick.
Voor de rest is je punch van je Kick best in orde alleen de tail heeft imo iets te Reeverb/Wet achtig(of hoe je dat ook moet noemen) effect. Probeer je reeverb misschien is wat korter te maken, de hogere frequenties eruit te filteren of wat droger te laten klinken.
Het hele zaakje moet ook nog echt wat beter afgewerkt worden want vooral je 2e climax klinkt nogal druk en chaotisch en het clipt soms volgens mij ook, Ik vind ook persoonlijk dat je voorzichtig moet zijn met veel Reeverb.
@Niekert Bij je korte snippet is de sound van je screech opzich prima, ik ben er geen fan van maar het klinkt opzich goed. Verder is je kick nog niet helemaal goed, de punch mag nog wat scherper van mij en je tail klinkt imo nog een beetje te hoog, misschien een idee om die een toon lager te zetten of iets omlaag te pitchen? hierbij moet je denk ik wel even je bass en tail van elkaar scheiden dat je de bass niet meeneemt. Correct me if i'm wrong.
Ik vind trouwens die Pad/Choir aan het begin en eind supervet klinken! Zelf gemaakt?
Voor de 2e track is de sfeer uiteraard lekker oldskool en combineren je sounds prima met die kicks, maar inderdaad zoals Casp al zegt moet je echt even wat meer aandacht besteden aan de Saw, klinkt nog niet al te best.
Ik hoor het trouwens graag als iemand het niet eens is met mijn tips/feedback
Zelf ben ik bijna klaar met mijn Crossbreed achtige plaatje, ik hoor graag wat jullie er van vinden