Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 10:38 

Hardtraxxer

@Casp:

wat LukeInfinite zegt. Ik haal ook altijd me laag weg uit de sounds die ik maak. Hierdoor krijgt je kick veel meer ruimte. Ik zou ook nog lekker werken aan je kick. Die mag en kan een stuk beter ;)
En niet te snel willen gaan, heb over mijn kick ook meer dan 2/3 maanden zitten sleutelen en ik denk dat ie nog beter kan ;)

@Niekert,

je sounds klinken goed! Mag alleen wat gevarieerder. En je lead mag sowieso meer layers. Die vind ik echt te dun. Je screeches zijn best prima eigenlijk, lekker mee doorgaan ;)

Ik ben weer verder gegaan met mijn track
Ik ben nog niet helemaal tevreden over het tweede stuk:

https://clyp.it/gnd0lvkl

Hoor graag wat jullie ervan vinden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 13:45 

Hardtraxxer

(vergeef n typos helft van mn toetsenbord is aa t trippe)

Laag weghalen uit mn sounds doe ik al ja, bedoelde meer hoe jullie verder ruimte creëren voor andere sounds. Hebben jullie heel specifiek voor elk element een bepaalde frequetnie vrij, of zorge jullie voor een beetje overlap in sounds? dus hele zware pieken/dalen op bepaalde frequetnies? Ik loop tege het probleem aa dat wanneer ik dinge wegsnid met EQ om rimte te maken, mn sounds al snel te dun beginnen te worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 14:20 

Hardtraxx Addict

@Imation Klinkt zeer netjes! Je screech heeft een heel erg lekker ritme, alleen vind ik hem persoonlijk ietsje te schel klinken, tikkeltje minder distortion zou in mijn ogen ietsje beter zijn. Verder heb ik gewoon weinig er op aan te merken want je sounds en je kicks klinken voor zover ik kan horen prima!
Mastering trouwens ook zelf gedaan?

@Casp Je Saw klinkt opzich netjes, ik zou persoonlijk nog een tikkeltje meer pit erin voor dat echte zaag effect.

Voor een samenloop van een Saw/Screech met je kick, EQ ik mijn kick vrijwel nooit in mijn track, ik doe het meestal als ik mijn kick maak totdat ik tevreden ben over de sound ervan want juist als ik daar tevreden over ben, wil ik de sound van mijn kick zoveel mogelijk tot zijn recht laten komen in de track. Je kan soms kijken bij je Saw etc. naar overbodige frequenties waarvan je hoort dat er weinig verandert als als je ze weg haalt, filter ik die eruit, al die kleine beetje laten het toch iets beter klinken maar vaak haal ik niet heel veel weg. Wat ik ook wel eens doe wat best goed werkt is je Saw/Screech een keer kopiëren en de ene bijvoorbeeld 25% naar links Pannen en de ander 25% naar rechts en ze beiden iets zachter zetten, dan komt het wat beter tot z'n recht omdat hij hierdoor minder stoeit met je kick.

Voor de rest is je punch van je Kick best in orde alleen de tail heeft imo iets te Reeverb/Wet achtig(of hoe je dat ook moet noemen) effect. Probeer je reeverb misschien is wat korter te maken, de hogere frequenties eruit te filteren of wat droger te laten klinken.
Het hele zaakje moet ook nog echt wat beter afgewerkt worden want vooral je 2e climax klinkt nogal druk en chaotisch en het clipt soms volgens mij ook, Ik vind ook persoonlijk dat je voorzichtig moet zijn met veel Reeverb.

@Niekert Bij je korte snippet is de sound van je screech opzich prima, ik ben er geen fan van maar het klinkt opzich goed. Verder is je kick nog niet helemaal goed, de punch mag nog wat scherper van mij en je tail klinkt imo nog een beetje te hoog, misschien een idee om die een toon lager te zetten of iets omlaag te pitchen? hierbij moet je denk ik wel even je bass en tail van elkaar scheiden dat je de bass niet meeneemt. Correct me if i'm wrong.
Ik vind trouwens die Pad/Choir aan het begin en eind supervet klinken! Zelf gemaakt?
Voor de 2e track is de sfeer uiteraard lekker oldskool en combineren je sounds prima met die kicks, maar inderdaad zoals Casp al zegt moet je echt even wat meer aandacht besteden aan de Saw, klinkt nog niet al te best.

Ik hoor het trouwens graag als iemand het niet eens is met mijn tips/feedback :D

Zelf ben ik bijna klaar met mijn Crossbreed achtige plaatje, ik hoor graag wat jullie er van vinden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 16:23 

Hardtraxxer

Casp, imitation, ventrue, thanks voor de feedback :thumbup:

@imitation:

Klinkt lekker heurr! Je kick mist nog klein beetje laag imo. Bij het 2e stukje zou ik idd het screech pattern wat aanpassen. Leuke fx kicks overigens. Verder zou ik de mini 'break' tussen de 2 stukjes ff opvullen met bijv n screech. :)

@casp:

Ben het met ventrue eens. Is ook gewoon kwestie van zeer veel oefenen. De mixdown van een track is bijna een vak apart.

1 tip: als je bijvoorbeeld een lead of screech hebt die erg dik klinkt, maar die al snel wat dunner klinkt als je lage frequenties eraf eq't: cut de lage frequenties pas in de climax zodat daar je kick meer ruimte heeft, en laat in de opbouw enzo de lage frequenties gewoon in de lead / screech.

@ventrue:

Klinkt wel lekker. :thumbup: Wel mogen je sounds wat agressiever en mag er wat meer energie in de track. Vind het net iets te experimenteel en 'rustig' voor crossbreed. Maar over het algemeen is het goed gelukt. ;)

Over die choir in mijn snippet: Sonatina choir. ( Raad ik overigens niet aan voor choirs :P )

Heb álweer mijn kick aangepast. maar vind zelf dat ie nog wat 'energieker' kan. De vraag is alleen: hoe? :P

Hoor het dus graag als jullie nog tips hebben. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 17:00 

Hardtraxx Addict

Niekert schreef:
1 tip: als je bijvoorbeeld een lead of screech hebt die erg dik klinkt, maar die al snel wat dunner klinkt als je lage frequenties eraf eq't: cut de lage frequenties pas in de climax zodat daar je kick meer ruimte heeft, en laat in de opbouw enzo de lage frequenties gewoon in de lead / screech.

Dat is inderdaad een manier, wat ik makkelijker vind is bijvoorbeeld om de lage frequenties er altijd uit te laten en gewoon nog een lead nemen met alleen Laag, daardoor hoef je enkelt een pattern laag toe te voegen ipv de heletijd met Automations te kloten, wat ook nog een idee is, is om gewoon nog een soort Sub melodie eronder te zetten voor meer power, zoals hieronder in de snippet en foto.

https://clyp.it/effm2dih
Afbeelding
http://i.imgur.com/nkgc7Kt.png
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 17:56 

Hardtraxxer

Thanks voor de uitgebreide feedback Ventrue, kan ik zeker wat mee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 21:08 

Hardtraxx Addict

Ventrue schreef:
Niekert schreef:

Dat is inderdaad een manier, wat ik makkelijker vind is bijvoorbeeld om de lage frequenties er altijd uit te laten en gewoon nog een lead nemen met alleen Laag, daardoor hoef je enkelt een pattern laag toe te voegen ipv de heletijd met Automations te kloten, wat ook nog een idee is, is om gewoon nog een soort Sub melodie eronder te zetten voor meer power, zoals hieronder in de snippet en foto.

https://clyp.it/effm2dih
Afbeelding
http://i.imgur.com/nkgc7Kt.png

Goed idee! Eigenlijk nooit bij stil gestaan.. Ik Deed het ook altijd via EQ Automation!
Dat voorbeeld van jou is ook goed te horen in Hardbass Junkie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2015 21:37 

Hardtraxx Addict

Casp schreef:
Thanks voor de uitgebreide feedback Ventrue, kan ik zeker wat mee :thumbsup:

Graag gedaan! nu jouw beurt :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2015 10:51 

Hardtraxxer

Daar had ik op dat moment geen tijd voor :P en nu ook niet. Je komt vanavond aan de beurt :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2015 16:22 

Hardtraxxer

Ik zie dat er niemand nog wat heeft gepost waar ik feedback op kan geven..

Maar ik heb een nieuwe melo :D xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2015 20:53 

Hardtraxxer

@Ventrue

Crossbreed:

-Je sounds klinken goed afgewerkt, vind alleen die 2e kick niet echt goed doorkomen. kan ook door het tempo komen, wat een beetje laag ligt. Maar er zit een soort leegte tussen de punch en de tail waardoor er weinig energie in zit. eerste kick is nice :thumbsup: kan je een beetje uitleggen over hoe je die heb gemaakt? :$

-vind het hele geheel een beetje te rustig, t klinkt als een soort intro waar nog meer bij gaat komen, maar het wordt niet echt drukker/chaotischer, wat ik juist wel vet vind bij crossbreed

-Tail van die derde kick mag wel wat langer doorlopen, maar dat is mijn hardstyle smaak :p

-Saw rond 2:30 mag wel iets wetter qua delay/reverb vind ik, t klinkt een beetje leeg.

-misschien kan je nog wat laag op je snare doen, of m nog wat layeren? volgens mij klappen die snares in crossbreed er altijd iets harder op

Ik ben niet helemaal thuis in deze muziek maar het klinkt zeker niet slecht dit! goed gemixt allemaal, lekker helder

@Niekert

nieuwe melo:

kan zeker nog wat beter, klinkt nog een beetje druk allemaal, probeer wat te experimenteren met rustmomenten, variatie van de lengte van je noten etc. er zit ook niet echt een hook in die in me hoofd blijft zitten :p hij pakt me niet helaas, sorry :$

nieuwe kick:

-lekkere punch, klapt er goed op. misschien kan je hem wat meer energie mee geven door er wat reverb op te doen met een delay100-250ms ofzo. En wat automation op de tail maakt m ook weer wat minder statisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 00:20 

Hardtraxx Addict

Casp schreef:
@Ventrue

Crossbreed:

-Je sounds klinken goed afgewerkt, vind alleen die ``2è`````````` niet echt goed doorkomen. kan ook door het tempo komen, wat een beetje laag ligt. Maar er zit een soort leegte tussen de punch en de tail waardoor er weinig energie in zit. eerste kick is nice :thumbsup: kan je een beetje uitleggen over hoe je die heb gemaakt? :$

-vind het hele geheel een beetje te rustig, t klinkt als een soort intro waar nog meer bij gaat komen, maar het wordt niet echt drukker/chaotischer, wat ik juist wel vet vind bij crossbreed

-Tail van die derde kick mag wel wat langer doorlopen, maar dat is mijn hardstyle smaak :p

-Saw rond 2:30 mag wel iets wetter qua delay/reverb vind ik, t klinkt een beetje leeg.

-misschien kan je nog wat laag op je snare doen, of m nog wat layeren? volgens mij klappen die snares in crossbreed er altijd iets harder op

Ik ben niet helemaal thuis in deze muziek maar het klinkt zeker niet slecht dit! goed gemixt allemaal, lekker helder

- Thanks voor je duidelijke feedback!! alleen dit ``2è`````````` is me nog niet duidelijk :$ Verder heb ik die 1e kick een tijd geleden gemaakt maar ben ik het projectbestand er van kwijt :cry: :cry: :cry: Dus ik weet het zelf ook niet echt meer want ik maak mijn kicks op zoveel verschillende manieren.

- Ik wil verder niet persee dit onder het genre Crossbreed stoppen maar gewoon Hardstyle, maar met wat anders. Ik ben ook een beetje geïnspireerd door Total War van Warface. Verder wat betreft het geheel dat iets te rustig is, het is denk ik een kwestie van smaak en ik vind hem vet zo dus lekker puh! :P :P geintje

- De korte tail is juist de bedoeling want daardoor heb ik 3 totaal verschillende kicks, het is inderdaad een kwestie van smaak maar vooral deze kick vind ik heerlijk want door die korte tail is er een korte baslijn en dat stompt enorm hard imo :D Wel grappig want in die kick zit ook echt het meeste werk, maar voor het geval je het wilt weten, ik heb die kick ook met een lange tail en die wil ik in de toekomst gaan gebruiken :thumbup:

- Wat betreft die Screech/Saw en de Snare, helemaal gelijk in. Ga ik zeker nog ff aan werken :thumbsup:

- Ik ben vooral blij dat je het goed afgewerkt vind klinken want hier ben ik eigenlijk een beetje onzeker over!

Bedankt voor je goeie feedback! kan ik heel veel mee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 00:38 

Hardtraxxer

Graag gedaan man! over dat ``` ` , laat nooit water over je toetsenbord vallen :D had t niet gezien haha. 2e kick*

Veel dingen zijn gewoon persoonlijke smaak inderdaad maar een ander perspectief is altijd handig, zeker als je al honderden keren naar je eigen nummer hebt geluisterd :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 00:53 

Hardtraxx Addict

Haha zeker waar! maar er zit inderdaad een klein Gap tussen de punch en de tail, misschien ga ik hem ook nog wel ff aanpassen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 14:29 

Hardtraxx Beheerder

@Ventrue over je crossbreed snippet.

Ik heb een paar dingetjes:
1. Het klinkt niet echt als Crossbreed meer als een langzame vorm van Industrial :P
2. Je sounds klinken er droog allemaal
3. Het is niet echt een samenhangend geheel, het lijken allemaal losse stukjes.
4. Ik mis drive, heel veel drive.

Het lijkt misschien heel negatief, maar als je heir aan werkt kan het wel wat leuks worden, ik ben in ieder gevalbenieuwd wat je ervan kan maken.

Zelf begonnen met een Deep/future house achtige track. Ik ben er nog niet zeker van of ik de vocals erin laat:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 15:05 

Hardtraxxer

LukeInfinite schreef:
M Unic schreef:
@Casp
Lekkere dissonante break!
Vind je synth nog wel erg dun. Die zou ik nog wat meer verdikken als ik jou was.
Je eerste kick is nog erg rommelig (als is het idee vet!) ik zou deze nog een beetje afwerken.
Ook vind ik dat ze alle 2 nog wat te weinig bass hebben.

Het opzetje is verder wel leuk! Leuk duister sfeertje zo. :thumbsup:

@Bartjj
Zelf vind ik dit soort projecten het leuk om te horen omdat je echt hoort dat je pas begonnen ben. Een stadium die we allemaal meemaken :D .

Hoe hard staat je project? Het lijkt er op dat het in ze geheel lekker aan het clippen is. Ik zou er sowieso voor zorgen dat al je sounds onder de -6 db blijven.
Maak je gebruik van een Spectrum analyzer? (Ik gebruik zelf deze http://www.bluecataudio.com/Products/Pr ... eqAnalyst/)

Pak eens een track die je leuk vind en bekijk deze door de analyzer. (Houd er wel rekening mee dat deze tracks gemasterd zijn natuurlijk. Zelf gebruik ik die niet gemasterede tracks van Audiofreq als vergelijkings materiaal.)
Om het geluid evt snel aan te dikken gebruik ik zelf De Maximizer van Imageline. Maar misschien moet je dit ff achterwegen laten.

Hoe ver ben je verder met je kennis?? Misschien zeg ik al allemaal dingen die je weet. Houd er iig rekening mee als je geluiden overstuurd dat als je de bass bij deze geluiden niet weghaalt dat deze maar tot een bepaald punt te distorten zijn. Als je laag weg haalt kan je deze verder distorten zonder dat het zo muddy klinkt.
Bij 1.55 ben je flink aan het pannen en dit klinkt op het moment erg raar. Misschien aan de andere kant opvullen met wat anders?

Alles wat ik hier typ is op basis van eige ervaringen en een beetje kennis op gedaan door tutorials en theorie te lezen. Mocht ik dingen zegge die niet kloppen dan hoor ik dat graag. :thumbsup:

Als ik jou was zou ik naast het proberen ook enkele basics leren. Toen ik dat zelf ging doen ging ik zelf ontzettend vooruit!

Ik zou die tip over -6 dB nog weglaten, zorg ervoor dat je het eerste jaar sowieso zoveel mogelijk ervaring opdoet! Ga veel tracks maken, werk aan je sounddesign, kijk hoe zo'n synthesizer nou precies werkt. Mocht je daarna echt grote stappen hebben gemaakt dan pas zou ik gaan kijken naar mastering, compressing & -6 dB dingetjes ;)

Bedankt voor de tips! Sommige dingen zijn inderdaad nog chinees voor mij, maar ik zal eens wat onderzoek doen :D
Het project stond op -5,5 dB, dus nagenoeg op -6 dB :P

Qua panning bij 1.55, ja, ik weet ook niet wat daar gebeurd is XD. In het FL bestand blijft de pan gelijk daar. Misschien perongeluk ergens aan gezetten bij het exporteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 15:29 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:

1. Het klinkt niet echt als Crossbreed meer als een langzame vorm van Industrial :P

Het lijkt misschien heel negatief, maar als je heir aan werkt kan het wel wat leuks worden, ik ben in ieder gevalbenieuwd wat je ervan kan maken.

Zelf begonnen met een Deep/future house achtige track. Ik ben er nog niet zeker van of ik de vocals erin laat:
[Snippet]

Thanks voor je feedback, ik denk dat ik er zeker wat mee kan! Ben het inderdaad wel met je eens dat het niet als een samenhangend geheel klinkt, ik heb hier al een tijdje wat twijfels over ja.
Ik snap alleen verder totaal niet hoe je heel veel drive kan missen? Kan dat komen door sommige kickrolls die de drive eruit halen?

Wat betreft jou snippet, het klinkt erg vet en je sounds klinken allemaal wel erg strak. Wat betreft je Sounddesign zit je dus aardig goed, maar wat voor jou misschien belangrijker is denk ik persoonlijk met dit soort muziek is dat je goed moet kijken hoe je je kan onderscheiden van andere nummers aangezien ik het best wel standaard vind klinken.
Met dit genre heb je volgens mij ook zoveel concurrentie met andere onbekende producers dat het gewoon lastig is om uit te blinken, probeer dus echt iets te maken wat blijft hangen en wat lekker Catchy is en doe iets unieks wat je nog niet eerder ergens hoort want ik denk dat je daardoor best een end kan komen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 15:39 

Hardtraxx Beheerder

Ventrue schreef:
The Venator schreef:

[Snippet]

Ik snap alleen verder totaal niet hoe je heel veel drive kan missen? Kan dat komen door sommige kickrolls die de drive eruit halen?

Dit komt indardaad door de kickrolls etc, en de verschillende kicks steeds. Tijdens de kickrolls gebeurt er maar weinig met de overige sounds waardoor het ineens leeg klinkt.

Thanks voor je feedback, ik zat er al aan te denken om iets met een akoestische gitaar te doen haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 17:25 

Hardtraxxer

@Ventrue

klinkt een beetje industrial achtig :), niet echt crossbreed. Maar desalniettemin klinkt het leuk :D

@Niekert
Je melo klinkt opzich leuk, alleen de lead is een beetje leeg en dun. Misschien wat layers toevoegen? Denk aan bijvoorbeeld akkoorden op de achtergrond, die vullen echt veel op!

@The venator
Ben niet echt fan van de Piano & de vocal, de piano klinkt een beetje goedkoop (nexus toch?) en de vocal is een beetje te hoog. Melodie en de rest klinken dan wel weer leuk :) :thumbup:

Zelf ook weer een tijdje bezig aan een nieuwe track :)
ZOu een anti climax hier bij passen?

Uiteraard nog niet het eind resultaat van de anti, er moeten nog sounds bij komen etc. Of misschien begin ik dan wel helemaal opnieuw :P maar wat vinden jullie er tot nu toe van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 17:57 

Hardtraxx Addict

@Re-Amp je sounds klinken erg goed en strak alleen volgens mij staat je kick een beetje te zacht. Verder zeg ik nee tegen anticlimax, wat ik denk dat hier geweldig bij past is een megadikke Sidechain op je melodie in de climax. Is toch net effe anders maar toch heb je geen anticlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2015 05:48 

Hardtraxxer

@Re-Amp: Erg leuke melodie, en ik zou de climax laten zoals ie is klinkt wel vet!
Wat de kicks betreft staan ze zeker niet te zacht, naar mijn mening dan.

Zelf ben ik ook bezig geweest aan een nieuwe track.
Moet er wel bij vermelden dat de kick uit het Frontliner samplepack komt, maar dat is wel duidelijk.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2015 14:49 

Hardtraxxer

@A2BNixke melody by 4:03 (8 maten) haalt de sfeer wat naar beneden. Overall quality is erg goed, beetje een anthem idee :p. Heb je trouwens geprobeerd om bij de melody ook de bassline in te voeren, zoiets als:

Dat geeft het misschien wat meer body

Snippet van mij (ja geripte kick, ja slecht gemastered, ja geen zin in fatsoenlijke vocals)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2015 19:55 

Hardtraxxer

A2BNixke schreef:

De sfeer in de break is super tof. De lead heeft wel werk nodig. Ook omdat er geen chords onder zitten (of heel zacht) klinkt het nog best wel leeg. Die melo is echt heel ziek! Wordt er echt blij van gewoon :) Vind het rond 2:10 wel jammer dat je die screech achtige sound erin gooit. Was beter geweest deze alleen bij de tweede climax te gebruiken, naar mijn mening. Dan geeft het ook een soort opbouw naar de outro toe. Jammer van die Frontliner kick wel, het bounced wel lekker maar het maakt het voor mij minder 'eigen'. 2:36 tot 2:47 mag je van mij verwijderen en wat anders voor maken of gelijk naar het 2:47 stuk gaan. Het stuk past er niet bij imo. Die vingerknipjes lijken ook uit de maat.
De opbouw naar de tweede climax vind ik ook niet heel fijn. Past ook niet echt bij de track.
Verder zijn die snelle claps af en toe ook niet helemaal lekker in de maat volgens mij. De claps mogen over het algemeen ook wat minder droog klinken.

Echt een hele toffe track alleen mist hier en daar wat kwaliteit en bevat wat foutjes. Als dit verbeterd is het echt een toffe track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2015 21:18 

Hardtraxx Newbie

Flame schreef:
@A2BNixke Snippet van mij (ja geripte kick, ja slecht gemastered, ja geen zin in fatsoenlijke vocals)

Er zit een goede sfeer in het nummer en jouw sounds klinken allemaal goed. Je moet het nummer alleen wat beter masteren, voor de rest klinkt het allemaal heel erg gaaf.

Ik heb geprobeerd om in dit nummer een soort rave sfeertje neer te zetten. De vocals zijn gewoon om te kloten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2015 22:05 

Hardtraxx Addict

Flame schreef:

Snippet van mij (ja geripte kick, ja slecht gemastered, ja geen zin in fatsoenlijke vocals)

Waarom produceer jij uberhaupt ?? Zo te lezen heb je er weinig zin in.
Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner