Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 00:15 

Hardtraxxer

@Antergy

New Projec:

-Intro is erg goed gedaan, leuke overgang van plucks/pad naar melodie. Had je geprobeerd om op 0:26 al de lead met hele cutoff erin te laten komen? voegt denk ik iets meer tempo toe. dat je op 0:19 begint met wat percussie en die riser alvast. leuke riser trouwens maar voelt een beetje offbeat? die melodie is 2/3 en riser 1/4?

-Goede mixdown in de climax! alleen de akkoorden zouden nog iets meer naar voren kunnen komen ten opzichte van de main melodie!

-Wat meer variatie zou geen kwaad kunnen, word een beetje saai met break die eigenlijk bijna hetzelfde is als die intro

-niks aan te merken op die kick, klinkt erg lekker! misschien wat meer laag in de punch, maar ik heb niet de goede apparatuur om dat goed te horen op het moment

erg lekker bezig!

@The Venator

Hele vette kick man! misschien wat meer hoog in de punch? klinkt ook goed zonder maar als je toch iets aan wil passen zou ik daarnaar kijken. hele goeie tail :woot:

@Skatzow

Heb nooit echt een reverse bass gemaakt, maar zou het een idee zijn om de highmid en high van je tail iets meer te distorten, dat t net wat crunchier is?

@Re-Amp

Vette kick, niks op aan te merken!

@D-Ruz

je verandert midden in die melodie opeens van maat (0:00 tot 0:04 en 0:04 tot 0:08), daardoor klinkt het niet helemaal kloppend voor mij. kan bedoeld zijn maar ik denk dat het vetter zou zijn als je die maat van het begin aanhield. Zou er mee door gaan, kan leuk uitpakken denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 02:36 

Artiest

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 16:21 

Hardtraxxer

@Resist

Ik maak mijn kick (als ik er echt helemaal aan begin), meteen 2 beats lang zegmaar.
Dat is in principe lang genoeg, met een beetje reverb en delay kom je al een heel eind :)
Let wel op hoe je de reverb gebruikt, anders wordt het misschien iets te overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 16:49 

Artiest

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 19:27 

Hardtraxxer

Chaze schreef:

Vind de melodie wel tof, mag allemaal wel wat groter voor m'n gevoel. Ook na de eerste climax vloeit de energie in 1 keer wel heel snel weg. Probeer die wat meer vast te houden om dan vervolgen naar een rustiger deel te gaan en dan weer op te bouwen. Zo komt de tweede climax ook wat harder aan. Verder nog flink opvullen want het klinkt inderdaad allemaal nog een beetje leeg.

D-Ruz schreef:
[zippy]http://www80.zippyshare.com/v/V7dsU71a/file.html[/zippy]

Tof! Kan er niet veel over zeggen, een heel kort stukje. Hoe korter het stukje hoe minder je er ook fout aan kan doen. :P

Ben al een tijdje niet zo actief geweest op dit forum, des te meer muziek ik nu heb om hier te droppen. Maar ik hou het rustig en plaats alleen deze WIP. De rest hou ik nog even geheim en zullen jullie binnenkort wel als free release zien verschijnen. ^^

https://clyp.it/ajukbpf2?token=b25a8915 ... e7107f86e8

Er is nog niks afgemixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 07:09 

Hardtraxx Addict

Berg schreef:
Ben al een tijdje niet zo actief geweest op dit forum, des te meer muziek ik nu heb om hier te droppen. Maar ik hou het rustig en plaats alleen deze WIP. De rest hou ik nog even geheim en zullen jullie binnenkort wel als free release zien verschijnen. ^^

https://clyp.it/ajukbpf2?token=b25a8915 ... e7107f86e8

Er is nog niks afgemixt.

:clap: :surrender:

Top vocals, leuke build-up en drop met die vocal door de melo heen!

Een klein puntje, de tail van de kick klinkt wat te kort imo. Valt vooral op bij de hoogste pitch
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2015 14:45 

Hardtraxx Newbie

Chaze schreef:
@Antergy,

was ook maar een grapje richting Skatzow.

Voor de nodige feedback per post. zie hierboven :)

Hieronder een nummer waar ik laatst aan de slag mee ben gegaan, probeer de 2009 vibe er goed in te krijgen
Track is nog wel wat leeg, gaat ook om de melodie in combinatie met de kick

Ik vind het een vette track. Moet idd nog meer opgevuld worden, maar een goed begin heb je zeker. Totale build up is prima. Heb je de kick zelf gemaakt? Welke DAW gebruik je?

Heb hier al een aantal keren een preview van mijn track 'Bouncing' ingezet en deze is nu helemaal af! Check 'm :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 00:00 

Hardtraxxer

@Berg: de vocal zou iets duidelijker mogen (door eq)
- op 00:43 zit een click in de vocal
- snare bevalt nog redelijk wat laag, mag iets minder zijn
- kick is lekker en het geheel is lekker vol. misschien een heel klein beetje teveel reverb?

@Excentriq:
- je sounds zijn nog vrij droog en sommige zijn veel doffer als de rest.
- de mid-intro mag iets voller, er mag wat meer gebeuren.
- screech is vet maar nog wat dun.
ook hier is de climax wat leeg, mag wat meer op de achtergrond gebeuren.

Mijn collab met Skatzow, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)!
https://clyp.it/1stubmar

En een solo track, op dit moment bezig met de break/buildup, ben eveneens benieuwd wat jullie er van vinden :)
https://clyp.it/eru2pnmm
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 06:45 

Hardtraxx Addict

Vincent227 schreef:
- kick is lekker en het geheel is lekker vol. misschien een heel klein beetje teveel reverb?

@Excentriq:

En een solo track, op dit moment bezig met de break/buildup, ben eveneens benieuwd wat jullie er van vinden :)

Intro van je collab is heerlijk maar vind de climax een stuk minder. Synth is erg leeg en kaal en kick heeft weinig power in de punch.

Zelfde geld qua synth een beetje voor je solo preview.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2015 17:49 

Hardtraxxer

Vincent227 schreef:

@Excentriq:

Vind het intro van je collab met Skatzow vet gedaan. Vind je climax stuk ook erg karig qua synth.
Dat zelfde geldt net zo goed als die andere, ik zou nog veel meer layers eronder knallen

Ben ook bezig met een nieuwe mid-intro:
https://clyp.it/tgaybfvv
Wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 15:28 

Hardtraxxer

Excentriq schreef:

Ik vind het een vette track. Moet idd nog meer opgevuld worden, maar een goed begin heb je zeker. Totale build up is prima. Heb je de kick zelf gemaakt? Welke DAW gebruik je?

Heb hier al een aantal keren een preview van mijn track 'Bouncing' ingezet en deze is nu helemaal af! Check 'm :D

@Excentriq

Kick is zelf gemaakt ja, deze heb ik gemaakt in FL met eigenlijk niet al te moeilijke effecten. Gebruik de laatste tijd ook Logic wat meer, maar dan alleen voor de kicks. Qua workflow gebruik ik altijd FL :)
Zou je graag feedback geven op je track, maar ik ben nu op mijn werk ingelogd :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 20:18 

Hardtraxxer

Imation schreef:
Vincent227 schreef:

@Excentriq:

Vind het intro van je collab met Skatzow vet gedaan. Vind je climax stuk ook erg karig qua synth.
Dat zelfde geldt net zo goed als die andere, ik zou nog veel meer layers eronder knallen

Ben ook bezig met een nieuwe mid-intro:
https://clyp.it/tgaybfvv
Wat vinden jullie?

Zit een goede bak met drive in en de kickroll loopt ook lekker, technisch gezien zit het volgens mij ook goed in elkaar. Kan er verder niets over zeggen eigenlijk.

Vandaag begonnen aan een bootleg van 'Photograph'. Hij loopt nog niet helemaal lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden :)

https://clyp.it/sk53vpsc
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 23:21 

Hardtraxxer

Citaat:
......
.......

Citaat:
Intro van je collab is heerlijk maar vind de climax een stuk minder. Synth is erg leeg en kaal en kick heeft weinig power in de punch..

Thanks voor de feedback, jij ook Imation.
De kick gaan we aanpakken, zeker als je het vergelijkt met de reverse bass en de leads gaan we ook zeker verbouwen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2015 14:48 

Hardtraxxer

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2015 14:48 

Hardtraxxer

DJ JellyBean schreef:
Vandaag begonnen aan een bootleg van 'Photograph'. Hij loopt nog niet helemaal lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden :)

https://clyp.it/sk53vpsc

Van te voren moet ik even aangeven dat ik 0 verstand heb van produceren, dus erg technische feedback gaat niet lukken.

Vind het best lekker klinken tot nu toe.
Opbouw is wel prima. Zou het persoonlijk iets fijner vinden als de kick er iets later in zou komen. Niet dat daarvoor een leegte ontstaat, maar dat je het geluid, dat opbouwt naar de kick, één noot langer laat lopen.

En de hoge noot bij 2:45 die is het net niet voor mij. Misschien dat je die noot kan opslitsen in 2 noten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Zelf heb ik weinig ervaring met produceren maar zou nu en dan probeer ik eens wat als ik me verveel, dit keer is dit er uitgekomen:

Zit nog flink wat ruis achter de geluiden en de kick is ook nog niet helemaal top. Ook is de opbouw wat mij betreft nog een beetje saai :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2015 00:35 

Hardtraxxer

@Bartjj

-Je kan wel wat meer variatie gebruiken in je intros
-Probeer die resonerende frequenties wat te dempen dmv EQ, daardoor worden je sounds gelijk een stuk helderder.
-probeer wat meer beweging in je kicks te krijgen, mbv automation
-zoals je zelf al zei is het niet echt een geheel, probeer dingen wat meer in elkaar over te laten gaan

@DJ JellyBean

-Wel leuk alleen door die anderhalve minuut Ed Sheeran is er van drive geen sprake :P (niet dat dat moet)
-leuke synth en piano op t begin, en mooi hoe die melodie erinkomt, wat ook een mooie synth is trouwens
-misschien wat meer reverb op die melodie?
-vind de opbouw naar de kick niet helemaal lekker lopen

@Imation

Die klapt er lekker op, daar houd ik van! :woot:

-Misschien wat meer reverb op de screech, en hem niet iets minder schel maken? ik weet het niet, klinkt ontzettend goed dit :p

@Vincent227
Solo:

-Vocal klinkt op 0:53 vals? kan je vrij weinig aan doen denk ik maar valt op helaas
-lead mag nog wel iets voller

die collab check ik morgen :P

mijn stukje:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2015 13:32 

Hardtraxx Addict

@Casp
Lekkere dissonante break!
Vind je synth nog wel erg dun. Die zou ik nog wat meer verdikken als ik jou was.
Je eerste kick is nog erg rommelig (als is het idee vet!) ik zou deze nog een beetje afwerken.
Ook vind ik dat ze alle 2 nog wat te weinig bass hebben.

Het opzetje is verder wel leuk! Leuk duister sfeertje zo. :thumbsup:

@Bartjj
Zelf vind ik dit soort projecten het leuk om te horen omdat je echt hoort dat je pas begonnen ben. Een stadium die we allemaal meemaken :D .

Hoe hard staat je project? Het lijkt er op dat het in ze geheel lekker aan het clippen is. Ik zou er sowieso voor zorgen dat al je sounds onder de -6 db blijven.
Maak je gebruik van een Spectrum analyzer? (Ik gebruik zelf deze http://www.bluecataudio.com/Products/Pr ... eqAnalyst/)

Pak eens een track die je leuk vind en bekijk deze door de analyzer. (Houd er wel rekening mee dat deze tracks gemasterd zijn natuurlijk. Zelf gebruik ik die niet gemasterede tracks van Audiofreq als vergelijkings materiaal.)
Om het geluid evt snel aan te dikken gebruik ik zelf De Maximizer van Imageline. Maar misschien moet je dit ff achterwegen laten.

Hoe ver ben je verder met je kennis?? Misschien zeg ik al allemaal dingen die je weet. Houd er iig rekening mee als je geluiden overstuurd dat als je de bass bij deze geluiden niet weghaalt dat deze maar tot een bepaald punt te distorten zijn. Als je laag weg haalt kan je deze verder distorten zonder dat het zo muddy klinkt.
Bij 1.55 ben je flink aan het pannen en dit klinkt op het moment erg raar. Misschien aan de andere kant opvullen met wat anders?

Alles wat ik hier typ is op basis van eige ervaringen en een beetje kennis op gedaan door tutorials en theorie te lezen. Mocht ik dingen zegge die niet kloppen dan hoor ik dat graag. :thumbsup:

Als ik jou was zou ik naast het proberen ook enkele basics leren. Toen ik dat zelf ging doen ging ik zelf ontzettend vooruit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2015 15:04 

Hardtraxx Newbie

Casp schreef:
mijn stukje:

Vind de opbouw en melodie erg goed gelukt, alleen vind ik die eerste kick niet echt lekker klinken.
Die tweede kick daar in tegen juist wel weer haha :thumbsup:

Ik ben de laatste weken veel meer bezig geweest met hardcore/terror :$
Hier een lekkere snelle (250bpm) preview:

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2015 16:37 

Hardtraxx Addict

alexjansen schreef:
Casp schreef:
mijn stukje:

Vind de opbouw en melodie erg goed gelukt, alleen vind ik die eerste kick niet echt lekker klinken.
Die tweede kick daar in tegen juist wel weer haha :thumbsup:

Ik ben de laatste weken veel meer bezig geweest met hardcore/terror :$
Hier een lekkere snelle (250bpm) preview:

Niet helemaal mijn cup of tea qua muziek. Het klinkt wel geinig!
Moet gelijk aan t einde van hc feesten denken waar je al die grote oogjes ziet en kaken op elkaar :P .

Waar heb je deze kick mee gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2015 16:40 

Hardtraxxer

thx voor jullie feedback :thumbsup: moet idd nog wat veranderd worden aan die kick maar geen idee hoe :p misschien ff bij Thera langsgaan :D

@Alexjansen opbouw is netjes gedaan, en alle elementen klinken goed in de mix! zou alleen de claps iets meer naar voren brengen, vind ze nog iets te subtiel. die kick is wel goed, denk ik xd heb er geen verstand van maar klinkt als een typische terrorkick

heb een soort midintro met vage kicks eraan vast geplakt:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 08:53 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
@Casp
Lekkere dissonante break!
Vind je synth nog wel erg dun. Die zou ik nog wat meer verdikken als ik jou was.
Je eerste kick is nog erg rommelig (als is het idee vet!) ik zou deze nog een beetje afwerken.
Ook vind ik dat ze alle 2 nog wat te weinig bass hebben.

Het opzetje is verder wel leuk! Leuk duister sfeertje zo. :thumbsup:

@Bartjj
Zelf vind ik dit soort projecten het leuk om te horen omdat je echt hoort dat je pas begonnen ben. Een stadium die we allemaal meemaken :D .

Hoe hard staat je project? Het lijkt er op dat het in ze geheel lekker aan het clippen is. Ik zou er sowieso voor zorgen dat al je sounds onder de -6 db blijven.
Maak je gebruik van een Spectrum analyzer? (Ik gebruik zelf deze http://www.bluecataudio.com/Products/Pr ... eqAnalyst/)

Pak eens een track die je leuk vind en bekijk deze door de analyzer. (Houd er wel rekening mee dat deze tracks gemasterd zijn natuurlijk. Zelf gebruik ik die niet gemasterede tracks van Audiofreq als vergelijkings materiaal.)
Om het geluid evt snel aan te dikken gebruik ik zelf De Maximizer van Imageline. Maar misschien moet je dit ff achterwegen laten.

Hoe ver ben je verder met je kennis?? Misschien zeg ik al allemaal dingen die je weet. Houd er iig rekening mee als je geluiden overstuurd dat als je de bass bij deze geluiden niet weghaalt dat deze maar tot een bepaald punt te distorten zijn. Als je laag weg haalt kan je deze verder distorten zonder dat het zo muddy klinkt.
Bij 1.55 ben je flink aan het pannen en dit klinkt op het moment erg raar. Misschien aan de andere kant opvullen met wat anders?

Alles wat ik hier typ is op basis van eige ervaringen en een beetje kennis op gedaan door tutorials en theorie te lezen. Mocht ik dingen zegge die niet kloppen dan hoor ik dat graag. :thumbsup:

Als ik jou was zou ik naast het proberen ook enkele basics leren. Toen ik dat zelf ging doen ging ik zelf ontzettend vooruit!

Ik zou die tip over -6 dB nog weglaten, zorg ervoor dat je het eerste jaar sowieso zoveel mogelijk ervaring opdoet! Ga veel tracks maken, werk aan je sounddesign, kijk hoe zo'n synthesizer nou precies werkt. Mocht je daarna echt grote stappen hebben gemaakt dan pas zou ik gaan kijken naar mastering, compressing & -6 dB dingetjes ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 21:42 

Hardtraxxer

@alexjansen:

Vind de opbouw goed gelukt, de climax past alleen totaal niet bij de opbouw. Wat ik zou doen is gewoon het bpm verlagen en een gewone climax ipv een anticlimax. Verder is de kick lekker voor een terrornummer maar heeft nog behoorlijk wat laag nodig.

@casp:

kick in de 2e 'climax' moet wat meer punchy. 1e kick heeft wat compressie nodig ( wat meer laag ).

Ik merk ook dat je iets van 4 kicks gebruikt in dit stukje. Kan je doen, maar vind het beetje apart als je gated kicks gebruikt en dan aan het eind in een keer een soort hardcore kick. :P

Heb zelf ff iets in elkaar geknutselt om mijn nieuwe screeches en kick te testen xd

Ben overigens ook benieuwd wat jullie hier van vinden ( kick in climax is van frontliner en is nog niet af ) :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 22:15 

Hardtraxxer

bedankt voor je feedback :)

@Niekert

critical hit bootleg:

-lekkere reverse bass in je intro!

-vind die saw die je er af en toe doorheen gooit niet echt lekker klinken

-probeer wat meer variatie in je intro te stoppen

-misschien wat meer reverb op dat pannende geluidje zetten wat na de intro de hele tijd terugkomt? vind m nog iets te droog

-lead kan nog wel wat dikker

@Vincent227 & Skatzow

-Lekker vieze reverse bass! lekker energiek sfeertje die intro, mooie FX erook doorheen. goed gelukt!

-Die 2e kick mag wel iets meer laag hebben naar mijn idee

-mooie break, heel vet sfeertje en lekker dromerig melodietje :thumbsup:

-Lead klinkt nogal leeg. mag wel wat meer reverb/delay/release op.

-melodie begint na een tijdje een beetje te vervelen, wat variatie in het tweede stukje zou een mooie toevoeging zijn

Met wat aanpassingen aaan de climaxes kan dit wel eens een heel mooi nummer worden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 00:42 

Hardtraxxer

En weer wat nieuws:

Ben vooral op zoek naar tips voor de mixdown. Ik vind het erg lastig om een saw, screech en kick tegelijk te laten spelen. Snijden jullie kleine frequentiegebieden heel erg weg of grotere gebieden wat minder? en EQen julllie ook je kick? en nog andere tips om elementen meer ruimte te geven naast EQen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2015 16:41 

Hardtraxxer

Casp schreef:
En weer wat nieuws:

Ben vooral op zoek naar tips voor de mixdown. Ik vind het erg lastig om een saw, screech en kick tegelijk te laten spelen. Snijden jullie kleine frequentiegebieden heel erg weg of grotere gebieden wat minder? en EQen julllie ook je kick? en nog andere tips om elementen meer ruimte te geven naast EQen?

Ik zou een kickstart van Nicky Romero erg aanraden om je saw, screech en kick goed te laten lopen ;)

Verder haal ik bij al mijn intro sounds gewoon het laag weg d.m.v. EQ'ing. En mijn kick EQ ik soms een beetje om hem wat voller te laten klinken :)
Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner