Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 23:39 

Hardtraxxer

Goed filteren en eq'en, dat bepaald voor een deel het karakter.
Zo maak ik de meeste sound, zoals je in de track hieronder kunt horen.

Track is prive dus het kan zijn dat je even op het linkje "moet" klikken.
Edit: hoor dat er iets niet goed is gegaan met de export, een automation staat niet goed waardoor je een tik hoort voor een "hardsound".
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 10:29 

Hardtraxxer

Citaat:
ik bedoelde meer hoe je de sounds maakt (welke wavetables, welke filters etc) in plaats van welke synthesizer :P maar die tutorial zou ik heel erg waarderen :thumbsup:

Het is in principe gewoon een vrij simpele sound, ik heb uit mijn virus speciale wavetables gebruikt. Niet de staandaard zoals in Sylenth 1 Saw/Square.

Tutorial is klaar maar wil ik eigenlijk pas online zetten op 300 likes op mijn FB pagina ;) https://www.facebook.com/LukeInfinite
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 12:02 

Hardtraxxer

LukeInfinite schreef:
Citaat:
ik bedoelde meer hoe je de sounds maakt (welke wavetables, welke filters etc) in plaats van welke synthesizer :P maar die tutorial zou ik heel erg waarderen :thumbsup:

Het is in principe gewoon een vrij simpele sound, ik heb uit mijn virus speciale wavetables gebruikt. Niet de staandaard zoals in Sylenth 1 Saw/Square.

Tutorial is klaar maar wil ik eigenlijk pas online zetten op 300 likes op mijn FB pagina ;) https://www.facebook.com/LukeInfinite

nou vooruit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 21:34 

Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
Goed filteren en eq'en, dat bepaald voor een deel het karakter.
Zo maak ik de meeste sound, zoals je in de track hieronder kunt horen.

Track is prive dus het kan zijn dat je even op het linkje "moet" klikken.
Edit: hoor dat er iets niet goed is gegaan met de export, een automation staat niet goed waardoor je een tik hoort voor een "hardsound".

Klinkt super dik. Niks aan toe te voegen. Ik zie het wel op een labeltje verschijnen in de toekomst? :P

Verder gegaan met die trance snippet in een nieuw project met een nieuwe kick waar ik al een tijdje mee aan het kutten was. Rest is allemaal Nexus voor de test!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 11:37 

Hardtraxxer

@M unic

Ik heb ook nog ergens zo'n projectje liggen :) Veel van mijn tracks zijn geinspireerd door trance :D.
Ik vind hem tot nu toe heel erg vet. :thumbup:

https://clyp.it/1grgly3k
Andere genres verkennen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 17:52 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
@Re-Amp
Dikke synth! Sounds klinken lekker en het is een prima build up! Dikke kick eronder en beuken maar!

@M-Unic
Melodie komt me erg bekend voor, kan dat? Kick mag iets meer punch imo, melodie heeft wel een lekker sfeertje
mis alleen wat hoge freqz op het einde

@Skatzow
Dikke variatie aan sounds in je intro, klinkt super! Vind je synth wat dunnetjes voor de climax, melo doet ook niet echt wat met me, maar je outro is dan weer super dik'

zelf bezig met een kleine remake/remix iets achtig weet ik het van Josh & Wesz - Aanstekah

Skere sounds op het begin. Lead wel lekker maar mag iets minder fel. De lage tonen ook wat zachter. De kick staat te zacht met de lead. Kan ook niet goed horen of de kick wat is maar de bass klinkt iig wel goed denk ik.

Upload hem nog is met de kick duidelijker :p

Heb zelf een klein qult testje gedaan. Ist wa?

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 20:15 

Hardtraxx Beheerder

Vind het niet echt 'qult' achtig. Is meer wat vertraagde hardstyle.

Ik heb dat ook ooit eens geprobeerd, als je hiernaar luistert hoor je wel meer de qult sound imo: https://soundcloud.com/keessonnema/the- ... motion-tba
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 11:12 

Hardtraxxer

@Socializerz

Toffe lead, alleen ik vind je melodie wel wat saai. Je kick kan hier en daar ook nog wel wat beter. Goed op weg, gewoon lekker doorgaan :thumbup:

@M Unic

Nooit zo'n fan geweest van die standaard nexus lead's, toch vind ik wat jij hebt wel uniek. Toffe speling van je noten! ^^

Inmiddels werkende aan mijn zoveelste solo-plaat, wil ik toch weer effe wat laten horen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :thumbsup:

[zippy]http://www80.zippyshare.com/v/rhkWuYaX/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 13:21 

Hardtraxxer

NDAWN schreef:

Regels:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

@lukeinfinite
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 18:28 

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 21:10 

Hardtraxx Addict

@Socializerz
Geen idee! Heb hem niet perse bedacht door inspiratie van een andere track. Dit kwam gewoon een keertje in me op :p. Ik hoorde van een ander maatje dat die op een Korsakoff plaat lijkt (come to me) De akkoorden van de pads zijn wel het zelfde.

Ik probeer bij deze kick toch iets 'softerigs' te hebben aangezien dit meer een luister plaatje is met emotie. En niet perse voor het hele harde beukwerk is bedoeld. Ik zal hoe dan ook even kijken hoe het met meer punch gaat klinken. Thanks!

@LukeInfinite
Thanks! Ben er ook zeer tevreden over! ^^. Het is maar een opzetje dus ik pakte snel iets van Nexus. het eindproduct heeft eigen sounds erbij (in de overhand natuurlijk) gelayered!

Je nieuwe snippet klinkt trouwens erg dik man! Je bent echt goed op weg :)!

@Socializerz 2 (heads will roll) Lekker kickje!

@Joegoslaaf
Ik vind je Qult snippet niet echt Qultachtig klinken. Het is wel apart in ieder geval! Leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 10:45 

Hardtraxxer

M Unic schreef:

Je nieuwe snippet klinkt trouwens erg dik man! Je bent echt goed op weg :)!

Thanks man :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 11:42 

Hardtraxxer

@LukeInfinite: Er zit echt een hele goede sfeer in je nieuwe snippet! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 14:41 

Hardtraxx Addict

Ik ben ondertussen weer wat verder gekomen met die Tranceachtige track:

Dit opzetje is wat ik nu heb! Heb nog niet zo heel veel aan afmix gedaan:
Edit Ondertussen iets aangepast :)
[zippy]http://www62.zippyshare.com/v/PEIpRuSk/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 14:42 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:

Thanks (alweer)! Wordt de afgelopen weken echt overspoelt met dikke complimenten :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 15:16 

Hardtraxx Addict

LukeInfinite schreef:
Skatzow schreef:

Thanks (alweer)! Wordt de afgelopen weken echt overspoelt met dikke complimenten :woot:

Ow nou, wat een kut track man.

Nee goed bezig hoor :thumbup:

---------------------------

@M Unic,

Lekker melodie man. Punch van je kick mag wel iets beter, klinkt nu wat op de achtergrond.

@Socializerz A.K.A tunedoctors,

Zit een goeie drive in je track, melodie doet me wel aan een track van KSHMR denken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 15:34 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
LukeInfinite schreef:
Skatzow schreef:

Ow nou, wat een kut track man.

Nee goed bezig hoor :thumbup:

Hahaha kreeg bijna een hartverzakking :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 15:44 

Hardtraxxer

@M unic, Het idee idee is goed maar vind persoonlijk dat de melodie te hoog gaat en daardoor zijn kracht verliest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 21:11 

Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
@M unic, Het idee idee is goed maar vind persoonlijk dat de melodie te hoog gaat en daardoor zijn kracht verliest.

Interessant! Ik heb dit juist gedaan om het euforische gehalte op te krikken.
Want hoe bedoel je precies 'zijn kracht verliest'.

Ik vind persoonlijk dat ik nu zo lekker in die melodie kan verdwijnen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2015 19:14 

Hardtraxx Newbie

@M-Unic:

Opbouw en melo zijn zeker nice! Je zegt zelf al dat het wat tranceachtig is, zit lekker veel energie in.

@Socializerz:

Lekkere kick, lead / melo vind ik wat minder maar dat komt denk ik vooral omdat ik niet echt een fan ben van het origineel :P. Naar mijn idee staat de fade in net voor de climax wel behoorlijk te hard dus dat zou ik ff aanpassen.

Voor het eerst eens geprobeerd euforische hardstyle te maken ipv raw ( kick is van Frontliner aangezien ik zelf nog geen goede euphoric kick heb gemaakt ).

Voor de climax daalt de lead wat in volume maar dit is omdat ik daar nog vocals wil plaatsen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2015 21:40 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
Skatzow schreef:

Interessant! Ik heb dit juist gedaan om het euforische gehalte op te krikken.
Want hoe bedoel je precies 'zijn kracht verliest'.

Ik vind persoonlijk dat ik nu zo lekker in die melodie kan verdwijnen. ^^

Zoals jij het beschrijft komt het wel over, dat heb je dus goed gedaan! Het is ook een kwestie van smaak he.
Alsnog, ik vind het helemaal niet verkeerd hoor. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2015 19:44 

Hardtraxx Elite

@ DoubleDamage: ik vind je kick (Frontliner?) niet helemaal lekker doorkomen icm de lead. Ook vind ik de lead heel schel en hard qua volume, ik zou hem ietsje zachter zetten, denk dat de kick dan ook beter uit de verf komt :)

@ M Unic: hele vette sfeer in de break, melodie ook heel fijn. Kick vind ik iets minder, zou wat voller mogen. Heeft zeker potentie! :D

Bootleg van The Venator en mij van Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2015 23:14 

Hardtraxx Newbie

@zygoma:

Echt heel erg goed dit :thumbsup:, lekker sfeertje, dikke lead/melo en kick. Ook op de mixdown eigenlijk niks aan te merken. Wel valt op dat net voor de 1e climax door de opkomende lead de vocals niet goed meer zo te horen zijn ( weetniet of dat ook de bedoeling is haha :P ).

Momenteel bezig met de midintro voor een raw track, met mn nieuwe kick erin.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 06:12 

Hardtraxxer

@Zygoma
Ik vind het een goeie bootleg, Het nummer past ook wel echt in een hardstyle jasje. Goed bezig!

@Double Damage
Ook echt een goed project. Screeches mogen wel aangedikt worden mischien wat distortion erop en een wat bredere reverb.

Nou zijn wij ook weer bezig geweest de laatste tijd hebben we veel tracks afgerond. Binnenkort zullen we ze allemaal posten maar nu eerst een preview van deze:

We zijn op zoek naar een naam voor deze track en nou leek het ons leuk om de luisteraars te vragen met ons mee te denken! :thumbsup:

Weet jij een naam schrijf hem dan het liefst in een comment op SC zelf want dan raken we de reacties niet zo snel kwijt want hier op hardtraxx staan ze met 1 dag ergens bovenaan :beer:

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 08:35 

Hardtraxxer

Zygoma schreef:
@ DoubleDamage: ik vind je kick (Frontliner?) niet helemaal lekker doorkomen icm de lead. Ook vind ik de lead heel schel en hard qua volume, ik zou hem ietsje zachter zetten, denk dat de kick dan ook beter uit de verf komt :)

@ M Unic: hele vette sfeer in de break, melodie ook heel fijn. Kick vind ik iets minder, zou wat voller mogen. Heeft zeker potentie! :D

Bootleg van The Venator en mij van Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining:

@Zygoma Klinkt goed, ik zou alleen een dikke snare gooien in de opbouw richting de eerste climax. Maakt het net iets voller. Misschien ook wel leuk om de kicks in de tweede climax lekker hoog te laten pitchen, nu is de tweede climax weinig vernieuwend. Verder een leuke track hoor :thumbsup:

Ben zelf ook weer bezig geweest met een simpel projectje. Stelt niet zo heel veel voor, maar ik heb er wel plezier mee gehad. Iemand tips/verbeterpunten? :)

https://clyp.it/vjurwwhd
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner