Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2015 10:04 

Hardtraxxer

@Cruelty Lekker reverse ! :P Lekker afmaken dit heb er niet echt wat op aan te merken misschien kan je nog wat meer met je snare spelen in het 2de stuk zoals bijv in de break van Headhunterz - Summer Of Hardstyle :P

@DoubleDamage Ik vind je lead een beetje schel klinken, ik zou wat meer layers erbij doen en je sound fx kunnen ook wel wat meer delay/reverb gebruiken :x Je kick klinkt verder erg goed ! En je melodie vind ik nog iets te random

@M Unic Lekkere kick ! Ik vind je melo wel vet en wat weg hebben van hardstyle van back in 2009/10 :thumbup: Gewoon lekker doorgaan hiermee, misschien nog wat meer layers om je lead wat dikker te maken en sowieso nog wat sound fx's toe voegen :P

Zelf het harde pad weer gevolgd en gisteren weer een keer hardstyle gemaakt :D

[zippy]http://www83.zippyshare.com/v/f2pJMHft/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 16:25 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
@Cruelty Lekker reverse ! :P Lekker afmaken dit heb er niet echt wat op aan te merken misschien kan je nog wat meer met je snare spelen in het 2de stuk zoals bijv in de break van Headhunterz - Summer Of Hardstyle :P

@DoubleDamage Ik vind je lead een beetje schel klinken, ik zou wat meer layers erbij doen en je sound fx kunnen ook wel wat meer delay/reverb gebruiken :x Je kick klinkt verder erg goed ! En je melodie vind ik nog iets te random

@M Unic Lekkere kick ! Ik vind je melo wel vet en wat weg hebben van hardstyle van back in 2009/10 :thumbup: Gewoon lekker doorgaan hiermee, misschien nog wat meer layers om je lead wat dikker te maken en sowieso nog wat sound fx's toe voegen :P

Zelf het harde pad weer gevolgd en gisteren weer een keer hardstyle gemaakt :D

[zippy]http://www83.zippyshare.com/v/f2pJMHft/file.html[/zippy]

Goede melodie maar hij komt mij wel erg bekend voor. Kijk ook eens naar het ritme van je melodie en je snares en 'belletjes' dit klopt volgens mij niet helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 15:45 

Hardtraxxer

@ventrue
heerlijk experimenteel stukje! opbouw mag wat meer power hebben

@Cruelty
Lekkere Reverse bass :D hij dramt lekker door

@FlorianDJ
Niet slecht al zou ik wel de main synht layeren met andere leads

@AvixDJ
Belletjes klinken idd niet geheel passend melodie is wel erg lekker!

dubstep achtig iets de opbouw ga ik wat langer maken en hier en daar wat compressie erop gooien maar de climax is af naar mijn gevoel
[zippy]http://www97.zippyshare.com/v/vD0v7lVD/file.html[/zippy]
tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 16:18 

Hardtraxx Newbie

AvixDJ: De melodie klinkt heel erg vals wanneer hij opbouwt in combinatie met die belletjes. Dat moet je echt veranderen! Verder klinkt de melodie op zichzelf vet! Ben benieuwd hoe dat klinkt met een goede kick eronder! :)

Rumpfy: Wow, vette track man! Vind op z'n tijd een lekkere dubstep plaat zeker fijn en deze zou ik zeker vaker luisteren als ik een full ervan had! Klinkt flink gevuld met alle sounds die je erdoor hebt zitten. Kick is ook goed gemasterd en klinkt lekker door m'n speakers! Keep it up!

Ben zelf verder gegaan met mijn raw track 'Bouncing' en heb de climax afgemaakt. Track is verder in principe af, maar moet nog beter gemasterd worden! Ben zelf erg trots op het eindresultaat. Ben benieuwd wat men hier van deze preview vindt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 10:38 

Hardtraxxer

@ Excentriq
opbouw is erg lekker vooral met die vocal erbij :thumbsup: miss is het iets om wat effecten op de vocal te doen,
alleen vind ik jou screech maar niks :$ ! kick is niks mis mee :D ,
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 15:30 

Hardtraxxer

@Excentriq Ik zou iets meer reverb op de vocals gooien. Ik vind je screech juist vet, doet me denken aan Atmozfears & Adrenalize - Possesion. Nice hoe je ook speelt met de screech. Wel jammer dat het niet je eigen kick is maar iedereen begint zo XD. Ik vind alleen op 0:20 die pluck niet zo vet, misschien iets zachter en iets minder bass erin.

Zelf een nieuw project gestart, zit nu ongeveer 2 uurtjes in, zeg maar wat je er van vind ;)

https://clyp.it/dqkjtb2f
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 10:46 

Hardtraxx Addict

@Rumpfy, Vet hoor!
Lekker veel variatie zit er in wat de track een lekkere drive geeft :)
Niks op aan te merken. :thumbsup:

@Exentriq,
Vocal past er goed bij, misschien leuk om af en toe de vocal heel laag te pitchen.

@Antergy

Die plucks in het begin klinken erg lekker. Lead klinkt ook lekker vol.
Mis alleen een opbouw stukje voor de climax. (Snares, claps etc..)

Goedbezig :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 11:31 

Hardtraxxer

Ja die zit er ondertussen bij, had m eerst ff moeten toevoegen en dan moeten posten maarja. Thanks voor je reactie trouwens ;)

EDIT VERVOLGJE: https://clyp.it/rfl3isi0
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 12:22 

Hardtraxx Newbie

AvixDJ: Zeer leuke melodie maar in combinatie met die belletjes klinkt hij helemaal niet lekker.
Vervolgens als de belletjes verdwijnen is het zeker een mooie start!

Rumpfy: Dubstep is niet mijn ding maar het begin doet mij een beetje denken aan nightcore lekker blij:)
Klinkt voor de rest perfect, hou me op de hoogte van de vooruitgang van die plaat!

Excentriq: Vocals vind ik persoonlijk te droog/clean voor hardstyle zeker voor een meer rauwere plaat.
Heerlijke kick! Screech mist nog kracht. Zeker een lekkere preview!

Antergy: Snel afmaken de zomer is bijna voorbij:) Mooie intro van de plaat doet me denken aan atmozfears. Leuke melodie, leuke synth en een lekkere kick! Zou je misschien de vervolgpreview kunnen clypen? Met de opbouw etc?

-------------------------------------------------------------------------------
Eerste projectje waar ik echt verder mee ben gegaan sinds ik mijn nieuwe pc heb.
ben nog niet tevreden over de tweede synth.
Voorheen altijd alleen een korte melodie + kick gemaakt.
Tips voor de opbouw zijn zeer welkom!

Zou misschien een keer tijd worden voor fatsoenlijke boxjes. Met een 10 euro headset wil het af en toe nog wel eens misgaan :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 20:12 

Hardtraxxer

Cruelty

Keurige bassline, zeker doorgaan alleen zou ik in het 2e gedeelte zorgen voor meer afwisseling :thumbsup:

Excentriq

Coole vocals, jammer van de kale screech in je intro, ik zou meer distortion gebruiken om hem wat krachtiger te maken (persoonlijk)

hemme-time

Wel een leuke track, toffe vocals maar jammer dat je kiest voor alleen chords. Dit verveeld een beetje, keurige kick pitcht ook goed naar mijn idee

-------------------------------------------------------------------

En nu ik, ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Het is een klein stukje uit de intro (2e deel)

(Vergeet hem niet op HD te zetten rechts boven)

[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/qgNbM3Sx/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 00:30 

Zeer vet Lukeinfinite! Ik houd wel van dat stijltje, benieuwd wat daaruit komt.

@ hemme-time, je vocal komt totaal niet over, 2e climax klinkt chaotisch. Verder klinkt de synth nogal vies, beetje opschonen? Kick klinkt prima!

@Antergy, Klinkt ook goed heur! Misschien nog wat meer hoog in de lead.

Na 10 jaar Windows 10 er maar weer afgegooid, Cubase werkte er totaal niet lekker mee.

Anyway, hier is mijn creatie. In ongeveer 1 avondje in elkaar gezet. Afmix nog bar weinig aan gedaan. Nog eens keer goed naar de melodie kijken. Mijn studie muziektheorie begint wél wat vruchten af te werpen.

Lead is wat Sylenth en Serum. Kickje ga ik binnenkort weer eens aan beginnen.

https://clyp.it/qsj5dcia
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 09:33 

Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Zeer vet Lukeinfinite! Ik houd wel van dat stijltje, benieuwd wat daaruit komt.

Tnx! goed om te horen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 02:14 

Hardtraxxer

@LukeInfinite Zo lekker man! Ga zo door, ben benieuwd!

@stefaneke
Klinkt wel lekker, alleen de leads mogen wel iets voller, vindt ik persoonlijk.

@hemme-time, De vocals zijn niet echt lekker, 1ste climax is wat saai door de chords, 2de climax is een beetje een rommeltje. De kick daar in tegen is lekker :)

Ik ben op dit moment bezig met de volgende track, ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
https://clyp.it/hfo03pae
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 09:38 

Hardtraxxer

Tnx jongens, goed om te horen :)

Wat betreft jullie snippets:

stefaneke

Mooie piano sounds :P Leuke drums, hou daar wel van. Kick mag wat mij betreft wat meer naar boven komen & je leads meer layeren.

Vincent227

Gave intro, alleen mag je introsound wel wat meer cutoff gebruiken in je opbouw en wat meer afwisseling van anders sounds zou ook beter zijn naar mijn idee, kick ligt niet lekker in je mix dus ik zou die wat meer naar boven brengen. Vette vocals, leuk piano soundje. Goede lead al mag je wel wat meer layeren. En je mixdown even nachecken :thumbsup: Voor de rest leuk gedaan :woot:

-------------------------------------

Werkende aan een bootleg gister, heb ik 2 verschillende melodies gepakt. Ik kan er niet echt uitkomen welke ik nu het beste vind. Ik heb al wat rond gevraagd in mijn eigen circuit en daar komt steeds melo 1 uit. Laat ff weten welke jullie het beste vinden :clap:

Let op, de leadsound is nu nog dun maar ik ga hem nog layeren, dit is echt nog niks!

Vergeet HD niet aan te zetten rechts boven!!

Melodie 1: [zippy]http://www81.zippyshare.com/v/8q0Ymb4w/file.html[/zippy]

Melodie 2: [zippy]http://www29.zippyshare.com/v/FSzJeIp8/file.html[/zippy]

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 09:43 

@Vincent227

klinkt al als een fijne track, alleen denk ik dat de synth een beetje dun is een meer gelayerd kan worden, die kick vind ik nog steeds erg fijn om naar te luisteren. :)

@LukeInfinite
melodie 1 vind ik een beetje random klinken, het voelt voor mij niet echt logisch.
melodie 2 vind ik veel beter :loving:, zon fijne melodie
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 12:09 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
@LukeInfinite, gebruik ze allebei in een eerste en tweede climax, mooie melodieën.

Tnx & nog niet zo'n slecht idee ook. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 18:09 

Hardtraxx Addict

@LukeInfinite Sorry maar ik heb weinig feedback hierop, klinkt echt gewoon goed man. Leuk ook dat gestotter in de kick :thumbsup: Ik zou trouwens persoonlijk voor Melodie 2 gaan, vind ik persoonlijk iets meer drive hebben.

@Stefaneke Sounds klinken niet verkeerd, weinig daar op aan te merken. Je opbouw tot aan 0:52 is nogal saai, dat mag echt wat spannender, probeer wat meer geluidjes er aan toe te voegen ofzo en gewoon een beetje wat klooien en dan kom je vaak vanzelf wel wat dingen tegen die goed samen gaan. Lead en je kick klinken verder best netjes! En je titel vind ik ook wel dik, ik zat bij mezelf te denken aan allesreiniger of handzeep voor mijn track.

@Vincent227 Om te beginnen ligt in mijn gehoor je tail wat teveel op de achtergrond waardoor ik alleen de punch hoor en geen tail, ik hoor alleen een baslijn naast je punch en hij pitch niet zo fijn heb ik het idee dus daar zou ik nog lekker wat aan werken. Melodie is leuk! mij pakt mij zeker, lead mag wat meer gelayered worden idd en wat voller maar de sound klinkt wel best een beetje oldskool dus hou dat erin. Sounds in je track klinken verder allemaal wel redelijk netjes! 1 dingetje maar dat vind ik persoonlijk wat beter, is dat je niet teveel reeverb op je vocal moet doen, daardoor valt hij een klein beetje weg, wat je ook kan doen is je vocal layeren en de 1e met reeverb en dan de dry knop helemaal naar 0 en dan een vocal layer zonder reeverb erbovenop zetten, klinkt hij imo net wat beter :thumbup:

Zelf weer een stuk verder in mijn experimentele projectje, Vocal erbij en een 3e kick, tussen de mid en de opbouw/climax heb ik nog geen break kunnen verzinnen. te weinig inspiratie voor dus als mensen ideeën daarvoor hebben hoor ik dat graag!

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 21:46 

Hardtraxxer

Citaat:
@LukeInfinite Sorry maar ik heb weinig feedback hierop, klinkt echt gewoon goed man. Leuk ook dat gestotter in de kick :thumbsup: Ik zou trouwens persoonlijk voor Melodie 2 gaan, vind ik persoonlijk iets meer drive hebben.

Thanks man! Doet me goed. Ben druk bezig met eventuele releases! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 21:50 

Hardtraxx Addict

Netjes man! Als je nog een beetje feedback teruggeeft gun ik het je helemaal van harte :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 21:59 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Netjes man! Als je nog een beetje feedback teruggeeft gun ik het je helemaal van harte :$

Sure! Na het luisteren van je track vraag ik mij af, waar is je opbouw xd Ik zou graag je tracks goed willen feedbacken maar dan heb ik wel complete tracks nodig haha :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 22:41 

Hardtraxx Addict

Daarom heet het topic ook Snippets :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 16:58 

Hardtraxxer

@Ventrue @jeffrey2107 en @LukeInfinite: Super bedankt voor jullie feedback! Ik ga ermee aan de slag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 00:13 

Hardtraxx Addict

@Ventrue Super dik man ! Echt heel apart! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 19:14 

Hardtraxxer

@ventrue: DIkke sounds man, doet me denken aan de PRSPCT sounds :thumbup: Misschien dat je ook een beetje daar naar moet kijken voor stijl bassen en kicks bij deze track?
De kicks in het begin (vanaf ongeveer 12seconden) mogen van mij wel harder. Als je m iets strakker laat klinken is ie misschien ook wel heel vet in het stuk van 0.45 tot eigenlijk aan het einde. Ik denk echt dat zo'n vieze industrial hardcore/DNB kick hierin echt heel heel vet zou klinken! Ben echt wel heel benieuwd hoe je deze track verder gaat uitbouwen zeg :)

Helaas jongens kan ik de rest van de tracks even niet luistern, op één of andere manier willen mijn boxen uit het niets geen geluid meer afspelen vanaf Chrome :cry: Ik ga dat nog wel even fiksen en dan kom ik terug met nog meer comments :)

Ondertussen nog een stukje van waar ik mee bezig ben, heb eerder al een snippet met de kicks gepost (thanks voor de comments btw), maar heb besloten om t helemaal om te gooien en als refix van een eerdere trancetrack te maken. kicks en met name pitchkicks zijn niet echt mijn ding. (edit: daarom zitten ze ook niet in deze track :lol: ) Dus als iemand tips heeft hoe ik dat in deze track vet zou kunnen krijgen, dan zijn die meer dan welkom :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 09:26 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Volg met de kicks gewoon je bassline! Pitchen kan heel makkelijk Cool Edit Pro (staat zat uitleg op yt als je niet weet hoe) en met de Gtune plugin kan je zien wat de ''rootnote'' van je kick is, ik gebruik meestal een F of G om vervolgens daar mee te pitchen

Met het pitchen van mijn kicks tel ik vaak via dit plaatje. Zo heb je Gtune niet nodig (alleen om misschien de 1e keer te controleren of hij in de goede noot staat).

Afbeelding
Vorige  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner