Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2015 15:04 

Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 14:11 

Hardtraxxer

@Herion

Je mid-intro sounds zijn nog te droog en het klinkt heel raar omdat ze telkens offbeat(Tussen de kicks in) staan.
De distortion op je vocal vind ik persoonlijk niet mooi en het klinkt ook alsof "de vocal in een blikje zit".
Persoonlijk klinkt het allemaal heel "simpel" en te "strak"

Ik wil je hier niet mee aanvallen maar is echt bedoeld om je te helpen :)

Als ik nu toch aan het posten ben heb ik een vraagje. Ik heb een paar dagen geleden een melodie gemaakt maar hoorde via iemand dat hij lijkt op een bestaande oude track.
Ik vraag me af of ik verder moet gaan met de melodie aangezien "elke" melodie wel op een of ander bestaand nummer lijkt. OF een nieuwe melodie maken omdat hij er echt teveel op lijkt.

Het gaat om deze melodie:

Hij lijkt erg op 'tatanka & zany ft. mc dv8 - connection':
https://www.youtube.com/watch?v=RNCOk_1LdjA
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 17:35 

Hardtraxxer

@Skatzow Het lijkt er inderdaad wat op (voor de eerste 2-3 seconden) maar aan de andere kant komt de track uit 2008 en alleen als je het weet lijkt het er op. Zal gewoon verder gaan met je nummer, misschien kom je later nog een betere melodie tegen of maak je uiteindelijk wat aanpassingen.

@Herion
- Ben zelf niet zo van de arp-nexus-pads maar klinkt opzich wel oke. Misschien wat beter EQ-en en wat laag weghalen.
- 13-30 sec. De kick mag wel wat reverb/delay hebben als je hem als een FX gebruikt.
- De FX op de vocal klinken wat apart vooral het distortion(?) effectje klinkt echt niet lekker.
- De kick in de climax komt niet echt goed naarvoren en het klinkt een beetje rommelig. Komt vooral omdat je steeds wisselt van ritme (1/3,1/4). Dit kan je wel doen maar zorg dat het in het geheel past en de rest van de track ook mee gaat.
- Kijk eens goed naar EQ-en en het gebruik van reverb en delay.

Korte preview van een remix waar ik mee bezig ben. Deze track was begonnen als een hardstyle remix maar uiteindelijk is het toch trap geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 17:44 

Hardtraxxer

@vritzy: Voor een trapnummer klinkt ie lekker hoor :) Is niet mijn ding, maar technisch wel lekker. voor die hihatspelingen klinken erg goed! :thumbup:

@skatzow: Lekkere melodie, maar hij klinkt inderdaad wel erg bekend :lol: Ach als je er een track mee maakt kun je het altijd nog als "remix" of "bootleg" bestempelen toch :P

@herion: Die vocals heb ik ook nog ergens liggen :lol: Ik vind ze alleen er nog niet heel lekker bij klinken, ze overstemmen iets teveel naar mijn smaak en zijn net iets te blikkerig. Het komt nu zeg maar schel over.
Ik vind het geheel wel lekker rauw klinken hoor! Die zagende toon in de kick doet mij ook wel wat :yay: Het laatste screech-stuk vind ik iets te chaotisch klinken, misschien omdat die screeches niet volg genoeg zijn (misschien layeren en beide lagen pannen?)

Ik ben zelf van de week ook bezig geweest met een nieuwe hardstyle track. Ben een hele tijd bezig geweest met het maken van een nieuwe kick (die spelingen in de track zijn gewoon simpele EQ-automations hehehe) en heb eindelijk eens wat dingetjes erbij geplakt om er een nummertje van te maken. Bij lange na nog niet af, maar begint toch al aardig vorm te krijgen. Zelf ben ik nog niet helemaal uit over het 'Dubstep' ritme/gedeelte (misschien moet ik meer wahwahs doen ipv een synth?). Dus ik hoor graag wat jullie ervan vinden :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 21:09 

Hardtraxxer

@heroin
De vocal klinkt een beetje blikkerig en het klinkt alsof het distorted is. Klinkt imo niet zo heel fijn.. Voor de rest mag de plaat wel wat viezer klinken.

@Vritzy

Ben eigenlijk geen fan van trap, maar ik vind dit wel tof gedaan (y). Misschien wat meer bass in de tail van je kick? (of het ligt aan mij dat er wat mist.. kan ook ..)

@skatzow

Lijkt idd best wel erg :(

[b]@Boelie-Beatz[b]
De kick gaat de goede kant op :D Voor dat dubstep gedeelte is het misschien wel vet om wat dubstep basses toe te voegen en misschien een stukje van de melody (beetje zoals ik hieronder heb gedaan kwa melody bedoel ik)

Zelf paar daagjes bezig met een track. Het is een bootleg van Samaras song van The ring.. Ik weet, ik ben niet de eerste die dit doet. Maar het is te leuk om te stoppen :D

De tok van de aller eerste kick is een beetje weggevaagd, ik weet. Komt omdat ik het stukje (blijkbaar) niet goed heb geselecteerd in Fl..
Let aub. ook niet op de mixdown/clippings, want dit is alleen nog maar het idee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2015 21:28 

Hardtraxx Newbie

@Vritzy Trap is niet mijn ding maar ik moet zeggen dat hij heel lekker klinkt. Klinkt van zeer goede kwaliteit, misschien toch een hardstyle remix van maken:))

@skatzow Begint zeker ergens op te lijken! Blijf zo doorgaan en blijf aan de kick werken. Screech mag wat mij betreft scherpen en aanweziger op het eind.

@Re-amp Kan bijna geen tips geven want de kwaliteit is uitstekend. Synth kick alles is prima voor elkaar. Hoor hem graag weer als je er weer verder mee bent gegaan!

Zelf ben ik bezig geweest met een nieuwe melodie alleen sloeg het noodlot toe en heeft mijn laptop het opgegeven. Probeer het bestand nog te recoveren, want ik zelf vond de melodie best vet. Enige pluspunt is dat ik nu eindelijk een fatsoenlijke geluidskaart heb en een dikke pc
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 09:26 

die melodie doet me denken aan een track, ik weet alleen de titel niet, iemand die dat wel weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 12:03 

jeffrey2107 schreef:
die melodie doet me denken aan een track, ik weet alleen de titel niet, iemand die dat wel weet?

Coone - Words From The Gang (D-Block And S-Te-Fan Remix) denk ik? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 12:08 

Hardtraxx Newbie

jeffrey2107 schreef:

Ik heb deze melodie gemaakt nadat ik de films divergent en insurgent gekeken had.
Deuntje zat na de film op de een of andere manier in mijn hoofd:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 16:50 

Kiloknaller schreef:
jeffrey2107 schreef:

Coone - Words From The Gang (D-Block And S-Te-Fan Remix) denk ik? :cool:

die inderdaad ook maar ik doel ook op een niet hardstyle nummer met een vergelijkbare melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 19:40 

Hardtraxx Newbie

hemme-time schreef:
@Vritzy Trap is niet mijn ding maar ik moet zeggen dat hij heel lekker klinkt. Klinkt van zeer goede kwaliteit, misschien toch een hardstyle remix van maken:))

@skatzow Begint zeker ergens op te lijken! Blijf zo doorgaan en blijf aan de kick werken. Screech mag wat mij betreft scherpen en aanweziger op het eind.

@Re-amp Kan bijna geen tips geven want de kwaliteit is uitstekend. Synth kick alles is prima voor elkaar. Hoor hem graag weer als je er weer verder mee bent gegaan!

Zelf ben ik bezig geweest met een nieuwe melodie alleen sloeg het noodlot toe en heeft mijn laptop het opgegeven. Probeer het bestand nog te recoveren, want ik zelf vond de melodie best vet. Enige pluspunt is dat ik nu eindelijk een fatsoenlijke geluidskaart heb en een dikke pc

Vooral je kick vind ik dik! Lead mag nog wat meer power in als je snapt wat ik bedoel, maar overal klinkt lekker. Melodie lijkt inderdaad op Worlds From The Gang, haha :P

Ik ben nieuw op dit forum en ben nu een producer voor ongeveer 5 jaar. Ben wel actief op Soundcloud, maar vind het soms moeilijk om mijn tracks verder te verspreiden (wat vinden mensen, etc.:P) Maar goed, ik wil toch graag voor m'n muziek gaan en wil dus graag ook hier mijn tracks delen!
Deze track is bijna af. Track is geproduceerd in FL Studio!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 21:48 

Hardtraxx Veteran

@Re-amp

Goed bezig man! Sounds klinken sterk en vol. Kick is ook lekker. Alleen vind ik hem niet klinken als hij zo hoog pitcht als op het einde, verliest zijn kracht zo.

@hemme-time

Best een lekkere kick! Synth is alleen wel erg slap. Hierdoor klinkt het geheel redelijk saai om naar te luisteren.

@Excentriq:

Intro klinkt leuk met die sounds, al is het hier en daar nog wat droog, vooral in het eerste deel van de intro waar de stiltes vallen stopt de sceech wel erg abrupt. Maar klinkt best goed de intro!

De break is ook prima, alleen klinkt de sidechained white noise hier behoorlijk irritant 2x achter elkaar zo precies het zelfde. Misschien staat hij ook wel iets te hard, waardoor hij teveel naar de voorgrond komt en te erg opvalt.

Leuke energieke melodie in de climax. Zou alleen de high van je synth hier iets cutten, hij klinkt redelijk scherp nu. Op 2:13 hoor ik die scherpe synth nog niet, deze lijkt pas later richting de climax op te komen.

Goed op weg, moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Zeker potentie. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2015 18:59 

Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:
@Re-amp

Goed bezig man! Sounds klinken sterk en vol. Kick is ook lekker. Alleen vind ik hem niet klinken als hij zo hoog pitcht als op het einde, verliest zijn kracht zo.

@hemme-time

Best een lekkere kick! Synth is alleen wel erg slap. Hierdoor klinkt het geheel redelijk saai om naar te luisteren.

@Excentriq:

Intro klinkt leuk met die sounds, al is het hier en daar nog wat droog, vooral in het eerste deel van de intro waar de stiltes vallen stopt de sceech wel erg abrupt. Maar klinkt best goed de intro!

De break is ook prima, alleen klinkt de sidechained white noise hier behoorlijk irritant 2x achter elkaar zo precies het zelfde. Misschien staat hij ook wel iets te hard, waardoor hij teveel naar de voorgrond komt en te erg opvalt.

Leuke energieke melodie in de climax. Zou alleen de high van je synth hier iets cutten, hij klinkt redelijk scherp nu. Op 2:13 hoor ik die scherpe synth nog niet, deze lijkt pas later richting de climax op te komen.

Goed op weg, moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Zeker potentie. ^^

@Re-Amp: Vette synth hoor! Melodie ook leuk gedaan. Kick had nog meer gepitcht kunnen worden op de melodie (meerdere akkoorden toevoegen etc.)

@ThaBomba: Thanks voor de responds! Ik ga eraan werken. Ben persoonlijk ook het meest trots op die melodie! Zitten erg veel uren in, haha :)

Deze track ben ik ook al een tijd mee bezig. Dit is een stuk meer raw hardstyle. Vind ik ook vet om te doen! Vocal heb ik zelf ingesproken. Ben ook benieuwd wat jullie daarvan vinden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2015 20:12 

Hardtraxxer

@Excentriq: vette intro, vette vocals (zelf ingesproken?). :yay: :clap: :yay: Dope track! Kan niet anders zeggen. Ik ben heel benieuwd naar die climax zeg! :woot: Ik wilde echt commentaar gaan geven, maar wow das echt niet nodig hoor ;) Enkel dat de punch in de kick een tikkie harder mag? Maar dat is denk ik smaak... :thumbup:

Je andere project is nog wat minder, de bas in de kick mag van mij wel dieper en er zit nog een beetje hoge nare ruis in. Qua opbouw en melodie heel vet hoor :yay: Alleen die pitchkick klinkt niet vetr, probeer m eens te timestretchen (de punch niet natuurlijk), misschien dat de bas dan wel lekker pitcht.

@Re-amp: WAAAAAAW :clap: :clap: Epische intro, ben ook hier erg van onder de indruk zeg! :worship: Verdraaid wat ligt het niveau hoog hier zeg!! :thumbup:

Ik ben zelf nog even verder gegaan met dat project wat ik hier eerder ook al gepost heb, ben verder gegaan met een nieuwsoortig melodietje en heb aanvullingen gedaan in het dubstep/breakbeat gedeelte. Ik ben zelf een beetje onzeker over het stuk na de 2e drop en ben wel benieuwd of ik hier nog wat goeie tips/comments kan krijgen :D :thumbup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2015 21:03 

Hardtraxx Addict

@Boelie-Beatz Je kick heeft nog heel veel werk nodig, het lijkt wel alsof het in een wc word gespeeld terwijl je in de kamer ernaast staat. Er zit heel weinig high in dus hij mag wat scherper en er zit bijna geen punch/tok op dus werk daar aan. Je sounds zijn mijn ding niet maar moeten denk nog iets beter afgewerkt worden, EQ'en en shit.
Wat betreft je opbouw zou ik bijvoorbeeld vlak voor de climax niet zoveel kicks doen wat dat neemt het wow effect van de climax af, mensen moeten weggeblazen worden als het erin klapt en dat doet nu zeker niet doordat je al de kick en bas hoort.

@Excentriq Sounds klinken goed en de track zit tot nu toe goed in elkaar, kick klinkt ook als een dikke prima alleen heb ik het idee dat er een klein beetje meer high in mag ofzo, probeer een week ofzo niet naar je kick te luisteren en luister het dan nog is, vaak vallen er dan al kleine dingetjes op die verandering kunnen maken, verder klinkt het best netjes allemaal!

@Hemme-Timme Ik vind je melodie ook erg klinken op een track, misschien word er Brennan Heart Mememto bedoeld? Verder om met je kick te beginnen heb ik er weinig op aan te merken misschien ook omdat ik helemaal niet bekend ben met Mainstream Hardstyle kicks, maar ik vind tot nu toe eigenlijk je lage pitchkick het fijnst klinken :$ De sfeer met de pads en strings klinken heel goed alleen je lead heeft nog wat afwerking nodig, probeer die wat mooier en strakker te krijgen, de sound ervan is wel nice wat het lijkt niet op zo'n veel voorkomende standaard synth.

Ik ben een klein stukje verder gegaan met mijn experimentele/Crossbreed achtige track, deze keer een 2e kick er aan toegevoegd, ik hoor graag of jullie er potentie in zien of helemaal niks :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2015 21:43 

Hardtraxx Newbie

@Boelie-Beatz: Vocals heb ik inderdaad zelf ingesproken :P. Bij jouw track: kick is inderdaad het grootste aandachtspunt in je track. Het heeft nauwelijks tot geen laag en nauwelijks een punch, terwijl ik de distortion best cool vind. Besteed hier de meeste aandacht aan! Je melodie is wat saai en eentonig. Je bouw in de track is wel goed!! Je hoort ook duidelijk dat je een goed gevoel voor ritme etc. hebt. Die kick, daar moet je echt aan werken :P

@Ventrue: Wat is dit voor stijl?? Mix tussen dubstep en hardstyle sounds? Of zoiets? :P Ik vind het wel iets hebben. Ik zou dat eerste stuk zo gebruiken als climax opening in een raw track of zo :). Goede vocal erbij en daarna bambam :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2015 22:50 

Hardtraxx Addict

Excentriq schreef:
@Ventrue: Wat is dit voor stijl?? Mix tussen dubstep en hardstyle sounds? Of zoiets? :P Ik vind het wel iets hebben. Ik zou dat eerste stuk zo gebruiken als climax opening in een raw track of zo :). Goede vocal erbij en daarna bambam :D.

Hmmm, interessant ik zal eens wat dingen proberen. Verder is deze stijl volgens mij een soort Crossbreed achtig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2015 17:36 

Hardtraxxer

@Excentriq heel vet hoe je speelt met de verschillende screeches. Sommige screeches zou ik alleen iets meer distorten.

@Boelie-beatz op 1.30 herhaal je de melodie uit het begin. Probeer dit eens offbeat te zetten.

Kick mist een hoop hoog en een dikke punch ofzo (probeer dit is te sampelen van een andere kick waarbij je de bass weghaalt. Zie de afbeelding hieronder hoe ik dat met mijn track hebt gedaan.

Afbeelding

breakcore achtig stukje in je track is wel vet! :bomb:

@Ventrue Gekke shit gast! alles klinkt lekker. de kick switch aan het einde is lekker alleen mag die wel wat meer gedistort worden.

@Cruelty lekkere sound! Misschien een kickswitch op de helft?

---
na een lange tijd inactief te zijn met produceren, dacht ik toch maar het produceren weer op de pakken. Hieronder het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kom maar op met de shitstorm! ;) :beer:

[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/4bQbpqsS/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2015 17:55 

Hardtraxxer

@allemaal: Dikke merci voor het commentaar :thumbsup: Ik heb nu inmiddels weer zitten kloten met de kick en wat dikke punchlayers toegevoegd, toen ik die zo luisterde viel het me inderdaad op dat de kick klonk alsof hij in een wc stond (zoals Ventrue dat heerlijk zei xd ). De melo-lijnen gaan voor een groot gedeelte weg, behalve het laatste gedeelte vanaf het dubstylepart en daarna. Kortom ik ga er nog eempies hard mee aan de slag :D

Ik zal vanavond ook even de nummertjes hieronder luisteren en comments afleveren, nu helaas niet in de mogelijkheid om dit goed te kunnen beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2015 21:40 

Hardtraxx Addict

floriandj schreef:
@Excentriq heel vet hoe je speelt met de verschillende screeches. Sommige screeches zou ik alleen iets meer distorten.

@Boelie-beatz op 1.30 herhaal je de melodie uit het begin. Probeer dit eens offbeat te zetten.

Kick mist een hoop hoog en een dikke punch ofzo (probeer dit is te sampelen van een andere kick waarbij je de bass weghaalt. Zie de afbeelding hieronder hoe ik dat met mijn track hebt gedaan.

Afbeelding

@Ventrue Gekke shit gast! alles klinkt lekker. de kick switch aan het einde is lekker alleen mag die wel wat meer gedistort worden.

---
na een lange tijd inactief te zijn met produceren, dacht ik toch maar het produceren weer op de pakken. Hieronder het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kom maar op met de shitstorm! ;) :beer:

Ik vind je melodie een beetje random klinken. Het probeert duister te zijn maar komt niet helemaal tot zijn recht zo. (Vind ik teminste.)

Heb je wel eens toonladders bestudeerd? Het lijkt er ook op dat hier en daar een valse noot zit.

Ik heb voor de lol zelf wat geprobeerd met jou melodie in het achterhoofd misschien hoor je wat ik bedoel:
[zippy]http://www82.zippyshare.com/v/zBSnYHsy/file.html[/zippy]

Dit is eigenlijk mijn enige punt van kritiek. Je sounds klinken verder zeker wel lekker ! Ik doe het je nog niet na qua leads!
Ook vind ik je midintro erg vette sounds hebben.
Je bent goed op weg kerel! :thumbup:

@Cruelty
Hele dikke reversed bass!! (L) geen punten van kritiek. Gewoon puik werk :thumbup: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2015 23:51 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
floriandj schreef:

Afbeelding

---

Ik vind je melodie een beetje random klinken. Het probeert duister te zijn maar komt niet helemaal tot zijn recht zo. (Vind ik teminste.)

Heb je wel eens toonladders bestudeerd? Het lijkt er ook op dat hier en daar een valse noot zit.

Ik heb voor de lol zelf wat geprobeerd met jou melodie in het achterhoofd misschien hoor je wat ik bedoel:
[zippy]http://www82.zippyshare.com/v/zBSnYHsy/file.html[/zippy]

Dit is eigenlijk mijn enige punt van kritiek. Je sounds klinken verder zeker wel lekker ! Ik doe het je nog niet na qua leads!
Ook vind ik je midintro erg vette sounds hebben.
Je bent goed op weg kerel! :thumbup:

@Cruelty
Hele dikke reversed bass!! (L) geen punten van kritiek. Gewoon puik werk :thumbup: !

Bedankt! met behulp van jou snippet heb ik de melodie aangepast en klinkt idd niet zo random als die eerst was. Thanks again!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 15:44 

Hardtraxxer

@Ventrue: Geen woorden voor behalve: Instant Feest! :clap: :clap: :yay: :yay: :thumbsup: :thumbsup:
Dikke reverse en een lekkere lead erop, heerlijk bam bam bam-muziek :D Kan er verder niet zoveel over zeggen :P

@florianDJ: allereerst thanks voor je tips man! Als je m nu nog eens luistert dan zul je horen dat ik al een punch heb toegevoegd en wat heb zitten EQ-en aan de melo's. (heb het bestand even vervangen om niemand te spammen xD ) Maar zoals gezegd alles voor t dubstepgedeelte gooi ik denk ik weg omdat het niet voldoet aan mij kwaliteitseis :P
Ik vind jou idee wel lekker, maar net wat M Unic zegt klinkt de melodie nog een beetje random. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat hoor! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 17:16 

Hardtraxx Newbie

@M-Unic:

Klinkt wel lekker :D. Je kick heeft alleen net iets teveel laag naar mijn mening, en beetje te droog.

@Cruelty:

Echt dik! Klinkt lekker en de mixdown is ook erg goed, eigenlijk niks op aan te merken! :D

@Ventrue:

Lekker experimenteel! Vind het alleen net iets te... chaotisch, random? >.<

Je mixdown is iig wel prima :thumbup:

Gister dit even gemaakt, om mijn nieuwe kick en melo te testen :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 17:37 

Hardtraxx Addict

Iedereen bedankt voor de feedback

@Cruelty Niks op je kick aan te merken, klinkt super dik.

@FlorianDJ Die 1e kick lijkt identiek aan Warface & Luna - Revival, ook heb ik het idee dat hij door je andere sounds een beetje word weggedrukt, Punch komt niet mooi tot z'n recht dus probeer alles een beetje goed op elkaar af te stellen en te EQ'en. Verder vind ik je break en opbouw naar de climax best leuk gedaan alleen zou ik er wat meer geluiden bij doen, maak het wat spannender! Climax beetje hetzelfde verhaal als je midintro, deze kick in ieder geval klinkt wel erg strak!

@ DoubleDamage Kick klinkt volgens mij niet verkeerd, Baslijn klinkt netjes alleen volgens mij staat je kicks veelste zacht ten opzicht van je andere sounds, moeilijk om over de rest te oordelen daardoor :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 19:42 

Hardtraxx Addict

@DoubleDamage Haha dankje, maar dit snippetje was niet serieus bedoeld! :P alleen als uitleg voor Florian.
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner