SNIP.
Last edited by Herion on 10 Jun 2020 11:10, edited 1 time in total.
Coone - Words From The Gang (D-Block And S-Te-Fan Remix) denk ik?jeffrey2107 wrote:die melodie doet me denken aan een track, ik weet alleen de titel niet, iemand die dat wel weet?
Ik heb deze melodie gemaakt nadat ik de films divergent en insurgent gekeken had.jeffrey2107 wrote:die melodie doet me denken aan een track, ik weet alleen de titel niet, iemand die dat wel weet?
die inderdaad ook maar ik doel ook op een niet hardstyle nummer met een vergelijkbare melodie.Kiloknaller wrote:Coone - Words From The Gang (D-Block And S-Te-Fan Remix) denk ik?jeffrey2107 wrote:die melodie doet me denken aan een track, ik weet alleen de titel niet, iemand die dat wel weet?
Vooral je kick vind ik dik! Lead mag nog wat meer power in als je snapt wat ik bedoel, maar overal klinkt lekker. Melodie lijkt inderdaad op Worlds From The Gang, hahahemme-time wrote:@Vritzy Trap is niet mijn ding maar ik moet zeggen dat hij heel lekker klinkt. Klinkt van zeer goede kwaliteit, misschien toch een hardstyle remix van maken:))
@skatzow Begint zeker ergens op te lijken! Blijf zo doorgaan en blijf aan de kick werken. Screech mag wat mij betreft scherpen en aanweziger op het eind.
@Re-amp Kan bijna geen tips geven want de kwaliteit is uitstekend. Synth kick alles is prima voor elkaar. Hoor hem graag weer als je er weer verder mee bent gegaan!
Zelf ben ik bezig geweest met een nieuwe melodie alleen sloeg het noodlot toe en heeft mijn laptop het opgegeven. Probeer het bestand nog te recoveren, want ik zelf vond de melodie best vet. Enige pluspunt is dat ik nu eindelijk een fatsoenlijke geluidskaart heb en een dikke pc
View on SoundCloud
@Re-Amp: Vette synth hoor! Melodie ook leuk gedaan. Kick had nog meer gepitcht kunnen worden op de melodie (meerdere akkoorden toevoegen etc.)ThaBomba. wrote:@Re-amp
Goed bezig man! Sounds klinken sterk en vol. Kick is ook lekker. Alleen vind ik hem niet klinken als hij zo hoog pitcht als op het einde, verliest zijn kracht zo.
@hemme-time
Best een lekkere kick! Synth is alleen wel erg slap. Hierdoor klinkt het geheel redelijk saai om naar te luisteren.
@Excentriq:
Intro klinkt leuk met die sounds, al is het hier en daar nog wat droog, vooral in het eerste deel van de intro waar de stiltes vallen stopt de sceech wel erg abrupt. Maar klinkt best goed de intro!
De break is ook prima, alleen klinkt de sidechained white noise hier behoorlijk irritant 2x achter elkaar zo precies het zelfde. Misschien staat hij ook wel iets te hard, waardoor hij teveel naar de voorgrond komt en te erg opvalt.
Leuke energieke melodie in de climax. Zou alleen de high van je synth hier iets cutten, hij klinkt redelijk scherp nu. Op 2:13 hoor ik die scherpe synth nog niet, deze lijkt pas later richting de climax op te komen.
Goed op weg, moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Zeker potentie.
Hmmm, interessant ik zal eens wat dingen proberen. Verder is deze stijl volgens mij een soort Crossbreed achtig.Excentriq wrote:@Ventrue: Wat is dit voor stijl?? Mix tussen dubstep en hardstyle sounds? Of zoiets?Ik vind het wel iets hebben. Ik zou dat eerste stuk zo gebruiken als climax opening in een raw track of zo
. Goede vocal erbij en daarna bambam
.

Ik vind je melodie een beetje random klinken. Het probeert duister te zijn maar komt niet helemaal tot zijn recht zo. (Vind ik teminste.)floriandj wrote:@Excentriq heel vet hoe je speelt met de verschillende screeches. Sommige screeches zou ik alleen iets meer distorten.
@Boelie-beatz op 1.30 herhaal je de melodie uit het begin. Probeer dit eens offbeat te zetten.
Kick mist een hoop hoog en een dikke punch ofzo (probeer dit is te sampelen van een andere kick waarbij je de bass weghaalt. Zie de afbeelding hieronder hoe ik dat met mijn track hebt gedaan.
breakcore achtig stukje in je track is wel vet!
@Ventrue Gekke shit gast! alles klinkt lekker. de kick switch aan het einde is lekker alleen mag die wel wat meer gedistort worden.
@Cruelty lekkere sound! Misschien een kickswitch op de helft?
---
na een lange tijd inactief te zijn met produceren, dacht ik toch maar het produceren weer op de pakken. Hieronder het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kom maar op met de shitstorm!![]()
![]()
http://www23.zippyshare.com/v/4bQbpqsS/file.html
Bedankt! met behulp van jou snippet heb ik de melodie aangepast en klinkt idd niet zo random als die eerst was. Thanks again!!M Unic wrote:Ik vind je melodie een beetje random klinken. Het probeert duister te zijn maar komt niet helemaal tot zijn recht zo. (Vind ik teminste.)floriandj wrote:@Excentriq heel vet hoe je speelt met de verschillende screeches. Sommige screeches zou ik alleen iets meer distorten.
@Boelie-beatz op 1.30 herhaal je de melodie uit het begin. Probeer dit eens offbeat te zetten.
Kick mist een hoop hoog en een dikke punch ofzo (probeer dit is te sampelen van een andere kick waarbij je de bass weghaalt. Zie de afbeelding hieronder hoe ik dat met mijn track hebt gedaan.
breakcore achtig stukje in je track is wel vet!
@Ventrue Gekke shit gast! alles klinkt lekker. de kick switch aan het einde is lekker alleen mag die wel wat meer gedistort worden.
@Cruelty lekkere sound! Misschien een kickswitch op de helft?
---
na een lange tijd inactief te zijn met produceren, dacht ik toch maar het produceren weer op de pakken. Hieronder het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kom maar op met de shitstorm!![]()
![]()
http://www23.zippyshare.com/v/4bQbpqsS/file.html
Heb je wel eens toonladders bestudeerd? Het lijkt er ook op dat hier en daar een valse noot zit.
Ik heb voor de lol zelf wat geprobeerd met jou melodie in het achterhoofd misschien hoor je wat ik bedoel:
http://www82.zippyshare.com/v/zBSnYHsy/file.html
Dit is eigenlijk mijn enige punt van kritiek. Je sounds klinken verder zeker wel lekker ! Ik doe het je nog niet na qua leads!
Ook vind ik je midintro erg vette sounds hebben.
Je bent goed op weg kerel!
@Cruelty
Hele dikke reversed bass!!geen punten van kritiek. Gewoon puik werk
!