Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 18:52 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
Heb een Roland TB-3 aangeschaft omdat ik helemaal gek ben van de Acid sound en dit zeker in mijn toekomstige producties wil stoppen :) .

Hier een 1e tryout dat ik even snel in elkaar gezet heb

Haha 303 echt fucking lekker!
Ik weet niet waar je precies een feedback over wilt, maar als ik het zo hoor zou ik gewoon lang genoeg met die 303 kloten tot je er wat moois uit haalt. Ik kan je als tip geven dat je veel met de resonantie, cutoff en distortion moet werken. Voor de distort raad ik je aan om filterbank te gebruiken. Vervolgens automate je alles zodat er een dikke variatie komt in je arp patroon. (maar dit wist je waarschijnlijk al aan je track te horen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 19:00 

Hardtraxx Addict

Joegoslaaf schreef:
M Unic schreef:
Heb een Roland TB-3 aangeschaft omdat ik helemaal gek ben van de Acid sound en dit zeker in mijn toekomstige producties wil stoppen :) .

Hier een 1e tryout dat ik even snel in elkaar gezet heb

Haha 303 echt fucking lekker!
.

Hehe ik wou het eigenlijk ergens even laten horen :P . Vond dit het meest geschikte topic!
Enige wat ik nu nog uitvogel is hoe ik het signaal naar midi krijg. krijg het signaal wel in Fl binnen waarnaar ik ook alle effects die ik bezit er over heen kan gooien. (Geweldig!)
Maar heb 'm nog niet op de pianoroll.
Heb in een duits filmpje op youtube gezien dat het wel degelijk mogelijk is. :).

Verder ga ik dit in ieder geval zeker in de komende hardstyle tracks die ik ga produceren stoppen. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 19:06 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
Verder ga ik dit in ieder geval zeker in de komende hardstyle tracks die ik ga produceren stoppen. :thumbsup:

Zeker doen, we hebben meer acid tracks nodig in de hardstyle. (eigenlijk hebben we sowieso meer invloeden van andere genres nodig in ons genre...)
Doorrrrgaaannnnnn
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 22:35 

Hardtraxx Veteran

@Cruelty: Melodie is simpel maar klinkt best wel tof. Kick lijkt nauwelijks laag te hebben. Met een goede dosis laag er bij zal het dikker over komen. Voor de rest is het niet mijn smaak kick maar hij klinkt verder wel goed denk ik.

@D-Ruz: Weinig op aan te merken. Sounds klinken zo allemaal wel prima. Enige minpuntje is die synth delay af en toe die niet lekker in de maat zit. Daardoor is het niet echt lekker weg te luisteren.

@M Unic: Kende het hele apparaat niet maar heb hem even opgezocht. Ziet er aardig high tech uit, benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken(ik hoor het hier wel).

Je acid sound in de snippet mag nog wel wat viezer klinken. Klinkt nog te lief en schattig nu :P

----------------------------------------

Zelf vanavond ook weer eens bezig gegaan met iets nieuws.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 23:07 

Hardtraxx Addict

DeBakker schreef:
Ventrue schreef:
Kick :drool: Kan je hem los uploaden zonder melodie? ik kan er moeilijker over oordelen zo.

Kan je 'm meteen rippen. :P

jaman.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2015 16:31 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:

Je punch van je kick is niet stevig. Het klinkt nu nog alsof hij 'glijdt' in plaats van klapt. probeer hem eens te stapelen met bijv. frontliners kick en eigen sounds. Je distortion mag wat verder gelayered worden. Kopieer hem eens en doe bij de 2e layer een ohmicide erop met 30% wet. Dat werkte laatst bij mij wel lekker.

Je sounds klinken goed alleen nog niet professioneel en volledig zuiver. Kijk daar nog eens kritisch naar :cool:

Verder leuk idee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2015 14:20 

Hardtraxx Veteran

Top, thanks voor je feedback. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2015 14:22 

Hardtraxx Addict

@ThaBomba

Lekker stukje hoor! Lekkere melodie.
De kick mist inderdaad nog punch! Als je hier aan werkt heb je zeker iets leuks te pakken
keep this up! :thumbsup:

Heb ondertussen het (vraag niet hoe haha) voor elkaar gekregen dat m'n tb-3 aangesloten is aan mijn midiboard en ik nu ook via Fl studio kan automaten. er zit wel een latency op maarja dat zal je altijd wel hebben.

Heb meteen even een klassiekertje nagemaakt :P
[zippy]http://www34.zippyshare.com/v/Juo2dgvI/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2015 14:22 

Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:

Sicke melo! Ben altijd wel fan van dit soort melodieën!
Punch in je kick kan idd nog wel wat harder.
Vind de kick zelf wel dope! Waar heb je die mee gemaakt ?

Zelf ook na lange tijd weer eens wat gemaakt. Nog niet helemaal tevreden over melo en kick roll hier en daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2015 18:49 

Hardtraxxer

@RobinNL
Je insteek is goed. Vind persoonlijk alleen dat alles een beetje kracht mist.
Je zou bijvoorbeeld in de opbouw kunnen spelen met het volume van je melodie om het er wat meer uit te laten springen.
Ook zou je eventueel een snare kunnen toevoegen in de opbouw en explosions om het wat professioneler te laten klinken. Hier een daar wat geluidjes die in en uit faden. Denk dat het dan al beter klinkt!

Gisteren zelf ook voor het eerst begonnen aan een track met een melodie.
Ben er eigelijk best tevreden over.. alleen vind ik dat de melodie in de climax wat dun is en wat aan de zachte kan is.. Tips hoe het beter kan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2015 19:07 

Hardtraxx Newbie

hardstylegeneration schreef:
@RobinNL
Je insteek is goed. Vind persoonlijk alleen dat alles een beetje kracht mist.
Je zou bijvoorbeeld in de opbouw kunnen spelen met het volume van je melodie om het er wat meer uit te laten springen.
Ook zou je eventueel een snare kunnen toevoegen in de opbouw en explosions om het wat professioneler te laten klinken. Hier een daar wat geluidjes die in en uit faden. Denk dat het dan al beter klinkt!

Gisteren zelf ook voor het eerst begonnen aan een track met een melodie.
Ben er eigelijk best tevreden over.. alleen vind ik dat de melodie in de climax wat dun is en wat aan de zachte kan is.. Tips hoe het beter kan?

ik vind je kick wel goed man! en btw, in je soundcloud staat, melodic track. ik moet zeggen dat ik er eerder een raw tintje aan vind zitten, vooral door de kick! de melodie, moet inderdaad dikker, probeer meer layers, ik gebruik zelf altijd Serum voor 1 laag, let wel op, serum is een enorm grote vst en zuigt CPU!, gebruik valhalla voor de effects ( Delay, Reverb, etc ) :)

zelf is onze nieuwe raw track ook af!
laat ons weten wat je er van vind :)

ook zijn we weer bezig met 3 nieuwe plaatjes, laat ons weten wat je er van vind :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2015 23:21 

Hardtraxxer

@M Unic Lekker kick man :thumbsup: Zou alleen de sound wat meer "dirty talk" maken zoals bijv. toulouse heeft, dat kan hem zou hem wel wat vetter laten klinken imo!

@RobinNL vind het een beetje schel klinken allemaal, je zou hier veel meer kracht uit kunnen laten stralen! ga is wat met een EQ /Compressor proberen, dit kan al heel wat verhelpen :thumbup:

@hardstylegeneration volgens mij clipt je project een beetje op 12/13 seconden met die FX :P ben eerlijk gezegd niet zo weg van je intro sound, probeer een combinatie van deze sound en een distorted, of voeg een extra melodielijn toe. je kick daarintegen vind ik wel erg goed!

@Syranity ik vind die kick toch fcking vet zeg! ook de kickrolls zeg pfff... :thumbsup: alleen vind ik de vocals er totaal niet bij passen, ze zijn erg random en had liever wat intro sounds gehoord op die plaatsen, ook heb ik het idee dat het nog wat dof klinkt :x

Over de 3 tracks, de eerste heeft een lekkere melo maar vind de synth daar niet bij passen, ik denk dat z'n zeikende synth zoals wp vaak gebruikt er beter bij past :p, de 2de vind ik niet echt wat, erg schelle sounds. bij de 3de, je kick drukt aardig wat van je andere sounds weg ;p

Was zelf even geïnspireerd door sensation white en had wat vocals van god is a dj aan me track toegevoegd, weet alleen niet of ik het zo door moet zetten ja of nee :P

[zippy]http://www61.zippyshare.com/v/0VREEeki/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2015 16:32 

Hardtraxx Veteran

Doorzetten man. Imo, alles is perfect wat je nu hebt. Ritme is lekker, goeie beat. Ik zou hem afmaken. Vocals passen er goed bij. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 18:20 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
@D-Ruz, alle sounds klinken in principe gewoon goed alleen er zitten wat nootjes tussen die niet echt in de maat passen, als je die eruit haalt heb je echt n prima stukje muziek! :)

@Cruelty, kick is echt heel dik (nog wel ietsjes meer punch)! Synth klinkt wel een beetje dunnetjes, melodie is verder wel gaaf, past goed bij de kick

@M Unic, Gave sounds, laat me horen als je dr wat meer mee gemaakt heb, ben wel benieuwd!

@Tha Bomba, Melodie en vocals zijn gaaf! Doet me een beetje denken aan Omegatypez dit! Kick is nog wel een beetje blikkerig en mist wat bass. Probeer hem idd wat te layeren om een ''vollere'' kick te krijgen. Synth is ook nog een beetje schel, probeer een laagje toe te voegen met de synth een octaaf omlaag om het wat dikker te laten klinken

@RobinNL, Het plaatje is goed, maar je opbouw is een beetje standaard, het is ook geen ''spannende'' opbouw naar de climax zeg maar! Je kick heeft al een goede basis maar mist nog wat punch en bass! Melo is opzich prima maar probeer wat leuks met je synth te doen, een aparte sound creëren zegmaar!

@hardstylegeneration, Is dit je eigen kick? Als dat zo is klinkt hij erg dik! Je sounds in de intro zijn wel erg blij vergeleken met de kick, ook word de intro gauw saai probeer wat variatie toe te voegen.

@Syranity, Kick is echt superdik! Track steekt goed in elkaar alleen heb ik het gevoel dat de vocals er opgeplakt zijn nadat de track af was, en voegen imo niet tot geen waarde toe! Verder super vette track
Preview 1: Lekker opbouwtje, je synth klinkt alleen echt flinterdun en wordt weggeduwd door je kick!
Preview 2: Nice! Screech laat de kick goed tot zijn recht komen
Preview 3: Super gave synth! Kick onderdrukt de boel wel weer, vind m er ook niet echt bij passen om eerlijk te zijn! Melo klinkt ook goed, lekker euforisch

@AvixDJ, de vocals passen er goed bij, lekker rustgevend! Vind je stukje heerlijk in elkaar steken, helemaal niks op aan te merken! Zou dit op een zomeravondje zo aanzetten hoor :thumbup:

Zelf ook bezig met een rework van een track die ik 2/3 jaar geleden gemaakt heb. Mixdown is vrij weinig aan gedaan, en het is nog een WIP dus laat maar horen wat er beter kan! :D

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/0k88TMBp/file.html[/zippy]

Lekker sfeertje! Vind alleen de kick niet helemaal lekker pitchen en je lead mag wel wat 'voller'. Misschien een supersaw erbij en wat meer reverb? Maar het geheel klinkt zeker niet verkeerd :)

Zelf bezig met een Autumn Green remix, tips? (Kick is nog steeds een gratis kick, ben druk bezig met m'n eigen :P)

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 23:59 

Hardtraxx Elite

Waarom remix je een track? Dat is altijd een ding om bij na te denken want een remix moet een speciale twist aan het nummer geven, dat mis ik bij jou.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2015 14:10 

Hardtraxx Addict

@Socializerz Melodie doet me denken aan bekende track! Niet erg natuurlijk! Want ik vind hem wel nice :).

Ik kan er eigelijk weinig slechts over zeggen. Behalve de afmix dan. Maar dat gaf je zelf al aan. Goed bezig! Ben benieuwd hoe het klinkt als daar aan gewerkt is.

@Jellybean De klinkt behoorlijk dun en leeg in de break is hier al laag weg gehaald?
Lekker kick trouwens! (Edit zie nu pas dat die van iemand anders is lol) Al hoewel ik niet het nut zie van een remix zoals hier al is aangegeven is het remixen van tracks zeker voor de lol een leuke bezigheid en oefening. Ik zou zeggen maak het af en ben benieuwd!

Zoals ik al zei het enige puntje wat ik nu hoor is de dunne lead in de break. een tijdje geleden had ik dat ook maar dat was omdat ik de laag al uit de lead gehaald had. Tegenwoordig automate ik dit, wat voor mij persoonlijk iig betere resultaten heeft geleverd. :thumbup:

Ik ben zelf weer aan het kloten met een leadje. ik had een tijdje geleden een oude NC melodie nagemaakt en ik dacht ik ga hier even mee oefenen. Dit is het resultaat! Dit is wel mijn beste lead tot nu toe. Ook ben ik zelf wel tevreden over de afmix. Al hoewel ik de lead nu nog iets dunnetjes vind.
Suggesties en tips? :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2015 19:43 

Hardtraxx Newbie

Zelf ook na lange tijd weer eens wat gemaakt. Nog niet helemaal tevreden over melo en kick roll hier en daar.
[/quote]

Vind de melodie opzich wel lekker klinken maar het heeft meer werk nodig qua reverb en eq'ing.!
Kick zou ik ook iets meer laten klappen en een beetje meer hoge tonen geven met een eq.!

voor de rest vind ik hem wel lekker qua opbouw etc.!

Heb zelf nog een projectje gevonden van een 'bootleg' op Some Chords van Deadmau5.
paar dingen veranderd en een andere kick erin!

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2015 17:12 

MickHeuten schreef:
Heb zelf nog een projectje gevonden van een 'bootleg' op Some Chords van Deadmau5.
paar dingen veranderd en een andere kick erin!

Kick zit goed in elkaar! De lead is echter nogal een chaos. In de 2e climax is deze wel een stuk beter!

@Soclializers

Klinkt super goed! Heel veel energie in die plaat, supervet.

@ M Unic.

Je zegt het zelf al, de lead is nog erg dun. Die gated kick past ook niet erg bij de track op deze manier.

Ik zelf heb ook wat geoefend de laatste tijd met muziekjes de laatste tijd, en dan voornamelijk leads. Heb eigenlijk nog niet veel aan de afmix gedaan, moet me daar nog in verdiepen. Wat muziektheorie en een kick staan de komende weken ook op het lijstje.

Bij deze kwam ik al snel op het gevoel van een Gevaarlijke Daan plaat, voornamelijk Sylenth en één laag serum. Klinkt een beetje vreemd zonder kick, maar ik hoop dat je het idee begrijpt.

https://clyp.it/ggh5vj2j

Deze is wat nieuwer, geïnspireerd door J&W. Vooral Serum gebruikt hier.

https://clyp.it/fsr5cbid

tschüss!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2015 00:43 

Hardtraxx Addict

Edit: verkeerde topic lol, ik ga jullie later wat feedback geven soz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2015 18:45 

Hardtraxxer

MickHeuten
Melodie is erg lekker! alleen hij gaat wel superhoog!
en je climax komt er niet echt lekker in
de snares wat aanpassen! (wat zachter)

maar overal klinkt het erg lekker! :thumbsup:

ben weer begonnen met een simpel houseplaatje :/
[zippy]http://www94.zippyshare.com/v/rZe9dn00/file.html[/zippy]
wil er heel graag een accapella onder plakken maar weet niet welke?
(de sidechain ga ik sws al wat minder heftig maken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2015 16:54 

Hardtraxx Newbie

Rumpfy schreef:
MickHeuten
Melodie is erg lekker! alleen hij gaat wel superhoog!
en je climax komt er niet echt lekker in
de snares wat aanpassen! (wat zachter)

maar overal klinkt het erg lekker! :thumbsup:

ben weer begonnen met een simpel houseplaatje :/
[zippy]http://www94.zippyshare.com/v/rZe9dn00/file.html[/zippy]
wil er heel graag een accapella onder plakken maar weet niet welke?
(de sidechain ga ik sws al wat minder heftig maken)

Klinkt lekker goede vibe! lekker commercieel :woot:
Probeer wel iets te doen aan dat saxo geluidje. klinkt nogal midi achtig. (y)

Graag zou ik sinds lange tijd ook met jullie een nieuwe productie willen delen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast bedank!

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2015 17:10 

Hardtraxx Veteran

RobinNL schreef:
ThaBomba. schreef:

Sicke melo! Ben altijd wel fan van dit soort melodieën!
Punch in je kick kan idd nog wel wat harder.
Vind de kick zelf wel dope! Waar heb je die mee gemaakt ?

Thanks! Ik ga hem aanpassen.
Was op vakantie, vandaar nu pas mn antwoord :P

Kick heb ik gemaakt vanuit een 909 kick met EKS-9. Daarna veel equalizen, camelphat, trash en nog meer equalizen. Paar layers zoals een punch, de tail en een subbase er onder.

Over jouw stukje. Melodie is leuk, doet me een beetje denken aan tracks van een paar jaar terug. Kick mag iets voller. Het is allemaal alleen nog wat vlak/plat en mist daardoor power.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2015 09:20 

Hardtraxx Newbie

@MickHeuten: Kick klinkt goed! :thumbup: de melodie vind ik wat minder.

@Rumpfy: Kwaliteit klinkt goed.
klinkt lekker zomers :thumbup:

Hierbij een nieuw project van onze kant,

Pegasus - Cartoons

Er zitten nog iets te veel kickrolls in.

[zippy]http://www70.zippyshare.com/v/YnVxTkwQ/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2015 10:31 

Hardtraxxer

Thx @Ruben fl

Track is currently not available?! :(

Thx @Pegasus
Klinkt erg lomp, hou niet echt van dit stijltje (persoonlijk dingetje)
en qua kickrolls heb ik niet het idee dat er ontiegelijk veel inzit?
leuk dat jaren 90 deuntje hoop dat jullie er een een leuk simpel melodietje op kunnen maken in de break!
kick klinkt ook lekker! goed bezig mannen :thumbsup:
maar waarom heet de track Cartoons? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2015 10:34 

Hardtraxx Newbie

@Rumpfy: Thx :) De track heet cartoons omdat we veel elementen (o.a de vocals) uit tekenfilms gebruikt hebben. :P
Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner