Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 16:01 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:
Sasso14 schreef:
AvixDJ schreef:
@Gondrez

Ik ben zelf de laatste tijd bezig om hardcore te produceren. Ik zie graag feedback van jullie tegemoet :).

[zippy]http://www34.zippyshare.com/v/OuDFQqT7/file.html[/zippy]

De geluiden op het begin klinken erg zacht en weinig hoge freq (niet scherp genoeg).
Sfeer vind ik wel heel erg aanwezig op het begin, top! Vind de melodie erg lekker. Echter zou ik hem nog wel aanpassen (een paar noten verschuiven of verwijderen ofzo, dit zou ik na een weekje nog eens checken als ik jou was). De lead klinkt dan weer te scherp, alsof er met de EQ een flinke boost is gegeven aan de hoge tonen.
De afstelling is ook niet helemaal lekker waardoor de melodie en kick nogal vechten met elkaar. (vooral door die scherpe hoge tonen van de lead). De kick moet je gewoon elke dag weer een beetje aan verbeteren, want de distortion klinkt nog niet echt lekker en de punch mag iets scherper.
Hopelijk is dit genoeg feedback. De sfeer zit er lekker in!

Ben zelf ff bezig met een qult kick en track. Wat vinden jullie ervan?

Ben zelf niet zo van de qult tracks, maar het klinkt zeker niet verkeerd. Kick klinkt lekker en het geheel luistert fijn weg, best benieuwd wat hier uitkomt.

Zelf ook weer aan de slag geweest, ook hier geldt dat de kick een sample is, deze wordt dus nog vervangen:

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 16:21 

de synth klinkt nogal apart als de melodie omlaag gaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 22:28 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
Ben zelf niet zo van de qult tracks, maar het klinkt zeker niet verkeerd. Kick klinkt lekker en het geheel luistert fijn weg, best benieuwd wat hier uitkomt.

Zelf ook weer aan de slag geweest, ook hier geldt dat de kick een sample is, deze wordt dus nog vervangen:

Het klinkt inderdaad een beetje appart! maar dat maakt niet uit, ik vind de kick opzich wel oke. behalve dat die redelijk standaard is. en probeer inderdaad meer met je synths te spelen, het lijkt alsof het vals is!

wij zijn ook weer bezig geweest met een raw track, misschien heb je hem al voorbij zien komen als ID-ID op rawstyle nation, we zijn nog aan de screech aan het werken! what do you think.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2015 20:56 

Hardtraxxer

@Syranity
wat een kick jezus :D klinkt allemaal wel heel lekker :)

@DJ jellybean
Kick pitches klinken een beetje vals, daardoor word het wat minder leuk om naar te luisteren. + probeer een eigen kick te maken :)

@Sasso14 (niet goed gekeken, excuses :$ )
Je Hardcore kick is echt goed :) Screeches passen er goed bij en de kickrolls klinken lekker. :thumbup: Probeer alleen om de lead iets dikker te krijgen.

@Joegoslaaf
Ben niet zo bekend met Qult, maar de kick klinkt wel lekker. Zou prima passen bij Euphoric Hardstyle (probeer t eens? :P). VInd het screechende ding erdoor heen echt gaaf. Hoe heb je die gemaakt? :)

@Fort Noxius
Klinkt sick. Kick vind ik echt vet, en de sounds klinken ook lekker.

En nu ik toch zo bezig ben, ik vind het echt gaaf dat je bij sommige mensen echt voortgang hoort in hun tracks die ze hier posten :thumbup:

---

Heb zelf ook wat gemaakt, het is niet serieus ofzo. In weekenden verveel ik me altijd gigantisch, en aangezien ik de laatste tijd echt fan ben van 1 track besloot ik voor de grap wat te doen met de melodie ervan xD.

https://clyp.it/dk2ldvty

enjoy, denk ik dan maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2015 09:23 

Hardtraxxer

@ Re-amp

klinkt leuk! maak er gewooon een 2015 mix van :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2015 13:45 

Hardtraxxer

@Syranity Klinkt zeer lekker! Misschien de screech wat harder (volume)?

Een aantal snippets van mij.

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 13:40 

Hardtraxxer

@hierboven

vind je het wel zo eerlijk om 1 iemand feedback te geven en vervolgens 7/8 tracks hier te plaatsen? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 15:45 

Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
Volgens mij snapt op een enkeling na niemand hier hoe ''feedback'' werkt.
Iedereen post een zinnetje op bovenstaande posts om vervolgens zelf iets neer te zetten, heb je compleet niks aan toch?

''Klinkt zeer lekker! Misschien de screech wat harder (volume)?'''
heeft ie de eerste 10 seconden geluisterd, vind dat de screech wat zacht staat, zegt daar wat van en klaar

Vind dat als je feedback wil laten werken, dat iedereen die dat niet doet gewoon lekker zn post verwijderd word :D

:yes: :yes: :yes:

Klinkt lekker, kick is ook goed e.d. is ook geen feedback :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 19:07 

Hardtraxxer

@Socializerz

Ik heb de hele track beluisterd en meer dan dat had ik er op dat moment niet over te zeggen, de track klinkt zeer goed en het enige puntje wat ik had was het volume van de screech. Ik begrijp dat de feedback ratio 1:6 misschien wat raar is daar geef ik je gelijk in. Overigens verwacht ik niet dat ik op alle 6 stukjes feedback krijg.

@DJ_Tim Hoezo kan je niet zeggen dat iets goed klinkt? Valt volgens mij onder positieve feedback?

TL;DR. Ja is goed geef de volgende keer beter feedback.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 22:05 

Hardtraxx Elite

Feedback is niet hetzelfde als je mening geven. Bij feedback hoop je toch informatie te krijgen waar je iets aan hebt. Ik vind je track leuk/niet leuk heb je als producer niets aan. Ik vind je lead niet mooi is al iets waar je als producer veel meer aan hebt omdat je dan een bepaald aspect pakt. Wanneer je dan ook nog een oplossing of idee hebt om het beter te maken is het helemaal fantastisch. Het zou sowieso fijn zijn om hier vaker wat diepere feedback te zien, meestal kijken mensen naar de melo en de kick terwijl veel tracks zoveel meer hebben. Ik zie bijna nooit opmerkingen over een mid-intro of achtergrond geluiden die een track juist kunnen maken of breken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2015 19:50 

Hardtraxx Addict

@Re-Amp Ik vind je Lead iets te simpel klinken persoonlijk, misschien een layertje eronder kan al veel verschil maken en ik heb het idee dat er wat meer hoog in mag. verder heb ik op je kicks weinig aan te merken alleen dat ik hem na 1:26 de hoogste pitchkick niet zo lekker vind klinken en ik heb het idee dat je kickrolls wat teveel stotteren wat niet zo heel vloeiend klinkt.
Je zegt zelf al dat het niet heel serieus is en ik heb zelf al beter van jou gehoord, dus ik weet niet of je wat aan deze feedback heb :P

@Syranity Klinkt zeer strak :) kick klinkt ook prima alleen pitchkick omlaag vind ik imo nergens naar klinken.
ik heb met mijn kennis eigenlijk gewoon weinig hierop aan te merken alleen wat betreft de stijl is het nogal standaard Raw en daar ben ik in ieder geval niet zo van en het lijkt mij lastig hiermee uit te blinken omdat er veel anderen zijn met deze stijl.

@DJ JellyBean Zelfde als de rest, pitch is vals let daar op als je een eigen kick hebt en die gaat pitchen. Verder is je lead best oke en de melodie ook. Ik vind alleen je opbouw wat eentoning, het mag echt wel wat spannender en er mogen wat meer geluiden bij.

@Joegoslaaf Qult! vet man! ik ben er zelf ook een beetje in bezig soms. Enigste wat ik je kan zeggen is dat je dit moet afmaken! Ik ben er erg benieuwd naar :D

Zelf ben ik verder gegaan met een track die ik een tijdje terug ook gepost heb, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 18:01 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Zelf ben ik verder gegaan met een track die ik een tijdje terug ook gepost heb, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen :thumbsup:

Het geluidje op het begin klinkt nog erg skeer. Kan het moeilijk uitleggen maar het lijkt alsof hij op een irritante frequentie een hoge resonance heeft. Als je die sound nou eens scherp en wat beter maakt, en dan een reverb-delay combinatie geeft misschien klinkt het dan wat beter.

Je kick lijkt een beetje op een kick uit een industrial track uit de 90's. Het heeft wel power, maar de distort klinkt nog niet zo heel erg lekker en de punch is té aanwezig. (tis nu een soort tikje). Ik vind het wel echt vet aan die kick dat hij niet de hele tijd door distort maar dat het gewoon een korte lompe kick is. Mijn advies is: blijf aan je kick elke dag sleutelen tot hij echt echt echt dik klinkt. (vergelijk hem dan met soortgelijke kicks).

Al die gekke geluiden in je track vind ik wel vet. Doet me beetje aan delete denken.
Als ik jou was zou ik een week lang niet naar je track luisteren (ik weet dat dit moeilijk is hahahahaha) en dan zelf nog eens kritisch te luisteren. zo train je je oren ook beter. Successssssssss!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 19:27 

Hardtraxx Addict

@Joegoslaaf Thanks voor je feedback! ik ga volgende week op vakantie dus dat is een uitgelezen kans :D Ik zal is wat sleutelen aan dat geluid ik denk dat je best wel gelijk heb ja. Zelfde geldt voor de kick, heb jij misschien goeie voorbeeld om hem mee te vergelijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 21:32 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Joegoslaaf Thanks voor je feedback! ik ga volgende week op vakantie dus dat is een uitgelezen kans :D Ik zal is wat sleutelen aan dat geluid ik denk dat je best wel gelijk heb ja. Zelfde geldt voor de kick, heb jij misschien goeie voorbeeld om hem mee te vergelijken?

of

Misschien zoiets?
Anders misschien wat tracks van bijv. warface
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 22:06 

Hardtraxx Beheerder

Ventrue schreef:

Je kicks hebben veel meer distortion nodig, en ik hoor ook wat vervelende resonerende tonen, probeer die eruit te eq'en, de t weede kick klinkt al beter, maar er zit totaal geen kracht in, hij moet lekker stompen. Het is nu een punch met een vlakke bass. Je sounds zijn wel lekker, geeft wel een goede sfeer.

Werk dus aan je kick!

Na een paar maanden ben ik eindelijk ook weer eens bezig gegaan met een track, de melodie over de kop gehaald en een break gemaakt met bekende vocals (van arkaine - intelligence)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 22:17 

Hardtraxx Elite

De break is leuk, fijne sounds ^^ . alleen je climax is nog niet echt spetterend, mag nog wel iets krachtiger.

Ik ben ook bezig geweest met een break, is al een paar maanden oud project heb er verder niks meer mee gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2015 23:07 

Hardtraxxer

@ Venator
Ik vind de melodie wel leuk! Alleen de sounds die je gebruikt hebt klinken me op de een of andere manier wat blikkerig in de oren. En de opbouw naar de climax mag wat mij betreft wat spannender, nu is het wel heel recht toe recht aan. De kick mist ook wat kracht, hij staat vrij zacht in je mix. Misschien is hem iets harder zetten al wel genoeg. Succes ermee!

@ tijntjuh120

Fijn Zomers deuntje zeg! Enige puntje van kritiek wat ik zo kan vinden is de synth die op 0:15 inkomt, die laat je bij de lage tonen steeds naar beneden pitchen aan het einde van de noot. Als dit alleen in de opbouw is dan is het oké, maar als dit de hele track door doorgezet wordt dan raak ik het persoonlijk snel beu.

Grts
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 00:00 

Hardtraxx Beheerder

@crippled
Bedankt voor je feedback! Ik ben zelf ook nog niet tevreden over de opbouw. Wil hem idd nog wat langer maken en iets meer variatie. Ook in de climax! De kick moet idd nog wat harder.

Thx
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 00:14 

Hardtraxxer

@ The Venator

Graag gedaan! Toevallig luister ik het stukje net nog eens en er valt me nog een dingetje op. De vocals aan het begin hebben vrij scherpe 's' geluiden, ik denk door de gebruikte distortion. Daar zou ik even een de-esser overheen knallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 10:27 

Hardtraxx Elite

@Venator: Geeft een lekkere oude feeling mee moet ik zeggen. De opbouw naar de climax is wat simpel, probeer heer iets mee te doen (vind ik zelf lastig). Misschien dat er nog een filtertje op kan, misschien de vocal nog eens terug laten komen.

@tijntjuh120: Leuk deuntje! Denk dat het geheel nog wat meer sub kan gebruiken.

Zelf bezig met een bootlegje van Calvin Harris ft. Kelis - Bounce. Soort tropical house achtig iets.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 14:26 

Hardtraxx Addict

@The Venator Waar denk je ongeveer dat die resonerende tonen kunnen liggen? ik hoor dat echt bijna niet meer haha. Wat betreft die 2e kick, vind ik persoonlijk juist best krachtig :$ maar wat zijn een paar handigheidjes om hem wat meer kracht te geven denk je?

In jouw track zit een aardig mooi sfeertje, ik vind je lead nog een klein beetje simpeltjes klinken. Misschien een layertje eronder voor wat meer body ofzo of nog wat sleutelen is misschien een goed idee, ik ben verder niet heel bekend met het maken van dat soort leads hoor gezien mijn muziek :$ Verder vind ik de sound van je kick erg straks en goed klinken, vind je hoogste pitchkick nog niet geweldig, misschien wat beter afwerken? Verder heb ik het idee dat er een beetje en gat zit tussen de 100 en 200k op je kick, misschien is dat de bedoeling maar ik vind juist dat je daarmee er aardig wat kracht uithaalt? correct me if i'm wrong :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 14:41 

Hardtraxx Addict

Kick :drool: Kan je hem los uploaden zonder melodie? ik kan er moeilijker over oordelen zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 14:57 

Artiest

Ventrue schreef:
Kick :drool: Kan je hem los uploaden zonder melodie? ik kan er moeilijker over oordelen zo.

Kan je 'm meteen rippen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 18:48 

Hardtraxx Addict

Heb een Roland TB-3 aangeschaft omdat ik helemaal gek ben van de Acid sound en dit zeker in mijn toekomstige producties wil stoppen :) .

Hier een 1e tryout dat ik even snel in elkaar gezet heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2015 18:49 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
The Venator schreef:
Na een paar maanden ben ik eindelijk ook weer eens bezig gegaan met een track, de melodie over de kop gehaald en een break gemaakt met bekende vocals (van arkaine - intelligence)

Klinkt zoals gewoonlijk weer goed, kaas. Heb er eigenlijk ook helemaal niets op aan te merken, lekker afmaken zou ik zeggen.

Citaat:
Zelf bezig met een bootlegje van Calvin Harris ft. Kelis - Bounce. Soort tropical house achtig iets.

Ik zou die rare sprongen in de melodie eruit halen, die uit de maat zijn, want dat klinkt echt niet fijn. Verder is dat tropical niet echt mijn smaak, maar het klinkt prima.

Dit gaat eigenlijk alleen om de kick, de "opbouw" stelt niets voor en die vocals en zo ook niet. Beetje zelfde idee als Desolation van Thera met de melodie.

Je kick mist een hoop kracht. De lage frequenties klinken wel lekker. Maar ik mis een punch en wat karakter. Het lijkt alsof er alleen een hele lage bass in zit, zonder een punch, met hele hoge frequenties en zonder een mid.
Wat ik wil zeggen is dat je kick bestaat uit lage frequenties (zonder punch) en hoge frequenties. Je hebt geen echte dikke mid frequenties voor de punch etc waardoor het nogal slapjes klinkt.
Ik leg het misschien nogal kut uit maar probeer je kick wat meer punch te geven, en wat meer karakter in de mid frequenties. :) :)
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner