Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2015 14:17 

Hardtraxxer

@AvixDj

Klinkt goed :thumbup:

@TheEntity
Vette melodie :O

https://clyp.it/wxghsksz
Headhunterz & Abject - Scantraxx Rootz (Noisecontrollers remix)
Dingetje..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2015 21:05 

Hardtraxx Newbie

jeffrey2107 schreef:
wel eerst feedback geven he

Pardon :$
AvixDJ schreef:
@DJQuasar Klinkt wel leuk zo :thumbup: alleen staat de kick heel zacht, deze mag wel wat meer ruimte hebben ook :P

@Re-amp klinkt lekker man alleen qua mixdown kunnen er een aantal dingen beter, maar dat komt allemaal nog wel denk ik :P verder niet echt wat op aan te merken haha! lekker bezig man :P

Heb zelf een beetje chillout tropical house gemaakt ^^

Ik kan een andere stijl dan hardstyle wel waarderen, vooral als het lekker klinkt.
Ik vind die platen van Kygo lekker en daar doet me dit aan denken. Mooi werk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 11:41 

Hardtraxxer

@AvixDJ: Klinkt niet verkeerd! :)

@TheEntity: De melodie is aardig maar valt wel telkens heel strak 4x4 op de kick, probeer er meer "swing" / "beweging" in te krijgen. Dan klinkt het ook meteen wat natuurlijker. In de gehele track mis ik nog de mid en mid-laag frequenties.

@Re-amp: Leuk gedaan maar naar mijn mening staan nog niet alle noten goed, sommige vind ik niet lekker klinken met de rest. Kick lijkt zo ook prima ondanks de slechte kwaliteit van clyp.it(positef!). Ben echt benieuwd wat het eind resultaat word!

Heb 2 mid-intro versies gemaakt en twijfel welke ik zou pakken (of beide?)
(Kick is tijdelijk, die verander ik als de track helemaal klaar is)

(Soundcloud link is prive dus het kan zijn dat je even op de link moet klikken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 16:44 

Hardtraxxer

de 1ste climax heeft meer karakter maar de opbouw vind ik net wat te druk, maar als het op sounddesign aan komt is het erg goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 22:23 

Hardtraxxer

@Re-Amp Leuke melodie en opbouw, heb alleen t idee dat je met die melodie af en toe beter een andere kant op kunt gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk. Kick is lekker vol en heb ik niet echt iets op aan te merken, lead klinkt ook goed.

@AvixDJ Ik vind het lekker klinken, wil je die melodie op het einde zo laten of ga je die nog aanpassen? Heb het gevoel dat er nog wel wat meer mee kan.

Ik heb zelf een soort crossbreed achtig iets gemaakt en ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 18:23 

Hardtraxxer

@Skatzow. Sound design echt super sterk! :thumbsup: Je beide opbouwen kunnen misschien nog iets meer drive gebruiken (pitch buildup erbij ofzo), en gezien het feit dat je soundtechnisch goed bezig bent zou ik proberen er een eigen kick onder te krijgen (dit is de frontliner kick toch?, correct me if i'm wrong).

@Casp Je kickdrum heeft mijns inziens te weinig power. Je zou er wat movement in kunnen krijgen door er een eq op te zetten en dan vervolgens een piek te automaten over de mid frequenties. Wat ik daarnaast altijd fijn vind in de drum n' bass / crossbreed die ik af en toe luister is de soort van structured chaos die erin zit, dit mis ik wat bij jou. Verder wel een leuk idee overigens

Ben zelf bezig geweest met een nieuwe kick en wat nieuwe sounds; hier het resultaat (ff downloaden voor goeie kwaliteit).
[zippy]http://www42.zippyshare.com/v/AHpskxIg/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 19:03 

Hardtraxxer

@Rumpfy: Thanks

@Awethority: Het is inderdaad de fronliner kick met een eigen layer er bovenop. Als de track klaar is dan maak ik de juiste kick er voor.
Een riser/pitch buildup is een goede inderdaad! Thanks!

Over jouw track:
Klinkt al niet verkeerd maar de gehele track mag iets meer hoog hebben. De kick mag een dipje hebben rond de 130Hz want daar zit nog een flinke piek, dan lijkt het meteen alsof er meer laag in de kick zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2015 16:36 

Hardtraxx Veteran

@Casp: Ik ben er niet volledig in thuis hoor maar wat ik er altijd zo vet aan vind is de keiharde snares tussen de kicks door. Die mis ik hier een beetje dus die zouden best wat harder mogen. Het klinkt allemaal een beetje te lief voor mij als crossbreed. Vind in dat stukje na 1:10 die synth erg tof, het heeft zeker potentie.

@Awethority Sounds klinken erg dik! De tok in de punch is mij wat te overheersend waardoor de rest te zacht klinkt. Die screech sound mag wel wat meer naar voren komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2015 16:44 

Hardtraxx Veteran

Lange tijd niks kunnen doen wegens drukte met studie. Nu kwam ik vandaag deze acapella tegen dus maar eens bezig gegaan. Het is house geworden, geen hardstyle ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2015 20:36 

Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:
Lange tijd niks kunnen doen wegens drukte met studie. Nu kwam ik vandaag deze acapella tegen dus maar eens bezig gegaan. Het is house geworden, geen hardstyle ^^

Ik snap dat je wat doet met deze vocals, erg fijn! (waar heb je deze gevonden als ik vragen mag? Ik ben altijd op zoek naar vocalen :innocent: )
Vind je nummer verder erg vet! Leuk spelen met de vocals in de opbouw en mooie melodie eromheen gebouwd. Ik vind je drop en opbouw wel wat leegjes (ik zie dat het een opzet is), ik zelf mis misschien een wat duidelijkere opbouw (pitchende vocals/lead, snares, upsweep en een fill-in voor de drop o.i.d.), maar tegelijkertijd heeft het zo ook wel wat. Kan allemaal aan mij liggen hoor haha. Bij je kick mis ik een duidelijkere 'tok', nu is het vooral allemaal laag wat je hebt (of je gooit er subtiel een snare overheen). Leuke sfeer! :thumbup:

Ik heb ook weer even zitten klootviolen. Wat houd ik toch van die 2009 hardstyle! Ik produceer voornamelijk in die stijl.
Over de melodie e.d. ben ik over het algemeen best tevreden, over de kick iets minder.
Ben erg benieuwd wat jullie vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 11:21 

Hardtraxx Veteran

The Auditory Nerve schreef:
ThaBomba. schreef:

Ik snap dat je wat doet met deze vocals, erg fijn! (waar heb je deze gevonden als ik vragen mag? Ik ben altijd op zoek naar vocalen :innocent: )
Vind je nummer verder erg vet! Leuk spelen met de vocals in de opbouw en mooie melodie eromheen gebouwd. Ik vind je drop en opbouw wel wat leegjes (ik zie dat het een opzet is), ik zelf mis misschien een wat duidelijkere opbouw (pitchende vocals/lead, snares, upsweep en een fill-in voor de drop o.i.d.), maar tegelijkertijd heeft het zo ook wel wat. Kan allemaal aan mij liggen hoor haha. Bij je kick mis ik een duidelijkere 'tok', nu is het vooral allemaal laag wat je hebt (of je gooit er subtiel een snare overheen). Leuke sfeer! :thumbup:

Ik heb ook weer even zitten klootviolen. Wat houd ik toch van die 2009 hardstyle! Ik produceer voornamelijk in die stijl.
Over de melodie e.d. ben ik over het algemeen best tevreden, over de kick iets minder.
Ben erg benieuwd wat jullie vinden!

Thanks voor de feedback! Ik ga er mee verder, alles wat voller maken en fillers etc. https://soundcloud.com/zedd/iwytk-acapella op Zedd zijn eigen soundcloud staat hij gratis en clean :D (er is een remix contest gaande voor die track http://zedd.amplifiertv.com maar dat is een beetje te hoog gegrepen voor dit opzetje denk ik haha).

Zeker gelukt dat 2009 stijltje neer te zetten. Doet me een beetje denken aan een Hyperdrive/Josh & Wesz achtig stijltje. Toffe melodie. Tweede climax ook lekker dat hij paar octaven omhoog gaat. Alleen klinkt het net een beetje raar die tweede melodie naar mijn mening. De eerste 16 beats(vanaf 2 min ongeveer) zijn lekker, beetje uplifting omhoog maar daarna die 2 beats die volgen liggen er net niet lekker in ofzo. Weet niet precies wat het is, ze gaan iets te ver omlaag lijkt het waardoor het de feel weghaalt(maar kan ook aan mij liggen :P)

Zoals je zelf al zegt is de kick wel het minpuntje uit je track. De punch is prima alleen de tail komt nauwelijks door of staat heel erg zacht. Als je hier flink meer power aan geeft en dit wat voller maakt kan dit best een lekker 2009 achtig nummer worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 20:54 

Hardtraxxer

@ThaBomba & Awethority: Bedankt voor jullie feedback! ik ga ermee aan de slag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 23:10 

Hardtraxx Veteran

Mijn eerder geposte opzetje is zo goed als af nu :D
Benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zend hem denk ik toch maar in als contest remix, wat heb ik te verliezen :P.

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 09:48 

Hardtraxxer

Verre van af, maar wil toch graag jullie mening horen:

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 16:20 

Hardtraxxer

Is een private link! benieuwd wat jullie vinden, beetje geinspireerd a la hollow, climax is nog rommelig, vlug gedaan. samples en vocals zijn van Silent Hill!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 16:31 

Hardtraxx Veteran

Gaan jullie beide eerst even feedback geven? Dit is geen drop je track topic.

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 16:36 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:
Benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zend hem denk ik toch maar in als contest remix, wat heb ik te verliezen :P.

Klinkt goed, vind alles tijdens de drop echter wat rommelig. Probeer altijd te zorgen dat de aandacht op een bepaald element ligt . Ik hoor heel veel verschillende sounds door elkaar die elkaar niet echt de ruimte geven! Besluit wat je op welk moment op de voorgrond wilt hebben en mix de drop op die manier nog even goed af, klinkt goed verder :) !
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 20:12 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:

zeker doen! had ik wel voor een andere kick gekozen! echt leuk nummertje en effecten zijn ook leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2015 10:50 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor de feedback, kan ik wat mee. ^^ Ik ga me nog even focussen op de mix, want daar heb je wel een punt. Misschien iets teveel van het goede qua sounds door elkaar.

@Q-Dominic de eerste 40 seconden klinken echt heel tof, lekker sfeertje wat je neerzet. De lead die erna komt mag iets cleaner, beetje te veel ruis nu maar verder prima. Daarna de anti. Het lijkt alsof je kick helemaal geen tail heeft? Ik hoor alleen een punch met een sub er onder. Klinkt te leeg nu waardoor de hele anti wat leeg over komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2015 05:47 

Hardtraxxer

Ik ben bezig met een wat harder plaatje voor het eerst. ^^
Het gaat me puur om de melodie die erin zit de rest heb ik er even snel ingeplaatst.
[zippy]http://www3.zippyshare.com/v/lsOPYUO0/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2015 11:16 

Hardtraxx Newbie

@thedominator
Klinkt goed! Die melodie, de kick en de synthesizer passen allemaal goed bij elkaar. De sfeer in het nummer is top en die moet je doorzetten. Ik zou als ik jou was echt iets met het nummer gaan doen!

Zelf ben ik bezig met een bootleg van Ummet Ozcan, Dimitri Vegas & Like Mike - The Hum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2015 11:34 

Hardtraxx Veteran

Lip DJ schreef:

Doet me beetje denken aan de oude e-force, remote control etc.
Klinkt echt lekker, ga ermee door! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2015 20:03 

Hardtraxxer

jaron123 schreef:
Lip DJ schreef:

Doet me beetje denken aan de oude e-force, remote control etc.
Klinkt echt lekker, ga ermee door! :thumbup:

Lijkt inderdaad op de oude E-Force, nice :)

De lead kan nog wel wat meer highs gebruiken en de kick mag wat meer naar voren. Dat laatste kun je doen door een CamelCrusher te pakken en de preset British Clean gebruiken, werkt vaak bij mij. Zeker mee doorgaan ;)

Zelf ben ik bezig met een remix van The MF Point of Perfection. Ik heb er nu even een HH kick ingeplakt om te testen, deze wordt dus nog vervangen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2015 23:06 

Hardtraxx Newbie

The Qonvicted schreef:
Re-amp schreef:
sorry voor dubbel post...

https://clyp.it/vqbrfi1x
zondag verveling

Klinkt zeker leuk haha! Als je hier mee door wilt gaan zou ik vooral kijken naar de vocal, EQ hem wat om hem wat voller te laten klinken zodat hij beter over komt. Rest vindt ik prima!

Hier iets waar ik zelf mee bezig ben, alle feedback is welkom! (Ben nog niet zo lang bezig met produceren)
Btw, sorry voor de "Thank you for trying this demo". xd

[zippy]http://www50.zippyshare.com/v/sqrbYuvL/file.html[/zippy]

Ik zou het tempo wat omhoog doen en soms je kick iets minder vaak laten loopen op een 1/3 of 1/2!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2015 23:38 

Hardtraxxer

MickHeuten schreef:
Puur om de kick, screech gewoonweg rommelig en niet gemasterd etc.
is de kick wat? graag jullie mening!

Bedankt!

Mastering zorgt er echt niet door dat een slechte (gemixte) track ineens goed klinkt.
Als de afmix slecht is, kan een master engineer daar niet veel aan veranderen.
Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner