Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2015 19:10 

Hardtraxx Newbie

Rumpfy schreef:
@Sensive

klinkt wat saai in de opbouw, en er mag wel geluidje meer eronder heel zachtjes wat steeds harder gaat en meer effecten,,

@The Qonvicted
hoelang produceer je al? klinkt niet slecht maar het is wel erg eentonig.
mag wel iets meer variatie in de screeches, en wat meer effecten erbij!

Ik produceer nu ongeveer een half jaar vrij regelmatig. Dus lijkt me niet dat je je dan vrij ervaren kan noemen, hehe. Maar bedankt voor je feedback, als je wat concreter zou zijn wat raad je mij dan aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2015 19:30 

Hardtraxxer

The Qonvicted schreef:
Rumpfy schreef:
@Sensive

klinkt wat saai in de opbouw, en er mag wel geluidje meer eronder heel zachtjes wat steeds harder gaat en meer effecten,,

@The Qonvicted
hoelang produceer je al? klinkt niet slecht maar het is wel erg eentonig.
mag wel iets meer variatie in de screeches, en wat meer effecten erbij!

Ik produceer nu ongeveer een half jaar vrij regelmatig. Dus lijkt me niet dat je je dan vrij ervaren kan noemen, hehe. Maar bedankt voor je feedback, als je wat concreter zou zijn wat raad je mij dan aan?

voor een half jaar klinkt het niet slecht hoor! zorg vooral dat alles bij elkaar past en miss meer screeches en variatie in effecten en built up, de kick klinkt ook niet slecht voor iemand die half jaar produceert maar meer crunch zou wel mooier zijn en zorg ervoor dat de luisteraar zich niet verveeld gebruik bijv choirs/leads vooral in je breaks gebruiken dat het meer sfeer mee brengt! maar vooral zelf kijken wat je minder goed vind klinken,, miss een voorbeeld?

[zippy]http://www90.zippyshare.com/v/sB0aAKXo/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 10:05 

Hardtraxxer

@Rumpfy
Klinkt vet. Maar imo mag de kick wel iets langer door gaan ipv. pauze om de zoveel bars.
Qua Sounds zit het goed inelkaar. Bass kan ik nu niet op oordelen want ik luister met mijn laptop speaker.
:thumbup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 11:10 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@Rumpfy
Klinkt vet. Maar imo mag de kick wel iets langer door gaan ipv. pauze om de zoveel bars.
Qua Sounds zit het goed inelkaar. Bass kan ik nu niet op oordelen want ik luister met mijn laptop speaker.

ow, haha dankjewel maar het was meer als voorbeeld voor wat ik bedoelde te zeggen tegen The Qonvicted!

jou snippet klinkt zeker niet verkeerd! maar zou wel wat meer Reverb en phaser effecten willen op jou screech. maar het is zeker vet! ben benieuwd naar meer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 12:33 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@Rumpfy

Klinkt erg veel op B-Front - blackness. Ik weet niet of dat de bedoeling was :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 20:07 

Hardtraxxer

klinkt wel een beetje als blackness in de climax de eerste paar seconden ja, maar dat stoort totaal niet!

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/LfXplXIz/file.html[/zippy]
totally spies house remix,, is het iets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 20:43 

Hardtraxxer

Dragenser schreef:
Re-amp schreef:
@Rumpfy

Klinkt erg veel op B-Front - blackness. Ik weet niet of dat de bedoeling was :P

Nog nooit geluisterd :$

Heb eigenlijk gewoon paar random dubstep presets gepakt en daar distortion op gepleurd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2015 03:01 

Hardtraxx Newbie

Rumpfy schreef:
klinkt wel een beetje als blackness in de climax de eerste paar seconden ja, maar dat stoort totaal niet!

De melodie is zeker niets verkeerd mee!!! Maak er ook ff een hardstyle remix van:) :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2015 12:30 

Hardtraxx Elite

Rumpfy schreef:

Misschien beetje rustig aan met de sidechain, viel me ook al op bij 'Having Sax', soms is het een beetje erg extreem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2015 18:52 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Rumpfy schreef:

Misschien beetje rustig aan met de sidechain, viel me ook al op bij 'Having Sax', soms is het een beetje erg extreem.

idd, nu ik zo luister beheerst het eigelijk heel de track thx :thumbsup: maar vond ik bij Having Sex wel meevallen.

ik twijfel heel erg over de drop?! dan bedoel ik vooral de melodie. :/ doen of niet?
[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/TGdePQPs/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 19:23 

Hardtraxx Elite

Ja bij having sax was t minder erg maar vond hem persoonlijk nog net iets té, maar kan ook smaak zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 20:41 

Hardtraxxer

@The Qonvicted, vocal is vet maar die mag er wat volume betreft nog wat meer doorheen komen. De kick is lekker rauw en hard alleen zit er een soort krekel geluid doorheen lijkt het. Opzich niet storend, tot je het hoort en erop let. Echt eentonig is het niet, gewoon lekker doorrammen zo :)

@Re-amp, vind de kick écht super goed! Sounds en screeches mogen wel wat voller want die zijn nog wat droog, veel reverb erop dus..

@Rumfy, klinkt erg vet. Jammer dat er geen echte climax/drop in de preview zit. Volume mag over het geheel wel wat harder, lijkt wat zacht te klinken allemaal. Verder heb je goeie heldere en volle sounds.

Zelf de afgelopen tijd weer bezig geweest met producen:

work in progress

en een remix

Hoop dat jullie nog tips voor verbeteringen hebben!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 22:49 

Hardtraxxer

Citaat:
@Re-amp, vind de kick écht super goed! Sounds en screeches mogen wel wat voller want die zijn nog wat droog, veel reverb erop dus..

Klopt! Tijdens het exporteren stond mijn sidechain uit waardoor het geen reverb kreeg (op de plugin reverb na).

Is opgelost nu :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 08:37 

Hardtraxx Addict

evasive schreef:
@The Qonvicted, vocal is vet maar die mag er wat volume betreft nog wat meer doorheen komen. De kick is lekker rauw en hard alleen zit er een soort krekel geluid doorheen lijkt het. Opzich niet storend, tot je het hoort en erop let. Echt eentonig is het niet, gewoon lekker doorrammen zo :)

@Rumfy, klinkt erg vet. Jammer dat er geen echte climax/drop in de preview zit. Volume mag over het geheel wel wat harder, lijkt wat zacht te klinken allemaal. Verder heb je goeie heldere en volle sounds.

Zelf de afgelopen tijd weer bezig geweest met producen:

work in progress

en een remix

Hoop dat jullie nog tips voor verbeteringen hebben!

Heb alleen Chaos even geluisterd. Sfeertje zit er lekker in, fijne melodie , alleen jammer van de anti.. Kick klinkt overigens wel dik! :thumbup:

Ben nu zelf bezig met een housetrack. Nog 0,0 aan afmix gedaan en ben nog bezig met samples te zoeken voor in de break en mid.

[zippy]http://www9.zippyshare.com/v/M5C3Zkzp/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 10:40 

Artiest

Re-amp schreef:
@Rumpfy

Zit al een leuk sfeertje in, en de kick klinkt al best goed :thumbup:

Even een ochtendje prutsen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 23:03 

Hardtraxxer

SoundEnergizer schreef:

Even een ochtendje prutsen..

Probeer je lead sound iets meer hoog te geven en wat warmer te maken. ook zou ik hem een klein beetje sidechainen OF de adsr wat aanpakken omdat hij nu zo plat op je kick lijkt te vallen.
Hiermee bedoel ik dat het niet als een geheel aanvoelt.
De kick heeft nog teveel mid en dit hoor je helemaal goed als je hem omhoog pitched. (hier zit ikzelf ook erg mee te stoeien hoor.)
zoiezo lijkt de kick niet helemaal lekker gepitched want hij is aan de korte kant als hij omhoog gaat.(je hoort hem soort van "loopen" op het eind)
- Naast dit is het helemaal niet slecht voor een ochtendje knutselen! :)

Omdat ik zelf ook nog niet tevreden ben over mijn kick gebruik ik heel vaak gewoon frontliner's F# kick.
Dan klinken de sounds ook een stukje beter, mijn kicks hebben namelijk ook teveel mid waardoor ze overal mee gaan stoeien >.<

Zeker als je bijvoorbeeld dit soort hard sounds maakt. (maar ook natuurlijk een volle melodie/lead)
Ben de hardsounds nog aan het tweaken en moet er moet nog een hoop veranderd worden ^^

(Soundcloud link is prive dus het kan zijn dat je even op de link moet klikken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2015 10:57 

Hardtraxxer

@cb92klinkt leuk apart sfeertje maar ik had de 2 climaxen toch omgedraaid, en ik zou ook wat meer kleine breaks gebruiken in de climaxen, en zo als je zegt nog een beetje afmixen!

@SoundEnergizer
de melodie is wel leuk, maar je moet het zoals eerder gezegd je sounds wat warmer maken en kleine sidechain op de attack doen!

@Skatzow
supervette sounds! alleen die frontliner kick kan echt niet meer :D
toch tijd dat je een dikke kick maakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 08:32 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:

(Soundcloud link is prive dus het kan zijn dat je even op de link moet klikken)

Klinkt zeer vet, ben alleen benieuwd hoe het klinkt met een andere kick :)!

Zelf ben ik nu hooguit 2-3 weken bezig met.. naja kan het eigenlijk nog geen produceren noemen :P.
Maar ben nu tijdens het uitvogelen gewoon even benieuwd wat jullie van dit melodie vinden.
(Dan bedoel ik vooral even 1:42 -2 :08)

Standaard Nexus geluiden inderdaad, prima om te oefenen toch? :)
Kick is overigens ook niet zelf gemaakt en moet je eigenlijk ook nog niet op letten, wel zo eerlijk om te vermelden! ;)

Verder zit de track eigenlijk alleen maar vol met dingen die ik aan het proberen ben en hij is eigenlijk dan ook nog lang niet af :) (kan je ook wel merken aan hoe alle volumes liggen denk ik), maar wat input zou fijn zijn!

In ieder geval alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 10:53 

Hardtraxxer

@Rumpfy & Katje: Thanks! Dat ik nogsteeds de frontliner kick gebruik is idd beetje achterhaald maar is echt als "test" heb natuurlijk wel enkele kicks liggen maar die vind ik er niet onder passen. Ik wil eerst de track af maken en pas op het einde een geschikte kick voor de track gaan maken, zodat hij er "perfect" bij past.

Helemaal niet zo verkeerd voor de 2/3 weken die je nu pas bezig bent.
Dat je geen eigen kick gebruikt is dan ook helemaal niet erg. (je vermeld het ook netjes :) )
Er zijn nog een hoop dingen te leren en dat komt allemaal wel.
Even over de melodie zelf: Die is niet heel verkeerd alleen de melodie sound of Lead is niet zo mooi, volgens mij is dit namelijk ook de standaard begin preset van nexus? ik zou hier 2/3 geluiden van nexus pakken. (en dan in de climax het laag eruit halen)

Ik kan hier nog wel meer gaan posten maar dat is helemaal niet nodig, het belangrijkste is dat je lekker muziek gaat maken en het internet gebruikt. Je kan namelijk heel veel vinden, zeker als je net begint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2015 09:57 

Hardtraxxer

@Katje

Ik zou vanaf 2:10 de lead wat laten inkomen i.p.v direct max volume. dus eerst een white noise met snare bijvoorbeeld en dan laten opkomen, met miss nog een kleine delay eronder om het al wat voller te laten klinken.
Maar voor die paar weken dat je bezig bent :thumbsup:

Zelf weer aan een remix begonnen van Chain reaction - The record breaking.
een teaser van de intro hier :

Tips zijn welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2015 19:39 

Hardtraxxer

@DJQuasar Klinkt wel leuk zo :thumbup: alleen staat de kick heel zacht, deze mag wel wat meer ruimte hebben ook :P

@Re-amp klinkt lekker man alleen qua mixdown kunnen er een aantal dingen beter, maar dat komt allemaal nog wel denk ik :P verder niet echt wat op aan te merken haha! lekker bezig man :P

Heb zelf een beetje chillout tropical house gemaakt ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2015 20:03 

AvixDJ schreef:

Heb zelf een beetje chillout tropical house gemaakt ^^

:loving: :loving: Klinkt erg goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2015 23:40 

Hardtraxx Newbie

Dag allen,
Ik was al een tijdje lid van Hardtraxx maar ik was mijn inloggegevens kwijt :$ dus ik heb bij deze maar een nieuwe login aangemaakt.
Ik maak al enige tijd muziek en ik ben nu bezig met een nieuwe plaat, ik hoor graag jullie meningen en advies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2015 08:58 

wel eerst feedback geven he
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2015 10:37 

Hardtraxxer

@AvixDJ

heel erg netjes maak af maak af :thumbsup: heb er eigelijk niks op aan te merken, vooral zo houden qua sfeer en niet een overdreven melodie erin stoppen
Vorige  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner