Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 20:10 

Hardtraxxer

The Auditory Nerve schreef:
DoubleDamage schreef:
@theauditorynerve:

Je lead is prima, klinkt goed. De kick vind ik niet slecht. Wel zou ik hem wat in de low-mid range boosten, en het volume simpelweg wat omhoog doen. Heb je al geprobeerd om je kick te sidechainen met je lead?

Bedankt voor de tip! Ik heb hem inderdaad verder ge-EQ'd, en ik denk dat hij nu iets beter klinkt. Sidechainen probeer ik morgen, goeie tip!

Hier heb ik de kick meer ge-EQ'd, en gelijk een nieuwe snippet gemaakt (inspiratie als een malle vandaag, heerlijk!). Mijn idee nog net iets fijner dan de vorige, maar ook deze kan nog stukken verbeterd worden uiteraard. ^^

Kick mag iets naar voren inderdaad, misschien nog iets meer detune en reverb aan de lead geven? Klinkt een beetje kaal voor mijn gevoel, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn uiteraard :P

Tips? Verbeterpunten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 09:21 

Hardtraxxer

uhm ja, het zou misschien helpen als hij daadwerkelijk te beluisteren is
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 10:27 

Hardtraxxer

Zou moeten werken nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 10:36 

Hardtraxxer

hij doet het!

Kygo gaan remixen? je bevind je echt op glad ijs! ook al vind ik dit 1 van de minderen van Kygo
maar als nummer wel goed gelukt, beetje aan dikke hier en daar,

bij de zang misschien een pad toevoegen die rustig met de melodielijn mee gaat
de lead mag ook zeker wat dikker met saw synth eronder
de kick mag ook wat meer kracht, maar heeft al een mooie basis!
de 2de climax had ik gehoopt dat de melodie beetje verandert
wat meer fxjes met wat leuke korte breaks.

het is een mooie basis waar je zeker wel veel mee kunt!
hoop dat je het nog flink wat gaat aan dikken!

zeker niet slecht gedaan! ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 14:34 

Hardtraxxer

DJ JellyBean schreef:
The Auditory Nerve schreef:
DoubleDamage schreef:
@theauditorynerve:

Je lead is prima, klinkt goed. De kick vind ik niet slecht. Wel zou ik hem wat in de low-mid range boosten, en het volume simpelweg wat omhoog doen. Heb je al geprobeerd om je kick te sidechainen met je lead?

Bedankt voor de tip! Ik heb hem inderdaad verder ge-EQ'd, en ik denk dat hij nu iets beter klinkt. Sidechainen probeer ik morgen, goeie tip!

Hier heb ik de kick meer ge-EQ'd, en gelijk een nieuwe snippet gemaakt (inspiratie als een malle vandaag, heerlijk!). Mijn idee nog net iets fijner dan de vorige, maar ook deze kan nog stukken verbeterd worden uiteraard. ^^

Kick mag iets naar voren inderdaad, misschien nog iets meer detune en reverb aan de lead geven? Klinkt een beetje kaal voor mijn gevoel, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn uiteraard :P

Tips? Verbeterpunten?

Rond 1:42 1:49 1:56 en ga zo maar door, ook in de 2e climax, wordt het volume relatief erg 'gedrukt'. Mogelijk iets minder sidecompressen?

Ik ben ook bezig met een trackje, benieuwd wat jullie vinden! (klik op de link, hij staat op private)
https://soundcloud.com/sensivemusic/diverge/s-WTyNO
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 20:44 

Hardtraxx Newbie

@sensive:

Ik heb eerlijk gezegd 0 verstand van techno, maar vind het wel lekker klinken opzich. Tips kan ik je helaas niet geven :P .

@djjellybean:

Klinkt leuk :) . Je kick staat alleen net iets te hard volgensmij. Ook zijn je kicks volgensmij verkeerd gepitcht. Je lead heb ik eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Je claps mogen ook iets harder gezet worden.

Ben momenteel bezig met een raw track. Ik weet dat er nog veel aan gedaan moet worden maar toch wil ik graag ff jullie mening weten :P.

Klikken op de link, die staat op private namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 14:43 

Hardtraxx Newbie

Heb wat kleine aanpassingen gedaan op de track, dus graag op de onderstaande link klikken als je feedback wilt geven :P .

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 21:18 

Hardtraxxer

DoubleDamage schreef:
Heb wat kleine aanpassingen gedaan op de track, dus graag op de onderstaande link klikken als je feedback wilt geven :P .

Ik vind de screechline nogal net iets te hoog gaan (bij eerste anti en zeker bij de 2e), screech zelf gaat wel maar is denk ik meer smaak. Kick erg hard. Die snare in het begin mag wat scherper klinkt beetje plat.

Zelf ben ik heel lui, dus deze kick heb ik nogsteeds niet opnieuw gepitched (zodat i mooier klinkt want hij is nu nog FL Studio pitch :sick: ). Ook moet er meer bass in de lagere noten. Voor de rest graag feedback.
https://clyp.it/rhttdyaf
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 00:28 

Hardtraxx Elite

Melody is leuk! Synth vind k zelf echt helemaal niks, klink heel dun en beetje 'kinderachtig', weet niet echt hoe ik het beter kan verwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 00:49 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Melody is leuk! Synth vind k zelf echt helemaal niks, klink heel dun en beetje 'kinderachtig', weet niet echt hoe ik het beter kan verwoorden.

Nee ik snap wat je bedoeld, thanks voor de tip ik ga er aan werken zit pas 4 uurtjes in ofzo, dus alle feedback is bruikbaar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 01:52 

Hardtraxxer

@Antergy
De synth, ik moet een beetje denken aan een eend? No offence. De melodie zelf is wel lekker :)

Ben op het moment met de volgende track bezig, ben benieuwd wat jullie er van vinden ^^

https://clyp.it/t1jqvzam
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 13:41 

Hardtraxx Elite

Vincent227 schreef:
@Antergy
De synth, ik moet een beetje denken aan een eend?

Vond ik ook ja xd Mix tussen een lead en rubber eenden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 16:02 

Hardtraxxer

Kut Vincent hahahaha. Hoezo moet je dat nou weer zeggen, had je toch al tegen me gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 19:01 

Hardtraxxer

[code][/code]
DJ_Tim schreef:
Vincent227 schreef:
@Antergy
De synth, ik moet een beetje denken aan een eend?

Vond ik ook ja xd Mix tussen een lead en rubber eenden.

zelfde gedachten ;) :thumbup: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 19:05 

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 14:54 

Hardtraxx Newbie

@Anthenergy
Vocal en daarna de kick komen te kort achter elkaar. Daar mag wel een meer spannende opbouw in. De melodie en de kick zijn op zich prima allebei. Hij pitcht vooral erg goed. Wat je track vooral nodig heeft is meer variatie. De synth klinkt inderdaad dunnetjes. Over het algemeen mag er wat meer power in je track.

Er zijn verder weinig tracks om commentaar op te leveren dus hou ik het bij deze feedback.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 15:10 

Hardtraxxer

Fort Noxious schreef:
@Anthenergy
Vocal en daarna de kick komen te kort achter elkaar. Daar mag wel een meer spannende opbouw in. De melodie en de kick zijn op zich prima allebei. Hij pitcht vooral erg goed. Wat je track vooral nodig heeft is meer variatie. De synth klinkt inderdaad dunnetjes. Over het algemeen mag er wat meer power in je track.

Er zijn verder weinig tracks om commentaar op te leveren dus hou ik het bij deze feedback.

Thanks voor je feedback! Alleen zit er geen vocal in mijn track maargoed....
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 15:50 

Hardtraxx Newbie

Fort Noxious schreef:
@Anthenergy

Opzich een lekkere track, zit al veel vaart in. Ik zou hem wel gaan uitbouwen met meer rust, het is best veel kick.

Ik ben zelf ook bezig geweest, ik heb in een soort 'thema' gewerkt. Luister hier het resultaat:

[zippy]http://www68.zippyshare.com/v/J6ken7lk/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 22:57 

Hardtraxx Veteran

Zo hynix je sounds klinken echt goed :thumbup:
Zou alleen het intro wat "spannender" maken, klinkt nu nogal leeg en saai.
Melodielead klinkt ook goed, vind alleen de melodie niet helemaal lekker lopen imo. Voor de rest lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 21:42 

Hardtraxxer

Hynix schreef:
Fort Noxious schreef:
@Anthenergy

Opzich een lekkere track, zit al veel vaart in. Ik zou hem wel gaan uitbouwen met meer rust, het is best veel kick.

Ik ben zelf ook bezig geweest, ik heb in een soort 'thema' gewerkt. Luister hier het resultaat:

Ik vind je sounds in het eerste deel een beetje LQ klinken. Verder is de rest wel lekker alleen ben ik geen fan van de lead. Probeer alles net ff wat scherper te maken ! :)

Wat vinden jullie van de kick? De lead sound is denk ik super ruk, maar zal ik deze kick gebruiken om een track te bouwen of moet ik er aan verder blijven sleutelen?

gr gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 19:56 

Hardtraxxer

Hynix schreef:
Fort Noxious schreef:
@Anthenergy

Ik vind je intro juist lekker klinken, alleen die uplifter is mij een beetje té cheesy. Voor mijn smaak schakelt hij na de intro ook te snel over naar die melodie van de break, zou er een paar beats tussen doen. Je sounds klinken lekker ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 23:22 

Hardtraxxer

@joegoslaaf

Je kick is supertof! Alleen ik mis iets, en ik kan niet plaatsen wat.. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 15:06 

Hardtraxxer

@Joegoslaaf
kick is supergoed klinkt klein beetje dof miss net iets meer crunch toevoegen
wat je zei alles erom heen klinkt niet echt nee :)
laat maar keer horen met dikke screech/Synth misschien dat de kick wat beter uitkomt!
btw dacht dat die 1ste seconde je kick was :P dus werd wel aardig verrast!

probeersel gemaakt eerste keer dat ik Tropical house probeer te maken, klinkt nog wat leeg maar is de sfeer goed?
[zippy]http://www44.zippyshare.com/v/j2UoyITe/file.html[/zippy]
Feedback welkom! en je kunt hem beter downloaden voor betere kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 18:12 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@Joegoslaaf
kick is supergoed klinkt klein beetje dof miss net iets meer crunch toevoegen
wat je zei alles erom heen klinkt niet echt nee :)
laat maar keer horen met dikke screech/Synth misschien dat de kick wat beter uitkomt!
btw dacht dat die 1ste seconde je kick was :P dus werd wel aardig verrast!

probeersel gemaakt eerste keer dat ik Tropical house probeer te maken, klinkt nog wat leeg maar is de sfeer goed?
[zippy]http://www44.zippyshare.com/v/j2UoyITe/file.html[/zippy]
Feedback welkom! en je kunt hem beter downloaden voor betere kwaliteit

Thanks voor jouw en jullie feedback!
Jouw track klinkt erg lekker! ik wil zelfs graag meer horen. Zou wat meer compressie op die kick zetten ofzo dat ie iets harder klapt denk ik. Verder Zou ik het spectrum iets meer opvullen ;)
fijn weekend
Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner