Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 00:39 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:
Re-amp schreef:
Verveling.. Het is zondag, daarom :p

Heb je die kick zelf gemaakt? Klinkt wel lekker alleen vind beetje cheesy lead hahaha

Heb ff een kick proberen te maken in 3 uur dus denk niet dat t al heel lekker is maar tips en tops?

Thanks Antergy,
Heb hem nu iets anders gemaakt. Alleen nog niks met de punch gedaan. Zal er morgen even naar kijken!

Dit is hem nu

Ja kick is zelf gemaakt :)

Thanks voor de feedback allemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 13:36 

Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:
@Antergy Ik vind je lage tonen wat overheersen ten opzich van je hogere, opzich niet heel verkeerd dit. Ik maak mijn Leads meestal met Toxic Biohazard, klinkt gek maar je kan er beesterlijke leads mee maken alleen vind ik het lastig om ze niet detuned te laten klinken soms.

@Joegoslaaf Niet slecht! imo iets te veel distortion misschien maar klinkt opzich best strak.

@AFCA Wauw man klinkt echt heerlijk! kick zit inderdaad een aardige dot bas onder maar dat knalt wel lekker vind ik. Sounds klinken ook erg strak man en ze geven een hoop drive mee op zo'n laag bpm, zeker afmaken man want dit kan echt wat worden denk ik!! :thumbsup:

Ik ben zelf weer verder gegaan met mijn Subground achtige track, Nieuwe kick eronder en een nieuwe break erbij met climax waar het sfeertje aardig wat omschakelt. :D

Best wel gaaf, vooral het laatste gedeelte! Vind alleen de melodie in de break wat irritant terwijl 't wel leuke sounds zijn :thumbup: .

Ben zelf even verder gegaan met m'n projectje:

Even zien dat ik de break nog wat interessanter kan maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 13:47 

Hardtraxxer

D-ruz

Ik mis een (sub) bassline. En misschien ook een idee om een rollende bassline (vanaf 150hz) toe te voegen? Bij de drop een hele subtiele (niet zoals in bigroom etc) sidechained whitenoise of crash sweepdown. Melodie is en sounds zijn echt heerlijk voor een track als dit man!

ben benieuwd naar het eindproduct.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 18:20 

Hardtraxx Addict

Wat Stoefoe al zegt, zo'n sidechained crash of sweepdown past idd goed bij de climax, Verder zijn die sounds echt dik in orde man klinkt super goed. Thanks trouwens voor je feedback! ik weet denk ik waarom hij wat irritant klinkt, de Oscillators van deze lead zijn wat uit elkaar gepitched waardoor je die gave sound ervan krijgt, alleen klinkt het misschien lichtjes gedetuned waardoor het misschien wat vals of irritant overkomt of is dat niet wat je bedoelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 17:58 

Kraak... Piep...

@ Antergy, die kick komt in de buurt van de kick van Inner Creativity imo, ik zou de zelfde bass houden maar flink eq'en.

De Subground tracks kan ik niet zo op oordelen, ben niet zo thuis in dat genre :P.
Wel @ Ventrue, die kick mag wat meer laag er in imo. Nu is hij mij een beetje te droog.

Ook weer wat geprobeerd na een tijd. J&W ideetje. Is echt een eerste idee dit, overgangen, details en percussie e.d. heb ik er nog niet in verwerkt.
[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/Co3WRHLd/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 19:28 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
@ Antergy, die kick komt in de buurt van de kick van Inner Creativity imo, ik zou de zelfde bass houden maar flink eq'en.

De Subground tracks kan ik niet zo op oordelen, ben niet zo thuis in dat genre :P.
Wel @ Ventrue, die kick mag wat meer laag er in imo. Nu is hij mij een beetje te droog.

Ook weer wat geprobeerd na een tijd. J&W ideetje. Is echt een eerste idee dit, overgangen, details en percussie e.d. heb ik er nog niet in verwerkt.

Klinkt erg dun.. Heb het zelf ook nog :s dus ik weet niet echt hoe je het kan oplossen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 19:59 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
Broken Balance schreef:

Klinkt erg dun.. Heb het zelf ook nog :s dus ik weet niet echt hoe je het kan oplossen.

Meerdere layers gebruiken en een beetje gaan 'kloten' met reverb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:02 

Hardtraxxer

Laud schreef:
Re-amp schreef:
Broken Balance schreef:

Meerdere layers gebruiken en een beetje gaan 'kloten' met reverb.

Precies wat ik dus doe, maakt niet uit hoeveel layers ik gebruikt (Vaak 4 & dan nog subbass, 5?). Reverb probeer ik zo mooi mogelijk te doen, dus dat het net niet in die zee verdrinkt. En dan gain ik het tot de max, dat er nog wel ruimte is voor een kick + eventuele percussie. en dan nog Stereo Enhancer.
Blijft dun.. :\
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:07 

Hardtraxxer

Soundgoodizer dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:23 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
Precies wat ik dus doe, maakt niet uit hoeveel layers ik gebruikt (Vaak 4 & dan nog subbass, 5?). Reverb probeer ik zo mooi mogelijk te doen, dus dat het net niet in die zee verdrinkt. En dan gain ik het tot de max, dat er nog wel ruimte is voor een kick + eventuele percussie. en dan nog Stereo Enhancer.
Blijft dun.. :\

Stereo Enhancer moet je jezelf niet aan wagen, pure troep om dat te gebruiken om je leads vol te maken. 5 Layers is ook wel overdreven imo. Probeer 2 Layers + Chords. Ik weet verder niet precies waar je op zoek naar bent maar de lead in mijn track samen met Ayron, Stars Collide, bestaat maar uit 1 'Layer' die de daadwerkelijke sound van de lead 'maakt'. Geen stereo enhancer, reverb hoeft ook niet meer dan goed is. Chords gebruiken om het alles even net wat voller te maken.

Je gebruikt 5 layers maar je zegt dat 'het niet uit maakt hoeveel layers je gebruikt', elke layer moet tellen, anders kan je ze ook beter gewoon niet gebruiken :P

Misschien dat je er wat aan hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:34 

Hardtraxx Addict

Ik gebruik soms gewoon verschillende Leads. Bij mijn track die ik laatst hier postte gebruik in 1 lead met 6 layers en wat reeverb etc. dan doe ik er nog een 2e lead bij met 4 layers zonder de 2 hoge, wat distortion voor een beetje pit en het zaakje daarna natuurlijk een beetje eq'en, ook vaak kopieer ik de lead en pan ik 1 naar rechts en de ander naar links wat goed blijkt te zijn voor de afmix ofzo . Je kan echt veel verschillende andere elementen gebruiken om je main lead te ondersteunen. :D in ieder geval zo doe ik het vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 21:21 

Hardtraxxer

Teveel high in je lead kan je lead dunner laten klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 21:58 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:

Layeren, compressors gebruiken en verschillende tonen apart houden ipv in 1 keysample :)

Ik ben net even aan het kloten geweest en kwam eens met een idee. Ik ga 1 track maken waarbij ik niets anders gebruik dan mijn eigen kick(wel met verschillende FXjes enzo haha.)

Tot zover :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 22:40 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Broken Balance schreef:

Layeren, compressors gebruiken en verschillende tonen apart houden ipv in 1 keysample :)

Ik ben net even aan het kloten geweest en kwam eens met een idee. Ik ga 1 track maken waarbij ik niets anders gebruik dan mijn eigen kick(wel met verschillende FXjes enzo haha.)

hahahaha klinkt erg leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 13:54 

Hardtraxx Elite

Stoefoe schreef:
D-ruz

Ik mis een (sub) bassline. En misschien ook een idee om een rollende bassline (vanaf 150hz) toe te voegen? Bij de drop een hele subtiele (niet zoals in bigroom etc) sidechained whitenoise of crash sweepdown. Melodie is en sounds zijn echt heerlijk voor een track als dit man!

ben benieuwd naar het eindproduct.

Bedankt voor de tips! Kwam er al achter dat ik per ongeluk een filter aan had staan op de bassline..

Ventrue schreef:
Wat Stoefoe al zegt, zo'n sidechained crash of sweepdown past idd goed bij de climax, Verder zijn die sounds echt dik in orde man klinkt super goed. Thanks trouwens voor je feedback! ik weet denk ik waarom hij wat irritant klinkt, de Oscillators van deze lead zijn wat uit elkaar gepitched waardoor je die gave sound ervan krijgt, alleen klinkt het misschien lichtjes gedetuned waardoor het misschien wat vals of irritant overkomt of is dat niet wat je bedoelt?

Ik bedoel eigenlijk meer dat ik de sounds wel goed vind alleen de melodie zelf niet mooi vind :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 16:13 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Broken Balance schreef:

Echte een goede kick :D , de sounds erbij vind ik wel minder maar dat is kwestie van smaak denk ik
[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/bPxHJZdo/file.html[/zippy] hier een track waar ik aan bezig ben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 12:20 

Hardtraxxer

Gondrez schreef:
[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/bPxHJZdo/file.html[/zippy] hier een track waar ik aan bezig ben :)

De claps in het begin, die zeg maar de mid intro (?) inluidden mag je wel wat uitbouwen. Zodat het ook echt als een kleine break aanvoelt. Zoals ze nu zijn kan je ze beter weg halen aangezien het heel amateuristisch klinkt. Die drie claps achter elkaar lopen sowieso niet lekker. Je lead is te scherp waardoor het heel erg irritant is om naar te luisteren. Dus probeer de highs wat minder te boosten. Kick is opzich wel te doen maar niet het best van het best, blijft ook lastig dus begrijp ik wel xd Voor het einde van de mid intro geld hetzelfde als voor de claps in het begin. Even wat meer uitbouwen. De climax komt ook te snel na die crash imo.

Ik heb ook weer eens wat gemaakt. De mixdown is slecht maar gaat meer om het idee van (dit deel van) de track.
Dus zeg het maar, afmaken of toch maar niet :P

Even op het linkje klikken want hij staat op private.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 13:11 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Gondrez schreef:

De claps in het begin, die zeg maar de mid intro (?) inluidden mag je wel wat uitbouwen. Zodat het ook echt als een kleine break aanvoelt. Zoals ze nu zijn kan je ze beter weg halen aangezien het heel amateuristisch klinkt. Die drie claps achter elkaar lopen sowieso niet lekker. Je lead is te scherp waardoor het heel erg irritant is om naar te luisteren. Dus probeer de highs wat minder te boosten. Kick is opzich wel te doen maar niet het best van het best, blijft ook lastig dus begrijp ik wel xd Voor het einde van de mid intro geld hetzelfde als voor de claps in het begin. Even wat meer uitbouwen. De climax komt ook te snel na die crash imo.

Ik heb ook weer eens wat gemaakt. De mixdown is slecht maar gaat meer om het idee van (dit deel van) de track.

Klinkt kwalitatief gezien erg sterk, Berk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 13:33 

Hardtraxx Newbie

Berg schreef:
Gondrez schreef:

Ik zeg doorgaan! klinkt erg goed imo! Met welke synth heb je de lead gemaakt? De atmosfeer zit goed, mag wel wat meer reverb in denk ik.

Feedback is welkom
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 11:53 

Hardtraxx Newbie

Annokill schreef:
Berg schreef:
Gondrez schreef:

Ik zeg doorgaan! klinkt erg goed imo! Met welke synth heb je de lead gemaakt? De atmosfeer zit goed, mag wel wat meer reverb in denk ik.

Feedback is welkom

Hier de voltooide versie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 14:40 

Hardtraxx Newbie

Annokill schreef:
Annokill schreef:

Hier de voltooide versie:

Ik krijg best een vrolijk gevoel van de melo in je track! Leuk sfeertje zit eraan, misschien mag er wat minder reverb op de lead. Als de (gated)kick erin komt ontstaat er ineens een dikke bass-overkill. En dat is zonde want het drukt je leuke melo een stuk meer naar de achtergrond.
En over je intro; Die klinkt dan weer vrij amateuristisch als je deze vergelijkt met wat erna komt. Het klinkt ook meer als één lange opbouw i.p.v. een intro. Komt denk ik met name omdat er echt een shitload aan reverb op het geluidje zit en de synth geen power heeft.

Al met al wel een leuke track, kan kwalitatief wel meer aan gebeuren maar dat mag ook nog als je nog niet zo lang bezig bent (?) :thumbup:.

Ik ben ook weer even bezig geweest. Ik houd echt van het hardstyle 2009 gevoel, en om dat te produceren vind ik dan ook geweldig! Hieronder een snippet van de break, opbouw en climax. Vocals komen uit Diablo 3, vond ze er wel vet bij passen. Ben zelf nog niet geheel tevreden over de kick (ja, helaas een bestaande kick. Als ik een kick maak klinkt die als een natte scheet na een avondje Chinees te hebben gegeten.. wordt iig aan gewerkt!). Ik ben verder wel tevreden met de rest, maar het kan altijd beter, tips zijn hartelijk welkom! ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 20:54 

Hardtraxx Newbie

@theauditorynerve:

Je lead is prima, klinkt goed. De kick vind ik niet slecht. Wel zou ik hem wat in de low-mid range boosten, en het volume simpelweg wat omhoog doen. Heb je al geprobeerd om je kick te sidechainen met je lead?

@annokill:

leuke kick, is een gated kick toch? :D Verder klinkt je lead wel lekker, alleen heb het idee dat er iets te veel reverb op zit en volgensmij zitten er wat valse noten in de melo?

Nou ik heb zelf ook een eens keer iets in elkaar geflanst waar ik redelijk tevreden mee ben. Heb dit in een uurtje of 2 gemaakt dus is echt puur een begin. Wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 21:28 

Hardtraxx Newbie

DoubleDamage schreef:
@theauditorynerve:

Je lead is prima, klinkt goed. De kick vind ik niet slecht. Wel zou ik hem wat in de low-mid range boosten, en het volume simpelweg wat omhoog doen. Heb je al geprobeerd om je kick te sidechainen met je lead?

Bedankt voor de tip! Ik heb hem inderdaad verder ge-EQ'd, en ik denk dat hij nu iets beter klinkt. Sidechainen probeer ik morgen, goeie tip!

Hier heb ik de kick meer ge-EQ'd, en gelijk een nieuwe snippet gemaakt (inspiratie als een malle vandaag, heerlijk!). Mijn idee nog net iets fijner dan de vorige, maar ook deze kan nog stukken verbeterd worden uiteraard. ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 16:47 

Hardtraxxer

beetje de wat oudere stijl wel leuk de kick mag iets meer aanwezig zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 19:41 

Hardtraxxer

Vind Pandemonium erg lekker. Kick mag zeker wat meer aanwezig zijn. :thumbsup:
Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner