Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 23:48 

Hardtraxx Veteran

Ook weer een opzetje gemaakt. Nog verre van af maar ik ben benieuwd wat anderen er tot nu toe van vinden ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 01:24 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:
Ook weer een opzetje gemaakt. Nog verre van af maar ik ben benieuwd wat anderen er tot nu toe van vinden ^^

Ik zou je synth wat release geven, dat hij net wat langer doorgaat. Verder zit er zeker wel een lekkere sound in je synth die goed past bij de melo :thumbup:, kick vind ik een beetje te ver in de aandacht, desondanks dat klinkt die wel goed :thumbup:

Ik heb zelf een remix gemaakt van "This Could Be Love" :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 14:30 

Hardtraxxer

@ThaBomba.
Synth klinkt vet! Alleen ietsjes meer Release. Dan loopt hij nog iets verder door. :thumbsup:

@AvixDJ
Ben zelf niet echt fan van House, maar qua mix en elementen zit het allemaal gewoon goed inelkaar :)

[zippy]http://www46.zippyshare.com/v/tkpoEumi/file.html[/zippy]

Verveelde me :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 16:58 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor de tips allemaal, ik ga er mee bezig!
Kick is van mijzelf Socializerz ^^

@Avix

Klinkt erg pro dit, vind het ook wel lekker klinken. Vooral je synth. Niet echt iets op aan te merken.

@Re-amp

Ik mis alleen nog de "and faster" vocal :P Prima kick en screech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 17:07 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
heb zelf een remix gemaakt van "This Could Be Love" :P

vind het vooral allemaal erg lief qua sounds.. mag wel wat meer 'scheuren'. Probeer eens een open saw als bassline en wat pitch lfo op je lead, zou het denk al wat meer voller & compacter maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:52 

Hardtraxxer

Thanks guys! Heb idd al wat aanpassingen gedaan, geen saw maar wel een ruwe square meer naar de voorgrond gebracht dit het al een stuk voller laat klinken, en nog wat aanpassingen gedaan in de mixdown :P

Verder iemand die een goed "bedrijf" weet die kan masteren?, wil dit namelijk niet zelf doen omdat ik hier nog niet volledig de skills voor heb zegmaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 21:55 

Hardtraxx Elite

AvixDJ schreef:
Thanks guys! Heb idd al wat aanpassingen gedaan, geen saw maar wel een ruwe square meer naar de voorgrond gebracht dit het al een stuk voller laat klinken, en nog wat aanpassingen gedaan in de mixdown :P

Verder iemand die een goed "bedrijf" weet die kan masteren?, wil dit namelijk niet zelf doen omdat ik hier nog niet volledig de skills voor heb zegmaar :P

Theracords?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 22:16 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Theracords?

Al aan gedacht, maar aangezien zij toch wel meer gericht zijn op "The Harder Styles" weet ik niet of zij er het optimale uit krijgen :x :x Iemand enigszins ervaring met hun? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 22:21 

Hardtraxx Elite

AvixDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Theracords?

Al aan gedacht, maar aangezien zij toch wel meer gericht zijn op "The Harder Styles" weet ik niet of zij er het optimale uit krijgen :x :x Iemand enigszins ervaring met hun? :P

Dat valt volgens mij heel erg mee, volgens mij kunnen ze alle hardstyle wel masteren. Heb er zelf geen ervaring mee. Anders even een berichtje sturen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 22:36 

Hardtraxxer

Syckomusic schreef:
Hey jongens! Ik ben hier nieuw (althans, nieuw als in geregistreerd haha)

Dit nr ben ik op het moment mee bezig. Een vriendin van mij vroeg of ik een Hardstyle versie kon makene van Era -Ameno. Wat persoonlijk voor mij een een hele dikke plaat is.

Zelf twijfel ik nog erg over het pitchen van de kick, misschien laat ik dit wel weg..
Wat vinden jullie ervan?
:$

[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/JNYXzOJA/file.html[/zippy]

Ik zou sowieso aan je synth werken! Deze mist echt wat power! (Meer layers?) Hierdoor overheerst de kick ook echt t.o.v. de overige elementen waardoor het in mijn ogen ook echt rommelig klinkt. Daarnaast ook aan je mixdown werken want wanneer de vocals er weer in komen vind ik dat juist de kick weer ten koste gaat van deze.

De kick zelf vind ik daarentegen wel goed. (Hoewel ik niet zo'n soort 'zwaardere' kick verwachte in eerste instantie :P ) Ik zou wel proberen je tail nog wat strakker te krijgen nu lijkt het een beetje te rommelen! Ik zou ook proberen wat meer elementen in je track te duwen tijdens de break/opbouw :thumbup:

Re-amp schreef:
@ThaBomba.
Synth klinkt vet! Alleen ietsjes meer Release. Dan loopt hij nog iets verder door. :thumbsup:

@AvixDJ
Ben zelf niet echt fan van House, maar qua mix en elementen zit het allemaal gewoon goed inelkaar :)

Ik vind de screech en kick ook echt goed! :thumbup: Het enige wat ik misschien over de kick kan zeggen is dat hij wellicht wat veel punch heeft t.o.v. de tail. (maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn!) Alleen zou ikzelf wellicht het laatste stuk niet zo hoog zou laten pitchen, denk dat de toonhoogte die je in het begin aanhoud wat beter daarbij past.

En dan van mijn kant uit wat nummers waar ik een tijdje terug aan gewerkt heb. Ivm afstuderen wat minder tijd gehad om te produceren maar ze nu toch weer eens onder handen genomen! Alle feedback is welkom :)

1

2

En nog een kort stukje om uit te proberen:

Brand maar los!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 00:28 

Artiest

AvixDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Theracords?

Heb zelfs al eens rock muziek gemasterd maar verder dus ook alles van house tot hardcore :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 00:59 

Hardtraxx Elite

DjThera schreef:
AvixDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Theracords?

Heb zelfs al eens rock muziek gemasterd maar verder dus ook alles van house tot hardcore :)

Kijk daar hoopte we al een beetje op, reactie van thera zelf :thumbsup:

Lijkt me dus dat je daar alles heen kan sturen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 10:09 

Hardtraxxer

DjThera schreef:
AvixDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Theracords?

Dan is de keuze voor mij wel gemaakt :thumbup: Ik zal binnenkort een mailtje sturen, moet nog wat kleine aanpassingen doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 11:28 

Hardtraxxer

DjThera schreef:
AvixDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Theracords?

Ik kan Theracords zeker aanraden. Ik laat al mijn (net alsof dat heeel veeeel tracks zijn, Not ;) ) masterwerk daar doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 13:06 

Hardtraxx Newbie

AvixDJ schreef:

Masteren? Ga je het releasen dan? Anders lijkt me dat compleet overbodig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 14:38 

Hardtraxxer

spijkerpoeper schreef:
AvixDJ schreef:

Het wordt geen release, maar ik wil meer gaan leren in de richting van mixdown/masteren, en aangezien dit nummer (vind ik zelf) een best sterke productie is van mijn kant wil ik hem laten masteren om daarna vervolgens zelf met izotope etc,, te leren masteren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 20:32 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Ik heb zelf een remix gemaakt van "This Could Be Love" :P

Die synth zeurt voor mijn gevoel te veel. Wat spijkerpoeper zegt kan daar misschien wat verandering in brengen. Vind de track in het geheel ook niet heel spannend, het zit goed in elkaar maar drie keer een drop met een break die niet veel interessants brengt ten opzichte van de vorige gaat voor mij al snel saai klinken. Iets meer afwisseling voor de volgende keer zal naar mijn mening beter zijn :) En over dat masteren, waarom zou je dat doen? Je kan het prima leren door een andere gemasterde track als reference gebruiken tijdens het proces van tutorials kijken en veel oefenen, tenminste dat is hoe ik er naar kijk.

Re-amp schreef:

Grappig maar vind het sneller gaan op het einde en vervolgens terugklappen naar een lager tempo dan daarvoor niet echt mooi klinken. Kick heeft ook wat te weinig crunch, klinkt té strak. Screech is wel prima verder :thumbup:

Jubke schreef:
1

De synth klinkt te droog en mag wel wat meer warmte hebben. Ook de kickroll net voor de climax zou ik langer maken want nu klinkt het allemaal een beetje abrupt. Die white noise staat voor mijn gevoel ook wat te hard. Verder kan dit wel wat worden.

Jubke schreef:
2

De mid intro vind ik persoonlijk helemaal niks. Stukje op 1:14 is wel echt vet! Synth klinkt hier ook beter dan bij de eerste. Is een heel ander geluid maar toch :P

Jubke schreef:
En nog een kort stukje om uit te proberen:

De plucks in het begin klinken helemaal prima maar wanneer de volledige synth erin komt vind ik het een beetje jammer, zie ook track 1. Build up mag ook wel wat spannender maar denk dat je daar nog niet mee klaar bent ook (?)

Net zoals Re-Amp een paar dagen terug is bij mij een verveling ook een beetje uit de hand gelopen. Begon een beetje te spelen met een vocal en wat nootjes en daar is het volgende uitgekomen. Allemaal nog heel erg in de 'kinderschoenen' maar misschien dat ik hem nog wel is ga afmaken (ook met een andere kick en eventueel betere synth als ik daar zin in heb) wanneer ik me weer verveel (zal vast niet de laatste keer zijn namelijk xd )

Als hij het niet doet even op het linkje klikken svp
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 23:50 

Hardtraxxer

spijkerpoeper schreef:
AvixDJ schreef:

tracks die ik in mijn live sets draai (eigen werk dus) laat ik altijd masteren. Het gaat hier niet om 10 tracks per jaar ofzo hoor. Maar je merkt gewoon verschil als je op een dik dope soundsysteem draait.

En er zijn altijd dingen die je door produceer doofheid (je track te vaak gehoord tijdens de productie) over het hoofd ziet (hoort). en dan is een goede master engineer heeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 21:43 

Hardtraxx Newbie

@berg: klinkt wel leuk :D Zou er verder aan werken als ik jou was.

@jubke: je kick is niet heel slecht. Ik heb het idee dat er veel valse noten in je melo zitten, en je kicks zijn verkeerd gepitcht. De lead synth klinkt opzich niet verkeerd.

Nou jongens ik heb nu eindelijk een kick af waar ik redelijk tevreden mee ben. Had er ff een melo onder gezet van Radical Redemption & Frequencerz - Insanity, vond het wel goed klinken dus heb het wat uitgebreider aangepakt :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 15:40 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
tracks die ik in mijn live sets draai (eigen werk dus) laat ik altijd masteren. Het gaat hier niet om 10 tracks per jaar ofzo hoor. Maar je merkt gewoon verschil als je op een dik dope soundsysteem draait.

En er zijn altijd dingen die je door produceer doofheid (je track te vaak gehoord tijdens de productie) over het hoofd ziet (hoort). en dan is een goede master engineer heeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk

Dit dus :P Ik heb thera inmiddels een mail gestuurd om hem daar te laten masteren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 02:35 

Artiest

@Double damaga: Kick klinkt al redelijk idd. Je sounds zijn alleen nog wat lief en dun. Probeer wat met distortion te spelen om het wat aggresiever te maken.

Ik ben vanmiddag begonnen aan een soort van tooltje. Het is meer een grappig iets dan dat het serieus is, maar ben wel benieuwd wat jullie tot nu toe vinden :)

[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/PEigKlkG/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 11:04 

Hardtraxxer

@Berg: je kick klinkt hier heel kort. ik mis een aantal frequenties tussen de sub en het midden gedeelte in.
Als je de de kick kunt opvullen zodat hij wat langer is dan is het geen verkeerde kick die prima bij de track past.

@DoubleDamage:
je lead en je screech zijn erg dun en staan ook er zacht(of de kick staat te hard ;) ) waardoor ze een beetje weg vallen en het niet lekker klinkt.
Ik zou de screech wat voller maken door hem te "duplicaten" en in die gekopieerde layers wat te veranderen zodat hij ook wat meer laag/mid of hoog krijgt.

Hetzelfde geld ook voor je lead, hiervoor heb je eigenlijk maar 1/2 extra layers nodig:
1 stereo layer: Deze mag erg breed zijn qua stereo omdat hij alleen dat gebied hoeft te vullen
1/2 Opvul layers: Dit kunnen lead zijn die bijvoorbeeld 1 oktaaf lager spelen, pads e.d. Het is maar om hem op te vullen.

Edit: Het is geen perfect voorbeeld want hij klinkt zelf nog niet zoals ik wil en zit nu niet achter mijn pc maar misschien word het zo duidelijker.

Het volgende is namelijk ook gemaakt met 2 layers. ik heb het toen "gebounced" en toen pas ben ik het gaan bewerken/knippen&Plakken dat het een soort van mid-intro werd.

Layer 1: Deze is bij mij ook erg dun maar dit is wel het karakter van je hele sound.
Layer 2: Deze heb ik wat lager gemaakt door de distortion te veranderen en doormiddel van een chorus heb ik hem wat meer stereo gegeven. Ik heb de chorus voor de distortion geplaats zodat het meer als een geheel klinkt.
Natuurlijk heb ik ook het nodige eq werk gedaan :)

@sjuul: Had net iets anders verwacht en dat kan ik wel waarderen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 16:03 

Hardtraxx Addict

@Berg Lead klinkt zeer netjes en vol, opbouw en de vocals zijn ook echt dik in orde, Kick klinkt ook redelijk alleen zoals gezegd wordt lijkt je kick best kort en mag die tail best wel lekker doorlopen en je hoogste pitch klinkt nog niet lekker, ik zou die of eruit halen of wat aanpassen. Ook die stottering bij 1:03 klinkt niet zo lekker maar dat is misschien meer een smaak dingetje. Verder zou ik dit zeker afmaken!

@DoubleDamage kick klinkt niet verkeerd, misschien klinkt je punch nog wat droogjes. lead is opzich niet verkeerd alleen je screech vind ik nogal dunnetjes en mag wel wat voller.

@Sjuul Best een vette kick! misschien dat ik niet genoeg kennis heb maar ik heb eigenlijk niks op je kick aan te merken, opbouw is ook leuk gedaan en vrij uniek wat een heel goed dingetje is. Daarnaast ben ik geen fan van de sounds in je climax maar dat is meer mijn smaak want ze klinken wel goed en vol.

@Skatzow Sounds zijn leuk gedaan, ik ben er geen fan van maar het klinkt zeker niet verkeerd. Doe er maar eens een goeie kick onder en ik hoor het graag terug!

Zelf maar weer eens experimenteel bezig geweest aangezien ik eigenlijk een beetje klaar ben met Hardstyle en ik daar nog weinig kansen zie eigenlijk. Dus maar een poging tot Subground/Qult

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2015 13:50 

Hardtraxxer

@Ventrue

Klinkt ziek. Alleen het tempo is te laag :( . Maarja, dat zal het genre wel zijn :) .
:thumbsup:

Zelf weer eens na een hele lange tijd met hardcore bezig XD
[zippy]http://www46.zippyshare.com/v/YBv0ehPB/file.html[/zippy]
of: http://www46.zippyshare.com/v/YBv0ehPB/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2015 15:22 

Hardtraxx Addict

Re-amp schreef:
@Ventrue

Klinkt ziek. Alleen het tempo is te laag :( . Maarja, dat zal het genre wel zijn :) .
:thumbsup:

Zelf weer eens na een hele lange tijd met hardcore bezig XD
[zippy]http://www46.zippyshare.com/v/YBv0ehPB/file.html[/zippy]
of: http://www46.zippyshare.com/v/YBv0ehPB/file.html

Thanks! bij jou ligt het tempo inderdaad wat hoger haha, klinkt tot nu toe niet verkeerd kick kan ik nog moeilijk over oordelen maar ik hoop snel voor te horen! wat vind je trouwens van mijn kick? :D
Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner