Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 13:01 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@DJ_tim

Bij het begin hoor de je kick heel goed en bij de drop wat minder. De laser sounds(?) :P in de drop klinken wel leuk haha :P

Zelf de lead van Code Black - Pandora proberen na te maken op deze rustige zondag.. Verveling he :p

[zippy]http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html[/zippy]

of: http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html

Klinkt goed (beter dan de mijne). Ik zou er alleen nog een kleine chorus bij doen om het iets vloeiender te maken.

Hier mijn versie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 14:27 

Hardtraxxer

@DJ JellyBean
Je kick zit op de verkeerde toon. Luister nog even naar het origineel om te horen welke tonen dit horen te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 12:47 

Hardtraxxer

DJ JellyBean schreef:
Re-amp schreef:
@DJ_tim

Bij het begin hoor de je kick heel goed en bij de drop wat minder. De laser sounds(?) :P in de drop klinken wel leuk haha :P

Zelf de lead van Code Black - Pandora proberen na te maken op deze rustige zondag.. Verveling he :p

[zippy]http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html[/zippy]

of: http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html

Klinkt goed (beter dan de mijne). Ik zou er alleen nog een kleine chorus bij doen om het iets vloeiender te maken.

Hier mijn versie:

Leuk gedaan :D, enkel de kick is verkeerd gepitched dus die moet je nog anders pitchen :)
hier een remix van mij waar ik aan bezig ben
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 15:16 

Artiest

DJ JellyBean schreef:

Hier mijn versie:

Ik zou die chorus van je lead halen, hij klinkt zo niet echt zuiver meer en idd je kicks pitchen. Dat doet pijn aan de oren zo :P Verder leuk gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 00:31 

Hardtraxxer

Gondrez schreef:

break is leuk gedaan maar mag nog wel wat meer sounds om hem dikker te krijgen. Kick heeft ook nog wat werk nodig imo! Maar ga zo door. :thumbup:

----------------------------

Hierbij mijn plaat, is al een af maar wil hem toch laten horen, om hem zo weg te laten rotten is ook zonde!

Dit is een shortcut, original mix wordt gereleased bij 200 likes op www.facebook.com/elysiumhardstyle

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 00:41 

Hardtraxxer

henkfct schreef:
Gondrez schreef:

break is leuk gedaan maar mag nog wel wat meer sounds om hem dikker te krijgen. Kick heeft ook nog wat werk nodig imo! Maar ga zo door. :thumbup:

Hierbij mijn plaat, is al een af maar wil hem toch laten horen, om hem zo weg te laten rotten is ook zonde!

Dit is een shortcut, original mix wordt gereleased bij 200 likes op http://www.facebook.com/elysiumhardstyle

@Henkfct

Klinkt dik! :) Niks op aan te merken :D

Ben zelf bezig met een 2009-like track. Reversebass :D :D :D
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/zKh9NDlJ/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 16:12 

Hardtraxxer

henkfct schreef:
Gondrez schreef:

Dit is een shortcut, original mix wordt gereleased bij 200 likes op http://www.facebook.com/elysiumhardstyle

bedankt voor de tips, ik zal eraan werken :), je track is echt vet, harde kick en nice screeches :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 21:09 

Hardtraxxer

@Re-amp
Klinkt lekker die Reversebass zo op me koptelefoon :)

Ik heb ook weer iets gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Alle feedback is welkom!
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/WMPGhCEc/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 15:19 

Hardtraxx Newbie

Vincent227 schreef:
@Re-amp
Klinkt lekker die Reversebass zo op me koptelefoon :)

Ik heb ook weer iets gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Alle feedback is welkom!
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/WMPGhCEc/file.html[/zippy]

Klinkt erg lekker. Zeker mee verder gaan.
Alleen komen de hoge tonen niet echt lekker door bij mij. Hij klinkt daardoor een beetje dof.

Nou naar deze topic al een lange tijd gevolgd te hebben en zelf ook al meerder keren gekloot te hebben in FL Studio maar is een stukje van mij achterlaten. Ben er nog lang niet tevreden over maar toch al wel blij met wat ik nu heb.

Eerste Snippert: WARNING VOLUME + HIGH

Updated:
Na de eerste TIP gelijk de eq erbij gepakt en geupdate
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 16:09 

Hardtraxx Elite

@Gonderz

Ik snap wat je probeert te doen en het idee is ook leuk maar de uitwerking heel matig. Ik denk dat je nog niet heel lang hardstyle produceert? Maakt verder ook niet uit, we zijn allemaal ooit begonnen ;). Je sounds hebben namelijk nog heel veel werk nodig. Je kick klinkt heel rommelig. Ik raad aan om gewoon veel tutorials te kijken en vaak proberen een kick te maken (sorry, het is niet anders). De tutorials van Audiofreq en Frontliner zijn erg goed. Je melody in je mid intro is niet te volgen en klopt qua toonsoort totaal niet bij de vocal dus misschien zou je kunnen kijken of je daar wat anders kunt doen. (misschien een screech en wat effecten ipv een melodie). De synth van je melodie klinkt erg dun, voeg meer layers toe, detune ze van elkaar, distortion erop en je hebt al snel veel dikkere synths. Wees niet bang om 4-5 sylenth synths over elkaar heen te gooien allemaal zwaar detuned van elkaar. Je climax is al een stuk beter! Goed te volgen melodie. Je 3e pitchkick (2:07) klopt niet helemaal, die moet nog een halve toon (denk ik) naar beneden. Probeer dit mee te nemen als opbouwende kritiek en niet afzeiken van je track, veel succes!

@Re-amp

Leuk, oldskool!! Screech klinkt lekker! Reverse bass ben ik niet zn fan van, vergelijk hem eens met wat bestaande reverse basses en kijk waar hij in verschilt. Hij klinkt nu meer als UK Hardcore dan hardstyle vind ik.

@Vincent227

Klinkt lekker. Je zou nog wat kunnen werken aan je sound design, zowel kick als lead maar verder weinig op aan te merken.

@hemme-time

Mag een waarschuwing bij: "zet je speakers zachter!". Je synth heeft veel te veel hoog, doet echt pijn aan mn oren haha. Kijk eens wat je daar aan kan doen, ik kan voor de rest niet zoveel horen want moet hem echt heel zacht zetten :$ . Melodie is leuk. Misschien kun je nog wat variatie toevoegen om het fris te houden. Succes!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf ook weer iets gemaakt vanmiddag, pas 3 uur aan gewerkt dus het is allemaal nog erg in het beginstadium maar ik was benieuwd wat jullie er zover van vinden. Verdergaan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 17:11 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
@hemme-time

Mag een waarschuwing bij: "zet je speakers zachter!". Je synth heeft veel te veel hoog, doet echt pijn aan mn oren haha. Kijk eens wat je daar aan kan doen, ik kan voor de rest niet zoveel horen want moet hem echt heel zacht zetten :$ . Melodie is leuk. Misschien kun je nog wat variatie toevoegen om het fris te houden. Succes!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf ook weer iets gemaakt vanmiddag, pas 3 uur aan gewerkt dus het is allemaal nog erg in het beginstadium maar ik was benieuwd wat jullie er zover van vinden. Verdergaan?

Dank je voor de tip was ik helemaal vergeten om naar te kijken (Maak muziek via laptop speakers"P) Gooide er net een equalizer op en zag inderdaad de hoog veelte hard doorkomen. Deze redelijk kunnen terugschroeven.

Leuke track trouwens! Maar misschien de vocals beetje meer reverb en delay.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 17:44 

Hardtraxx Elite

Dankje! Was ik helemaal vergeten, eerste keer dat ik met vocals werk dit :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 22:53 

Hardtraxxer

Sorry bericht later verwijderd door mijzelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 02:50 

Hardtraxxer

@Timvanberkel misschien wat meer reverb op je synth, en ook mag je kick wel wat harder, want nu valt i een beetje op de achtergrond. Je zei dat het nog niet ver was dus ik neem aan dat er daarom nog geen buildup in zit, en anders dat stukje met alleen die vocals net voor de climax zo houden, dat geeft (vind ik zelf) een mooi effect.

Dit is nu al iets waarvan ik denk dat het mijn beste track tot nu toe gaat worden. Er zit nog maar 3 uurtjes werk in het is gemaakt op m'n headphones dus mastering en EQ-ing is denk ik niet helemaal je-van-het. Buildup word nog iets voller btw.

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 15:35 

Hardtraxx Elite

Dankje! Ik hou hem denk ik ongeveer zo, dat stukje vocal vind ik zelf ook erg leuk

Die van jou beluister ik later als k betere speakers heb, zit nu op laptop ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 17:48 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
@Gonderz

Ik snap wat je probeert te doen en het idee is ook leuk maar de uitwerking heel matig. Ik denk dat je nog niet heel lang hardstyle produceert? Maakt verder ook niet uit, we zijn allemaal ooit begonnen ;). Je sounds hebben namelijk nog heel veel werk nodig. Je kick klinkt heel rommelig. Ik raad aan om gewoon veel tutorials te kijken en vaak proberen een kick te maken (sorry, het is niet anders). De tutorials van Audiofreq en Frontliner zijn erg goed. Je melody in je mid intro is niet te volgen en klopt qua toonsoort totaal niet bij de vocal dus misschien zou je kunnen kijken of je daar wat anders kunt doen. (misschien een screech en wat effecten ipv een melodie). De synth van je melodie klinkt erg dun, voeg meer layers toe, detune ze van elkaar, distortion erop en je hebt al snel veel dikkere synths. Wees niet bang om 4-5 sylenth synths over elkaar heen te gooien allemaal zwaar detuned van elkaar. Je climax is al een stuk beter! Goed te volgen melodie. Je 3e pitchkick (2:07) klopt niet helemaal, die moet nog een halve toon (denk ik) naar beneden. Probeer dit mee te nemen als opbouwende kritiek en niet afzeiken van je track, veel succes!

@Re-amp

Leuk, oldskool!! Screech klinkt lekker! Reverse bass ben ik niet zn fan van, vergelijk hem eens met wat bestaande reverse basses en kijk waar hij in verschilt. Hij klinkt nu meer als UK Hardcore dan hardstyle vind ik.

@Vincent227

Klinkt lekker. Je zou nog wat kunnen werken aan je sound design, zowel kick als lead maar verder weinig op aan te merken.

@hemme-time

Bedankt voor je tips, ik zal proberen eraan te werken, ik produce eigenlijk al ongeveer 4jaar en ik voel amper vooruitgang, ondanks dat blijf ik toch producen omdat ik er plezier in heb.

Je track klinkt overigens zeer goed al, ik zou eraan verderwerken als ik jou was ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 17:49 

Hardtraxxer

@ DJ- Tim

Het idee is heel erg leuk vooral uitwerken dit, ik vindt alleen wel dat je kick power mist, en je afmix stukke beter kan.
Vocalen zijn heel gaaf, Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt ? zou hier ook wel eens mee willen kloten
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 17:54 

Hardtraxx Elite

DirtyNoizeZ schreef:
@ DJ- Tim

Het idee is heel erg leuk vooral uitwerken dit, ik vindt alleen wel dat je kick power mist, en je afmix stukke beter kan.
Vocalen zijn heel gaaf, Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt ? zou hier ook wel eens mee willen kloten

Bedankt, ik ga ermee bezig. Tis echt alleen een idee en dus work in progress, heb helemaal niets gedaan aan de afmix :P

Vocals zijn van soundcloud van Melissa Pixel
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 22:39 

Hardtraxxer

Er zijn geen nieuwe dingen gepost en niemand heeft nog op me gereageerd dus even een update op m'n project. Nu vocals erbij, en kleine aanpassingen in kickroll. (Vocals moeten nog even gemastered worden)

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 23:16 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Er zijn geen nieuwe dingen gepost en niemand heeft nog op me gereageerd dus even een update op m'n project. Nu vocals erbij, en kleine aanpassingen in kickroll. (Vocals moeten nog even gemastered worden)

Ik vind het wel leuk klinken, misschien een idee om het is een keer af te maken wat je post :P

'Vocals moeten nog even gemastered worden' slaat alleen nergens op. Het is eerst mixen (in je daw), als alles goed klinkt qua volume/effecten, ga je het masteren wat als hoofddoel heeft om alles zo 'hard' mogelijk te laten klinken zodat het niet uit de toon valt als je het bijvoorbeeld mixt (als in dj'en) met een plaat van Adaro of Ran-D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 00:56 

Hardtraxxer

Sorry foutje XD
En er staat TBA E5 wat staat voor Euphoric 5 dus heb nogal wat projectjes lopen, allemaal nog steeds mee bezig
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 01:41 

Hardtraxx Elite

Antergy schreef:

Mijn nummer 1 regel met vocals: Als je ze doet, zorg dan dat ze goed verstaanbaar zijn anders kun je ze er beter niet in doen. Die vocals mogen veel duidelijker! Wat ik nog wel eens doe is dat ik mn lead sidechain met mn vocal, zo heb je hem al een stukje makkelijker op de voorgrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 16:00 

Hardtraxx Newbie

@antergy

Nice lead! Niks meer aan veranderen. Verder zou ik zorgen dat je kicks een klein beetje meer naar voren komen. Maarja zoals je al zei komt dat wss doordat je headphones hebt gebruikt.

Ik heb zelf een ( nogal vaag ) projectje gevonden op mijn pc van een tijdje geleden. De melo, kick en screech vind ik persoonlijk niet echt bij elkaar passen, en het klinkt redelijk leeg. Ook zitten er een aantal samples bij uit andere tracks ( delete - punishment, digital punk - oblivion )

Nu wou ik het dus eigenlijk in de prullenbak gooien, vinden jullie dat er delen in zitten die ik moet bewaren voor een nieuw project?

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 00:09 

Hardtraxx Newbie

@DoubleDamage,

klinkt gaaf, ik zou 'm wat vloeiender proberen te maken en je mix wat gebalanceerder!

Een maat van me heeft deze track gemaakt, ik vind 'm zelf supergaaf. Mixdown had beter gekund, maar vooralsnog klinkt het niet verkeerd.

Feedback?

https://soundcloud.com/jurgen-aerox/nui ... -conjuring
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 00:19 

Hardtraxx Newbie

@freakshowdj

Thanks voor de feedback :D

Ik vind die track van die maat van je erg dik! Lekkere kick, goede opbouw, dikke screeches. Je kunt merken dat er veel tijd in is gestoken. Er moet inderdaad flink wat gedaan worden aan de mixdown, dat is eigenlijk ook het enige wat ik er op aan te merken heb.
Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner