Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 21:34 

Hardtraxx Addict

@Antergy Die screech die je vanaf het begin hoort vind ik vrij irritant, maar dat is mijn smaak, voor de rest klinkt je kick naar mijn mening nog steeds prima ook die pitched kick voordat hij erin klapt klinkt dik, maar nog steeds ben ik van mening net als bij je vorige snippet hiervan dat het nog wat spannender mag met wat meer opvulling en meer opbouw.

@Evasive Klinkt zeer strak, goeie synth en melodie ook al heb ik het idee dat je kick wat zacht staat, alsof hij een beetje weggedrukt wordt, je laag daarin tegen niet dus ik denk dat je dan moet uitkijken dat je bass niet te hard gaat staan, misschien een beetje wat Antergy zegt.

Zelf ook maar weer is wat aparts gemaakt alleen door soundcloud klinkt de kwaliteit wat lager, gaat dit overigens weg als je GoPro neemt ofzo? Ik hoor graag wat jullie er van vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 21:45 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Antergy Die screech die je vanaf het begin hoort vind ik vrij irritant, maar dat is mijn smaak, voor de rest klinkt je kick naar mijn mening nog steeds prima ook die pitched kick voordat hij erin klapt klinkt dik, maar nog steeds ben ik van mening net als bij je vorige snippet hiervan dat het nog wat spannender mag met wat meer opvulling en meer opbouw.

@Evasive Klinkt zeer strak, goeie synth en melodie ook al heb ik het idee dat je kick wat zacht staat, alsof hij een beetje weggedrukt wordt, je laag daarin tegen niet dus ik denk dat je dan moet uitkijken dat je bass niet te hard gaat staan, misschien een beetje wat Antergy zegt.

Zelf ook maar weer is wat aparts gemaakt alleen door soundcloud klinkt de kwaliteit wat lager, gaat dit overigens weg als je GoPro neemt ofzo? Ik hoor graag wat jullie er van vinden :D

Thanks voor je feedback! En uuhm dat van jouw is apart idd, ik vind het wel lekker klinken maar qua feedback :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 21:52 

Hardtraxx Addict

Wat vind je bijvoorbeeld van de Kick? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 23:51 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Wat vind je bijvoorbeeld van de Kick? :$

8 bit :D
Maar daar zou je juist wat mee moeten doen.
8 bit nummerje maken. back to the gameboy basics!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 02:06 

Hardtraxx Addict

8 bit? :$ sorry ik ben echt noob met dat soort dingen, want wat houd dat precies in dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 10:26 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Ik hoor graag wat jullie er van vinden :D

Ik ga je niet afzeiken, maar meld gewoon wat ik er van vind, oke?

Ik vind de hihat erg scherp. die zou wat vlakker mogen zijn. de kick die in de opbouw zit vind ik er totaal niet bij passen. die zou ik een meer FX karakter geven, en een losse mono sub eronder om body te geven. in de drop.. meer delay!! ik mis delay en misschien een tape-stop of zo? . de main kick zou wat meer oemph mogen hebben.

Maar... ik vind het idee erachter allemaal wel leuk. het heeft alleen meer uitwerking nodig. So keep it up! :thumbup:

Oh en 8-bit is Nintendo.. mario.. megaman.. duck hunt.. Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/Chiptune
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 12:15 

Artiest

Ventrue schreef:

Niet iets wat ik persoonlijk vet vind, maar op zich klinkt het niet heel verkeerd. Begin duurt me beetje lang of is dat als mix-intro bedoeld? Ik zou wat snaretjes of andere effect geluidjes van links naar rechts laten vliegen op bepaalde momenten en wat delay op dat square achtige geluidje gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 12:27 

Hardtraxx Addict

Stigmata schreef:
Ik ga je niet afzeiken, maar meld gewoon wat ik er van vind, oke?

Ik vind de hihat erg scherp. die zou wat vlakker mogen zijn. de kick die in de opbouw zit vind ik er totaal niet bij passen. die zou ik een meer FX karakter geven, en een losse mono sub eronder om body te geven. in de drop.. meer delay!! ik mis delay en misschien een tape-stop of zo? . de main kick zou wat meer oemph mogen hebben.

Maar... ik vind het idee erachter allemaal wel leuk. het heeft alleen meer uitwerking nodig. So keep it up! :thumbup:

Oh en 8-bit is Nintendo.. mario.. megaman.. duck hunt.. Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/Chiptune

Ik vind het zeker geen afzeiken! Thanks voor je feedback! de Hihat is idd scherp ga ik wat aan doen, maar wat bedoel je precies met een losse mono sub? en de delay heb ik eigenlijk een beetje bewust voor gekozen een beetje droge kale sounds, maar ik ga het zeker op jouw manier ook uit proberen, kijken wat me beter bevalt en wat bedoel je eigenlijk met meer Oemph? ik ben nog niet bekend met al die termen :$
Heel erg bedankt voor je feedback in ieder geval! :thumbsup:

sjuul schreef:
Niet iets wat ik persoonlijk vet vind, maar op zich klinkt het niet heel verkeerd. Begin duurt me beetje lang of is dat als mix-intro bedoeld? Ik zou wat snaretjes of andere effect geluidjes van links naar rechts laten vliegen op bepaalde momenten en wat delay op dat square achtige geluidje gooien.

Thanks voor je Feedback! die lange intro is geen mix intro, het is idd eentonig maar dat is een beetje mijn stijl af en toe. Ik ga zeker is even kijken naar wat geluidjes idd daar heb gelijk in, maar welke sounds bedoel je precies met square sounds?
Nogmaals Thanks voor de feedback! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 13:40 

Artiest

Ventrue schreef:
maar welke sounds bedoel je precies met square sounds?
Nogmaals Thanks voor de feedback! :thumbsup:

Wat je ook op het begin hoort en in de climax. Je 'melodie' om het maar even zo te zeggen :P

wat betreft snaretjes en fx pannen van links naar recht is Adaro - History wel een mooi voorbeeld
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 20:22 

Hardtraxx Veteran

@ Ventrue, lachen plaatje. Zou zelf een andere kick eronder zetten. En het meer richting de subground kant producen :P. Denk dat zo'n vage sound daar wel uit de voeten kan.

---
Zelf ook weer lopen kloten :$

[zippy]http://www9.zippyshare.com/v/XGNe8Hil/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 21:16 

Hardtraxx Veteran

//zippy doet ut weer
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 10:14 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Ik vind het zeker geen afzeiken! Thanks voor je feedback! de Hihat is idd scherp ga ik wat aan doen, maar wat bedoel je precies met een losse mono sub? en de delay heb ik eigenlijk een beetje bewust voor gekozen een beetje droge kale sounds, maar ik ga het zeker op jouw manier ook uit proberen, kijken wat me beter bevalt en wat bedoel je eigenlijk met meer Oemph? ik ben nog niet bekend met al die termen :$
Heel erg bedankt voor je feedback in ieder geval! :thumbsup:

Een losse mono sub is gewoon een kick zonder al te veel mid en high (mono) die (ik) met een bandpass filter bewerk. ik haal al het hoge eruit en de range 0/50Hz tot 0/70Hz. (moet wel in de zelfde key zijn als je andere kick natuurlijk) die layer je met ja andere kick. (niet samenvoegen. dan kan je phase problemen krijgen) dat geeft die oemph..

zoals Delta-9 in "98 zei, "Bass moet je nie horen. Die moet je voelen" :yay: :yay:

Je kunt de delay ook met een automation pas in die drop hoorbaar maken natuurlijk. dan houd je het 'droge' karakter van de sound door de rest van de track heen.,
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 20:17 

Hardtraxx Veteran

@Lenny

Ah, zippy werkt eindelijk weer zie ik :D

Je synth klinkt goed, alle sounds eigenlijk wel. Alleen mis ik iets in de climax, er zit niet echt energie in naar mijn mening. De kick mist wat en daardoor klinkt het geheel te repetitief. Misschien zou het vetter zijn als er een soort kick onder zit zoals in bijvoorbeeld Swedish House Mafia - Don't You Worry Child. Zo'n rollende reverse achtige sub zeg maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 22:02 

Hardtraxx Veteran

Ik heb mijn eerder geposte intro verder uitgewerkt tot een hele track. Hij is zo goed als klaar :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 16:25 

Hardtraxxer

@ ThaBomba.

Lekkere opbouw met goede screeches. De kick vind ik zelf een beetje weinig laag hebben. maar de sound ervan vind ik prima, netjes gedaan. Verder is de melo simpel maar voor mij effectief. gaat de goede kant op in ieder geval.

Zelf ook weer iets in elkaar geflanst.

Tips en feedback altijd welkom. Deze kan ik weer meenemen in mijn volgende track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:27 

Hardtraxx Elite

@ThaBomba

Je track klinkt wel leuk, leuk idee en alles maar ik mis energie. Ik weet niet goed hoe ik het beter kan verwoorden.. Alles komt een beetje slapjes over.. Verder wel leuke effecten en dingen gebruikt :)

@douwe141
Klinkt allemaal heel erg simpel en amateuristisch. Probeer wat meer te werken aan je sound design. Verder weet ik niet echt wat ik er inhoudelijk over kan zeggen.. Succes met je volgende track :)

K zie dat hier af en toe wel eens wat non-hardstyle achtige dingen worden gepost en ik ben de laatste dagen bezig geweest met wat house en ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie :) Dit is nog work in progress, heb nog niet zoveel aan mixdown gedaan, het gaat vooral om het idee/sound design.

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 20:11 

Hardtraxx Addict

@Tim, heel vette opzet! Ik vind het altijd vet als er zo'n zweverige lead overheen komt. :D De drop vind ik ook echt nice met die lasersounds, dat was iig niet wat ik verwachte. :) De overgang naar van de melodie naar de opbouw naar de drop (dus dat 'are you ready' stuk) is wel een beetje abrupt. Ik denk dat het fijner is als je het wat meer hoort aankomen, dus reverse crash, uplifter of snares oid.
De kick in de drop mag denk ik wel wat meer punch hebben, of misschien sowieso wat harder.

Ik hoop dat je em snel afmaakt. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 20:40 

Hardtraxx Veteran

Tim, vet dat iemand hier ook wat anders plaatst. Eindelijk beetje iemand om mee te sparren ^^

Ten eerste vind ik je kick in je opbouw teveel bass hebben, gebruik daar een iets minder diepe kick. En dan vervolgens je opbouw naar je climax al je sounds te pitchen. Zoals eigenlijk alle house platten. Lange noot en dan die steeds hoger laten pitchen incl je claps en snares. En dan aan het einde vette snareroll met Pryda snare :$. Je drop mist wat energie ben niet zo fan van de kick die je daar gebruikt. Pak een lekkere diepe zware brom kick. je sounds in de climax zijn wel lekker vaag.

Je melo is erg fijn. Beetje bigroom achtig. Zou wel persoonlijk hem iets meer uitbouwen. Je eerste noten zijn erg gaaf daarna verliest hij wat.

Afmaken die hap :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 20:42 

Hardtraxxer

Lenny schreef:
En dan aan het einde een vette snareroll met Pryda snare :$

:sick: haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 20:50 

Hardtraxx Veteran

Berg schreef:
Lenny schreef:
En dan aan het einde een vette snareroll met Pryda snare :$

:sick: haha

Speciaal voor jou :$

[zippy]http://www2.zippyshare.com/v/74vgGrTQ/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 21:08 

Hardtraxx Elite

toffee schreef:
@Tim, heel vette opzet! Ik vind het altijd vet als er zo'n zweverige lead overheen komt. :D De drop vind ik ook echt nice met die lasersounds, dat was iig niet wat ik verwachte. :) De overgang naar van de melodie naar de opbouw naar de drop (dus dat 'are you ready' stuk) is wel een beetje abrupt. Ik denk dat het fijner is als je het wat meer hoort aankomen, dus reverse crash, uplifter of snares oid.
De kick in de drop mag denk ik wel wat meer punch hebben, of misschien sowieso wat harder.

Ik hoop dat je em snel afmaakt. :thumbsup:

Wow bedankt! Ja die zweverige lead vind ik ook lekker :). Overgang is idd erg abrupt, was een beetje de bedoeling maar dit is denk ik iets te (lastig in te schatten als je de track 100x achter elkaar gehoort hebt, dan weet je precies wat er komt >.< ) Ik ga dus eens aan de slag met reverse crash/uplifters e.d. De kick in de drop ga ik eens kijken of ik die kan vervangen met een bigroom/cult achtige kick, heb alleen geen idee hoe ik deze moet maken :x Paar keer geprobeerd maar was niet echt een succes. Heel erg bedankt voor je feedback iig, ik ga proberen hem zo snel mogelijk af te maken want wil hem in maart klaar hebben voor mn auditie :whistle: Ik stuur je wel een bericht als ie af is :)

Lenny schreef:
Tim, vet dat iemand hier ook wat anders plaatst. Eindelijk beetje iemand om mee te sparren ^^

Ten eerste vind ik je kick in je opbouw teveel bass hebben, gebruik daar een iets minder diepe kick. En dan vervolgens je opbouw naar je climax al je sounds te pitchen. Zoals eigenlijk alle house platten. Lange noot en dan die steeds hoger laten pitchen incl je claps en snares. En dan aan het einde vette snareroll met Pryda snare :$. Je drop mist wat energie ben niet zo fan van de kick die je daar gebruikt. Pak een lekkere diepe zware brom kick. je sounds in de climax zijn wel lekker vaag.

Je melo is erg fijn. Beetje bigroom achtig. Zou wel persoonlijk hem iets meer uitbouwen. Je eerste noten zijn erg gaaf daarna verliest hij wat.

Afmaken die hap :D

Allereerst ook maar eens heel erg bedankt voor de feedback, doet me goed en geeft echt super veel motivatie! Ik ga dat kick probleem eens uitzoeken. Ik merk zelf dat ik snel te veel bass heb met KRK's (RP5 G3), heel moeilijk uitzoeken met die dingen, zeker als mn kamer akoestisch gezien ook echt zuigt (denk ik, ik heb dr ook de ballen verstand van :P ). Welke climax bedoel je? De drop of de melo met kick? Voor de drop heb ik al een noot (onder dat are you ready stuk) die omhoog pitched, daarom heb ik het voor die melo niet gedaan en de kick er gewoon onder gegooid. Vorige keer dat ik een house track maakte heb ik die pryda snare uitgemolken dus heb ik ervoor gekozen hem dit keer weg te laten :x Ook omdat ik deze track wil gebruiken als auditie voor het conservatorium en ik denk dat ze dat wel kunnen waarderen. Ik ga eens kijken naar het pitchen van de claps en snares. Kick ga ik naar kijken, iets van een bigroom/qult kick wil ik er graag onder maar weet niet hoe je die maakt :x En wat betreft die melo ga ik ook nog even spelen! Nogmaals bedankt voor je feedback en ik geef je wel een update als ik meer heb! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 22:04 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
@ThaBomba

Je track klinkt wel leuk, leuk idee en alles maar ik mis energie. Ik weet niet goed hoe ik het beter kan verwoorden.. Alles komt een beetje slapjes over.. Verder wel leuke effecten en dingen gebruikt :)

Dat, het is wat vlak. dat zou je door stereo widening misscien wat kunnen opvangen.

@douwe141
Klinkt allemaal heel erg simpel en amateuristisch. Probeer wat meer te werken aan je sound design. Verder weet ik niet echt wat ik er inhoudelijk over kan zeggen.. Succes met je volgende track :)

De opzet is aardig. Keep it up, blijf je zelf onwikkelen :thumbup:

K zie dat hier af en toe wel eens wat non-hardstyle achtige dingen worden gepost en ik ben de laatste dagen bezig geweest met wat house en ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie :) Dit is nog work in progress, heb nog niet zoveel aan mixdown gedaan, het gaat vooral om het idee/sound design.

Sounddisign is oké, misschien je side chain wat korter zetten, met iets meer wetmix. en helaas valt je kick weg.die zou meer moeten pompen. je hoort de punch amper

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 22:06 

Hardtraxx Elite

Kick ga ik idd vervangen, ik ga eens kijken naar die sidechain, bedankt!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 22:08 

Hardtraxx Addict

@DJ_Tim Ik vind dat de opbouw naar die 2e drop met lasergeluiden wat spectaculairder mag zijn, ook al is die niet helemaal mijn muziek, ik vind het toch wel gaaf om in een club te horen hoe iedereen helemaal in die opbouw meegesleept worden, de lichten flikkeren en dan alstie erin klapt iedereen weggeblazen wordt en helemaal uit z'n dak gaat :D Verder vind ik de lasergeluiden leuk alleen zijn ze nu nog te overheersend en zoals al eerder gezegd is vind ik dat je kick wel wat meer punch mag hebben. Maar het klinkt zeker netjes! :)

@Douwe Beetje hetzelfde als wat ik hier boven zei, het mag wat spectaculairder allemaal, meer opbouw FX'jes etc. Melodie is leuk alleen als ik er naar luister dan voel ik echt dat ik wat meer variatie in wil horen. Ik vind trouwens die haperende synth aan het eind die een beetje op de achtergrond ligt wel tof!

@Lenny Thanks voor je feedback! ik zal er is over nadenken, het klinkt niet verkeerd op een paar BPM lager ghehe. Dat stukje van jou, ook al is het kort het klinkt best grappig, ik vind je drop wat onverwachts komen, net een beetje uit de maat. je sounds klinken wel erg leuk en je kick klinkt best prima :D

Zelf ook weer verder gewerkt aan mijn gekke aparte nummertje. Ik heb hier en daar wat met de feedback gedaan, dus ik hoop dat jullie het wat vinden :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 22:09 

Hardtraxxer

Right, omdat ik hier nog wel eens (hopelijk nuttige) comments geef, wil ik iets vragen.
Omdat ik geen rechten heb in de complete tracks pagina wil ik jullie vragen om alleen te luisteren naar een track van mij.

Ik hoop dat jullie de track willen luisteren, en ik hoef er hier echt geen reactie op want dat hoort hier niet thuis.
Maar ik vond het niet netjes om het ergens anders te vragen, want daar is mijn inbreng te gering.

groetjes, en fijn weekend.. Chiel http://www.hardtraxx.nl/forum/gratis-tracks-prod/stigmata-eternal-t48565.html
Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner