Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 18:43 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
http://www11.zippyshare.com/v/1251136/file.html

ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden

Naam spoilde het.. verander die dan eerst -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 19:23 

Hardtraxxer

@Cruelty, hele dikke plaat man! Vind de lyrics / vocals ook erg goed gelukt. Kick mag wel wat meer doorkomen want die zit nog voor 100% op de achtergrond. Opbouw naar de climax is goed gedaan, op een paar dingen na bijna de perfecte plaat. Als dit geen hit wordt in het komende festival seizoen weet ik het ook niet meer. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 19:51 

:/ :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 21:52 

Hardtraxxer

Omfg hahahahhaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 15:58 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
http://www11.zippyshare.com/v/1251136/file.html

ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden

ik vind het nogal mager. de kick komt niet eens fatsoenlijk door :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 18:36 

Hardtraxxer

@Evasive ik vind dat je kick een beetje wegvalt, komt misschien omdat er veel bass in de tail zit? Harder zetten lijkt me geen optie dus misschien iets minder bass in de tail?

Hiermee verdergegaan. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 18:47 

Hardtraxxer

@Antergy

No offense maareh, je ging toch stoppen op HT of?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 18:49 

Hardtraxx Veteran

Je screech doet me erg denken aan Activator - Miciunka :P Klinkt prima en de kick ook. Synth vind ik persoonlijk een beetje standaard saw. Verder mogen er wel wat meer sounds in je track behalve alleen een kick, een screech en een synth. Iets om op en af te bouwen en het allemaal wat interessanter te maken. Nu klinkt het (zoals op 31 seconden) allemaal heel erg alsof het uit het niets komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:39 

Hardtraxxer

@ThaBomba dankje voor de positieve feedback, ik moet het idd allemaal nog wat opvullen. En ik was vergeten te melden dit zijn gewoon een anti en een climax achter elkaar geplakt, in de track worden dit dus 2 aparte stukken.

@Socializerz misschien kan je volgende keer ook wat positieve punten benoemen? Maargoet je weet dat dit soort kicks juist draait om zo'n punch met veel reverb erop? Het wat juist mijn bedoeling dat het zo klonk. Die attack ga ik wat mee proberen te spelen en de melody vind ik persoonlijk heel lekker en vind ik meer een kwestie van smaak. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien. zei ik zelf in het bericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:41 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@ThaBomba dankje voor de positieve feedback, ik moet het idd allemaal nog wat opvullen. En ik was vergeten te melden dit zijn gewoon een anti en een climax achter elkaar geplakt, in de track worden dit dus 2 aparte stukken.

@Socializerz misschien kan je volgende keer ook wat positieve punten benoemen? Maargoet je weet dat dit soort kicks juist draait om zo'n punch met veel reverb erop? Het wat juist mijn bedoeling dat het zo klonk. Die attack ga ik wat mee proberen te spelen en de melody vind ik persoonlijk heel lekker en vind ik meer een kwestie van smaak. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien. zei ik zelf in het bericht.

Misschien zijn er wel helemaal geen positieve punten. Het is zijn mening.. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:43 

Hardtraxxer

En bedankt :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:45 

Hardtraxxer

..

Maar reageer is:

@Antergy

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:50 

Hardtraxx Beheerder

Laud schreef:
..

Maar reageer is:

@Antergy

Gedraag je even..

Ontopic vanaf nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:52 

Hardtraxxer

Wat triest weer dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 21:28 

Hardtraxx Addict

het begint weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 21:32 

Hardtraxx Beheerder

Basxt schreef:
het begint weer.

En ineens meld jij je ook weer, wat apart toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 02:04 

Hardtraxx Addict

Laud schreef:
..

Maar reageer is:

@Antergy

Ik zie jou ook voornamelijk mensen meer lastig vallen dan daadwerkelijk iets toe voegen met je ''no offense'' :sick: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 12:07 

Artiest

Antergy schreef:
Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.

Gebruik dit NOOIT als excuus (Tip!), vooral niet als je bij een label aanklopt want dan kun je het wel vergeten! Alles wat in de mixdown kan doe je dan. Een mastering gaat dat niet fixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 12:48 

Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:
Zelf ook weer eens bezig geweest. Had een screech gemaakt en ben van daaruit een intro gaan maken.
Benieuwd wat jullie er van vinden.

Dikke kick en screech!
Rond 19/20 sec zou ik de screech weg laten.
Vind de sounds in de break verder niet echt bij elkaar matchen.

evasive schreef:

Zelf vandaag een middagje gesleuteld aan onderstaande track.

Ik mis eigenlijk vocals en zou misschien persoonlijk een andere tweede climax zijn, vind deze niet erg pakkend. Kwestie van smaak, maar het wordt voor mij nu te lang.
Over het algemeen een prima project verder!

Antergy schreef:
@Evasive ik vind dat je kick een beetje wegvalt, komt misschien omdat er veel bass in de tail zit? Harder zetten lijkt me geen optie dus misschien iets minder bass in de tail?

Hiermee verdergegaan. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.

Ik vind je lead niet bij de kick passen.
Daarnaast stoor ik me aan het geluid in het begin wat je steeds terughoort vanaf het begin (smaak).
Vind dat geluid persoonlijk ook te droog.
Kick vind ik wel erg vet, al is het niet mijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 14:10 

Hardtraxx Elite

sjuul schreef:
Antergy schreef:

Gebruik dit NOOIT als excuus (Tip!), vooral niet als je bij een label aanklopt want dan kun je het wel vergeten! Alles wat in de mixdown kan doe je dan. Een mastering gaat dat niet fixen.

Dit. Het klinkt gewoon goedkoop en makkelijk, zorg dat je je spullen in orde hebt voor je het ergens naartoe stuurt. Als je alvast feedback wil zoals op bijvoorbeeld dit forum kun je beter zeggen dat je nog bezig bent met de mixdown omdat het work in progess is dan dat je zegt dat hij nog gemastered moet worden. (Ook gewoon een tip, niet persoonlijk bedoelt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 16:48 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Laud schreef:
..

Maar reageer is:

@Antergy

Ik zie jou ook voornamelijk mensen meer lastig vallen dan daadwerkelijk iets toe voegen met je ''no offense'' :sick: .

Ach jongen toch. Het is me allemaal wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:10 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
sjuul schreef:
Antergy schreef:

Dit. Het klinkt gewoon goedkoop en makkelijk, zorg dat je je spullen in orde hebt voor je het ergens naartoe stuurt. Als je alvast feedback wil zoals op bijvoorbeeld dit forum kun je beter zeggen dat je nog bezig bent met de mixdown omdat het work in progess is dan dat je zegt dat hij nog gemastered moet worden. (Ook gewoon een tip, niet persoonlijk bedoelt)

Of het verschil tussen mixdown en masteren is bij een enkeling niet bekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:20 

Hardtraxxer

Nou bij deze. Wat is het verschil tussen mixdown en masteren? :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:45 

Hardtraxx Veteran

Dit ongeveer.

Mixdown

Frequenties op elkaar afstemmen en zorgen dat alles lekker in de mix past, zonder dat het elkaar wegdrukt of op de achtergrond raakt. Als je bijvoorbeeld van de synth het laag niet weg haalt, dan gaat het de kick in de weg zitten en zal het niet goed doorkomen. Het minder "dof" laten klinken heeft dus niks te maken met masteren, maar met de mixdown. Of al met het sounddesign op zich.

Masteren

"Mastering is het (tegenwoordig vaak digitaal) afwerken van een (geluids)mix naar een constante totaalklank. Hierbij wordt de verhouding tussen alle frequenties beluisterd en zichtbaar gemaakt en worden er met diverse hulpmiddelen (zoals een equalizer, hardware en software) kleine klankcorrecties gedaan.

Verder wordt er meestal met een compressor en een limiter voor gezorgd dat het geheel luider gaat klinken en stillere gedeelten dus niet wegvallen."
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 20:24 

Hardtraxxer

Ah toppertje, thanks.
Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner