Naam spoilde het.. verander die dan eerstCruelty wrote:http://www11.zippyshare.com/v/1251136/file.html
ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
@Cruelty, hele dikke plaat man! Vind de lyrics / vocals ook erg goed gelukt. Kick mag wel wat meer doorkomen want die zit nog voor 100% op de achtergrond. Opbouw naar de climax is goed gedaan, op een paar dingen na bijna de perfecte plaat. Als dit geen hit wordt in het komende festival seizoen weet ik het ook niet meer. 
-
LHardtraxxer
- 225 posts member since 2014
- last seen May 2018
Cruelty wrote:http://www11.zippyshare.com/v/1251136/file.html
ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden
ik vind het nogal mager. de kick komt niet eens fatsoenlijk door
@Evasive ik vind dat je kick een beetje wegvalt, komt misschien omdat er veel bass in de tail zit? Harder zetten lijkt me geen optie dus misschien iets minder bass in de tail?
Hiermee verdergegaan. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.
View on SoundCloud
Hiermee verdergegaan. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.
View on SoundCloud
@Antergy
No offense maareh, je ging toch stoppen op HT of?
Je screech doet me erg denken aan Activator - Miciunka
Klinkt prima en de kick ook. Synth vind ik persoonlijk een beetje standaard saw. Verder mogen er wel wat meer sounds in je track behalve alleen een kick, een screech en een synth. Iets om op en af te bouwen en het allemaal wat interessanter te maken. Nu klinkt het (zoals op 31 seconden) allemaal heel erg alsof het uit het niets komt.
@ThaBomba dankje voor de positieve feedback, ik moet het idd allemaal nog wat opvullen. En ik was vergeten te melden dit zijn gewoon een anti en een climax achter elkaar geplakt, in de track worden dit dus 2 aparte stukken.
@Socializerz misschien kan je volgende keer ook wat positieve punten benoemen? Maargoet je weet dat dit soort kicks juist draait om zo'n punch met veel reverb erop? Het wat juist mijn bedoeling dat het zo klonk. Die attack ga ik wat mee proberen te spelen en de melody vind ik persoonlijk heel lekker en vind ik meer een kwestie van smaak. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien. zei ik zelf in het bericht.
@Socializerz misschien kan je volgende keer ook wat positieve punten benoemen? Maargoet je weet dat dit soort kicks juist draait om zo'n punch met veel reverb erop? Het wat juist mijn bedoeling dat het zo klonk. Die attack ga ik wat mee proberen te spelen en de melody vind ik persoonlijk heel lekker en vind ik meer een kwestie van smaak. Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien. zei ik zelf in het bericht.
Misschien zijn er wel helemaal geen positieve punten. Het is zijn mening..Antergy wrote:@ThaBomba dankje voor de positieve feedback, ik moet het idd allemaal nog wat opvullen. En ik was vergeten te melden dit zijn gewoon een anti en een climax achter elkaar geplakt, in de track worden dit dus 2 aparte stukken.
..
Maar reageer is:
@Antergy
Maar reageer is:
@Antergy
Gedraag je even..Laud wrote:..
Maar reageer is:
@Antergy
Ontopic vanaf nu.
-
BHardtraxxer
- 191 posts member since 2014
- last seen Apr 2017
Wat triest weer dit.
En ineens meld jij je ook weer, wat apart toch.Basxt wrote:het begint weer.
Ik zie jou ook voornamelijk mensen meer lastig vallen dan daadwerkelijk iets toe voegen met je ''no offense''Laud wrote:..
Maar reageer is:
@Antergy
Gebruik dit NOOIT als excuus (Tip!), vooral niet als je bij een label aanklopt want dan kun je het wel vergeten! Alles wat in de mixdown kan doe je dan. Een mastering gaat dat niet fixen.Antergy wrote:Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.
Dikke kick en screech!ThaBomba. wrote:Zelf ook weer eens bezig geweest. Had een screech gemaakt en ben van daaruit een intro gaan maken.
Benieuwd wat jullie er van vinden.
View on SoundCloud
Rond 19/20 sec zou ik de screech weg laten.
Vind de sounds in de break verder niet echt bij elkaar matchen.
Ik mis eigenlijk vocals en zou misschien persoonlijk een andere tweede climax zijn, vind deze niet erg pakkend. Kwestie van smaak, maar het wordt voor mij nu te lang.
Over het algemeen een prima project verder!
Ik vind je lead niet bij de kick passen.Antergy wrote:@Evasive ik vind dat je kick een beetje wegvalt, komt misschien omdat er veel bass in de tail zit? Harder zetten lijkt me geen optie dus misschien iets minder bass in de tail?
View on SoundCloud
Daarnaast stoor ik me aan het geluid in het begin wat je steeds terughoort vanaf het begin (smaak).
Vind dat geluid persoonlijk ook te droog.
Kick vind ik wel erg vet, al is het niet mijn ding.
-
DHardtraxx Elite
- 2496 posts member since 2012
- last seen Jan 2020
Dit. Het klinkt gewoon goedkoop en makkelijk, zorg dat je je spullen in orde hebt voor je het ergens naartoe stuurt. Als je alvast feedback wil zoals op bijvoorbeeld dit forum kun je beter zeggen dat je nog bezig bent met de mixdown omdat het work in progess is dan dat je zegt dat hij nog gemastered moet worden. (Ook gewoon een tip, niet persoonlijk bedoelt)sjuul wrote:Gebruik dit NOOIT als excuus (Tip!), vooral niet als je bij een label aanklopt want dan kun je het wel vergeten! Alles wat in de mixdown kan doe je dan. Een mastering gaat dat niet fixen.Antergy wrote:Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.
Ach jongen toch. Het is me allemaal wat.Ventrue wrote:Ik zie jou ook voornamelijk mensen meer lastig vallen dan daadwerkelijk iets toe voegen met je ''no offense''Laud wrote:..
Maar reageer is:
@Antergy
No offense maareh, je ging toch stoppen op HT of?.
Of het verschil tussen mixdown en masteren is bij een enkeling niet bekend.DJ_Tim wrote:Dit. Het klinkt gewoon goedkoop en makkelijk, zorg dat je je spullen in orde hebt voor je het ergens naartoe stuurt. Als je alvast feedback wil zoals op bijvoorbeeld dit forum kun je beter zeggen dat je nog bezig bent met de mixdown omdat het work in progess is dan dat je zegt dat hij nog gemastered moet worden. (Ook gewoon een tip, niet persoonlijk bedoelt)sjuul wrote:Gebruik dit NOOIT als excuus (Tip!), vooral niet als je bij een label aanklopt want dan kun je het wel vergeten! Alles wat in de mixdown kan doe je dan. Een mastering gaat dat niet fixen.Antergy wrote:Nog niet gemastered dus het klinkt nog een beetje dof misschien.
Nou bij deze. Wat is het verschil tussen mixdown en masteren? 
Dit ongeveer.
Mixdown
Frequenties op elkaar afstemmen en zorgen dat alles lekker in de mix past, zonder dat het elkaar wegdrukt of op de achtergrond raakt. Als je bijvoorbeeld van de synth het laag niet weg haalt, dan gaat het de kick in de weg zitten en zal het niet goed doorkomen. Het minder "dof" laten klinken heeft dus niks te maken met masteren, maar met de mixdown. Of al met het sounddesign op zich.
Masteren
"Mastering is het (tegenwoordig vaak digitaal) afwerken van een (geluids)mix naar een constante totaalklank. Hierbij wordt de verhouding tussen alle frequenties beluisterd en zichtbaar gemaakt en worden er met diverse hulpmiddelen (zoals een equalizer, hardware en software) kleine klankcorrecties gedaan.
Verder wordt er meestal met een compressor en een limiter voor gezorgd dat het geheel luider gaat klinken en stillere gedeelten dus niet wegvallen."
Mixdown
Frequenties op elkaar afstemmen en zorgen dat alles lekker in de mix past, zonder dat het elkaar wegdrukt of op de achtergrond raakt. Als je bijvoorbeeld van de synth het laag niet weg haalt, dan gaat het de kick in de weg zitten en zal het niet goed doorkomen. Het minder "dof" laten klinken heeft dus niks te maken met masteren, maar met de mixdown. Of al met het sounddesign op zich.
Masteren
"Mastering is het (tegenwoordig vaak digitaal) afwerken van een (geluids)mix naar een constante totaalklank. Hierbij wordt de verhouding tussen alle frequenties beluisterd en zichtbaar gemaakt en worden er met diverse hulpmiddelen (zoals een equalizer, hardware en software) kleine klankcorrecties gedaan.
Verder wordt er meestal met een compressor en een limiter voor gezorgd dat het geheel luider gaat klinken en stillere gedeelten dus niet wegvallen."