Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:28 

Hardtraxxer

Ik snap het maar heel vaak krijgen foute feedback die ik toepas, en die het dan helemaal slechter maakt. Ik accepteer feedback altijd en probeer het altijd uit, maar laat ik zeggen dat meer dan 50% random poep is. Zoals dat met die EQ over die lead, mijn speakers liegen niet, want uit FL Studio klinkt het totaal anders, namelijk gewoon scherp en zuiver zonder al teveel noise, ook is het daar goed in verhouding met de kick, als mensen hier dan gaan doen alsof ik een halve mongool ben en dat ik er niks van snap, keer op keer op keer, dan is dat nogal irritant, ik heb ook oren, en ik denk dan mijn speaker set van 500 euro niet echt liegt tegen me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 19:16 

Artiest

Antergy schreef:
Ik snap het maar heel vaak krijgen foute feedback die ik toepas, en die het dan helemaal slechter maakt. Ik accepteer feedback altijd en probeer het altijd uit, maar laat ik zeggen dat meer dan 50% random poep is. Zoals dat met die EQ over die lead, mijn speakers liegen niet, want uit FL Studio klinkt het totaal anders, namelijk gewoon scherp en zuiver zonder al teveel noise, ook is het daar goed in verhouding met de kick, als mensen hier dan gaan doen alsof ik een halve mongool ben en dat ik er niks van snap, keer op keer op keer, dan is dat nogal irritant, ik heb ook oren, en ik denk dan mijn speaker set van 500 euro niet echt liegt tegen me.

Jij moet nog veel leren xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 19:24 

Hardtraxx Beheerder

Antergy schreef:
Wanneer word ik gebanned xd xd xd

Je krijgt eerst een waarschuwing, fijne avond.

Dit is ook gelijk de laatste keer dat ik het zeg,

Vanaf hier ontopic anders gaan er meer waarschuwingen vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 22:27 

Hardtraxx Newbie

Gondrez schreef:

ik heb geprobeerd mijn kick te verbeteren ik wil graag weten wat jullie er van vinden, ik sukkel nog altijd met mijn kicks :(

Ik ben geen kick expert (eerder beginneling) en weet ook niet waarmee je je kick gemaakt hebt. Maar ik denk dat je je kick verbetert als je de tail wat millisecs langer maakt, indien dit nog mogelijk is. Ook zal ik hem ergens tussen de 50-200Hz een klein boostje geven (Fabfilter). Soms wil een beetje Camelcrusher (British clean patch?) of Buzz effect adapter (white noise stereodist preset) ook nog wel een boostje geven.

EDIT: Je kick is hier en daar ook vals gepitch'd in mijn oren.

Ik was zelf ook weer even een nieuw projectje gestart.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 01:13 

Hardtraxx Addict

Ik ervaar hetzelfde met Soundcloud als Antergy soms en idd het afzeik gehalte is wel hoog maar waar ik mij vooral aan irriteer is dat als ik iets post hier heel af en toe reageert er meestal 1 iemand hooguit 2 terwijl ik minimaal 3, meestal zelfs op de 4 laatste mensen feedback geef terwijl anderen telkens minder moeite nemen. Ik ben dat ook erg zat en ik kom hier laatste tijd telkens minder, maar om toch nog even ontopic te blijven:

@Antergy ik vind je kick echt heel gaaf, voor zover ik hoor heb ik er weinig op aan te merken. Het geval van je lead nou daar geloof ik je in omdat ik dat zelf ook wel eens heb. Daarnaast mogen er best wat meer kick rolletjes in en mag het wat spannender qua opbouw, geluidjes en effectjes als het echt een project gaat worden want het lijkt nu meer op een test :$ maar ik zie binnekort vast wel meer verschijnen.

@Jellybean Kick klinkt zeker niet onaardig, alleen staat hij naar mijn idee erg zacht vergeleken met je geluiden, vooral met die screech wordt hij helemaal weggedrukt en lijkt alsof je Kick>screech>kick>screech hoort als je snapt wat ik bedoel, voor de rest komt je opbouw vrij plotseling maar klinkt die verder wel gaaf! ik zou vooral aan je afmix een beetje werken.

@RobinNL Je opbouw klinkt een stuk zachter dan je climax heb ik het idee, het geheel klinkt wel leuk! lead is niet verkeerd en je melodie ook niet. Ik weet niet veel van mainstream kicks maar ik heb het idee dat hij nog niet lekker clean klinkt door je distortion, of zeg ik iets heel geks nu? hij klinkt nog niet heel zuiver heb ik het idee maar het is een goeie basis!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 10:10 

Hardtraxx Veteran

Laat ook maar zitten :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 11:33 

Hardtraxxer

DJ JellyBean schreef:
Echt een super vette kick, lead staat alleen wel wat zacht en mist nog een hoop eq. Heb je trouwens een tutorial voor die kick? Zoek precies zoiets voor mijn volgende project, hier de preview:

Zou daar geen dergelijke kick in doen met zo'n vrolijk klinkende break, maar dat is mijn mening.
Vocals zijn leuk en de rest gewoon eerst nog een tijdje verder mee werken, het is nog niet echt een geheel zo. Zou het graag in een verder stadium nog wel een keer willen horen :)

Bij deze dan ook mijn vraag naar wat feedback op onderstaande preview.
Sla waarschijnlijk kwa smaak etc de plank hier een beetje mis, het is voor mij ook een keer wat anders.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 11:50 

Hardtraxxer

Bedankt voor de feedback jongens. Ik ben bezig geweest met het masteren en volgens mij staat de kick nu beter, ik plaats binnenkort wel weer een linkje :)

De vocals zijn trouwens door dezelfde stem gedaan als Purify van B-Front (League of Legends vocals). Mochten jullie ooit een soortgelijke vocal zoeken (ik weet hoe lastig het kan zijn), check dit kanaal dan even: https://www.youtube.com/channel/UCYOcY7 ... 3mYb0Bxjjg
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 13:41 

Hardtraxxer

Off topic

Ventrue schreef:
Het afzeik gehalte is wel hoog maar waar ik mij vooral aan irriteer is dat als ik iets post hier heel af en toe reageert er meestal 1 iemand hooguit 2 terwijl ik minimaal 3, meestal zelfs op de 4 laatste mensen feedback geef terwijl anderen telkens minder moeite nemen. Ik ben dat ook erg zat en ik kom hier laatste tijd telkens minder.

Ben het hier mee eens. Ik heb het gevoel dat mensen niet de tijd nemen om je track(s) te beluisteren. Mensen gaan hier feedback geven omdat het moet en niet om de ander verder te helpen, gevolg: mensen 'scrollen' heel snel door andermans track, horen een paar puntjes waar ze commentaar op kunnen geven (soms niet eens hoe dit aangepast kan worden) zodat ze dan maar snel hun eigen track kunnen droppen. Vervolgens als iemand hier hetzelfde op reageert als het voorbeeld hierboven krijg je alleen maar pagina's vol commentaar en (alleen) commentaar helpt niemand verder. Misschien moet er is gecontroleerd worden op de kwaliteit van de feedback die wordt gegeven. Korte zinnetjes als: de lead in de climax is te slordig. of de kick is heel slecht. helpen niemand verder. Welke frequenties irriteren je in de lead/kick? Is de bass onzuiver of bevatten de hoge frequenties te veel white noise? Hoe kan hij/zij dit verbeteren? Gaat het mis bij het afwerken van de lead (eq/reverb etc.) of bij de creatie van het geluid zelf (dus bv. in sylenth). Ook moet er onderscheid worden gemaakt tussen technische fouten en smaak. Als je de track zelf niet leuk vind omdat het jouw stijl niet is, kijk dan meer naar de technische kant. Iedereen heeft een andere smaak en help die persoon dan zijn smaak zo goed mogelijk uit te voeren. Zo krijg je (denk ik) veel meer feedback en geen onzinback :P

On topic

Ik zit op het moment met erg slechte speakers (geen bass) maar komt hij dan:
Gondrez: Naar mijn mening klinkt de lead wat zwak, heb het gevoel dat er vooral veel focus ligt op de high mids / high. Probeer de low mids meer aan te vullen. Ik doe dit door de lead te clonen en een octaaf lager te laten spelen, wel met wat kleine aanpassingen die gebaseerd zijn op de lead zelf om het mooi te laten klinken. De kick is best goed maar zoals Stoefoe ookal zei, ik denk vooral dat de pitch van de kick het niet zo lekker maakt. Een ander bass schema kan hier zeker bij helpen. Mag ik vragen op welke noot je de kick hebt gemaakt? Ik denk te horen dat hij op een redelijk hoge noot is gemaakt maar kan dit natuurlijk mis hebben, mijn oren zijn ook niet perfect :P De tail van de kick mag ook iets langer.

Antergy: Ten eerste gaan je kicks vooruit. Begint steeds lekkerder te klinken ook. Misschien deze een keer afmaken in plaats van morgen (bij wijze van) weer een nieuwe te starten ;) Ik zou gewoon is een keer gaan zitten en wat dingen te proberen met een eq. Boostje hier, cutje daar kunnen al een groot verschil maken. De kick met verschillende tweaks bouncen en naast de kick leggen die je dacht dat klaar was en dan kijken welke je het vetst vindt helpt mij altijd en geeft meer goede resultaten dan slechte. Dan de lead. Ik snap dat mensen 'm wat trashy vinden (in de highs vooral) maar snap ook dat jij 'm goed vindt klinken. Met dit soort leads (vooral als je ze in sylenth maakt) krijg ik ook altijd veel problemen in de highs. Ik loop nu niet meer tegen die problemen aan omdat ik simpel genoeg stop met de lead maken als ik hoor dat hij al veel te trashy in de highs wordt. Ik probeer het dan nog in Spire en anders zorg ik gewoon voor een andere lead.
Melodie vind ik wat kermis achtig. Niet dat dit slecht is, in tegendeel, snap best dat mensen hier helemaal gek op kunnen gaan :D

DJ JellyBean: Heerlijke kick. begin is alleen wel wat saai, neem aan dat je dit nog gaat opvullen met meer sounds? Verder vind ik het stuk dat je alleen de punch hoort, in die opbouw zegmaar, heel lang duren. Dit kan misschien live heel goed werken maar om er zo naar te luisteren vind ik het niet fijn. Deel met de vocal vind ik ook wat hard staan, dus dit kan zachter. De kick daarna met de filter vind ik ook leeg klinken, daar mogen meer sounds bij. Wat ik heel erg hoor bij de climax is dat de screech de kick wegdrukt. Probeer dit meer te eq'en en misschien hele kleine dipjes maken in de screech door middel van sidechain waardoor de punch meer naar voren komt. Ook is het misschien leuk om wat phaser effectjes te gebruiken bij de screech om het wat beter te laten klinken. Hoop werk nog maar kan heel vet worden!

RobinNL: Ik zou de opbouw naar de climax wat langer maken om die energie meer op te bouwen. Rond de 26 sec komt de kick niet meer heel erg lekker naar voren, zou deze een klein volume boostje geven of natuurlijk een cut bij het volume van de lead. Toffe melodie! Lead misschien een layer met 1 octaaf hoger geven en hierbij de highs een heel klein beetje boosten. Denk dat dat een goed resultaat kan geven aan de lead omdat die highs 'm iets minder clean maken. De lead klinkt voor mij namelijk net iets te clean.

Repulze: Ik zou het deel rond 5 sec tot 14 sec meer sounds geven. Hem gewoon weg halen kan ook maar misschien wordt het stukje van 5 tot 33 sec dan weer te kort. Door dat wervelwind (?) effect rond 41 sec vind ik dat stuk heel erg chaotisch klinken. Vind de sounds die daar zijn gebruikt ook niet heel fijn (smaak!) daardoor duurt het stuk voor mij ook gewoon te lang. Waarom heb je niet gekozen voor een dikke hardcore screech? Misschien is dat niet je doel maar misschien een ideetje om uit te proberen. Plucks in de break lopen ook niet goed met de vocal heb ik het gevoel, misschien hier nog even goed naar luisteren. Vind sowieso dat de hele break niet goed met de vocal 'beatmatcht'. Als je bij de sounds blijft die je nu gebruikt in de climax vind ik wel dat ze veel dikker mogen. Vind het nu een beetje een pacman geluidje :P De outro vind ik daarentegen wel weer super vet maar zou hier nog even goed naar de eq kijken zodat de kick nog steeds mooi naar voren komt. Vind ik persoonlijk zelf super lastig met zulke sounds.

Nogmaals: heb dit via slechte speakers gedaan die het af en toe niet zo heel lekker weergeven. Bij de dikte van sounds bv. kan ik het dus ook flink mis hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 10:04 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Repulze: Ik zou het deel rond 5 sec tot 14 sec meer sounds geven. Hem gewoon weg halen kan ook maar misschien wordt het stukje van 5 tot 33 sec dan weer te kort. Door dat wervelwind (?) effect rond 41 sec vind ik dat stuk heel erg chaotisch klinken. Vind de sounds die daar zijn gebruikt ook niet heel fijn (smaak!) daardoor duurt het stuk voor mij ook gewoon te lang. Waarom heb je niet gekozen voor een dikke hardcore screech? Misschien is dat niet je doel maar misschien een ideetje om uit te proberen. Plucks in de break lopen ook niet goed met de vocal heb ik het gevoel, misschien hier nog even goed naar luisteren. Vind sowieso dat de hele break niet goed met de vocal 'beatmatcht'. Als je bij de sounds blijft die je nu gebruikt in de climax vind ik wel dat ze veel dikker mogen. Vind het nu een beetje een pacman geluidje :P De outro vind ik daarentegen wel weer super vet maar zou hier nog even goed naar de eq kijken zodat de kick nog steeds mooi naar voren komt. Vind ik persoonlijk zelf super lastig met zulke sounds.

Nogmaals: heb dit via slechte speakers gedaan die het af en toe niet zo heel lekker weergeven. Bij de dikte van sounds bv. kan ik het dus ook flink mis hebben.

Thanks, kan ik in ieder geval wat mee :)
Het is nog een hele ruwe opzet dus dat wervelwind(?) effect gaat nog heel veel mee gebeuren.
Vocal beatmatch kan ik me niet helemaal in vinden, maar zal er nog een paar keer goed naar luisteren (ook zonder dat je het gezegd had uiteraard).
Lead in de climax maak ik uiteraard dikke.

In ieder geval bedankt en zal een update posten als ik hem heb :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 17:22 

Hardtraxx Addict

Re-amp schreef:
Vette lead, vind je opbouw echt nice. Ook mooie kickroll in de climax. Zeker afmaken :thumbup:

Ben zelf ook maar met wat bezig gegaan..

dat soort van schreeuwgeluidje in de 2e climax staat beetje achterlijk hard merk ik nu.. achja..

http://youtu.be/d5dm2Q4UUF4?t=1m52s
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:41 

Artiest

RobinNL schreef:

Ik was zelf ook weer even een nieuw projectje gestart.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden :)

Melodietje heeft best een lekkere energie :) Kicks mogen wel wat meer karakter hebben en wat harder. Geldt eigenlijk voor alles wel. Probeer het wat voller en breder te maken. Je stereobeeld meer gebruiken en meer layeren.

Heb mijn mid-intro redelijk uitgewerkt, ben wel benieuwd naar jullie meningen :)
[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/yMRASAXL/file.html[/zippy]

Hij pakt de code niet dus hier even de gewone link, mocht dit zo blijven:
http://www73.zippyshare.com/v/yMRASAXL/file.html

Ben ik de enige met dit probleem trouwens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:19 

Hardtraxx Elite

@sjuul Heerlijke energie! Geweldig Reverse Bass. Kick klinkt ook prima, melodie zit goed in mekaar. Alleen maar lof :) Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Zelf een melodie + synth gemaakt. Wat vinden jullie ervan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:00 

Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
Melo klinkt dik en je synth past er goed bij, probeer wel wat extra layers aan je synth toe te voegen want hij is echt heel dun nu

Bedankt, Ik ga ermee aan de slag! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:18 

Hardtraxx Veteran

@sjuul vet gedaan! Sounds klinken allemaal erg goed en heb er eigenlijk weinig op aan te merken. Misschien het enige is dat ik de lead wel wat aan de dunne kant vind. Deze zou nog wel ietsje voller mogen voor meer kracht in de hele track. Maar dit kan natuurlijk ook aan zippy liggen.

@Tim opzetje klinkt leuk. Synth is idd nog wat aan de dunne kant. Met wat meer layers zou dit best wat leuks kunnen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 17:14 

Hardtraxx Veteran

Zelf ook weer eens bezig geweest. Had een screech gemaakt en ben van daaruit een intro gaan maken.
Benieuwd wat jullie er van vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 20:43 

Hardtraxx Elite

@ThaBomba klinkt best vet man. Alleen zou ik rond 18 sec niet de screech erbij doen, maakt het helaas wat minder. Misschien wel een idee om een cut offje erop te gooien vanaf 16 sec en dan de screech laten opkomen? Maakt het misschien wat netter. Mijn mening dan. :)

Hier mijn dagbesteding, ben nog niet helemaal tevreden erover, maar het is een begin! Climax/opbouw moet nog flink aan gewerkt worden. ;)

http://www46.zippyshare.com/v/JQD42dP0/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 02:17 

Hardtraxx Newbie

@Sjuul
Kwaliteittrack met heel veel potentie!
kicks en synth zijn top en de track zit qua opbouw leuk en orgineel in elkaar!
Zeker afmaken, ben benieuwd wat het eindresultaat word!
verder zou je misschien een 2e melodie lijn kunnen toevoegen?

@DJ_Tim
Melodie zit goed in elkaar, lekker happy.
als je de synth layert zal die wat krachtiger zijn op het moment is ie nog erg dunnetjes.

@ThaBomba
Screech klinkt lekker agressief, maar het klinkt allemaal nog een beetje simpel
melodie is niet heel erg sterk en mist een beetje power, vocal is leuk gedaan!

@CyrilHS
House? :P
Kick klinkt lekker en de sounds de je gebrukt in het het eerste gedeelte passen er goed bij. vind de melodie wel pakkend, en vind de eerste pluck-synth die je gebruikt erg vet . de 2e synth vind ik dan weer wat minder, misschien een combinatie van beide?

Hierbij mijn productie:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 12:16 

Hardtraxxer

ik vind je "melodie"/screetch wat eentonig. Er mogen best wat andere sounds bij zodat het wat interessanter word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 13:24 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
@sjuul Heerlijke energie! Geweldig Reverse Bass. Kick klinkt ook prima, melodie zit goed in mekaar. Alleen maar lof :) Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Zelf een melodie + synth gemaakt. Wat vinden jullie ervan?

sfeertje is echt heerlijk :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 13:50 

Hardtraxxer

@DJ_tim
Ik vind je melodie echt awesome. zeker afmaken :thumbsup:

@Perceptor (Idk of ik je naam nu goed schrijf haha :P )
Misschien hier en daar nog wat sounds. Klinkt een beetje leeg. Karakter van de track is er zeker al :thumbsup:

Zelf eens bezig geweest met een eigen versie van Atmozfears - This is the time. Ik zag de acapella op internet en besloot dus een remake te doen. Van die remake is eigenlijk meer een eigen versie van gekomen haha.

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/mmifAs8N/file.html[/zippy]
kut tags doen het niet :P

http://www26.zippyshare.com/v/mmifAs8N/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 14:40 

Artiest

Thanks voor de reacties :) Ik zal de track uitwerken en tegen die tijd weer posten.

@DjTim: Melodie is lekker en je lead klinkt ook best netjes. Zou er, als je er straks een kick onder zet, in de climax een dikke saw layer toevoegen om het wat groter te maken en dan werkt het net wat lekkerder met je kick. Net als code black & brennan heart - tonight will never die.
Verder kun je leuke dingetjes doen in de opbouw met percussie enzo, ben benieuwd wat je er verder nog van maakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 21:27 

Hardtraxxer

@ThaBomba, geweldig die 'huh, gotcha' voor de climax. Kick klinkt lekker zwaar maar kan misschien nog wel wat distortion/eq boost gebruiken rond de 400-600 hz. Verder in de opbouw naar die fake climax nog wat meer het gevoel geven dat er echt een climax komt (met wat risers, FX en automation op bijvoorbeeld de pitch van de lead)

@PERCEPTOR, vind dat je een hele vette en volle sound design hebt aan het begin. De screech vind ik persoonlijk wat minder en te veel op de achtergrond, zelfde voor de kick. Het moment dat ie er echt in moet klappen ontbreekt nog. Denk overigens dat van die screech echt iets vets te maken is.

@Re-amp, wat me meteen opvalt is dat de vocals niet helemaal sync lopen hier en daar. Vind wel dat je behoorlijk goed de sound hebt na kunnen maken van Atmozfears, alleen mist het nog heel veel diepte. Paar extra layers toevoegen zal een boel schelen.

Zelf vandaag een middagje gesleuteld aan onderstaande track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 17:12 

Hardtraxx Veteran

Bedankt voor de feedback! Ik ga er mee verder en zal het resultaat later posten ^^

@perceptor

Wat je tot nu toe hebt klinkt zeker goed. Leuk hoe die screech voor je anti er in komt. Kick klinkt prima stevig en screech is ook goed. Alleen is het wel een beetje veel van het zelfde de anti. Probeer daar wat meer variatie in te gooien met andere sounds of effecten.

@re-amp

Aardig gelukt de remake. De klank van je kick klinkt goed. Alleen komt hij niet helemaal lekker door. Mag best wel iets harder staan. De synth nog iets voller maken zou het geheel ook goed doen. Het lijkt er inderdaad ook op alsof de vocal er af en toe een klein beetje naast zit qua timing.

@evasive

Klinkt lekker dit. Kick klinkt dik alleen het geheel lijkt wel een beetje te clippen in de climax? Bij die sound op 6 seconden viel het me ook al op. Maar op het clippen na is het hele idee van de track lekker. Erg vet als je dit in een middagje in elkaar hebt gezet. Benieuwd naar een langere versie

@cyril

Goede sounds allemaal. Die pluck op 40 seconden is erg tof. Die "distorted bass"? (die wobble sound op 1:40) zou alleen nog wel wat duidelijker naar voren mogen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 18:20 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
http://www11.zippyshare.com/v/1251136/file.html

ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden

Verdomme eerst feedback geven :cry: :cry: :cry: xd
Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner