Off topicVentrue schreef:
Het afzeik gehalte is wel hoog maar waar ik mij vooral aan irriteer is dat als ik iets post hier heel af en toe reageert er meestal 1 iemand hooguit 2 terwijl ik minimaal 3, meestal zelfs op de 4 laatste mensen feedback geef terwijl anderen telkens minder moeite nemen. Ik ben dat ook erg zat en ik kom hier laatste tijd telkens minder.
Ben het hier mee eens. Ik heb het gevoel dat mensen niet de tijd nemen om je track(s) te beluisteren. Mensen gaan hier feedback geven omdat het
moet en niet om
de ander verder te helpen, gevolg: mensen 'scrollen' heel snel door andermans track, horen een paar puntjes waar ze commentaar op kunnen geven (soms niet eens hoe dit aangepast kan worden) zodat ze dan maar snel hun eigen track kunnen droppen. Vervolgens als iemand hier hetzelfde op reageert als het voorbeeld hierboven krijg je alleen maar pagina's vol commentaar en (alleen) commentaar helpt niemand verder. Misschien moet er is gecontroleerd worden op de kwaliteit van de feedback die wordt gegeven. Korte zinnetjes als:
de lead in de climax is te slordig. of
de kick is heel slecht. helpen niemand verder. Welke frequenties irriteren je in de lead/kick? Is de bass onzuiver of bevatten de hoge frequenties te veel white noise? Hoe kan hij/zij dit verbeteren? Gaat het mis bij het afwerken van de lead (eq/reverb etc.) of bij de creatie van het geluid zelf (dus bv. in sylenth). Ook moet er onderscheid worden gemaakt tussen technische fouten en smaak. Als je de track zelf niet leuk vind omdat het jouw stijl niet is, kijk dan meer naar de technische kant. Iedereen heeft een andere smaak en help die persoon dan zijn smaak zo goed mogelijk uit te voeren. Zo krijg je (denk ik) veel meer feedback en geen onzinback
On topicIk zit op het moment met erg slechte speakers (geen bass) maar komt hij dan:
Gondrez: Naar mijn mening klinkt de lead wat zwak, heb het gevoel dat er vooral veel focus ligt op de high mids / high. Probeer de low mids meer aan te vullen. Ik doe dit door de lead te clonen en een octaaf lager te laten spelen, wel met wat kleine aanpassingen die gebaseerd zijn op de lead zelf om het mooi te laten klinken. De kick is best goed maar zoals Stoefoe ookal zei, ik denk vooral dat de pitch van de kick het niet zo lekker maakt. Een ander bass schema kan hier zeker bij helpen. Mag ik vragen op welke noot je de kick hebt gemaakt? Ik denk te horen dat hij op een redelijk hoge noot is gemaakt maar kan dit natuurlijk mis hebben, mijn oren zijn ook niet perfect

De tail van de kick mag ook iets langer.
Antergy: Ten eerste gaan je kicks vooruit. Begint steeds lekkerder te klinken ook. Misschien deze een keer afmaken in plaats van morgen (bij wijze van) weer een nieuwe te starten

Ik zou gewoon is een keer gaan zitten en wat dingen te proberen met een eq. Boostje hier, cutje daar kunnen al een groot verschil maken. De kick met verschillende tweaks bouncen en naast de kick leggen die je dacht dat klaar was en dan kijken welke je het vetst vindt helpt mij altijd en geeft meer goede resultaten dan slechte. Dan de lead. Ik snap dat mensen 'm wat trashy vinden (in de highs vooral) maar snap ook dat jij 'm goed vindt klinken. Met dit soort leads (vooral als je ze in sylenth maakt) krijg ik ook altijd veel problemen in de highs. Ik loop nu niet meer tegen die problemen aan omdat ik simpel genoeg stop met de lead maken als ik hoor dat hij al veel te trashy in de highs wordt. Ik probeer het dan nog in Spire en anders zorg ik gewoon voor een andere lead.
Melodie vind ik wat kermis achtig. Niet dat dit slecht is, in tegendeel, snap best dat mensen hier helemaal gek op kunnen gaan
DJ JellyBean: Heerlijke kick. begin is alleen wel wat saai, neem aan dat je dit nog gaat opvullen met meer sounds? Verder vind ik het stuk dat je alleen de punch hoort, in die opbouw zegmaar, heel lang duren. Dit kan misschien live heel goed werken maar om er zo naar te luisteren vind ik het niet fijn. Deel met de vocal vind ik ook wat hard staan, dus dit kan zachter. De kick daarna met de filter vind ik ook leeg klinken, daar mogen meer sounds bij. Wat ik heel erg hoor bij de climax is dat de screech de kick wegdrukt. Probeer dit meer te eq'en en misschien hele kleine dipjes maken in de screech door middel van sidechain waardoor de punch meer naar voren komt. Ook is het misschien leuk om wat phaser effectjes te gebruiken bij de screech om het wat beter te laten klinken. Hoop werk nog maar kan heel vet worden!
RobinNL: Ik zou de opbouw naar de climax wat langer maken om die energie meer op te bouwen. Rond de 26 sec komt de kick niet meer heel erg lekker naar voren, zou deze een klein volume boostje geven of natuurlijk een cut bij het volume van de lead. Toffe melodie! Lead misschien een layer met 1 octaaf hoger geven en hierbij de highs een heel klein beetje boosten. Denk dat dat een goed resultaat kan geven aan de lead omdat die highs 'm iets minder clean maken. De lead klinkt voor mij namelijk net iets te clean.
Repulze: Ik zou het deel rond 5 sec tot 14 sec meer sounds geven. Hem gewoon weg halen kan ook maar misschien wordt het stukje van 5 tot 33 sec dan weer te kort. Door dat wervelwind (?) effect rond 41 sec vind ik dat stuk heel erg chaotisch klinken. Vind de sounds die daar zijn gebruikt ook niet heel fijn (smaak!) daardoor duurt het stuk voor mij ook gewoon te lang. Waarom heb je niet gekozen voor een dikke hardcore screech? Misschien is dat niet je doel maar misschien een ideetje om uit te proberen. Plucks in de break lopen ook niet goed met de vocal heb ik het gevoel, misschien hier nog even goed naar luisteren. Vind sowieso dat de hele break niet goed met de vocal 'beatmatcht'. Als je bij de sounds blijft die je nu gebruikt in de climax vind ik wel dat ze veel dikker mogen. Vind het nu een beetje een pacman geluidje

De outro vind ik daarentegen wel weer super vet maar zou hier nog even goed naar de eq kijken zodat de kick nog steeds mooi naar voren komt. Vind ik persoonlijk zelf super lastig met zulke sounds.
Nogmaals: heb dit via slechte speakers gedaan die het af en toe niet zo heel lekker weergeven. Bij de dikte van sounds bv. kan ik het dus ook flink mis hebben.