Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 20:58 

Hardtraxx Beheerder

Re-amp schreef:
Socializerz schreef:
@Kees, wat een super vette melodie! Synth steekt goed in elkaar en kick past er goed onder!
@Re-Amp, melodie is fijn, maar je synth is nog erg dunnetjes, probeer je synth wat dikker te maken dmv van verschillende layers, kick gaat ook al de goede kant op :thumbup: ik vind de break wel een beetje langdurig en niet erg interresant
@Thund3R, Melodie is opzich wel fijn, break klinkt heerlijk maar je synth is wat dunnetjes in de climax, vind je snare er ook niet echt bijpasen tbh. Kick zit nog wat werk in!

Over de lead krijg ik altijd (Naja vaak) de feedback dat het te doen is. Terwijl, ik al genoeg layers gebruik. Eerst was dat echt veel. Toen zei iemand dat dat wat minder moest. Dat heb ik dus gedaan, zit nu op het zelfde effect. Hoe kan ik hem dan dikker maken? Met stereo enhancer kom ik er zelf ook niet echt goed uit, dan word alles zo zacht en ontzettend dun.

Probeer je sounds vanuit de plugin zo dik mogelijk te maken, gebruik Chorus reverb en delay als effecten in de plugin of erbuiten.
De lead van mijn snippet iets naar boven is 3 layers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 21:06 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Probeer je sounds vanuit de plugin zo dik mogelijk te maken
De lead van mijn snippet iets naar boven is 3 layers.

Dit heeft mij erg geholpen, ik had altijd problemen met mijn lead dikker maken en op een gegeven moment heb ik alle effecten uitgezet en toen ging het veel beter. Wanneer je flinke reverb aan hebt klinkt iets al snel dik en vet maar dit zorgde er bij mij voor dat ik mijn lead te snel goed vond. Door eerst aan de lead te werken zonder effecten en hem zo goed mogelijk te maken kreeg ik een beter eind resultaat, misschien kun je dat ook eens proberen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 21:09 

Hardtraxxer

@Socializerz, vette basis voor een synth heb je al zo te horen. Melodie is ook lekker :) mis alleen nog wat karakter in de synth en het gevoel dat ie er lekker in klapt zegmaar... Ik denk toch dat je een paar extra layers moet toevoegen om het geheel nog voller te laten klinken, ik zit zelf vaak op zo'n 12 layers (meestal 4 voor het karakter en 6+ voor de opvulling).

Ben zelf met een track bezig waar ik nu de intro bijna van af heb:

Heb alleen wat problemen met de vocals goed verstaanbaar te krijgen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 21:31 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Socializerz, vette basis voor een synth heb je al zo te horen. Melodie is ook lekker :) mis alleen nog wat karakter in de synth en het gevoel dat ie er lekker in klapt zegmaar... Ik denk toch dat je een paar extra layers moet toevoegen om het geheel nog voller te laten klinken, ik zit zelf vaak op zo'n 12 layers (meestal 4 voor het karakter en 6+ voor de opvulling).

Super dik zoals altijd. Niks op aan te merken behalve de vocal kwaliteit een beetje maar dat boeit opzich niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 21:40 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:

Over de lead krijg ik altijd (Naja vaak) de feedback dat het te doen is. Terwijl, ik al genoeg layers gebruik. Eerst was dat echt veel. Toen zei iemand dat dat wat minder moest. Dat heb ik dus gedaan, zit nu op het zelfde effect. Hoe kan ik hem dan dikker maken? Met stereo enhancer kom ik er zelf ook niet echt goed uit, dan word alles zo zacht en ontzettend dun.

wat bij mij werkt is de lead opdelen. een aantal layers die vrij wijd staan, voor het stereo beeld. en een aantal layers die net wat meer gedetuned staan en die zonder stereo panning. dat wil de boel 'meestal' wel body geven
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 21:44 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
evasive schreef:

Super dik zoals altijd. Niks op aan te merken behalve de vocal kwaliteit een beetje maar dat boeit opzich niet.

jup. toppie. klinkt allemaal erg lekker :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 22:49 

Hardtraxxer

evasive schreef:

Mooie intro, over vocals kan ik geen feedback geven want daar heb ik geen ervaring mee :p, mooie kick ook :) misschien nog een beetje meer volume (maar dat is dan weer details).

ik heb geprobeerd mijn kick te verbeteren ik wil graag weten wat jullie er van vinden, ik sukkel nog altijd met mijn kicks :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 18:57 

Hardtraxxer

@Gondrez Ik vind je kick in principe vrij goed klinken man! (wel geluisterd met oordopjes) Denk alleen dat het de pitch is waardoor het niet zo fijn klinkt. Denk als je een iets ander bas schema hebt dat het al wat beter word.

Je kan ook nog wel het e.e.a. layeren voor je synth!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 20:42 

Hardtraxxer

@Gondrez je synth mag wat layering gebruiken aangezien dit klinkt als 1 of 2 square synths alleen. Probeer misschien iets met een mid high combinatie en dan een zuivere saw square met niet al te veel detune. Ook iets scherper eq-en en dan klinkt i volgens mij al een stuk beter!

Zelf nieuwe kick, en leads, en melo, oftewel een nieuw project. Enjoy!

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 23:06 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@Gondrez je synth mag wat layering gebruiken aangezien dit klinkt als 1 of 2 square synths alleen. Probeer misschien iets met een mid high combinatie en dan een zuivere saw square met niet al te veel detune. Ook iets scherper eq-en en dan klinkt i volgens mij al een stuk beter!

Zelf nieuwe kick, en leads, en melo, oftewel een nieuw project. Enjoy!

Echt een super vette kick, lead staat alleen wel wat zacht en mist nog een hoop eq. Heb je trouwens een tutorial voor die kick? Zoek precies zoiets voor mijn volgende project, hier de preview:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 10:04 

Hardtraxxer

@CameronTor
Zou je eerst feedback willen geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 11:31 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
@CameronTor

Are you serious? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 11:42 

Hardtraxx Addict

Rayne schreef:
@CameronTor

Hij heeft gewoon Feedback gegeven hoor, hij zegt met wat Wodka op zou hij er best hard op gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 15:12 

Hardtraxxer

@DJ Jeallybean dat van die lead is gewoon goed maar soundcloud denkt wollah ik maak zacht er feest enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 16:19 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
maar soundcloud denkt wollah ik maak zacht er feest enzo.

Are you serious?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 16:25 

Hardtraxxer

Brmn schreef:
Antergy schreef:
maar soundcloud denkt wollah ik maak zacht er feest enzo.

Are you serious?

Anterdwaas. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 17:15 

Hardtraxx Elite

Antergy schreef:
@DJ Jeallybean dat van die lead is gewoon goed maar soundcloud denkt wollah ik maak zacht er feest enzo.

Vragen om feedback en de feedback niet accepteren... Echt wat mis met dit soort mensen.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 17:37 

Hardtraxx Beheerder

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onder deze streep graag weer ontopic
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 17:49 

Hardtraxxer

Ik leave denk ik hardtraxx. Sorry hoor maar altijd maar commentaar hebben op elkaar ipv feedback. Iedereen hier kan alleen maar elkaar afzeiken, er zijn maar een paar fatsoenlijke mensen hier de echt bruikbare feedback geven en teminste een beetje vriendelijk doen en die ook iets uitleggen als je iets niet snapt ipv dit is niet goed en dan verder niks zeggen. Beetje egoïstisch zooitje allemaal. Nutteloze discussies, altijd overal op doorgaan terwijl iemand het na een keer ook wel begrijpt, nooit feedback op andere geven. En dat zijn maar een paar redenen. Ik heb een paar aardige mensen leren kennen hier, maar daar houd het ook mee op, er zijn maar een paar keren geweest dat mijn feedback ook echt geacepteerd werd, en dat andere bruikbare feedback gaven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 17:49 

Artiest

Antergy schreef:

Lead is niet gewoon goed, is nog veel te trashie en noisy. Maak verschillende lagen voor hoge en lagere frequencies en meer en minder detune.

En wat betreft 'feedback'. Naar mijn idee ben jij degene die de feedback niet accepteert door te zeggen: nee dat is wel goed, soundcloud doet dat en mijn track is gewoon stereo etc.
Dan vind ik het niet zo raar dat mensen een minder aardige toon in hun feedback op je tracks zullen gebruiken, hoewel ik dat nu ook nog niet eens het geval vind. Je overdrijft een beetje.

Als je geen feedback kunt accepteren kun je idd misschien beter Hardtraxx maar 'leaven'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:10 

Hardtraxxer

Mod edit:
beleid schreef:
Hou het gezellig op Hardtraxx. Kwetsen, beledigen, uitschelden, reacties uitlokken of met opzet negatief neerzetten van personen of groepen mensen is niet gewenst en zal bestraft worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:11 

Hardtraxx Addict

:corn: :corn: :corn: :corn:

Antergy schreef:
Ik leave denk ik hardtraxx. Iedereen hier kan alleen maar elkaar afzeiken, er zijn maar een paar fatsoenlijke mensen hier de echt bruikbare feedback geven en teminste een beetje vriendelijk doen.

Antergy schreef:
-
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:13 

Hardtraxxer

Well that escalated quickly. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:15 

Hardtraxxer

Wanneer word ik gebanned xd xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:17 

Hardtraxxer

@antergy, ik krijg een beetje het idee dat als iets niet gaat zoals jij het wilt het al meteen 'gezeik' en 'negatief commentaar' is. Zo ook met de labels-pagina die je aangemaakt had, leuk initiatief, maar als de meningen dan verdeeld raken is het meteen gezeik en zo zijn er nog wat voorbeelden... Feedback is inderdaad niet altijd compleet, soms zelfs kortaf, maar er zijn ook mensen die er zeg maar een klein beetje om vragen... Als je geen leer wilt aannemen is het geduld van mensen nog wel eens een keertje op.
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner