Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2014 14:52 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
@The Venator
Klinkt erg lekker oldskool! Ik had alleen een vraagje: bij je eerste kick pitch gaat de kick in een soort pitch bend omhoog. Dit hoor je tegenwoordig vaak in tracks. Hoe doe je dat?

Rayne schreef:
@sjuul
Hier graag ook een manier voor Logic, aangezien ik geen FL Studio gebruik. Toch bedankt voor je uitleg, The Venator!

Ik was ook opzoek naar een manier om dat te doen in logic, het is eigenlijk vrij simpel met kontakt.
gwn je kick in kontakt slepen en dan met pitch automation :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2014 17:25 

Hardtraxxer

sensa schreef:
Rayne schreef:
@The Venator
Klinkt erg lekker oldskool! Ik had alleen een vraagje: bij je eerste kick pitch gaat de kick in een soort pitch bend omhoog. Dit hoor je tegenwoordig vaak in tracks. Hoe doe je dat?

Rayne schreef:
@sjuul
Hier graag ook een manier voor Logic, aangezien ik geen FL Studio gebruik. Toch bedankt voor je uitleg, The Venator!

Ik was ook opzoek naar een manier om dat te doen in logic, het is eigenlijk vrij simpel met kontakt.
gwn je kick in kontakt slepen en dan met pitch automation :)

Zou je dit meer in detail kunnen uitleggen? Het pitchen met een pitch bend in Kontakt lukt bij mij niet.

EDIT: Ik heb al gevonden hoe het werkt, maar toch bedankt voor je reactie.

Voor de mensen die het alsnog willen weten:

1. Open Kontakt
2. Sleep je kick in de Kontakt Player
3. Klik bij 'Source' op 'Mod'
4. Hier zie je een optie voor een pitch bend.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2014 20:41 

Hardtraxx Beheerder

SoundEnergizer schreef:
Lekkere melo man!
Zelf ook even bezig geweest!
[zippy]http://www66.zippyshare.com/v/46150641/file.html[/zippy]

Gebruik meer reverb en eq wat minder scherp, het klinkt nu heel 'metaal' achtig. Je kicks hebben nog wat werk nodig, maar gaat al de goede kant op!

Ik ben zelf bezig met een trance plaat, met de vocals van Galantis - Runaway

Feedback altijd welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2014 20:53 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Ik ben zelf bezig met een trance plaat, met de vocals van Galantis - Runaway

Heel vet dit! Vind dat het FX kick impact dingetje rond 28 sec een tikkie zachter mag (echt maar heel weinig), misschien dat je nog niet op de gain let maar toch. Vind het tape stop effect rond 40 sec niet heel leuk en passen bij de 'climax', ik zou hem gewoon wat 'zweverig' laten door die reverb gewoon 'wet' te maken en de vocal langzaam te laten uitfaden. Vocal in de climax zelf zou ik ook 'zweverig' laten dus wat meer reverb (wet) erop (eigenlijk zoals hij bij het einde wordt vlak voor die tapestop). Dan de tapestop, ik zou 'm hier weg halen of iets zachter maken.
Al met al maar een paar kleine dingetjes, meeste ook vooral smaak.
Nogmaals, super vet! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2014 22:59 

Hardtraxxer

@TheVenator misschien een duidelijkere buildup naar de drop toe?

Zelf iets raws begonnen
[zippy]http://www14.zippyshare.com/v/42533057/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2014 23:44 

Hardtraxx Beheerder

Er zit geen 'drop' in trance :P Teminste, zo wil ik het niet noemen. Je kunt het niet vergelijken met een opbouw in Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2014 14:00 

Hardtraxxer

@Antergy, lekkere kick die steeds beter uit de verf komt! Vind de screech niet zo chill (heb je al eerder in je tracks gehad geloof ik). Vocals ook vet, waar heb je ze vandaan?

Zelf ook maar weer eens begonnen met producen nu ik weer wat tijd heb, heb vooral aan de kick gewerkt:

Screech is ook nog ruk en past niet goed in de anti, nog geen tijd gehad om een nieuwe te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2014 14:01 

Hardtraxx Newbie

Mijn eerste Track ( Raw Hardstyle ) waar ik mee begonnen. Wordt een free Track. :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2015 17:01 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Antergy, lekkere kick die steeds beter uit de verf komt! Vind de screech niet zo chill (heb je al eerder in je tracks gehad geloof ik). Vocals ook vet, waar heb je ze vandaan?

Zelf ook maar weer eens begonnen met producen nu ik weer wat tijd heb, heb vooral aan de kick gewerkt:

Screech is ook nog ruk en past niet goed in de anti, nog geen tijd gehad om een nieuwe te maken

Thanks voor je feedback, ik zal is aan mn screech werken, nog tips voor plugins? En jouw kicks, melodys, screeches alles is zo vet. Zelf ben ik zo tering slecht in raw melodys,
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2015 00:46 

Hardtraxxer

evasive schreef:

ik vind die screech niet heel gek in de anti hoor. klinkt goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 00:14 

Hardtraxx Addict

@Antergy Wow ik hoor wel duidelijk progressie in je kicks enzo, het klinkt nog wat leegjes al is je opbouw naar je climax best gaaf maar met deze kicks zit er veel potentie in!! Misschien nog een kickrolletje hier en daar?

@Evasive Best vette screeches! niet te overheersend, vette melodie en je kick klinkt opzich wel oke maar komt nog niet heel lekker door met het geheel heb ik het idee.

Ik en een collega hebben ook samen is wat geprobeerd te maken en aangezien ik een liefhebber ben van het wat hardere en duistere en hij vooral house maakt hebben we geprobeerd toch een leuke middenweg te vinden op 150bpm, ik hoor graag wat jullie ervan vinden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 02:48 

Hardtraxxer

@Ventrue je melodie klinkt een beetje raar vind ik? Ook denk ik een nexus preset te horen? Intro is wel vet. Ik vind de vocals er niet zo bij passen. Opbouw is ook mooi misschien een andere snare deze klinkt een beetje standaard? En een beetje reverb op je lead kan ook geen kwaad XD

Zelf verdergegaan met feedback. Screech is nu anders, iets meer kickrolls erbij, tell me what you think ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 15:35 

Hardtraxx Newbie

@evasive: Melodie klinkt goed, opbouw naar de anti is echt vet.
Kick en screech knallen lekker door! :bomb:

@ventrue: Break klinkt lekker, alleen ik zou nog wat aan de melodie sleutelen, klinkt alsof er een paar noten niet helemaal goed staan.
En van mij mogen er ook hardere kicks in, maar dat is mijn smaak :P

@Antergy: Klinkt lekker! Screech klinkt nog een beetje schel.

Hier nog een (klein) stukje van waar ik aan gewerkt heb. Had dit hier al geplaatst, alleen heb ik een heel groot stuk weggelaten en de opbouw wat veranderd.

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 15:40 

Hardtraxxer

@Mikert
Opzich best vette sounds, alleen wel iets te rommelig denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 22:34 

Hardtraxxer

@antergy ben hier een tijdje niet geweest en je kicks gaan idd wel vooruit! Je screech vind ik persoonlijk echt niet goed. Ik heb het idee dat je hem helemaal kapot gedistort hebt waardoor hij helaas al zijn karakter verloren heeft. Soms kan je verder komen met eq dan met distortion.

@Mikert Bij jou mist juist de distortion op de kick. probeer het geheel iets wat meer rond de 200/300 hz en het high end te boosten. niet te veel, blijf zorgen dat de levels goed in balans zijn.

Ik ben de afgelopen tijd hier mee bezig geweest.

elke feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2015 19:11 

Hardtraxxer

@Mikert je screeches klinken al lekker vies :thumbup:
je kick mag alleen nog wat meer body hebben.

@Stoefoe klinkt allemaal wel lekker.
opbouw zit goed in elkaar :thumbup:
de kick klinkt opzich ook wel goed maar het lijkt of hij iets teveel distortion heeft.
voor de rest prima projectje :)

Hier nog een brouwsel van mijn kant :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2015 03:26 

Artiest

@Mikert: Warface zit precies op hetzelfde niveau als jij. Wordt een hype en begin een album zou ik zeggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2015 03:47 

Hardtraxxer

@The_Trial
Lekker track :thumbsup: Kan op dit moment niks verkeerds aan opmerken!

@Stoefoe
Klinkt goed, opbouw alles zit wel goed in elkaar. Alleen, op 3:38/3:39 hoor ik een raar geluidjes doorheen, soort van clipping sound.

Ik ben op dit moment bezig met een intro / mid-intro, ik ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden :)

[zippy]http://www66.zippyshare.com/v/759791/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2015 15:26 

Hardtraxxer

@ The Trail: Goede energy in je track. Sounds klinken ook lekker. niks op aan te merken.

@ Vincent: Ook dit vind ik erg fijn klinken. Goede overgang van intro naar mid. Klinkt ook goed vol. Netjes

Ik ben ook weer even bezig geweest met een trackje. Ben benieuwd of iemand nog tips/trics heeft.
Want die zijn altijd welkom
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2015 16:02 

Hardtraxxer

@Vincent 227 Inderdaad nu hoor ik het ook.. erg vaag want bij zowel de wav als mp3 output is dit niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 21:19 

Hardtraxxer

@Vincent Ik zou de break tussen de intro en mid intro net iets langer maken, wellicht een vocaltje erbij? Het klinkt wel lekker vol!
@Douwe Het grootste punt waar ik tegen aan loop is dat de kicks wel heel erg basic klinken. Misschien dat je wat leuks kan doen met een eq of ze gewoon vervangen. De drop vind ik ook wat saai, maar misschien is in dit genre dit juist wel heel goed, geen idee :P

Nieuwe kick gemaakt en de, soort van, remake van Never Leaving nog wat aangepast dmv eq.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2015 03:03 

Artiest

Berg schreef:

Nieuwe kick gemaakt en de, soort van, remake van Never Leaving nog wat aangepast dmv eq.

Lead komt in de buurt. Zou nog een layer met een lager geluid toevoegen en een saw om het groter te maken.

Kick klinkt netjes, maar erg zacht. Twijfel ook of het wel je eigen kick is, komt me bekend voor?

Ik heb een begin van een nieuwe track en de mid-intro, nu nog naar de climax toe werken maar ben benieuwd of jullie tot zover nog tips hebben?

[zippy]http://www72.zippyshare.com/v/65287075/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2015 16:56 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
Kick klinkt netjes, maar erg zacht. Twijfel ook of het wel je eigen kick is, komt me bekend voor?

"The punch probably needs to be replaced too because this is just an edited rip."
Dus de punch is geript en daarna bewerkt met eq om hem cleaner te maken en meer tok te geven. Rest is allemaal van mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2015 18:41 

Hardtraxxer

@Sjuul ik zou bij dat stuk met die stukjes van de melodie de laatste noten/noot wat langer maken en er dan eventueel een tapestop opgooien dat geeft denk ik wel een mooi en voller effect.

Zelf een nieuw raw project met nieuwe screech, en ook m'n kick die ik nog een beetje ge-equed heb en die nu wat scherper is.

EDIT: Link is al aangepast naar nieuwere versie en de overgang naar 2e anti-climax is al wat beter maar staat hier alleen nog niet op.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2015 23:07 

Artiest

Was ik idd nog van plan, maar wilde de lead eerst even meer naar smaak hebben. Inmiddels aangepast in de link :)

Over jouw track: het klinkt heel chaotisch, zowel je kick als screech. Ik zou je screech ook wat breder maken, want je track klinkt nogal mono. Misschien dat het hierdoor ook al wat minder chaotisch wordt.
Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner